Forex Gratis! Modal - hadiah dari broker. Dapatkan bonus $50!


     
All banners are advertisements only. CG does not endorse or vouch for any advertisers. Read Disclaimer HERE


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Official News, Current Issues

Official News, Current Issues Discuss daily updated official news from tv to newspapers, current issues from locals to all around the world.

Recommended Brokers

CG Sponsors



CG Updates
0 Reverting back old theme
Last Post: CariGold
Posted On: 06-05-2017
Replies: 0
Views: 1,841
0 CariGold new theme version - and more features are coming!
Last Post: niagafx
Posted On: 06-05-2017
Replies: 538
Views: 10,700
0 Video embed in post
Last Post: CariGold
Posted On: 15-12-2016
Replies: 0
Views: 19,680
More...
Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 19-04-2017, 12:33 AM
TT TT is offline
CG Super Hardcore

TT's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Jan 2009
Location: cybertorium, level 3
Posts: 105,545
Thanks (Received): 194
Likes (Received): 3265
Active Level
My Mood:
Default Bapa lapor polis mata anak berdarah dipukul cikgu



KOTA BHARU - Seorang bapa membuat laporan polis hari ini, mendakwa anaknya dipukul guru sehingga menyebabkan berlaku pendarahan di dalam mata sebelah kiri.

Raja Faizuddin Raja Sulaiman, 39, berkata kejadian disedari pada jam 1.40 tengah hari semalam ketika beliau dan isteri menghantar bekalan makanan kepada anaknya, Raja Irfan Anaqi, 8, yang belajar tahun 2 di Sekolah Rendah Kebangsaan Dato' Hashim 2 di Pengkalan Chepa di sini.

"Ketika bertemu dengan anak, saya dapati berlaku pendarahan dalam mata Raja Irfan. Saya bertanya kepadanya dan rakan-rakannya kenapa mata boleh cedera.

"Raja Irfan dan rakan-rakannya memberitahu seorang guru lelaki telah memukulnya menggunakan penyapu bulu ayam di bahagian batang besi," katanya ketika ditemui pemberita selepas membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis (IPD) Kota Bharu.

Raja Faizuddin berkata beliau kemudian ke kelas anaknya itu untuk mencari penyapu bulu ayam tersebut namun tidak menemui barang berkenaan.

Beliau berkata penjelasan pihak sekolah mengenai insiden itu juga tidak memuaskan hati.

Beliau kemudian membawa anaknya ke Unit Kecemasan Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPZII) di sini untuk mendapatkan rawatan.

Timbalan Ketua Polis Kota Bharu Supt Setapa Yusuf ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan mengenai insiden itu. - Bernama


http://www.sinarharian.com.my/semasa...cikgu-1.662002
Reply With Quote
Likes 1 Dislikes 0
 
Paid Advertisement
  #2  
Old 19-04-2017, 12:55 AM
oldtbone oldtbone is offline
Super Active

oldtbone's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: May 2012
Location: away from civilization
Posts: 5,375
Thanks (Received): 3
Likes (Received): 138
Dislikes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

kena siasat betul2..bg saya merotan ni xde masalah..tp kn tgk gak keperluan dan situasi.
dan kalo boleh cari lah tempat2 yg x membahayakan anak2 tu..ni mungkin sbb dia cuba mengelak bila di rotan kot nie..
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #3  
Old 19-04-2017, 01:07 AM
pemanah2016 pemanah2016 is offline
Regular

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jun 2016
Posts: 216
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 10
Dislikes (Received): 2
Active Level
Default

Sebat je mata anak cikgu tu pulak kasi berdarah...apa dia rasa

CIKGU KENA INGAT..GAJI U DIBAYAR OLEH MAK BAPAK PELAJAR...AGAK AGAK LA NAK MENYEBAT PON....TAK SUKA JADI CIKGU...BERHENTI KERJA...RAMAI LAGI SISWAZAH TAKDER KIJO
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #4  
Old 19-04-2017, 01:37 AM
qi_telcommunication qi_telcommunication is offline
Regular

 
Trader Rating: (2)
Join Date: Mar 2013
Posts: 553
Thanks (Received): 1
Likes (Received): 0
Dislikes (Received): 0
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by pemanah2016 View Post
Sebat je mata anak cikgu tu pulak kasi berdarah...apa dia rasa

CIKGU KENA INGAT..GAJI U DIBAYAR OLEH MAK BAPAK PELAJAR...AGAK AGAK LA NAK MENYEBAT PON....TAK SUKA JADI CIKGU...BERHENTI KERJA...RAMAI LAGI SISWAZAH TAKDER KIJO
ya ke di bayar oleh mak bapak pelajar tersebut, silap2 lari bayar cukai ada la
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #5  
Old 19-04-2017, 01:42 AM
nonoo1 nonoo1 is offline
Super Active

nonoo1's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Oct 2010
Posts: 5,108
Thanks (Received): 30
Likes (Received): 36
Dislikes (Received): 0
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by qi_telcommunication View Post
ya ke di bayar oleh mak bapak pelajar tersebut, silap2 lari bayar cukai ada la
zaman la bole lari dari cukai lg ka..

