Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Religious Talk

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #101  
Old 15-09-2009, 12:53 PM
tomie tomie is online now
CG Hardcore

tomie's Avatar
 
Trader Rating: (31)
Join Date: Dec 2006
Location: Sedaka, Yan
Posts: 71,375
Thanks (Received): 7806
Likes (Received): 159
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

Armageddon = bermaksud "Kawasan Perhimpunan Tentera-Tentera Melayu" ..??

logik tak :

Kumanddie said:

Pertama-tamanya, saya ingin menghuraikan maksud sebenar Armageddon yang digembar-gemburkan oleh ahli kitab penyesat umat.


Dalam bahasa yahudi mabok atau hebrew, perkataan Gad membawa maksud Tentera. Sekiranya anda memanjangkan perkataan Gad menjadi Megiddo, ianya membawa maksud Perhimpunan Tentera-Tentera . Manakala N bermaksud Tempat atau Kawasan . Jadi secara keseluruhan ianya bermaksud Tempat Perhimpunan Tentera-Tentera. Ianya tertulis dalam kitab sesat yahudi Genesis 30:11; 49; 19.


Yang menjadi kekeliruan tentang maksud Armageddon bilamana perkataan Har terdapat dalam Mageddon. Har bermaksud Gunung. Jadi semua ahli kitab sepakat bahawa tidak mungkin Gunung yang menjadi Tentera-Tentera ALLAH. Jadi mereka mengubah persepsi dalam kitab mereka bahawa sekiranya Gunung yang disebut, maka Mageddon bukan bermaksud Tempat Perhimpunan Tentera-Tentera. Tetapi sebaliknya adalah sebuah kawasan landai yang terletak di Israel, iaitu Megiddo.


Namun begitu nasrani tidak bersetuju dengan kawasan Megiddo disebabkan tempatnya yang landai. Ianya berlawanan dengan maksud sebenar Har iaitu Gunung.


Dalam tafsir Kumanddie, Har bukan bermaksud Gunung. Ianya bermaksud Melayu. Semua nama-nama kerajaan kuno yang merujuk kepada Melayu bermaksud Gunung. Contohnya :


Tulisan Kerinci (tulisan asal Melayu yang dijumpai di Riau) - Tulisan Gunung
Malai - Gunung
Nam - Gunung
Sailendra - Gunung
Funan - Gunung


Tempat-tempat di atas adalah nama kerajaan-kerajaan Melayu purba.


Sekiranya anda mengatakan bahawa kedudukan tempat tersebut terletak di Lembah Mekong. Jadi anda mungkin berkata bahawa ini tidak relevan.


Mengikut Prof Shaharir, terdapat sekurang-kurangnya 600 perkataan Melayu dalam bahasa Khmer Kuno (kerajaan purba Lembah Mekong). Jadi maksudnya Kerajaan Purba di Lembah Mekong merupakan kerajaan Melayu lama.


Berbalik kepada isu Armageddon. Sekiranya Har bermaksud Gunung. Maka Gunung tersebut bermaksud Melayu. Jadi tafsir Armageddon sepatutnya menjadi Kawasan Perhimpunan Tentera-Tentera Melayu .


Kenapa Tentera Melayu ???


Jadi ini mungkin ada kaitan dengan Tentera Imam Mahdi. Jadi ada kemungkinan Tentera Imam Mahdi datang daripada Malaysia, Indonesia, Thailand, Brunei, Singapura, Kemboja dan Filipina.


Wallahualam bissawab........




Di bawah ini adalah gambar Megiddo di Israel


Reply With Quote
Paid Advertisement
  #102  
Old 15-09-2009, 12:57 PM
BOCK BOCK is offline
Legendary Member

BOCK's Avatar
 
Trader Rating: (20)
Join Date: Sep 2007
Location: 
Posts: 17,963
Thanks (Received): 59
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by tomie View Post
kan nabi dah pesan
dajjal akan muncul (akan berlaku kiamat)
so...awat nak pi bunuh lani plak (blom tiba pada masanya)
kan tak logik/bercanggah gak tu..#:-s

**
sinopsis kurang paham tu kot ....:d
Reply With Quote
  #103  
Old 15-09-2009, 12:58 PM
marlen marlen is offline
Legendary Member

marlen's Avatar
 
Trader Rating: (5)
Join Date: May 2008
Posts: 16,947
Thanks (Received): 30
Likes (Received): 0
Blog Entries: 6
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by tomie View Post
Armageddon = bermaksud "Kawasan Perhimpunan Tentera-Tentera Melayu" ..??

logik tak :

Kumanddie said:

Pertama-tamanya, saya ingin menghuraikan maksud sebenar Armageddon yang digembar-gemburkan oleh ahli kitab penyesat umat.


