Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Religious Talk

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #5131  
Old 13-02-2017, 10:36 AM
jabbarnur jabbarnur is offline
Regular

jabbarnur's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Aug 2013
Posts: 292
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 3
Active Level
Default

Ilmu dibincang dikatakan rahsia
Maka simpan jangan dibertahu
Ilmu syariat...tareqat...hakikat....makrifat bukanlah rahsia
Ahli sunnah wal jamaah wajib ambil tahu
__________________


Jabbarnur Resources

DIJUAL PASIR CUCI & KOTOR PEKAN PAHANG 013 357 9860
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #5132  
Old 13-02-2017, 10:39 AM
Archangel17 Archangel17 is offline
Active Member

Archangel17's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Oct 2016
Posts: 1,656
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 207
Active Level
Default

kenal diri tp xjumpa tuhan.. jadilah kafir..
Reply With Quote
  #5133  
Old 13-02-2017, 10:55 AM
jabbarnur jabbarnur is offline
Regular

jabbarnur's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Aug 2013
Posts: 292
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 3
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by Archangel17 View Post
kenal diri tp xjumpa tuhan.. jadilah kafir..


Sabar tuan yang sedang bermusafir
Banyakkan istigfar Astagfirullah...
Tak jumpa tuhan bukan bermaknanya mereka kafir
Boleh jadi dalam musafir mencari ALLAH
__________________


Jabbarnur Resources

DIJUAL PASIR CUCI & KOTOR PEKAN PAHANG 013 357 9860
Reply With Quote
  #5134  
Old 14-02-2017, 11:10 AM
jabbarnur jabbarnur is offline
Regular

jabbarnur's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Aug 2013
Posts: 292
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 3
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by darkkiller View Post
Salam,
kepada semua umat Islam di CG ni.

Aku ada pertanyaanlah dan aku ingin bersifat neutral dalam perbincangan ni.Aku adalah jumpa beberapa kelompok manusia didalam perihal agama.Ada yang aku selesa dan ada juga yg aku kurang selesa.

Apa yang aku nak utarakan kat sini ialah pernah tak korang berjumpa dengan orang yang suka bercakap tentang agama tetapi lebih berkata macam ni

1.Kenallah diri dahulu baru kenal Allah
2.Carilah aku dalam aku,bla-bla
3.Ko kenal tak aku siapa?
4.Kalau kita solat berjemaah kita ada imam,tapi yg jadi imam tu berimamkan kepada siapa?
5.Tak guna ko tonggang tonggek,tapi tak mengenal siapa diri kau dahulu
6.dan macam-macam lagi

yang aku pelik kelompok ni lebih gemar bertanya seperti kita tak pernah belajar agama dan yang pelik lagi dia nak suruh kita berfikir bukannya dia bersifat menyampaikan..malah kadang-kadang gelak sinis kepada kita...terfikir aku adakah Rasulullah dahulu bersifat macam ni ketika menyampaikan ajaran Islam?

Sebab sepanjang aku membaca sirah nabi terutama Nabi Muhammad S.A.W tak pernah baginda tanya soalan-soalan "Carilah aku dalam diri aku,siapa aku itu...Aku,aku bla-bla"...tapi yg pelik kenapa bangsa kita lebih suka benda yang merumitkan walhal agama Islam itu mudah dan sempurna serta tidak merumitkan.

Korang pernah tak berjumpa orang sebegini??
Begadang jangan begadang
Kelamaan nanti rasa jemu
Ditertawakan janganlah meradang
Tingkatkan diri di Majlis ILMU -> http://www.carigold.com/portal/forum...d.php?t=650514
__________________


Jabbarnur Resources

DIJUAL PASIR CUCI & KOTOR PEKAN PAHANG 013 357 9860

Last edited by jabbarnur; 14-02-2017 at 11:20 AM..
Reply With Quote
  #5135  
Old 14-02-2017, 11:12 AM
dausbiz dausbiz is offline
CG Top Poster Club

dausbiz's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: Apr 2015
Location: www.rahsiafirdaus.com
Posts: 42,757
Thanks (Received): 2
Likes (Received): 1035
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by shiditrader View Post
aku xpernah jumpe org mcm ni....
bahaya...klu jumpe...
buat keliru je...
kadang orang camnie gila isim
__________________


PERCUMA RAHSIA Kenikmatan SEKS SUAMI ISTERI
di www.rahsiafirdaus.com

Call/whatsapp/telegram 016-4650338
Reply With Quote
  #5136  
Old 14-02-2017, 02:16 PM
jabbarnur jabbarnur is offline
Regular

jabbarnur's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Aug 2013
Posts: 292
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 3
Active Level
Default

Garpu dicucuk kemata si kassim
Sabariah menangis rasa terharu
Elakkan diri menjadi isim
Maka Mengaji dengan berguru ---> http://www.carigold.com/portal/forum...d.php?t=650514
__________________


Jabbarnur Resources

DIJUAL PASIR CUCI & KOTOR PEKAN PAHANG 013 357 9860
Reply With Quote
  #5137  
Old 20-09-2017, 10:40 AM
iMMax iMMax is offline
Regular

iMMax's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: Dec 2012
Posts: 691
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 13
Active Level
My Mood:
Default

Ni ilmu mengenal...ilmu berserah diri 100% pada Allah..
Jarang juga jumpa guru2 beraliran tasauwuf ni..
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump