Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > Investor, Business, Entrepreneur > Properties Discussions

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 11-03-2017, 09:10 AM
CASA_IMPIAN CASA_IMPIAN is offline
Regular

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Oct 2008
Posts: 882
Thanks (Received): 3
Likes (Received): 0
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default Membeli tanah: Suatu keperluan atau pembaziran

Salam semua warga CG. Saje la saya buka thread ni utk kita berdiskusi secara ilmiah. Mane lah tau dgn perkongsian ilmu yang ada pada kita, dpt lah orang lain manfaatkn. Bukankah kita sebagai umat Islam dianjurkan utk berkongsi ilmu.

Ceritanya begini. Sejak akhir-akhir ni aku tergerak hati nk beli tanah. Samada tanah utk buat rumah atau tanah pertanian tak kesah lah. Janji boleh memberi sedikit pulangan. So byk lah tanah yg dirisik.

Tapi disebabkan aku ni terlalu cerewet dalam bab duit, jadi telah meneliti dari semua aspek. Cuma persoalannya, adakah membeli tanah ini suatu keperluan, suatu pembaziran atau ikut nafsu semata-mata? Kalau nak beli kereta atau baju tu senang. Kita boleh tgk dari segi keperluan dan kewangan kita. Dari situ kita tahu samada pembelian itu ikut keperluan atau pembaziran.

Aku akui agak terpengaruh dgn bos aku yg baru je beli tanah di janda baik. Sekarang ni tgh tolong dia kerja kn tanah ni utk buat banglo. Tapi aku lebih terarah nak beli sebidang tanah kt kampung utk buat dusun durian.

Ada sesiapa yg ada pandangan?
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #2  
Old 11-03-2017, 09:25 AM
jaws_am jaws_am is offline
Active Plus

jaws_am's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: May 2008
Location: wherever you are
Posts: 4,776
Thanks (Received): 47
Likes (Received): 274
Active Level
Default

pendapat peribadi..
kena tahu tujuan beli tanah..

utk investment.. beli rizab antrabangsa..
utk suasana enjoy di kmpng.. beli rizab bumiputra..

memandangkan TT nk rasa enjoy duk di kmpng..
cari siap2 tanah dusun..
kira dh ada pokok siap2..
2-3 bulan sekali boleh singgah.. kemas2 bg bersih..
setahun sekali boleh ambil hasil..

agak2 ada duit lebih, buat rumah kampung murah2..

tanah x yah besaq2 sgt.. sebab penat nk menjaga nya.. semak..
__________________
So long, and thanks for all the fish
Reply With Quote
Likes sopianothman, myroadtax.com liked this post
  #3  
Old 11-03-2017, 09:46 AM
CASA_IMPIAN CASA_IMPIAN is offline
Regular

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Oct 2008
Posts: 882
Thanks (Received): 3
Likes (Received): 0
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

Tujuan utk beli tu susah nk tentukan....huhuhu
Reply With Quote
  #4  
Old 11-03-2017, 10:12 AM
Kbyne Kbyne is offline
Super Active

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jan 2011
Location: KL
Posts: 8,176
Thanks (Received): 13
Likes (Received): 64
Active Level
My Mood:
Default

Apa yg dapat perati,ada orang beli,ianya menyenangkan,ada gak yg beli jadi menyusahkan...

Jadi aku ingat,tengok kegunaan tanah dengan mampu ker kita handle tanah tu...kalau tak ianya cuma jadi milik waris bila dah mati...paling teruk ada yg jadi penyamun rampas harta tu...w.a.
Reply With Quote
  #5  
Old 11-03-2017, 10:14 AM
jaws_am jaws_am is offline
Active Plus

jaws_am's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: May 2008
Location: wherever you are
Posts: 4,776
Thanks (Received): 47
Likes (Received): 274
Active Level
Default

TT ada rumah lagi ?
kalau dh ada.. beli tanah..
pelbagaikan bentuk asset..
ada duit lebih ?
beli tanah rezab antarabangsa..
__________________
So long, and thanks for all the fish
Reply With Quote
  #6  
Old 11-03-2017, 10:21 AM
dausbiz dausbiz is offline
CG Top Poster Club

dausbiz's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: Apr 2015
Location: www.rahsiafirdaus.com
Posts: 33,661
Thanks (Received): 2
Likes (Received): 513
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

Kalau serius mampu dan nak bina rumah atas tanah atau nak buat projek pelaburan

Ok tue memey terbaik
__________________


Komisyen Lebih RM1,000 untuk Projek Bina Rumah Atas Tanah Sendiri di www.rahsiafirdaus.com

Call/whatsapp/telegram 016-4650338
Reply With Quote
  #7  
Old 11-03-2017, 10:58 AM
CASA_IMPIAN CASA_IMPIAN is offline
Regular

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Oct 2008
Posts: 882
Thanks (Received): 3
Likes (Received): 0
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

Rumah dah ada....

Rizab antarabangsa tu ape plak?
Reply With Quote
  #8  
Old 11-03-2017, 11:00 AM
CASA_IMPIAN CASA_IMPIAN is offline
Regular

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Oct 2008
Posts: 882
Thanks (Received): 3
Likes (Received): 0
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

Kalau tanah tu status pembangunan, saya amik kalau tempat stratergik. Tapi tak nk la yg mahal sgt. Skg ni byk jual tanah geran bersama. Ni yg tak gemar.
Reply With Quote
  #9  
Old 11-03-2017, 11:02 AM
CASA_IMPIAN CASA_IMPIAN is offline
Regular

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Oct 2008
Posts: 882
Thanks (Received): 3
Likes (Received): 0
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

Yup...ini mmg terbaik. Tapi saya plan nk beli tanah kebun je kot. Melainkn kalau tanah tu betul2 stratergik utk buat rumah, baru saya pertimbangkn.
Reply With Quote
  #10  
Old 11-03-2017, 11:10 AM
moneymaker3000 moneymaker3000 is offline
CG Top Poster Club

moneymaker3000's Avatar

 
Trader Rating: (2)
Join Date: Mar 2007
Location: KL
Posts: 23,591
Thanks (Received): 288
Likes (Received): 53
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

Saya rasa membeli tanah kebun bukanlah satu keperluan ataupun pembaziran, tetapi lebih kepada satu keinginan.
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump