Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!



Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Seram, Misteri, Hantu, Ngeri, Pelik

Recommended Brokers

Forex Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #1191  
Old 22-08-2017, 11:21 AM
matabulat matabulat is offline
Active Member

matabulat's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Oct 2016
Posts: 1,163
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 238
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by pelitaminyak View Post
Alam bunian bagi yg x de pengalaman memang sesuatu yg mustahil, alam bunian = alam jin, jin pun ada bangsa2 dan darjat2 sama macam manusia, bunian adalah salah satu bangsa jin (dikatakan bunian bangsa jin islam) jenis jin ini tidak suka jadi org suruhan manusia tapi suka berkawan dengan manusia sebab bunian ni faham manusia ni darjat lebih tinggi dari depa.

Dlm al quran, memang ada menjelaskan jin islam dan kafir ini.

Jin kafir pula suka menjadi suruhan manusia sebab akan ada perjanjia n antara manusia dgn jin, perjanjian ini salah di sisi agama.

Kepada yg berminat alam mistik macam ni, belajar dan berguru dgn guru yg betul, bukan semua boleh belajar dan bukan semua boleh faham

Jangan memperkecilkan bakat dan ilmu org lain dlm bidang ini, bukan semua terpesong cuma ada segelintir yg belajarnya sikit tapi berlagak hebat

Kalau ada yg silap atau kecik hati aku mohon maaf
aku tambah sikit..
mereka mmg suka berkawan dgn manusia
tetapi kita(manusia) tidak digalakkn berkwn dgn mereka kecuali bg org yg berilmu aku tekan kt situ.
tiada dalil kuat yg menyatakan kita tidak boleh berhubung atau berkwn dgn mereka.
tetapi percaya la byk manfaat buruk dari baikny jika mahu berkwn dgn mereka kerana kita tak nampak mereka & mereka ni golongan yg mudah berkecil hati..
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #1192  
Old 22-08-2017, 11:22 AM
dausbiz dausbiz is offline
CG Top Poster Club

dausbiz's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: Apr 2015
Location: www.rahsiafirdaus.com
Posts: 30,611
Thanks (Received): 1
Likes (Received): 376
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

ada tak siapa kat sini pernah terlepas masuk ke alam bunian
__________________


Komisyen Lebih RM1,000 untuk yang rekemen pelanggan pada saya di www.rahsiafirdaus.com

Call/whatsapp/telegram 016-4650338
Reply With Quote
  #1193  
Old 22-08-2017, 04:35 PM
pelitaminyak pelitaminyak is offline
Regular

pelitaminyak's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Aug 2008
Posts: 337
Thanks (Received): 1
Likes (Received): 2
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by matabulat View Post
aku tambah sikit..
mereka mmg suka berkawan dgn manusia
tetapi kita(manusia) tidak digalakkn berkwn dgn mereka kecuali bg org yg berilmu aku tekan kt situ.
tiada dalil kuat yg menyatakan kita tidak boleh berhubung atau berkwn dgn mereka.
tetapi percaya la byk manfaat buruk dari baikny jika mahu berkwn dgn mereka kerana kita tak nampak mereka & mereka ni golongan yg mudah berkecil hati..

Yup tepat sekali bro, bagi yg teringin nak kahwin puteri bunian tu, usah nak mimpi le sebab bangsa jin x de jasad semua yg cantik tu cuma jelmaan je.

Mereka memang akan buat apa saje utk berkawan dengan manusia, beri hadiah, bagi kahwin anak perempuan mereka, ajar ilmu, dan lain-lain lagi semata2 utk berdamping dgn manusia.

Hadiah2 mistik yg diberikan akan ada kos samping termasuklah akan berlaku akad perjanjian supaya brg mistik menjadi lebih hebat
Reply With Quote
  #1194  
Old 22-08-2017, 04:37 PM
shah_ae shah_ae is offline
Legendary Member

shah_ae's Avatar
 
Trader Rating: (102)
Join Date: Oct 2008
Location: K.L dan kwsn yg sewaktu dgnnye
Posts: 12,250
Thanks (Received): 3
Likes (Received): 42
Active Level
My Mood:
Default

ape faedahnye masok alam bunian?
Reply With Quote
  #1195  
Old 22-08-2017, 04:42 PM
pelitaminyak pelitaminyak is offline
Regular

pelitaminyak's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Aug 2008
Posts: 337
Thanks (Received): 1
Likes (Received): 2
Active Level
My Mood:
Default

Nasihat aku, kita buat je hal alam kita dan biar je alam bunian pada org bunian, alam bunian bukan utk manusia dan alam manusia juga bukan utk org bunian.

Selagi x de gangguan dari mana2 pihak, kita cuma perlu percaya pada kewujudan mereka tapi x perlu mengganggu mereka
Reply With Quote
  #1196  
Old 22-08-2017, 04:55 PM
satsepit satsepit is offline
Active Plus

satsepit's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Dec 2007
Posts: 2,697
Thanks (Received): 14
Likes (Received): 3
Active Level
Default

bunian byk bangsa ke?

bunian negro, jepun xde pulak dgr,
ke cuaca sini je sesuai dgn habitat die
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump

CariGold
Copyright ©2000 - 2017, CariGold.com.
Disclaimer: All posts published herein are merely based on individual views, and they do not expressly or by implications represent those of CariGold.com or its owner. It is hereby made clear that CariGold.com does not endorse, support, adopt or vouch any views, programs and/or business opportunities posted herein. CariGold.com also does not give and/or offer any investment advice to any members and/or readers. All members and readers are advised to independently consult their own consultants, lawyers and/or families before making any investment and/or business decisions. This forum is merely a place for general discussions. It is hereby agreed by all members and/or readers that CariGold. com is in no way responsible and/or liable for any damages and/or losses suffered by anyone of you.