Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > Investor, Business, Entrepreneur > Properties Discussions

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #221  
Old 17-10-2017, 09:22 PM
sparrow sparrow is offline
Active Plus

sparrow's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Feb 2006
Location: ganu
Posts: 3,376
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 12
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by asx23 View Post
planning sy pn mcm tu juga. beli tanah n bt rumah sendiri... huhu..

harga rumah skrg mengarut...
Betul tu bro

Kalo blh tak payah beli umah developer yg tak masuk akal ni....cuba cari option lain

Yg penting berusaha dan sabar

Buat apa bangga beli umah 500k tp hutang smpi tua
Reply With Quote
Likes asx23 liked this post
Paid Advertisement
  #222  
Old 13-11-2017, 10:36 PM
TT TT is offline
CG Super Hardcore

TT's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Jan 2009
Location: cybertorium, level 3
Posts: 116,406
Thanks (Received): 194
Likes (Received): 9295
Active Level
My Mood:
Default

Lebih 20,000 rumah sudah siap tak terjual

PUTRAJAYA, 13 Nov — Unit kediaman siap dibina yang tidak terjual meningkat 40 peratus kepada 20,807 unit bernilai RM12.26 bilion pada separuh pertama 2017 berbanding tempoh yang sama 2016, kata Timbalan Menteri Kewangan Datuk Lee Chee Leong.


“Kondominium dan pangsapuri berharga lebih RM500,000 mendominasi kediaman (siap dibina) yang terjual dalam negara,” katanya ketika berucap pada majlis taklimat Pasaran Awalan Harta Tanah 2017 di Kementerian Kewangan di sini hari ini.

Bercakap kepada pemberita kemudiannya, beliau berkata lokasi dan harga kediaman turut menjadi faktor kepada masalah tidak terjual.

“Di Kuala Lumpur, kediaman berharga RM300,000 dianggap mampu milik tetapi perkara ini mungkin berbeza mengikut negeri,” katanya.

Justeru itu, Lee menyarankan pihak berkuasa tempatan membuat kajian pasaran menggunakan statistik dan petunjuk pasaran harta tanah yang diterbitkan Jabatan Penilaian dan Perkhidmatan Harta di bawah Kementerian Kewangan sebelum mempertimbangkan kelulusan pembangunan harta tanah.

“Saranan yang sama juga diberikan kepada pemaju harta tanah supaya keputusan yang tepat dapat dibuat bagi menjamin kelestarian pasaran harta tanah negara,” katanya.

Dalam perkembangan yang sama, beliau berkata terdapat sebanyak 68,000 unit kediaman mula dibina ​​​​​​​pada separuh pertama 2017, meningkat 16 peratus berbanding jumlah yang dicatatkan pada separuh​​​​​​​pertama 2016.

“Peningkatan ini disumbangkan oleh unit strata yang kebanyakannya terletak di Kuala Lumpur. Kenaikan 16 peratus dalam projek permulaan harta tanah ini memberi petanda bahawa terdapat keyakinan terhadap ekonomi negara, jika tidak, mereka (pemaju perumahan) tidak akan memulakan projek berkenaan,” katanya. — Bernama


http://www.themalaymailonline.com/pr...-tidak-terjual
Reply With Quote
  #223  
Old 14-11-2017, 09:15 PM
Ahmad07 Ahmad07 is offline
Super Active

Ahmad07's Avatar
 
Trader Rating: (3)
Join Date: Aug 2007
Posts: 9,947
Thanks (Received): 404
Likes (Received): 214
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by TT View Post
Lebih 20,000 rumah sudah siap tak terjual

PUTRAJAYA, 13 Nov — Unit kediaman siap dibina yang tidak terjual meningkat 40 peratus kepada 20,807 unit bernilai RM12.26 bilion pada separuh pertama 2017 berbanding tempoh yang sama 2016, kata Timbalan Menteri Kewangan Datuk Lee Chee Leong.


“Kondominium dan pangsapuri berharga lebih RM500,000 mendominasi kediaman (siap dibina) yang terjual dalam negara,” katanya ketika berucap pada majlis taklimat Pasaran Awalan Harta Tanah 2017 di Kementerian Kewangan di sini hari ini.

Bercakap kepada pemberita kemudiannya, beliau berkata lokasi dan harga kediaman turut menjadi faktor kepada masalah tidak terjual.

“Di Kuala Lumpur, kediaman berharga RM300,000 dianggap mampu milik tetapi perkara ini mungkin berbeza mengikut negeri,” katanya.