tapi sebenarnya cikgu ni warga pendidik, kena lebih bijak dari budak kawal keadaan dan emosi.. pukul la tempat yang tak cedera.. paling meluat cikgu cari muka kalau nk hukum..
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #6  
Old 19-04-2017, 02:00 AM
antarakasih antarakasih is offline
Super Active

antarakasih's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jun 2014
Posts: 5,643
Thanks (Received): 1
Likes (Received): 33
Dislikes (Received): 0
Active Level
Default

biar polis je jalankan siasatan,,
kalau betul,,masakla cikgu ni,,kita sebat mata dia
__________________
KONSISTEN PIP VIP.SIGNAL FOREX 50-300%.REFERRAL PROMO CODE : KASIH.PROMO45%
http://konsistenpipvip.blogspot.com/

testis signal thorbaik
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #7  
Old 19-04-2017, 02:08 AM
qi_telcommunication qi_telcommunication is offline
Regular

 
Trader Rating: (2)
Join Date: Mar 2013
Posts: 553
Thanks (Received): 1
Likes (Received): 0
Dislikes (Received): 0
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by nonoo1 View Post
zaman la bole lari dari cukai lg ka..

tapi sebenarnya cikgu ni warga pendidik, kena lebih bijak dari budak kawal keadaan dan emosi.. pukul la tempat yang tak cedera.. paling meluat cikgu cari muka kalau nk hukum..
try la tgk penerima brim tu berapa byk yg byr cukai, gaji byk pun declare sikit sbb x da slip gaji
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #8  
Old 19-04-2017, 06:16 AM
metaltraders metaltraders is offline
Active Member

metaltraders's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Feb 2013
Posts: 1,185
Thanks (Received): 9
Likes (Received): 6
Dislikes (Received): 0
Active Level
Default

jadi cikgu ni padan patut sudahlah....cikgu sekarang bukan macam cikgu dulu....kena banyak tahan sabar....lantak pi la budak nak jadi setan ke iblis ke azazil ke....janji dia duduk dalam kelas sihat walafiat sudah
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #9  
Old 19-04-2017, 06:20 AM
kainlangsir kainlangsir is offline
Legendary Member

kainlangsir's Avatar
 
Trader Rating: (4)
Join Date: Jul 2006
Location: Umbrella Hills
Posts: 11,495
Thanks (Received): 39
Likes (Received): 4
Dislikes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Send a message via Yahoo to kainlangsir Send a message via Skype™ to kainlangsir
Default

Quote:
Originally Posted by pemanah2016 View Post
Sebat je mata anak cikgu tu pulak kasi berdarah...apa dia rasa

CIKGU KENA INGAT..GAJI U DIBAYAR OLEH MAK BAPAK PELAJAR...AGAK AGAK LA NAK MENYEBAT PON....TAK SUKA JADI CIKGU...BERHENTI KERJA...RAMAI LAGI SISWAZAH TAKDER KIJO
cikgu jadi pengajar je sesuai...anak mak bapak nak perangai macam setan iblis pon lantaklah..tu keje mak bapak dia..

kalau didik suruh jadi budak baik dah susah dah sekarang ni..mak bapak dia yang bayar gaji dia kan...
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #10  
Old 19-04-2017, 06:45 AM
biomedik biomedik is online now
Active Plus

biomedik's Avatar
 
Trader Rating: (11)
Join Date: Sep 2006
Posts: 3,547
Thanks (Received): 4
Likes (Received): 45
Dislikes (Received): 6
Active Level
My Mood:
Send a message via Yahoo to biomedik
Default

Quote:
Originally Posted by qi_telcommunication View Post
try la tgk penerima brim tu berapa byk yg byr cukai, gaji byk pun declare sikit sbb x da slip gaji
penerima brim pun bayar cukai la hari-hari. ko lupa cukai GST ke?
__________________
Saya pengamal teknik rawatan Reiki berasaskan Tenaga Alam dan Kuasa Minda mampu merawat dari jarak jauh utk segala penyakit & masaalah. Rawatan saya PERCUMA! Kalau minat nak belajar Reiki, hanya dengan upah RM500 dan dengan izin Allah, dalam sehari saja anda sudah mampu utk merawat,melindungi dan mengawal diri sendiri dan orang lain.
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +8. The time now is 01:24 PM.


Copyright ©2000 - 2017, CariGold.com.
All posts published herein are merely based on individual views, and they do not expressly or by implications represent those of CariGold.com or its owner. It is hereby made clear that CariGold.com does not endorse, support, adopt or vouch any views, programs and/or business opportunities posted herein. CariGold.com also does not give and/or offer any investment advice to any members and/or readers. All members and readers are advised to independently consult their own consultants, lawyers and/or families before making any investment and/or business decisions. This forum is merely a place for general discussions. It is hereby agreed by all members and/or readers that CariGold. com is in no way responsible and/or liable for any damages and/or losses suffered by anyone of you