Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Official News, Current Issues

Official News, Current Issues Discuss daily updated official news from tv to newspapers, current issues from locals to all around the world.

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #51  
Old 12-09-2017, 05:06 PM
amuk293 amuk293 is online now
Active Plus

amuk293's Avatar
 
Trader Rating: (6)
Join Date: Jan 2008
Posts: 4,046
Thanks (Received): 7
Likes (Received): 20
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by azam74 View Post
kalau takder yg repot, kira selamat la...

tapi tak digalakkan la..kira menipu gak ni, walaupun berniat baik
terpaksa tuan..mntk bajet duit takde,dibaginya bajet lain..kadang pelik juga nape kerajaan menyusahkan prosedur2 cmni..nape x bagi aje duit tanpa ikut poket(OS)
__________________
Jom Ke Open House Rumah Saya Di Sini: SHAIN'S HOUSE
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #52  
Old 13-09-2017, 02:42 PM
TT TT is offline
CG Super Hardcore

TT's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Jan 2009
Location: cybertorium, level 3
Posts: 121,751
Thanks (Received): 194
Likes (Received): 11888
Active Level
My Mood:
Default

Inisiatif kurang sambutan
Hanya RM384,000 dibayar kepada pelapor rasuah sejak 2011



KUALA LUMPUR: Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) mempertahankan usaha jabatan itu memberi ganjaran kepada kakitangan perkhidmatan awam yang melaporkan kes rasuah.


Ketua Pesuruhjaya SPRM Tan Sri Dzulkifli Ahmad berkata tidak salah memberi ganjaran kepada mereka yang menolak rasuah sebagai penghargaan kepada kakitangan yang amanah.

“Jangan beri komen terhad kepada satu inisiatif seolah-olah itu saja usaha yang kita lakukan untuk cegah rasuah. Banyak lagi aktiviti dan kempen yang dilakukan SPRM, kena tengok secara keseluruhan.

“Salah ke kita bagi ganjaran kepada orang yang tolak rasuah? Kita beri penghargaan kepada orang yang bersih, kita pandang tinggi pada orang ini,” katanya semasa sidang media selepas merasmikan Kempen Gerakan Revolusi Anti Rasuah (Gerah) dan 3J (Jangan hulur, Jangan ‘kawtim’ dan Jangan ‘settle’) dengan Majlis Amanah Rakyat (Mara) di Terminal Bandar Tasik Selatan hari ini.

Sebelum ini insentif “ringgit ke ringgit” kepada pemberi maklumat atau saksi dalam kalangan penjawat awam yang melaporkan kes rasuah sejak 2011 hanya berjaya menarik 214 orang, membabitkan nilai RM384,000 sekaligus dikatakan kurang sambutan.

Timbalan Ketua Pesuruhjaya (Pencegahan) Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Datuk Shamshun Baharin Mohd Jamil berkata, jumlah itu sekadar mewakili 0.00001% daripada 1.6 juta penjawat awam di Malaysia.

Insentif yang diperkenalkan kerajaan sejak 2011 itu merupakan satu bentuk ganjaran yang diberikan kepada mana-mana pemberi maklumat atau saksi dengan ganjaran minimum sebanyak RM500 yang tampil memberi laporan kegiatan rasuah.

Mengulas isu kurangnya sambutan daripada penjawat awam dalam memberi maklumat bukan disebabkan tidak “cakna” dalam membanteras rasuah sebaliknya mereka tidak meminta sebarang ganjaran.

“Kami terima banyak maklumat daripada penjawat awam tetapi mereka tidak mahu ganjaran,” katanya.


http://www.freemalaysiatoday.com/cat...uah-kata-sprm/
Reply With Quote
Likes cek mek molek, myroadtax.com liked this post
  #53  
Old 13-09-2017, 02:45 PM
dausbiz dausbiz is offline
CG Top Poster Club

dausbiz's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: Apr 2015
Location: www.rahsiafirdaus.com
Posts: 37,334
Thanks (Received): 2
Likes (Received): 619
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

ganjaran sampai rm384,000

huhu masyuk la sapa dapat
__________________


INFO PERCUMA RAHSIA Kenikmatan SEKS SUAMI ISTERI di www.rahsiafirdaus.com

Call/whatsapp/telegram 016-4650338
Reply With Quote
  #54  
Old 14-09-2017, 11:50 AM
azam74 azam74 is offline
Legendary Member

azam74's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Nov 2011
Posts: 10,388
Thanks (Received): 3
Likes (Received): 83
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by amuk293 View Post
terpaksa tuan..mntk bajet duit takde,dibaginya bajet lain..kadang pelik juga nape kerajaan menyusahkan prosedur2 cmni..nape x bagi aje duit tanpa ikut poket(OS)
prosedur yg ada utk elak salahguna kuasa dan rasuah..

tapi masih berlaku jugak
__________________
TTR 901
Reply With Quote
  #55  
Old 14-09-2017, 05:55 PM
Laici Laici is offline
Active Plus

Laici's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Aug 2014
Posts: 3,385
Thanks (Received): 2
Likes (Received): 156
Active Level
Default

Teringat iklan sprm, yg anak dia cuci kereta ayah dia..pastu ayah dia nak bagi upah..dia tolak...

