Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Official News, Current Issues

Official News, Current Issues Discuss daily updated official news from tv to newspapers, current issues from locals to all around the world.

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 11-01-2017, 12:28 PM
helmisaman helmisaman is offline
Legendary Member

helmisaman's Avatar
 
Trader Rating: (4)
Join Date: Jul 2011
Posts: 11,076
Thanks (Received): 70
Likes (Received): 187
Active Level
My Mood:
Default 'Biskut Sembahyang Orang Cina' halal: JAKIM


Quote:
KUALA LUMPUR: 'Biskut Sembahyang Orang Cina' yang viral di laman sosial baru-baru ini, adalah halal dan dikeluarkan oleh Iced Gem, syarikat yang mempunyai Sijil Pengesahan Halal Malaysia.

Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) dalam satu kenyataan semalam, mengesahkan biskut terbabit juga tidak mengandungi lemak haiwan yang tidak halal atau bahan terlarang yang bercanggah dengan syariat Islam.

Unit Hal Ehwal Korporat Bahagian Hab Halal JAKIM, berkata semakan lanjut unit berkenaan mendapati biskut jenis itu turut didaftarkan dalam sistem mereka.

"Apa yang berlaku adalah kebanyakan pemborong menjualnya kembali dalam bentuk pembungkusan semula seperti timbang, sukat dan paket yang kecil. Malangnya, ada di antara pemborong berkenaan masih belum memohon pensijilan halal JAKIM.

"Perkara ini disebarkan oleh individu tidak bertanggungjawab, sekali gus mengundang keresahan dalam kalangan pengguna," katanya.

Sehubungan itu, unit berkenaan berkata pengguna dinasihatkan supaya berhati-hati dalam memilih barangan makanan halal dan perlu bijak dengan mengutamakan produk biskut yang memiliki sijil atau logo Pengesahan Halal Malaysia atau logo Halal Luar Negara yang diiktiraf JAKIM.

"Untuk semakan lanjut berkenaan produk yang mempunyai Sijil Pengesahan Halal Malaysia dan Logo Halal Luar Negara yang diiktiraf oleh JAKIM, orang ramai boleh melayari www.halal.gov.my atau di aplikasi telefon pintar myJakim," katanya.
__________________
UNTUK DAPATKAN PRODUK SHAKLEE..HUBUNGI SEGERA 0193403787
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #2  
Old 11-01-2017, 12:29 PM
dausbiz dausbiz is online now
CG Top Poster Club

dausbiz's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: Apr 2015
Location: www.rahsiafirdaus.com
Posts: 31,558
Thanks (Received): 1
Likes (Received): 433
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

kalau rasa was was jangan ambik
__________________


Komisyen Lebih RM1,000 untuk yang rekemen pelanggan pada saya di www.rahsiafirdaus.com

Call/whatsapp/telegram 016-4650338
Reply With Quote
  #3  
Old 11-01-2017, 12:32 PM
yongyap yongyap is offline
Active Plus

yongyap's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: Nov 2009
Posts: 3,011
Thanks (Received): 145
Likes (Received): 6
Active Level
My Mood:
Default

orang kita ni kalau bab halal mmng sensitif
tapi kalau bab riba' kata la macam mana pon tetap belasah!!!!
Reply With Quote
  #4  
Old 11-01-2017, 12:36 PM
moneymaker3000 moneymaker3000 is offline
CG Top Poster Club

moneymaker3000's Avatar

 
Trader Rating: (2)
Join Date: Mar 2007
Location: KL
Posts: 23,461
Thanks (Received): 288
Likes (Received): 47
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

ini la biskut feveret sejak kecik...kejap2 gi kedai runcit dan timbang sendiri
Reply With Quote
  #5  
Old 11-01-2017, 12:38 PM
k3ryck k3ryck is offline
Active Plus

 
Trader Rating: (9)
Join Date: Dec 2009
Posts: 2,686
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 16
Active Level
My Mood:
Default

pelik bin hairan.

cepat sgt share benda x pasti, percaya pd benda tanpa kepastian.

adakah ini mencerminkan akidah seseorang? atau mentaliti yg mudah percaya & diperdaya?

Akhir zaman. Fitnah Dajjal. Bersediakah kita?
Reply With Quote
  #6  
Old 11-01-2017, 12:52 PM
apoeki apoeki is offline
Active Plus

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Aug 2012
Posts: 3,012
Thanks (Received): 1
Likes (Received): 9
Active Level
Default

baru den tahu biskut nie org cina bwk semayang..mmg sdp biskut nie
__________________
YA ALLAH, TUTUPLAH AIB KU & AMANKANLAH KETAKUTAN KU
Reply With Quote
  #7  
Old 11-01-2017, 12:57 PM
matten02 matten02 is offline
Regular

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Sep 2009
Posts: 748
Thanks (Received): 1
Likes (Received): 189
Active Level
Default

byk je brg lain diorng guna buat sembahyang.. oren, epal, tembikai,

xkn terus cop haram. adoidoidoi


__________________
Surah Al-Hujurat Ayat 6
"Hai orang-orang yang beriman, jika datang kepadamu orang fasik membawa suatu berita, maka periksalah dengan teliti, agar kamu tidak menimpakan suatu musibah kepada suatu kaum tanpa mengetahui keadaannya yang menyebabkan kamu menyesal atas perbuatanmu itu".
Blog DIY Servis Motosikal
Reply With Quote
  #8  
Old 11-01-2017, 01:00 PM
im755 im755 is offline
Active Plus

im755's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Apr 2006
Posts: 4,097
Thanks (Received): 7
Likes (Received): 51
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by yongyap View Post
orang kita ni kalau bab halal mmng sensitif
tapi kalau bab riba' kata la macam mana pon tetap belasah!!!!
Betul. Sgt setuju.
Org mesia memang sgt takut termakan bbi
Tp hidup dikelilingin dgn riba dan rasuah dan harta anak yatim. Dan harta org lain.
Reply With Quote
  #9  
Old 11-01-2017, 01:04 PM
Kaizen5555 Kaizen5555 is offline
Legendary Member

Kaizen5555's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Feb 2014
Location: __________J.O.H.O.R____________
Posts: 11,918
Thanks (Received): 1
Likes (Received): 24
Active Level
My Mood:
Default

makan bab1 takut...tp pegang anak dara org bukan muhrim...seluk sana sini..x takut...lol...

biskut ni sedap kot..dri dlu smpi skrg aku rajin je beli kt uma...legend ni biskut..
Reply With Quote
  #10  
Old 11-01-2017, 01:08 PM
John Nawi John Nawi is offline
Active Plus

John Nawi's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Oct 2012
Posts: 3,874
Thanks (Received): 6
Likes (Received): 4
Active Level
My Mood:
Default

dah nama pn biskut cina sembahyang..yg ko melayu nk makan knapa... mcm le tak de kuih telinga ******.. eh.. hahah
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply Share This Thread

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump

CariGold