Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!



Go Back   CariGold Forum > MAKE MONEY DISCUSSION > Kuala Lumpur Stock Exchange (KLSE) > Stocks General Discussion

Recommended Brokers

Forex Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #1871  
Old 19-05-2017, 07:52 PM
forexian forexian is offline
Super Active

forexian's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Sep 2008
Posts: 5,956
Thanks (Received): 53
Likes (Received): 1
Active Level
My Mood:
Default

Syukur Alhamdulillah. 19 ticks arini.
Hope boleh terus konsisten
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #1872  
Old 19-07-2017, 06:26 PM
TT TT is offline
CG Super Hardcore

TT's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Jan 2009
Location: cybertorium, level 3
Posts: 111,243
Thanks (Received): 194
Likes (Received): 6134
Active Level
My Mood:
Default

Pengeluaran sawit Malaysia dijangka meningkat

KUALA LUMPUR: Pengeluaran minyak sawit Malaysia berada pada landasan tepat untuk meningkat semula tahun ini, selepas terjejas dengan El Nino tahun lalu.


Namun begitu, masih tidak mencapai unjuran awal ia akan mencapai paras tinggi 2015, demikian mengikut peniaga, penanam dan penganalisis.

Menerajui jumlah unjuran penganalisis dan industri bagi pengeluaran Mac 2017 untuk pengeluar kedua terbesar dunia selepas Indonesia pada 19.9 juta kepada 20 juta tan, sejajar dengan paras 2015, sebanyak 19.96 juta tan.

Bagaimanapun, pungutan pendapat dari lapan responden oleh Reuters mengunjurkan pengeluaran tahun ini adalah antara 18.7 juta tan dan 19.5 juta tan, meningkat sekitar 10 peratus daripada 17.3 juta tan pada 2016, tetapi di bawah paras rekod tinggi.

"Pengeluaran tidak begitu kukuh, ada peningkatan tetapi bukan pemulihan semula yang mantap.

"Pengeluaran Indonesia dilihat lebih kukuh kerana mereka mempunyai ladang yang lebih muda," kata Ketua Penyelidik Perladangan Serantau CIMB Investment Bank, Ivy Ng.

Beliau berkata, dijangkakan kekurangan buruh di ladang Malaysia, terutama ketika puncak pengeluaran pada suku keempat, juga akan memberi impak terhadap pengeluaran.

Pengeluaran Malaysia yang lebih rendah daripada dijangkakan akan menyokong penanda aras harga kontrak hadapan minyak sawit mentah (MSM), yang berkurangan hampir 20 peratus tahun ini.

Harga MSM berubah sedikit dengan berada pada paras RM2,508 pada rehat tengah hari hari ini.

Lazimnya, kemuncak pengeluaran minyak sawit adalah pada Ogos dan September, tetapi mungkin beralih ke hadapan kepada Oktober tahun ini kerana kesan El Nino tahun lalu mengubah corak cuaca bermusim.

"Kemuncak pengeluaran sepatutnya pada Oktober...pada sekitar dua juta tan, " kata Ng.

Pengeluaran yang lebih rendah daripada dijangkakan akan mengehadkan stok simpanan di Malaysia, kecuali permintaan jatuh dengan ketara.

"Stok simpanan akhir ketika kemuncak tidak akan melebihi dua juta tan, " kata pengurus dengan syarikat perladangan Malaysia, yang menjangkakan stok simpanan akan meningkat pada November atau Disember.

"Saya menjangkakan stok simpanan akan terus ketat sepanjang tahun ini, " katanya. Reuters


http://www.bharian.com.my/bisnes/pas...ngka-meningkat
Reply With Quote
  #1873  
Old 26-07-2017, 11:50 AM
Sniper Sniper is offline
Super Moderator

Sniper's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Feb 2006
Posts: 4,911
Thanks (Received): 9
Likes (Received): 0
Active Level
Default

bacer sini
http://www.carigold.com/portal/forum...play.php?f=197

Quote:
Perbincangan sesama ahli adalah di dalam forum semata-mata, tanpa perlu mengajak/mempromosi ke tempat perbincangan/kumpulan selain di dalam forum
klu sesapa rasa nk promot grp masing2 tlg eh gune media social lain

forum ni lah tmpt bincg bkn ngajak org ke grp lain

post2 promosi sblm ni sy dah delete k
Reply With Quote
  #1874  
Old 12-08-2017, 09:55 PM
onewafer onewafer is offline
Super Active

onewafer's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Feb 2014
Posts: 9,684
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 94
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by kroegand View Post
bagus lah bro bateleur nih... konsisten... saya mmg tak faham mende pun fcpo trading tp baca thread nih seronok pulak...

Saya pun...

Ada 150pages lagi nak kena khatam nih...



.
__________________
Biar kecil asalkan berhasil,
Biar sedikit, lama-lama berbukit...
Reply With Quote
  #1875  
Old 13-08-2017, 06:25 AM
onewafer onewafer is offline
Super Active

onewafer's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Feb 2014
Posts: 9,684
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 94
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by Bateleur View Post
Price tengah TRY BREAKOUT KUMO TF 30...kalau pecah..pancut atas lagi


(alhamdullillah...analisa saya Daily Harami & comfirmation..reversal doji nampak comfirmed..

Alhamdullillah..hari ni dah untung lebih RM 1 k


Baca post yg ni, berkobar2 semangat.
Baca yg rugi pulak, terus kecut pecut...

Bila la fcpo ni bole buka akaun sen-sen
mcm porex...




.
__________________
Biar kecil asalkan berhasil,
Biar sedikit, lama-lama berbukit...
Reply With Quote
  #1876  
Old 13-08-2017, 08:07 AM
onewafer onewafer is offline
Super Active

onewafer's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Feb 2014
Posts: 9,684
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 94
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by Bateleur View Post
Sebenarnya saya nak BUY kat 2477 tadi,..tapi price lari cepat sgt..letak market oder ..dapat 2481..lari RM 4! (RM 100 )...

memang trading FCPO ni kena tangkas !


Helang merah memang kena tangkas...



.
__________________
Biar kecil asalkan berhasil,
Biar sedikit, lama-lama berbukit...
Reply With Quote
  #1877  
Old Yesterday, 12:01 PM
kal_el202 kal_el202 is offline
Newbie

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Apr 2012
Posts: 8
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Active Level
Default

boleh sy tahu broker mana yang tawarkan harga yang menarik
Reply With Quote
  #1878  
Old Yesterday, 12:43 PM
satsepit satsepit is offline
Active Plus

satsepit's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Dec 2007
Posts: 2,697
Thanks (Received): 14
Likes (Received): 3
Active Level
Default

ty sikit brp harga terkini fcpo sekarang?

kat wenhua nak pilih yg mana utk tengok harga yg betul, semua tulisan cina.
betul ke yg aku pilih ni
&&*^**11(3831)
harga terkini 2717
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump

CariGold
Copyright ©2000 - 2017, CariGold.com.
Disclaimer: All posts published herein are merely based on individual views, and they do not expressly or by implications represent those of CariGold.com or its owner. It is hereby made clear that CariGold.com does not endorse, support, adopt or vouch any views, programs and/or business opportunities posted herein. CariGold.com also does not give and/or offer any investment advice to any members and/or readers. All members and readers are advised to independently consult their own consultants, lawyers and/or families before making any investment and/or business decisions. This forum is merely a place for general discussions. It is hereby agreed by all members and/or readers that CariGold. com is in no way responsible and/or liable for any damages and/or losses suffered by anyone of you.