Kah kah..bukan lebih kurang sama ker situasi ni
Reply With Quote
  #56  
Old 14-09-2017, 09:32 PM
myroadtax.com myroadtax.com is offline
CG Top Poster Club

myroadtax.com's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: Feb 2014
Posts: 25,495
Thanks (Received): 258
Likes (Received): 249
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by dausbiz View Post
ganjaran sampai rm384,000

huhu masyuk la sapa dapat
Itu rasanya jumlah terkumpul Daus.
Reply With Quote
  #57  
Old 14-09-2017, 10:35 PM
Laici Laici is offline
Active Plus

Laici's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Aug 2014
Posts: 3,385
Thanks (Received): 2
Likes (Received): 156
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by myroadtax.com View Post
Itu rasanya jumlah terkumpul Daus.
Daus memang suka komen tak baca..main serbu merapu parpu...
Reply With Quote
  #58  
Old 13-02-2018, 10:09 PM
TT TT is offline
CG Super Hardcore

TT's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Jan 2009
Location: cybertorium, level 3
Posts: 121,751
Thanks (Received): 194
Likes (Received): 11888
Active Level
My Mood:
Default

SPRM beri RM400,000 pada penjawat awam lapor rasuah tahun lepas

KUALA LUMPUR: Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) memberikan insentif lebih RM400,000 kepada 267 penjawat awam setakat akhir tahun lepas sebagai galakan melaporkan pemberian atau penerimaan rasuah.


Ketua Pesuruhjaya SPRM Tan Sri Dzulkifli Ahmad berkata pengiktirafan berkenaan selaras dengan surat pekeliling yang dikeluarkan Pejabat Ketua Setiausaha Negara pada 2011 bertajuk “Garis Panduan Pengiktirafan Kepada Penjawat Awam Yang Melaporkan Pemberian Atau Penerimaan Rasuah”.

“Mereka menerima saguhati daripada SPRM kerana pihak kami tidak boleh bergerak bersendirian, perjuangan memerangi rasuah memerlukan kerjasama semua pihak.

“Saya berharap mereka boleh menjadi ejen dan sahabat kepada SPRM serta terus membantu dalam membanteras rasuah,” katanya ketika menyampaikan ucapan sempena kempen Gerakan Memerangi Pemberi Rasuah (Gempur) di Menara Dewan Bandaraya Kuala Lumpur hari ini.

Beliau berkata kempen Gempur berkenaan selaras dengan peruntukkan Seksyen 25 Akta SPRM 2009 yang menjelaskan seksyen tersebut mewajibkan mana-mana individu melaporkan tawaran atau pemberian rasuah kepada badan bebas itu.

“Kegagalan melaporkan adalah satu kesalahan jenayah yang boleh dihukum denda tidak lebih RM 100,000 atau penjara tidak lebih 10 tahun atau kedua-duanya,” katanya.

Kempen Gempur adalah penjenamaan semula kepada kempen ‘Perangi Pemberi Rasuah’ dengan slogan kempen baharu ‘Anda Hulur, Kami Lapor’, bertujuan mendidik penjawat awam menolak sebarang bentuk rasuah ketika bertugas.


http://www.freemalaysiatoday.com/cat...h-tahun-lepas/
Reply With Quote
Likes cek mek molek liked this post
  #59  
Old 13-02-2018, 10:35 PM
cek mek molek cek mek molek is offline
CG Top Poster Club

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jun 2013
Posts: 26,572
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 1369
Active Level
My Mood:
Default

kenapa terhad pada penjawat awam je, dan bukannya kepada semua termasuklah pekerja swasta
Reply With Quote
  #60  
Old 14-02-2018, 08:14 AM
Laici Laici is offline
Active Plus

Laici's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Aug 2014
Posts: 3,385
Thanks (Received): 2
Likes (Received): 156
Active Level
Default

spe laa nak bocorkan maklumat kalau bos2 yg terlibat...silap2 kena tukar tempat, tak pun kena ragging kaw2 atau dipulaukan dekat tempat kerja..cakap identiti dirahsiakan tapi bukan leh percaya pun
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump