Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Official News, Current Issues

Official News, Current Issues Discuss daily updated official news from tv to newspapers, current issues from locals to all around the world.

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #51  
Old 14-03-2018, 12:17 AM
Jackhalid Jackhalid is offline
Super Active

Jackhalid's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: May 2008
Location: Shah Alam, Setapak, Georgetown, Melaka dll
Posts: 5,609
Thanks (Received): 332
Likes (Received): 290
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by syamsoulcc View Post
Aku Ada sembang dgn org yg main ular ni...

Diorg ckp main dgn ular mcm peminat kucing main dgn kucing...

Bila dh biasa dgn ular,,rilek je main dgn ular...tp mcm kucing, walaupun dh baik, Tak semestinya kucing tu takkan gigit atau cakar Kita..

Wallahualam...tu berdasarkan dia ckp lah
kucing gigit or cakar tak mati boss
__________________
Nak belajar buat kek kafe cara yang mudah?
KLIK SINI Untuk Tonton VIDEO PERCUMA!


Reply With Quote
Paid Advertisement
  #52  
Old 14-03-2018, 12:18 AM
boyz371 boyz371 is offline
CG Top Poster Club

boyz371's Avatar
 
Trader Rating: (53)
Join Date: Aug 2010
Location: Kelantan - Ganu - KL
Posts: 28,264
Thanks (Received): 221
Likes (Received): 44
Active Level
My Mood:
Default

Semoga cepat sembuh abang bomba ni
Reply With Quote
  #53  
Old 14-03-2018, 01:40 AM
aamirharun aamirharun is offline
Regular

 
Trader Rating: (3)
Join Date: Mar 2010
Posts: 790
Thanks (Received): 1
Likes (Received): 9
Active Level
Default

banyak betul pakar ular dlam thread ne ,moga wira kita sembuh seperti sedia kala
__________________
Reply With Quote
  #54  
Old 14-03-2018, 07:47 AM
momoque momoque is online now
Super Active

momoque's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Dec 2011
Posts: 8,862
Thanks (Received): 5
Likes (Received): 122
Active Level
My Mood:
Default

bese kt bandar ade ke ular senduk & selar ni

risau pulak aku sbb umah mmg buke seme tingkap
Reply With Quote
  #55  
Old 14-03-2018, 08:15 AM
dausbiz dausbiz is offline
CG Top Poster Club

dausbiz's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: Apr 2015
Location: www.rahsiafirdaus.com
Posts: 42,175
Thanks (Received): 2
Likes (Received): 985
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by Jackhalid View Post
kucing gigit or cakar tak mati boss
ye tul kene patuk ngan ular kalau racun tue dah merebak leh mati kot
__________________


PERCUMA RAHSIA Kenikmatan SEKS SUAMI ISTERI
di www.rahsiafirdaus.com

Call/whatsapp/telegram 016-4650338
Reply With Quote
  #56  
Old 14-03-2018, 08:53 AM
aim02Aug aim02Aug is offline
Active Plus

aim02Aug's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Sep 2011
Location: Bangi, Jebat, Jolobu
Posts: 3,666
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 181
Active Level
Default

Yg itam legam metalik tu tedung ek?

2 kali munculkan diri depan aku...

kali ke2 aku x pasan cuma dgr suara mcm kucing nk muntah...

Alhamdulillah dia cabot, coz kalo dia x cabot, x pasti aku sempat cabot ke x...

cuma aku masih x phm mcm mn altivenom boleh counter venom yg dia inject...

coz dr sumber yg sama - venom ular... dari segi logik lps bg antivenom mcm kita tambah dos venom plak...

ke mcmn sbnrnya kpd yg tau & biasa?
Reply With Quote
  #57  
Old 14-03-2018, 09:24 AM
syamsoulcc syamsoulcc is offline
Super Active

syamsoulcc's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Apr 2014
Posts: 6,271
Thanks (Received): 19
Likes (Received): 1127
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by Jackhalid View Post
kucing gigit or cakar tak mati boss
ye..sbb member tadi ckp ULAR tak boleh dijinakkan...

so aku cerita lah persamaan dgn kucing (berdasarkan cerita org main ular)

dan yg tuan cerita itu lah perbezaannya...haha..
betul la tu..tu sbb bahaya main ular...
__________________
"Segala apa di bumi ini, Allah punya, jadi tak perlu kita kedekut dan tamak"
"Nak cari kerja, mesti kerja yang ada life" ~~=> "pale lutut dia, mana ada kerja yg ada LIFE skarang, semua kerja mcm robot skrg, so cari la kerja yang kamu minat! itu yg penting"
Reply With Quote
  #58  
Old 14-03-2018, 09:29 AM
amieshoro amieshoro is online now
Active Member

amieshoro's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Mar 2009
Posts: 2,279
Thanks (Received): 3
Likes (Received): 31
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by aim02Aug View Post
Yg itam legam metalik tu tedung ek?

2 kali munculkan diri depan aku...

kali ke2 aku x pasan cuma dgr suara mcm kucing nk muntah...

Alhamdulillah dia cabot, coz kalo dia x cabot, x pasti aku sempat cabot ke x...

cuma aku masih x phm mcm mn altivenom boleh counter venom yg dia inject...

coz dr sumber yg sama - venom ular... dari segi logik lps bg antivenom mcm kita tambah dos venom plak...

ke mcmn sbnrnya kpd yg tau & biasa?
sumber: Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.


Antivenom ialah serum antitoksin untuk meneutralkan bisa, khususnya bisa ular. Ia dihasilkan dengan mengeluarkan racun daripada ular, labah-labah atau serangga yang dikehendaki.

Kemudiannya ia dicairkan dan disuntik kepada kuda, biri-biri atau pun kambing. Subjek ujikaji akan mengalami proses tindakbalas imunisasi terhadap racun itu, menghasilkan antibodi melawan molekul aktif racun tersebut.

Ia kemudian boleh diambil daripada darah haiwan ujikaji itu dan digunakan untuk merawat pembisaan. Di peringkat antarabangsa, antivenom perlu mendapat pengesahan standard farmakopeia dan Pertubuhan Kesihatan Sedunia.
Reply With Quote
  #59  
Old 14-03-2018, 09:49 AM
sayasuka sayasuka is offline
Legendary Member

sayasuka's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Oct 2011
Posts: 12,263
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 71
Active Level
Default

takziah....

semoga boleh sembuh dan terus berkhidmat pada masyarakat
Reply With Quote
  #60  
Old 14-03-2018, 09:49 AM
oldtbone oldtbone is online now
Legendary Member

oldtbone's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: May 2012
Location: Lubuk Belida
Posts: 10,536
Thanks (Received): 7
Likes (Received): 1732
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by 02047haf View Post
Tambah sikit.


6. Ular tedung selar ni jenis yang mendengar kata. Kalau masuk rumah suruh dia keluar biasanya dia akan keluar.
cuma takut bila dia terserempak ngan kita..dia terkejut. kita suruh keluar tapi dia menggelabah x dpt cari jalan keluar..
masa tu dia rasa terancam bila rasa terperangkap..

biasa tgk ular kalo x terkejut dia jarang nk berdepan dgn kita..dia akan beredar. tapi masalahnya adakah dia pandai nk keluar balik dlm keadaan panik
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump