Forex Gratis! Modal - hadiah dari broker. Dapatkan bonus $50!


     
All banners are advertisements only. CG does not endorse or vouch for any advertisers. Read Disclaimer HERE


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Seram, Misteri, Hantu, Ngeri, Pelik

Recommended Brokers

CG Sponsors



CG Updates
0 Reverting back old theme
Last Post: CariGold
Posted On: 06-05-2017
Replies: 0
Views: 3,515
0 CariGold new theme version - and more features are coming!
Last Post: niagafx
Posted On: 06-05-2017
Replies: 538
Views: 13,363
0 Video embed in post
Last Post: CariGold
Posted On: 15-12-2016
Replies: 0
Views: 20,806
More...
  #501  
Old 23-06-2013, 12:49 AM
flygrow flygrow is offline
Active Plus

flygrow's Avatar
 
Trader Rating: (5)
Join Date: May 2010
Posts: 3,164
Thanks (Received): 25
Likes (Received): 0
Dislikes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Send a message via Yahoo to flygrow
Default

Quote:
Originally Posted by Siddique87 View Post
yang mana tu tuan?
yg WALA YA UDUHU..sori ru,i kawe fail
__________________
(AIRBRUSH)
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
Paid Advertisement
  #502  
Old 23-06-2013, 12:50 AM
Panglima Sunan IV Panglima Sunan IV is offline
Super Active

Panglima Sunan IV's Avatar
 
Trader Rating: (48)
Join Date: Nov 2007
Location: BuahTunjukLangit.com
Posts: 8,420
Thanks (Received): 288
Likes (Received): 0
Dislikes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by DUKUN SANTAU View Post
penceritaan bab masa paling rumit dan paling memenatkan untuk diperjelaskan... sebab kau pontinak vampire aku tak mahu bawa kau ke sana haha
kalau aku wong jowo, takde masalah kan? boleh ke bos? tapi kalau perjalanan tak ganggu masa kat sini, memang nak sangat2 pergi, tapi kalau ganggu masa kat sini, terpaksa lupakan dulu ler hajat tu..

bila nak bawak pergi ni?
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #503  
Old 23-06-2013, 12:55 AM
lpsoldier007 lpsoldier007 is offline
CG Top Poster Club

lpsoldier007's Avatar
 
Trader Rating: (9)
Join Date: Dec 2010
Posts: 20,764
Thanks (Received): 18
Likes (Received): 126
Dislikes (Received): 1
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by DUKUN SANTAU View Post
yang tengah laut jangan kau duk buat main, masa remaja dulu aku selalu juga ikut tok ayah dan member kelaut, sampai di lubuk yang selalu main, ada seorang kawan aku ini nama dia halim, kali pertama ikut, kitorang mancing tak dapat dapat ikan berejam duk mancing akhir akhir si halim ni dapat menaikkan anak ikan yu dua ekor, kecik aja ikan yu tu, dia geram nak marah sebab yang dicari tak dapat yang lain pula yang dapat lepas tu dia buat laga dua dua anak ikan yu tu, laga laga kepala sampai ikan tu mati, tok ayah dan orang tua lain duk marah si halim tak dengar siap sengih puas, tak lama lepas tu langit tiba tiba gelap yang ajaibnya atas bot kami ja, masa tu jugak tetiba halim ni menggelupur macam kena sembelih, kami tengok ja tak dapat nak buat apa, bila pegang tangan dia rasa panas yang amat, dekat setengah jam akhirnya halim meninggal dunia kat situ juga, moralnya jangan kau ingat kau hebat dan jangan aniaya binatang dan makhluk yang lain, sama juga kalau orang bunuh anak kau, kau tak marah ke?depa pun sama
Aku penah jumpa antu air tengah laut. Masa tu pg mancing laut dalam dkt area Pulau Tinggi, Johor. Tengah malam, aku baring dkt deck bot. Yg lain dah tido dkt bahagian dalam bot. Sementara nak tunggu subuh, timing utk ikan pari. Dalam pukul 3 gitu, aku nampak lembaga naik dr air, dia pusing2 bot tu, bergerak mcm melungsur, pastu turun semula kelaut. Aku tak cerita dkt member2 aku smpai ke darat sbb bapak aku penah cte yg kalau jumpa pape kt laut jgn cte sampai naik darat. So tu antu laut ke pd pendapat ko TT?

Lg satu, orang bunian ni bekerje ke tak? Mcm mana dia sara diri dan keluarga? Diorang makan apa? Mcm manusia ke?
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #504  
Old 23-06-2013, 12:57 AM
akeyrasta akeyrasta is offline
Super Active

akeyrasta's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Nov 2011
Location: Tanjung Puteri
Posts: 5,939
Thanks (Received): 5
Likes (Received): 0
Dislikes (Received): 0
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by DUKUN SANTAU View Post
yang tengah laut jangan kau duk buat main, masa remaja dulu aku selalu juga ikut tok ayah dan member kelaut, sampai di lubuk yang selalu main, ada seorang kawan aku ini nama dia halim, kali pertama ikut, kitorang mancing tak dapat dapat ikan berejam duk mancing akhir akhir si halim ni dapat menaikkan anak ikan yu dua ekor, kecik aja ikan yu tu, dia geram nak marah sebab yang dicari tak dapat yang lain pula yang dapat lepas tu dia buat laga dua dua anak ikan yu tu, laga laga kepala sampai ikan tu mati, tok ayah dan orang tua lain duk marah si halim tak dengar siap sengih puas, tak lama lepas tu langit tiba tiba gelap yang ajaibnya atas bot kitorang ja, masa tu jugak tetiba halim ni menggelupur macam kena sembelih, kami tengok ja tak dapat nak buat apa, bila pegang tangan dia rasa panas yang amat, dekat setengah jam akhirnya halim meninggal dunia kat situ juga, moralnya jangan kau ingat kau hebat dan jangan aniaya binatang dan makhluk yang lain, sama juga kalau orang bunuh anak kau, kau tak marah ke?depa pun sama
Betul tu, kita berkongsi alam dgn mereka cuma dimensi je berbeza.. Dimensi yerr bukan kumpulan dinamik lelangau tu ea... Meninggal kwn nya,, mmg tragis.... Aku masa belasan tahun mmg main langgar je laut ni,,, Aku gi jaring pukat hanyut berdua, turun ke laut desaru pasang malam2 air surut je pagi turun laut balik tgk hasil hehe... Bila aku fikir balik ehh bangan' gila aku nii..

Bahaya la laut ni kan bro.. Sekali dia bagi mmg boleh leh jadi korban.. Al-Fatihah... Slmt kwn aku tu masih hidup skrng..
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #505  
Old 23-06-2013, 01:00 AM
PurpleRangers PurpleRangers is offline
Active Member

 
Trader Rating: (21)
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,544
Thanks (Received): 1
Likes (Received): 2
Dislikes (Received): 1
Active Level
Default

parking kejap. nak beralih ke tablet.
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #506  
Old 23-06-2013, 01:00 AM
Tok Enon Tok Enon is offline
Regular

Tok Enon's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Mar 2010
Posts: 724
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Dislikes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

fuhh..abis pun dr page 1 aku baca..
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #507  
Old 23-06-2013, 01:01 AM
DUKUN SANTAU DUKUN SANTAU is offline
Permanently Banned

 
Trader Rating: (0)
Join Date: May 2013
Posts: 283
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Dislikes (Received): 0
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by lpsoldier007 View Post
Aku penah jumpa antu air tengah laut. Masa tu pg mancing laut dalam dkt area Pulau Tinggi, Johor. Tengah malam, aku baring dkt deck bot. Yg lain dah tido dkt bahagian dalam bot. Sementara nak tunggu subuh, timing utk ikan pari. Dalam pukul 3 gitu, aku nampak lembaga naik dr air, dia pusing2 bot tu, bergerak mcm melungsur, pastu turun semula kelaut. Aku tak cerita dkt member2 aku smpai ke darat sbb bapak aku penah cte yg kalau jumpa pape kt laut jgn cte sampai naik darat. So tu antu laut ke pd pendapat ko TT?

Lg satu, orang bunian ni bekerje ke tak? Mcm mana dia sara diri dan keluarga? Diorang makan apa? Mcm manusia ke?
yang di laut kalau bukan syaiton memang jin kapiaq, memang berkuasa depa ni kat laut tapi hebat macamna pun tetap akan kalah dengan kalam Allah iaitu ayat Alquran cuma kita jadi lemah bila tiada ilmu tentang itu, kena rajin belajar.. macam aku lepas tengok sendiri depan mata kawan aku mati aku banyak belajar dari tok ayah. nama antu laut tu orang melayu yang kasik kalau tak jin ifrit maknanya itu syaiton..

soalan kedua kau depa macam kita cuma mungkin lagi hebat dari segi beberapa aspek
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #508  
Old 23-06-2013, 01:04 AM
DUKUN SANTAU DUKUN SANTAU is offline
Permanently Banned

 
Trader Rating: (0)
Join Date: May 2013
Posts: 283
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Dislikes (Received): 0
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by akeyrasta View Post
Betul tu, kita berkongsi alam dgn mereka cuma dimensi je berbeza.. Dimensi yerr bukan kumpulan dinamik lelangau tu ea... Meninggal kwn nya,, mmg tragis.... Aku masa belasan tahun mmg main langgar je laut ni,,, Aku gi jaring pukat hanyut berdua, turun ke laut desaru pasang malam2 air surut je pagi turun laut balik tgk hasil hehe... Bila aku fikir balik ehh bangan' gila aku nii..

Bahaya la laut ni kan bro.. Sekali dia bagi mmg boleh leh jadi korban.. Al-Fatihah... Slmt kwn aku tu masih hidup skrng..
tadak apa kau perlu takut kalau niat kau betul dan perbuatan kau itu betul, ko turun sebab nak mencari rezeki dan nak seronok kan? lainlah kalau kau niat nak kacau mereka, nak cari mereka tak pun kau dapat ikan atau binatang pelik dekat laut kau seksa kau bunuh itu namanya mencari nahas!
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #509  
Old 23-06-2013, 01:05 AM
abangpower abangpower is offline
Active Plus

abangpower's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Sep 2010
Location: Planet Bumi
Posts: 3,227
Thanks (Received): 255
Likes (Received): 10
Dislikes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

alam jin mmng best, tapi hakikat sebenaqnya rupa depa Allah jadikan agak menakutkan, ada hat panjang/tinggi/kecik/besaq tak tentu hala

jadi klu dpt rezki masuk alam depa (biasanya dlm hutan2 yg jauh dpd manusia) mata kita akan disulap oleh depa supaya kita x terkejut tengok rupa depa yg ganjil.

jadi kita masuk kampung depa nampak rupa paras mcm kita aja malah lebih cun & hensem lagi

dan kalu depa jemput makan, berpada2 lah makan & jgn tolak... jgn buat jakun & jgn sombong pulak

depa suka manusia hat tawaduk merendah diri & jaga agama, silap2 anak dara depa bagi kat hampa....

tapi awas...1 hari kat alam depa x sama ngan alam kita... depa pun ada kerajaan sendiri & hukum hakam sendiri

klu aku, masuk sana cukuplah utk jalan2 musafir & amik iktibar kuasa Tuhan yg jadikan makhluk pelbagai rupa.... tapi nak ambik/mintak benda2 kat sana x brani sbb biasanya depa akan mintak benda lein pulak kat hang....

apa2 pun berhatilah2 dijalan raya alam jin wakakakaaka..... pagi2 buta ni best crita alam jin
__________________

PERCUMA! Belajar Bina Badan Online! KLIK SINI
JOM! Kuruskan badan tanpa supplement yang mengarut!
EBOOK PERCUMA! Rahsia Bisnes Modal RM10 Menjana RM6250 dibongkar! KLIK SINI
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
  #510  
Old 23-06-2013, 01:12 AM
surya 16 surya 16 is offline
Active Member

surya 16's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Apr 2011
Posts: 1,572
Thanks (Received): 3
Likes (Received): 0
Dislikes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Peh letih gak dr page 1 sok2 sambung tp memang aku percaya crt tt ,,jgn d buat main2 n niat jahat,,,x balik lah gamak ye....arwah nenek aku penah g n org bunian ade bg barang alhamdulilah senang semua klu tujuan nya baik lah begitulah sebaliknya,,,terima kasih tt bercerita ...
__________________
Berani buat , berani tanggung akibat,,,
Reply With Quote
Likes 0 Dislikes 0
 
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +8. The time now is 01:24 PM.


Copyright ©2000 - 2017, CariGold.com.
All posts published herein are merely based on individual views, and they do not expressly or by implications represent those of CariGold.com or its owner. It is hereby made clear that CariGold.com does not endorse, support, adopt or vouch any views, programs and/or business opportunities posted herein. CariGold.com also does not give and/or offer any investment advice to any members and/or readers. All members and readers are advised to independently consult their own consultants, lawyers and/or families before making any investment and/or business decisions. This forum is merely a place for general discussions. It is hereby agreed by all members and/or readers that CariGold. com is in no way responsible and/or liable for any damages and/or losses suffered by anyone of you