Justeru itu, Lee menyarankan pihak berkuasa tempatan membuat kajian pasaran menggunakan statistik dan petunjuk pasaran harta tanah yang diterbitkan Jabatan Penilaian dan Perkhidmatan Harta di bawah Kementerian Kewangan sebelum mempertimbangkan kelulusan pembangunan harta tanah.

“Saranan yang sama juga diberikan kepada pemaju harta tanah supaya keputusan yang tepat dapat dibuat bagi menjamin kelestarian pasaran harta tanah negara,” katanya.

Dalam perkembangan yang sama, beliau berkata terdapat sebanyak 68,000 unit kediaman mula dibina ​​​​​​​pada separuh pertama 2017, meningkat 16 peratus berbanding jumlah yang dicatatkan pada separuh​​​​​​​pertama 2016.

“Peningkatan ini disumbangkan oleh unit strata yang kebanyakannya terletak di Kuala Lumpur. Kenaikan 16 peratus dalam projek permulaan harta tanah ini memberi petanda bahawa terdapat keyakinan terhadap ekonomi negara, jika tidak, mereka (pemaju perumahan) tidak akan memulakan projek berkenaan,” katanya. — Bernama


http://www.themalaymailonline.com/pr...-tidak-terjual
harap2 ekonomi terus slow camni, supaya projek2 yg siap tak terjual makin bertambah... banyak option utk kita tunggu lelong nanti...

tapi developer skang ramai dah tersedar, mula offer harga bawah 500k dah... tapi, pada aku still mahal, besar sket dari sarang burung pun harga dah 400k...
Reply With Quote
  #224  
Old 14-11-2017, 09:38 PM
TT TT is offline
CG Super Hardcore

TT's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Jan 2009
Location: cybertorium, level 3
Posts: 116,406
Thanks (Received): 194
Likes (Received): 9295
Active Level
My Mood:
Default

Kerajaan tak tolak kemungkinan harga rumah jatuh



PUTRAJAYA 13 Nov. - Kerajaan tidak menolak kemungkinan harga rumah bakal turun ekoran berlakunya trend unit kediaman siap dibina tidak terjual atau overhang yang meningkat sebanyak 40 peratus.


Timbalan Mente*ri Kewangan, Datuk Lee Chee Leong berkata, sebanyak 20,807 unit kediaman bersamaan nilai RM12.26 bilion tidak terjual manakala kon*dominium berharga melebihi RM500,000 mendominasi overhang.

“Namun, itu terpulang kepada pihak pemaju sendiri yang perlu mengambil kira permintaan dan penawaran,” katanya dalam sidang akhbar selepas merasmikan Taklimat Pasaran Awalan Harta Tanah 2017 di sini hari ini.

Yang hadir sama Ketua Pe*ngarah Jabatan Penilaian dan Perkhidmatan Harta (JPPH), Nordin Daharom.

Chee Leong berkata, pasaran hartanah tahun ini menunjukkan perkembangan yang baik walaupun berhadapan ketidaktentuan politik global dan persekitaran ekonomi mencabar.

Katanya, prestasi pasaran hartanah semasa mencatatkan penurunan pada kadar lebih kecil berbanding tahun sebelumnya.

“Untuk separuh tahun pertama 2017, jumlah bilangan transaksi direkodkan melebihi 150,000 iaitu penurunan enam peratus berbanding 12.3 peratus pada tempoh sama tahun lalu.

“Jumlah nilai transaksi pula direkodkan RM67 bilion iaitu meningkat 5 peratus berban*ding penurunan 12 peratus dalam tempoh sama,” katanya.


http://www.utusan.com.my/berita/nasi...#ixzz4yPfkt1ut
Reply With Quote
  #225  
Old 14-11-2017, 09:48 PM
Ahmad07 Ahmad07 is offline
Super Active

Ahmad07's Avatar
 
Trader Rating: (3)
Join Date: Aug 2007
Posts: 9,947
Thanks (Received): 404
Likes (Received): 214
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by TT View Post
Kerajaan tak tolak kemungkinan harga rumah jatuh



PUTRAJAYA 13 Nov. - Kerajaan tidak menolak kemungkinan harga rumah bakal turun ekoran berlakunya trend unit kediaman siap dibina tidak terjual atau overhang yang meningkat sebanyak 40 peratus.


Timbalan Mente*ri Kewangan, Datuk Lee Chee Leong berkata, sebanyak 20,807 unit kediaman bersamaan nilai RM12.26 bilion tidak terjual manakala kon*dominium berharga melebihi RM500,000 mendominasi overhang.

“Namun, itu terpulang kepada pihak pemaju sendiri yang perlu mengambil kira permintaan dan penawaran,” katanya dalam sidang akhbar selepas merasmikan Taklimat Pasaran Awalan Harta Tanah 2017 di sini hari ini.

Yang hadir sama Ketua Pe*ngarah Jabatan Penilaian dan Perkhidmatan Harta (JPPH), Nordin Daharom.

Chee Leong berkata, pasaran hartanah tahun ini menunjukkan perkembangan yang baik walaupun berhadapan ketidaktentuan politik global dan persekitaran ekonomi mencabar.

Katanya, prestasi pasaran hartanah semasa mencatatkan penurunan pada kadar lebih kecil berbanding tahun sebelumnya.

“Untuk separuh tahun pertama 2017, jumlah bilangan transaksi direkodkan melebihi 150,000 iaitu penurunan enam peratus berbanding 12.3 peratus pada tempoh sama tahun lalu.

“Jumlah nilai transaksi pula direkodkan RM67 bilion iaitu meningkat 5 peratus berban*ding penurunan 12 peratus dalam tempoh sama,” katanya.


http://www.utusan.com.my/berita/nasi...#ixzz4yPfkt1ut
pemaju takkan turunkan harga... kredibility pemaju akan terjejas teruk apabila dia turunkan harga sebab unsold unit, investor2 yg beli awal2 mesti bengang dan bende ni akan alert investor2 lain juga utk berhati2 dengan pemaju ni... reputasi kena jaga...

paling teruk pun, pemaju offer harga sama, tapi dengan pelbagai freegift je...
Reply With Quote
  #226  
Old 14-11-2017, 10:09 PM
Jackhalid Jackhalid is offline
Active Plus

Jackhalid's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: May 2008
Location: Shah Alam, Setapak, Georgetown, Melaka dll
Posts: 4,942
Thanks (Received): 331
Likes (Received): 101
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by TT View Post
Lebih 20,000 rumah sudah siap tak terjual

PUTRAJAYA, 13 Nov — Unit kediaman siap dibina yang tidak terjual meningkat 40 peratus kepada 20,807 unit bernilai RM12.26 bilion pada separuh pertama 2017 berbanding tempoh yang sama 2016, kata Timbalan Menteri Kewangan Datuk Lee Chee Leong.


“Kondominium dan pangsapuri berharga lebih RM500,000 mendominasi kediaman (siap dibina) yang terjual dalam negara,” katanya ketika berucap pada majlis taklimat Pasaran Awalan Harta Tanah 2017 di Kementerian Kewangan di sini hari ini.

Bercakap kepada pemberita kemudiannya, beliau berkata lokasi dan harga kediaman turut menjadi faktor kepada masalah tidak terjual.

“Di Kuala Lumpur, kediaman berharga RM300,000 dianggap mampu milik tetapi perkara ini mungkin berbeza mengikut negeri,” katanya.

Justeru itu, Lee menyarankan pihak berkuasa tempatan membuat kajian pasaran menggunakan statistik dan petunjuk pasaran harta tanah yang diterbitkan Jabatan Penilaian dan Perkhidmatan Harta di bawah Kementerian Kewangan sebelum mempertimbangkan kelulusan pembangunan harta tanah.

“Saranan yang sama juga diberikan kepada pemaju harta tanah supaya keputusan yang tepat dapat dibuat bagi menjamin kelestarian pasaran harta tanah negara,” katanya.

Dalam perkembangan yang sama, beliau berkata terdapat sebanyak 68,000 unit kediaman mula dibina ​​​​​​​pada separuh pertama 2017, meningkat 16 peratus berbanding jumlah yang dicatatkan pada separuh​​​​​​​pertama 2016.

“Peningkatan ini disumbangkan oleh unit strata yang kebanyakannya terletak di Kuala Lumpur. Kenaikan 16 peratus dalam projek permulaan harta tanah ini memberi petanda bahawa terdapat keyakinan terhadap ekonomi negara, jika tidak, mereka (pemaju perumahan) tidak akan memulakan projek berkenaan,” katanya. — Bernama


http://www.themalaymailonline.com/pr...-tidak-terjual
ni cerita KL lah yer.

makin ramai yg akan masuk KL utk mencari peluang pekerjaan. fresh grads ramai lagi yg menganggur. kalau anda invest dlm lingkungan 1 jam dari pusat bandar (tanpa jem), anda tak perlu risau tentang hartanah anda tu. banyak projek tak terjual bukan bermaksud harga akan jadi rendah. ada juga property yg bila siap naik harga 10%+.

apapun, point penting di sini, anda tengok sendiri data tu.68,000 1H 2017. andaikan setahun 140,000 unit lah yer.

yg grad berapa ratus ribu setahun? yg dah lama kerja berapa juta orang? sekarang ni situasinya demand > supply. dalam situasi macam ni memang susah harga nak turun. kelompok "demand" akan berlumba2 utk berusaha juga jadi "pemenang" yg dapat beli rumah idaman.

rumah bagus naik harga, tak dinafikan rumah tak bagus susah naik harga atau disewakan. kena belajarlah utk menilai sesuatu hartanah sebelum melabur ya



Quote:
Originally Posted by Ahmad07 View Post
harap2 ekonomi terus slow camni, supaya projek2 yg siap tak terjual makin bertambah... banyak option utk kita tunggu lelong nanti...

tapi developer skang ramai dah tersedar, mula offer harga bawah 500k dah... tapi, pada aku still mahal, besar sket dari sarang burung pun harga dah 400k...
trick sekarang ni, harga macam lagi murah tapi saiz makin kecik. itu trick diorang. buat projek baru 400+ sqf jual 200-300k. rumah landed pun panjang 60 kaki je sekarang ni. dulu 75-80 kaki.



Quote:
Originally Posted by Ahmad07 View Post
pemaju takkan turunkan harga... kredibility pemaju akan terjejas teruk apabila dia turunkan harga sebab unsold unit, investor2 yg beli awal2 mesti bengang dan bende ni akan alert investor2 lain juga utk berhati2 dengan pemaju ni... reputasi kena jaga...

paling teruk pun, pemaju offer harga sama, tapi dengan pelbagai freegift je...
yup betul tu. akan effect macam2. salah satunya "transacted price" yg boleh dilihat di brickz. nampak harga jual lagi rendah dari harga SNP, ia akan memberi persepsi yg -ve kpd investors.
__________________
Nak belajar buat kek kafe cara yang mudah?
KLIK SINI Untuk Tonton VIDEO PERCUMA!


Reply With Quote
  #227  
Old 15-11-2017, 10:23 AM
ifanonline ifanonline is offline
Junior

ifanonline's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Nov 2010
Posts: 95
Thanks (Received): 2
Likes (Received): 1
Active Level
My Mood:
Default

semuanya berkisar tentang supply and demand...tidak mungkin kerajaan akan campur tangan mengenai harga pasaran rumah...cuma apa yg gomen buat sekarang adalah memperkenalkan rumawip, pp1m, selangorku, etc...itu pun harga yg boleh dikategorikan sebagai mampu tengok je..rm300k and above...

so jawapan yg di tunggu-tunggu oleh rakyat jelata...bila harga rumah nak turun or jatuh? jawapannya adalah...mungkin tahun depan akan turun sebanyak 5-10 peratus shj...tak lebih dr itu..next year will be a good year to buy houses...banyak lambakan rumah tidak terjual...search and hunt for the best bargain..
Reply With Quote
  #228  
Old 15-11-2017, 10:48 AM
silverchair959 silverchair959 is offline
Legendary Member

silverchair959's Avatar
 
Trader Rating: (22)
Join Date: Dec 2005
Location: ilhamabadi.my
Posts: 15,895
Thanks (Received): 48
Likes (Received): 1
Blog Entries: 3
Active Level
My Mood:
Default

rumawip tu booking shj dah nak kena bayar cash 10k....takleh guna epf plak tuh huhuh
Reply With Quote
  #229  
Old 15-11-2017, 11:09 AM
lockmunk lockmunk is offline
Newbie

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jun 2010
Posts: 25
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by silverchair959 View Post
rumawip tu booking shj dah nak kena bayar cash 10k....takleh guna epf plak tuh huhuh
rumah mampu milik tapi sebenarnya rumah MAMPUS milik hahaha
Reply With Quote
  #230  
Old 15-11-2017, 11:24 AM
ichirosic ichirosic is offline
Active Member

ichirosic's Avatar
 
Trader Rating: (6)
Join Date: Nov 2009
Posts: 1,367
Thanks (Received): 4
Likes (Received): 11
Active Level
My Mood:
Default

kalo nak apply tp dah ade sebijik rumah boleh ke?
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump