Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Religious Talk

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #5001  
Old 13-04-2011, 01:01 PM
azrine azrine is offline
Legendary Member

azrine's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Jul 2008
Location: hanya kepada ALLAH SWT.. aku serahkan segalanya
Posts: 14,410
Thanks (Received): 541
Likes (Received): 8
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by armins_eye View Post
Saya tak dapat menahan perkara ini lagi...
Sesungguhnya tahun 1432 dan tahun 2011 akan dipenuhi dengan bencana alam...
Ombak fasa ke-3 yang anda bunyikan dengan nama "Sunami" itu akan hadir pada hari yang melibatkan pemimpin kecil bersuara...

Dan selepas itu,
perkara2 ini akan terjadi di sepanjang banjaran himalaya,
Di utara negara2 himalaya dan di selatan negara2 himalaya:
- banjir besar di kawasan yang tak pernah banjir
- gempa kecil yang berterusan selang mingguan
- gempa besar yang agak luar biasa di China,Turki,Jepun,(kawasan Arab)
- awan tebal yang luar biasa pusarannya
- anda akan banyak melihat komet halus melintas
- tahun 2011 dan tahun 1432 adalah tahun yang paling laju pergerakan masanya (anda wajib rasa)
- selepas musim sejuk di utara planet bumi berakhir, hampir setiap negara di garisan lintang 0' akan menyaksikan banyak ikan2 besar terdampar di pantai2...
- bukan sekadar ikan mamalia,bahkan anda akan menyaksikan pelbagai hidupan aneh terdampar di pantai, kenapa wallahu alam
- seluruh negeri di pantai barat tanah melayu kali ini pasti bergegar sehingga kipas di siling rumah anda akan terbuai sendiri akibat kesan retakan mantel di bumi Acheh
- masih ingat kiriman saya yang lepas berkenaan Acheh dan bahangnya? Ya...bahangnya hari ini tiada kawalan lagi...
- pope benedict akan mengeluarkan 1 pengumuman agung yang tidak mendapat liputan media secara banyak
- tahun 1432 dan tahun 2011 adalah tahun kebakaran
- patung terbesar dunia akan dirasmikan,dan bila perkara ini terjadi,maka hampir lengkaplah seluruh tanda2 kecil kiamat yang direkodkan dalam banyak2 hadis...
- sila rujuk www.rahsiadunia.com kerana pada tahun 2011 dan 1432 akan mencatatkan paras terendah Tasik Galilee sehinggakan entah datang dari mana tanpa disuruh begitu ramai yahudi telah menjadi ahli di sana,mujurlah artikel di sana semuanya berbahasa Melayu.
- peralatan elektrik akan berkembang cepat kemajuannya seiring dengan kejatuhan graf Forex USD bersempena dengan target yahudi untuk menjadikan seluruh perbankan dunia dielektrikkan dalam bentuk tanpa sentuh,hari ini anda menyebutnya sebagai duit digital.
-sesi suai kenal antara Al-Masih Dajjal dan tentera2 setianya akan semakin terancang sebelum beliau menyempatkan diri untuk menayangkan wajah beliau di khalayak ramai...
-ingat,tolong guna akal dan hati cahaya anda kurniaan tuhan itu dan fikirlah 8juta kali,bagaimana mungkin dengan tiba2 dajjal boleh muncul dengan senang di hadapan orang ramai dari arah khurasan dengan diiringi oleh tentera2nya yang ramai seperti apa yang Nabi Muhammad pernah amarankan? Sebelum Al-Masih Dajjal terlebih dahulu merekrut tentera2nya melalui suai kenal ?

Hari ini saya mengistiharkan,
Al Masih Dajjal sudah pun ada di planet bumi ini tunggu masa Tasik Galilee kering sahaja,silalah rujuk semua artikel kiriman saya untuk pemahaman...
Bagaimana pula ye dengan Tuanku Muhammad Bin Abdullah ?
Ya...baginda kini sedang meningkat dewasa dan berada di tengah2 anda,kenapa saya katakan demikian,tolonglah cari 2 tarikh keramat ini,pada tahun ke berapakah sejak Nabi Muhammad diutuskan,pernah berlaku gerhana matahari dan gerhana bulan di bulan ramadhan? Jawapannya tidak pernah langsung kecuali ianya hanya berlaku pada 20 tahun lepas sekitar awal tahun 1980 han..
Fikirkan lagi...sudah 20 tahun berlalu... Sedangkan baginda akan dilantik menjadi khalifah pada usianya ? Dan tasik galilee hari ini hanya tinggal berapa tahun lagi untuk kering kalau ikut ekosistem sunnatullah ?
Semuanya telah dijawap di dalam forum ini...

Terkadang orang akan bertanya,
Mana kau tahu semua ni?
Semuanya memang jadi ni...
Maka ini jawapan saya untuk awak.

Hari ini doktor boleh melihat bayi di dalam rahim kerana kehadiran teknologi, semua manusia sezaman dengannya tiada yang ragu2 pun,apakah yang akan terjadi, sekiranya dengan doktor yang sama, dengan izin Allah saya bawak doktor ini ke zaman sebelum diutuskan nabi,apakah orang zaman itu percaya pada doktor ini,atau langsung melabelkan doktor sebagai pawang? Atau paling hebat,dibinanya patung doktor untuk dibuat sembah...?

Fikir2kan...
Dah dekat dah...
Masa berputar dengan laju...
Bersambung...
Kepada yang dah baca ebook terbitan saya,
Lakukanlah apa yang sempat.
Wassalam.
aku upkan bagi ulasan/pendedahan/telahan yang diberikan oleh TT berkenaan dengan tahun 2011M /1432H..


__________________
Quote:
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #5002  
Old 13-04-2011, 05:57 PM
Pelesit Api Malaya Pelesit Api Malaya is offline
Active Plus

Pelesit Api Malaya's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Oct 2008
Posts: 2,552
Thanks (Received): 160
Likes (Received): 2
Active Level
My Mood:
Default

Only Allah knows everything... Only Allah..

Every single mind..

Every single heart..

Perang Mukmin ke atas nafsu dan [email protected]

Perang Mukmin ke atas para munafik..

Perang Mukmin ke atas Yahudi Laknatullah..

Perang Mukmin ke atas sistem Dajjal, fitnah serta tenteranya..

When the times come, semua akan berbicara mengenai Islam..

Apabila sampai masanya, semua yang meragui akan terpinga-pinga...

Waktu itu, tentera Dajjal laknatullah LEBIH RAMAI dari tentera pimpinan Mahdi a.s.

Allah mengetahui apa2 sahaja yang kalian niat dan maksudkannya..

Berapa banyak panji yang keluar waktu itu, akan tetapi hanya ada SATU sahaja GOLONGAN yang diredhai Allah SWT..

Mereka adalah para Auwaabiin serta Minal Muqarrabiin..

Dan dari mereka akan membawa kalian kepada satu golongan..

Meraka adalah para akhsol khawas!!

Dari mereka ini akan membawa kepada kebenaran>>

Sampai masanya.. Jihad itu akan tiba jua..

Tiada pilihan lain ketika itu,

Only death to munafiqun!!!

Only death to enemies of Allah and Rasulullah SAW!!!

Only Death to all enemies of Khulafa' Ar Rashidin!!!


Setengah-tengah ulama’ telah menamakan tokoh-tokoh tertentu sebagai Al-Mahdi. Al-Mahdi yang mereka maksudkan ialah pemimpin-pem-inipin Islam yang adil selepas Rasulullah SAW. berpandukan hadits Rasulullah SAW,

“Tetaplah kamu dengan sunnahku dan sunnah khulafa Ar-Rasydin Al-Mahdi (yang mendapat petunjuk).” — Riwayat Abu Daud dan At-Tarmizi

Berpandukan hadits ini maka para ulama Ahli Sunnah Wal Jammah ada yang menentukan seseorang sebagai Al-Mahdi, tetapi bukanlah sebagai Al-Mahdi Muntadzar sebagaimana yang disebut oleh Rasulullah SAW yang muncul di akhir zaman.

Hassan Ibrahini Hassan dalam kitabnya, Tarikhul Islam jüzu’ I m.s 407 menyebut dengan panjang lebar akan masalah ini dan menjelaskan, “Bahawa Al-Mahdi yang dikatakan oleh beberapa ulama’ di dalam kitab-kitab mereka ada beberapa orang itu bukanlah Al-Mahdi yang akan muncul di akhir zaman.”

Al-Imam Ahmad Hanbal sendiri pernah menyebut, “Bahawasanya Umar bin Abdul Aziz tidak syak lagi adalah ia Al-Mahdi, tetapi bukanlah Al-Mahdi yang akan keluar di akhir zaman. Tetapi adalah Al-Mahdi yang mendirikan kebenaran dan kebajikan” (sila lihat kitab Naqdul Manqul ms 78-79)

Golongan Syiah yang berpendapat bahawa Muhammad bin Al-Hassan Al-Askari sebagai Al-Mahdi juga tidak menyebutnya sebagai Al-Mahdi Muntadzar yang muncul di akhir zaman. Sebaliknya mereka menyebutnya sebagai Al-Mahdi yang akan memimpin mereka atas kebenaran dan kebajikan. (sila lihat kitab ‘Aunal Ma’bud juzu’ II ms 382)




Imam Mahdi al Muntadzar :

Daripada Abu Ishak, berkata Ali r.a sambil dia memandang anaknya Hasan: “Sesungguhnya anakku ini ketua. Seperti mana Rasulullah menggelarkannya. Akan ada dari keturunannya seorang lelaki, namanya seperti nama Nabi kamu. Dia menyerupai Nabi kamu dari segi akhlak, tidak dari segi rupa” – Riwayat Abu Daud.

Daripada Ummu Salamah r.a katanya, Rasulullah SAW bersabda: “Akan berlaku pertelingkahan ketika matinya khalifah. Lalu seorang lelaki dari bumi Madinah akan lari ke Mekah. Kemudian ahli Mekah datang kepadanya sedangkan beliau tidak suka perkara tersebut. Lalu mereka memberi bai'ah kepada lelaki tersebut di antara al-Rukn (Rukn al-Yamani) dan al-Maqam (Maqam Ibrahim)” – HR Abu Daud.




Allah jadikan Khalifah pertama,
Turunnya cerita suka dan duka,
wujud sengketa diantaranya,
Hiduplah mereka dengan berhala dan dosa,
suka bertahun memakan derita,
Mewah disangka indah dunia,
bahtera belayar Musnahnya mereka,
Azab Allah tanda murka.

hilang Nasihat tiada yang tinggal,
Palsu terima tolak yang asal,
lupa Pesanan amaran disangkal,
dicela mulia dibunuh mulia dusta ditabal,
Angkara busuk hati si Dajjal,
Kitab diubah rosak yang tinggal,
setiap Syari'at setiap ajal,
ilmu yang hilang ruginya kekal.

muncul Cahaya seperti diramal,
pendidik Agung iman dan amal,
datangnya Haq, Bathil terbatal,
keturunan mulia Kekasih berasal,
Mukjizat terakhir Tauhid yang awal,
diterima hati diterima akal,
Islam dibina hukum tergubal,
Kasih dan Sayang selamanya kekal.

Sahabat mulia teman setia,
Darah mengalir penuh cinta,
Pesanan digenggam sekalipun menderita,
angkara musuh hitam hatinya,
hidupkan Sunnah mati dihina,
tatkala fitnah dicipta,
Islam hanya tinggal nama.

Masa berlalu zaman berubah,
dirasuk dunia semakin parah,
hidup yang keji hidup yang bida'ah,
bulan berita Taufiq dan Hidayah,
Panji suci Panji kalimah,
telah disebut akan Rasulullah,
bangkitnya Islam kembalinya Sunnah,
sistem berkubur dizaman Khalifah,
musuh ditentang walau berdarah,
berakhir riwayat Pendusta bersalah,
kota dibuka tembokNya pecah,
mereka berlindung kepadaNya berserah,
misteri bertahun terjawab sudah,
yang tinggal hanya sumpah serakah,
sehingga Bumi berdoa tanpa berlengah,
matahari dsuruh bertukar arah,
tiada berguna hati yang resah,
Masa yang tinggal itulah janji Allah...

darah merah anak Adam,
darah mulia Muhammad.
__________________
And even when she fought for breath, her words would leave a scar....
For only in the grip of darkness. We will shine amidst the brightest stars... - in memory -
Benci aku terhadap Yahudi mendalam...
One Khilafah, One World!! Allahu Akbar!!
Reply With Quote
  #5003  
Old 13-04-2011, 06:07 PM
Pelesit Api Malaya Pelesit Api Malaya is offline
Active Plus

Pelesit Api Malaya's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Oct 2008
Posts: 2,552
Thanks (Received): 160
Likes (Received): 2
Active Level
My Mood:
Default

Tetapkan Iman dan Taqwa kalian agar dapat membimbing kami ke jalan sebenar kepada Pencipta semua..

Tetapkan 'barisan jihad' kalian agar kami menemui jalan sebenar kepada Pencipta semua..

yakni barisan itu termasuk barisan jemaah ketika bersolat..

Tinggalkan segala penyakit wahan kalian agar kami dapat mengikuti kalian kelak..

Kami disini hanya dari kalangan yang lemah..
__________________
And even when she fought for breath, her words would leave a scar....
For only in the grip of darkness. We will shine amidst the brightest stars... - in memory -
Benci aku terhadap Yahudi mendalam...
One Khilafah, One World!! Allahu Akbar!!
Reply With Quote
  #5004  
Old 13-04-2011, 07:52 PM
yazryyahya yazryyahya is offline
Active Member

yazryyahya's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jan 2009
Location: Ipoh+Kajang
Posts: 1,337
Thanks (Received): 13
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by azrine View Post


aku upkan bagi ulasan/pendedahan/telahan yang diberikan oleh TT berkenaan dengan tahun 2011M /1432H..


Bila posting TT ni tulis?? sebelum 2011 ke atau sesudah 2011??
__________________
Sales Advisor PESB Ipoh [BELI KERETA PROTON]
Sales Consultant ISUZU ACM Ipoh [Usahawan Isuzu Perak]
UMUR & HartaKu
Reply With Quote
  #5005  
Old 13-04-2011, 08:15 PM
azrine azrine is offline
Legendary Member

azrine's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Jul 2008
Location: hanya kepada ALLAH SWT.. aku serahkan segalanya
Posts: 14,410
Thanks (Received): 541
Likes (Received): 8
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by yazryyahya View Post
Bila posting TT ni tulis?? sebelum 2011 ke atau sesudah 2011??
exact date..06-12-2010, 09:04 PM..

so..sebelum muncul nyer tahun 2011..


__________________
Quote:
Reply With Quote
  #5006  
Old 14-04-2011, 01:58 AM
yazryyahya yazryyahya is offline
Active Member

yazryyahya's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jan 2009
Location: Ipoh+Kajang
Posts: 1,337
Thanks (Received): 13
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by azrine View Post


exact date..06-12-2010, 09:04 PM..

so..sebelum muncul nyer tahun 2011..


kebetulan pulak citer WAR INVASION : BATTLE OF LOS ANGELES pun pasal komet gak. dlm citer tu komet turun pada 11 April 2011
__________________
Sales Advisor PESB Ipoh [BELI KERETA PROTON]
Sales Consultant ISUZU ACM Ipoh [Usahawan Isuzu Perak]
UMUR & HartaKu
Reply With Quote
  #5007  
Old 17-04-2011, 08:38 AM
blazeanger blazeanger is offline
Regular

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Dec 2010
Posts: 113
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Active Level
Default

tertarik dengan pengumuman pope yang tidak mendapat liputan banyak media. agak-agak apa la tu ek?
Reply With Quote
  #5008  
Old 17-04-2011, 05:30 PM
yoepitm yoepitm is offline
Active Member

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jun 2008
Posts: 1,175
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by azrine View Post


aku upkan bagi ulasan/pendedahan/telahan yang diberikan oleh TT berkenaan dengan tahun 2011M /1432H..


sori yer..nak tanya, sapa2 ada pendapat/pernah tanya ustaz2..
sy nak tulis masalah sy ni..
tp kalau salah sy takda niat apa2 yer..cuma nak tahu je..
insya Allah sy tanya sesapa yg lebih berilmu secara offline

mmg tt buat kajian..sy takda masalah pasal cerita yg dah berlaku..
tp bila kita berckp pasal perkara yg akan/bakal terjadi..maksudnya kita ramal..kan? ker ada perkataan lain yg boleh describe apa yg kita kaji/fikir bakal terjadi....?
meramal bencana ...hmm boleh ke ek?..
dan andai lah perkara itu jd..terungkap dr lidah/terfikir kat kat akal..'betul la apa yg tt tulis'..boleh ke ek?..
hmm..boleh ke mcm tu?
saja je nak pencerahan..

Last edited by yoepitm; 17-04-2011 at 05:34 PM..
Reply With Quote
  #5009  
Old 18-04-2011, 05:13 PM
blazeanger blazeanger is offline
Regular

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Dec 2010
Posts: 113
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by yazryyahya View Post
kebetulan pulak citer WAR INVASION : BATTLE OF LOS ANGELES pun pasal komet gak. dlm citer tu komet turun pada 11 April 2011
uish. maknanya dah lepas la ek? tapi tarikh tu cuma ramalan dia je kan2?
Reply With Quote
  #5010  
Old 18-04-2011, 07:13 PM
elmyda elmyda is offline
Super Active

elmyda's Avatar
 
Trader Rating: (13)
Join Date: Jan 2007
Posts: 9,554
Thanks (Received): 159
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

minat nk dptkn info lebih lanjut hal nih.
__________________
neverendinghate..
41,800 New Iraqi Dinar Collector's Set
SwissCash (Swiss Mutual Fund) http://www.swisscash.net
AMF Brokerage Limited Investment http://www.amf1989.com
SNG Private Investment Club http://snginvest.com/
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply Share This Thread

Tags
kiamat, planet nibiru

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump

CariGold