Dalam bahasa yahudi mabok atau hebrew, perkataan Gad membawa maksud Tentera. Sekiranya anda memanjangkan perkataan Gad menjadi Megiddo, ianya membawa maksud Perhimpunan Tentera-Tentera . Manakala N bermaksud Tempat atau Kawasan . Jadi secara keseluruhan ianya bermaksud Tempat Perhimpunan Tentera-Tentera. Ianya tertulis dalam kitab sesat yahudi Genesis 30:11; 49; 19.


Yang menjadi kekeliruan tentang maksud Armageddon bilamana perkataan Har terdapat dalam Mageddon. Har bermaksud Gunung. Jadi semua ahli kitab sepakat bahawa tidak mungkin Gunung yang menjadi Tentera-Tentera ALLAH. Jadi mereka mengubah persepsi dalam kitab mereka bahawa sekiranya Gunung yang disebut, maka Mageddon bukan bermaksud Tempat Perhimpunan Tentera-Tentera. Tetapi sebaliknya adalah sebuah kawasan landai yang terletak di Israel, iaitu Megiddo.


Namun begitu nasrani tidak bersetuju dengan kawasan Megiddo disebabkan tempatnya yang landai. Ianya berlawanan dengan maksud sebenar Har iaitu Gunung.


Dalam tafsir Kumanddie, Har bukan bermaksud Gunung. Ianya bermaksud Melayu. Semua nama-nama kerajaan kuno yang merujuk kepada Melayu bermaksud Gunung. Contohnya :


Tulisan Kerinci (tulisan asal Melayu yang dijumpai di Riau) - Tulisan Gunung
Malai - Gunung
Nam - Gunung
Sailendra - Gunung
Funan - Gunung


Tempat-tempat di atas adalah nama kerajaan-kerajaan Melayu purba.


Sekiranya anda mengatakan bahawa kedudukan tempat tersebut terletak di Lembah Mekong. Jadi anda mungkin berkata bahawa ini tidak relevan.


Mengikut Prof Shaharir, terdapat sekurang-kurangnya 600 perkataan Melayu dalam bahasa Khmer Kuno (kerajaan purba Lembah Mekong). Jadi maksudnya Kerajaan Purba di Lembah Mekong merupakan kerajaan Melayu lama.


Berbalik kepada isu Armageddon. Sekiranya Har bermaksud Gunung. Maka Gunung tersebut bermaksud Melayu. Jadi tafsir Armageddon sepatutnya menjadi Kawasan Perhimpunan Tentera-Tentera Melayu .


Kenapa Tentera Melayu ???


Jadi ini mungkin ada kaitan dengan Tentera Imam Mahdi. Jadi ada kemungkinan Tentera Imam Mahdi datang daripada Malaysia, Indonesia, Thailand, Brunei, Singapura, Kemboja dan Filipina.


Wallahualam bissawab........




Di bawah ini adalah gambar Megiddo di Israel


pakcik..ni tasik tu ke?mmg dah kering kontang la..

tkt nya..
__________________
Yakinilah…pada ketika diri merasakan tidak mempunyai sesiapa, ALLAH itu mencukupi segala-galanya

Boikot segala barangan Yahudi Zionis. Tunjukkn persaudaraan dan kemanusiaan anda.
Reply With Quote
  #104  
Old 15-09-2009, 01:01 PM
nazwa69.net nazwa69.net is offline
Super Active

nazwa69.net's Avatar
 
Trader Rating: (37)
Join Date: Feb 2007
Posts: 5,732
Thanks (Received): 61
Likes (Received): 0
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by butterland View Post
ayah pin dh turun ker dari gomen dia?

Banyak dusta dan tidak tepat dalam menyampaikan berita.
"Pada akhir zaman akan muncul pembohong-pembohong besar yang datang kepadamu dengan membawa berita-berita yang belum pernah kamu dengar dan belum pernah didengar oleh bapa-bapa kamu sebelumnya, kerana itu jauhkanlah dirimu dari mereka agar mereka tidak menyesatkanmu dan memfitnahmu" - Sahih Muslim
inilah yang aku risau... hadis baru pon banyak muncul... hadis boleh direka2... ISRAILIYAT pon macam2 aku jumpa skang ni... apsal nak susah2 cari dajal, kiamat, nak gebang2 jumpa imam mahdi? layak ke? walhal benda paling hampir dengan kita adalah kematian... sesaat, sedetik... sentiasa2 la letakkan diri dalam iman dan taqwa... kalo iman senipis kulit bawang, ada hati nak jadi sebahagian yang terpilih bersama ngan mahdi dan nabi isa? silap2 jadi sebahagian tentera DAJAL... huhu
Reply With Quote
  #105  
Old 15-09-2009, 01:08 PM
tomie tomie is online now
CG Hardcore

tomie's Avatar
 
Trader Rating: (31)
Join Date: Dec 2006
Location: Sedaka, Yan
Posts: 71,375
Thanks (Received): 7806
Likes (Received): 159
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

Kedudukan Tongkat Musa a.s. Ketika Armageddon

Mungkin ada Umat Islam yang ingin mengetahui di mana tersimpannya barang-barang purba seperti tongkat Nabi Musa a.s. , kitab Injil yang asal dan barangan kota Baitul Maqdis yang asal. Ianya tersimpan rapi di sebuah tempat rahsia dan Umat Islam akan terjumpa barangan tersebut ketika kemuncak peperangan Armageddon nanti.

Ketika kemuncak peperangan Armageddon, Umat Islam akan bertempur dengan tentera nasrani. Pertempuran tersebut akan mengambil masa 3 hari. 2 hari pertama Umat Islam tidak dapat memasuki kota nasrani. Pada hari ke 3, Umat islam akan memuji ALLAH dan laut akan terbelah seperti di zaman Nabi Musa a.s. . Umat Islam hanya menyebut kalimah-kalimah ALLAH dan kesemua pintu-pintu kota nasrani meletup dan pecah.
Reply With Quote
  #106  
Old 15-09-2009, 01:13 PM
virtualbiz virtualbiz is offline
Active Plus

virtualbiz's Avatar
 
Trader Rating: (16)
Join Date: Feb 2008
Location: Di bWh nauNgan BULAN
Posts: 4,899
Thanks (Received): 176
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by nazwa69 View Post
inilah yang aku risau... hadis baru pon banyak muncul... hadis boleh direka2... ISRAILIYAT pon macam2 aku jumpa skang ni... apsal nak susah2 cari dajal, kiamat, nak gebang2 jumpa imam mahdi? layak ke? walhal benda paling hampir dengan kita adalah kematian... sesaat, sedetik... sentiasa2 la letakkan diri dalam iman dan taqwa... kalo iman senipis kulit bawang, ada hati nak jadi sebahagian yang terpilih bersama ngan mahdi dan nabi isa? silap2 jadi sebahagian tentera DAJAL... huhu
nauzubillah...

takperlu la nk cari kt mana dajjal..yang pasti haritu pasti tiba dan dajjal sendiri yang cari kita

sama2lah kita tingkatkan amal ibadah supaya dijauhkan dari tipu daya dajjal...
Reply With Quote
  #107  
Old 15-09-2009, 01:16 PM
tomie tomie is online now
CG Hardcore

tomie's Avatar
 
Trader Rating: (31)
Join Date: Dec 2006
Location: Sedaka, Yan
Posts: 71,375
Thanks (Received): 7806
Likes (Received): 159
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

Kenapakah fenomena ini terjadi . Sila lihat ulasan tersebut :

1. Setelah melihat saiz kepala Dajjal di Devil's Sea Japan, saiz kepalanya adalah sepanjang 5.49 km (secara tepat), sekiranya Dajjal berdiri, tinggi beliau adalah lebih kurang 33 km (berdasarkan kepada ratio manusia normal). Jadi manusia kerdil di Iraq bakal tertipu dengan dakyah dajjal bahawa beliau boleh memegang matahari.


2. Kenapa hari pertama selama 1 tahun. Ketika Imam Mahdi dilantik menjadi Khalifah Islam di Madinah, dan mengambil bendera hitam di Kaabah dari seorang pemuda Bani Tamim (keturunan keluarga Saidina Abu Bakar r.a.) , terdapat 2 gerhana yang tidak pernah terjadi sebelum ini, dan tidak akan berlaku lagi selepas ini. Sebuah planet yang bersaiz besar bakal menutupi bumi daripada matahari. Jadi terdapat gerhana bulan dan gerhana matahari berlaku serentak. Ketika fenomena ini berlaku, bumi akan kehilangan tarikan graviti daripada matahari yang menyebabkan pusingan bumi terhenti. Bila planet besar ini beredar , barulah bumi berputar kembali. Namun begitu , bagi 3 hari pertama, bumi tidak dapat berputar selama 24 jam, sebaliknya mengambil masa 1 tahun untuk membuat 1 pusingan yang pertama. Ketika itu matahari berada di Iraq (di Malaysia hampir senja). Jadi satu tasek di timur tengah akan kering disebabkan waktu siang yang terlalu panjang.


Jadi setelah fenomena ini berlaku, bumi tidak akan lagi berada di paksi putaran yang asal. Jadi setelah terkeluar daripada paksi, terdapat count down dalam putaran bumi, sehingga akhirnya bumi bakal terhenti sekali lagi , dan akan berpusing terbalik selepas itu. Setelah itu sangkakala (trompet) Israfil akan dibunyikan.(Perlu diingat di sini bahawa dajjal berada di bumi manusia selama 40 hari. Hari pertama , panjang harinya adalah sama dengan 1 tahun. Hari ke 2 , panjang harinya adalah sama dengan 1 bulan. Hari ke 3 , panjang harinya adalah sama dengan 1 minggu. Hari ke 4 sehingga hari ke 40, panjang harinya adalah sama dengan 1 hari biasa. )

Wallahu 'alam....
Reply With Quote
  #108  
Old 15-09-2009, 01:22 PM
tomie tomie is online now
CG Hardcore

tomie's Avatar
 
Trader Rating: (31)
Join Date: Dec 2006
Location: Sedaka, Yan
Posts: 71,375
Thanks (Received): 7806
Likes (Received): 159
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default


kumanddie cakap:

Saya ingin buat hipotesis mengenai Dajal. Tinggi Dajal adalah 33 km. Sekiranya beliau berdiri, awan akan berada di paras betis beliau (di bawah tempurung lutut beliau) . Sekiranya bala bencana yang ALLAH beri kepada manusia adalah hasil daripada kejahatan manusia. Maka sebesar-besar bala adalah bala Dajal laknatullah alaihi .


Sekarang saya ingin beri pandangan hubungan antara dosa dengan bala. Setiap dosa yang dilakukan oleh manusia , maka ALLAH akan turunkan bala. Dari sekecil-kecil bala, seperti lampu mentol pecah dan accident motor, sehinggalah sebesar-besar bala, seperti tsunami, puting beliung, gunung berapi dan gempa bumi. Sekecil-kecil bala ALLAH berikan kepada golongan kafir yang jahil yang membuat dosa-dosa kecil. Namun sebesar-besar bala, bukan diberikan kepada tempat yang mana manusia yang berlaku syirik kepada ALLAH (baik Islam mahupun Kafir). Walaupun syirik adalah dosa yang tidak akan diampunkan oleh ALLAH. Namun itu bukan menjadi Kemurkaan Tertinggi di sisi ALLAH SWT. Sekiranya kita berpandu kepada al-Quran, maka jawapan bagi bala terbesar (dan tercepat) adalah kepada golongan manusia yang menjadi musuh kepada Nabi-Nabi a.s. . Tidak kira sama ada mereka Islam ataupun Kafir, sesiapa sahaja yang memusuhi Nabi-Nabi a.s. , bala terbesar (dan tercepat) akan diberikan ALLAH kepada penduduk yang memusuhi Nabi-Nabi a.s. .



Begitu juga pada zaman sekarang. Mana-mana tempat yang menjadi musuh kepada para pendakwah Islam, maka di situlah akan ditimpa bala yang paling besar dan paling cepat. Tidak kira apa status masyarakat pada kawasan tersebut, sama ada tempat tersebut berstatus serambi Mekah mahupun tempat tersebut berstatus Kawasan Pentadbiran Kerajaan Pusat, itu semua tidak menjadi alasan di sisi ALLAH untuk ALLAH tidak hantarkan bala. Maka sebesar-besar Kemurkaan ALLAH bukanlah terletak kepada perbuatan syirik yang dilakukan oleh manusia. Sebesar-besar Kemurkaan ALLAH adalah terletak kepada perbuatan manusia yang memusuhi para pendakwah Islam. Pendakwah Islam yang jahil ilmu bukanlah boleh menjadi alasan kepada umat Islam untuk memusuhi para pendakwah. Ini kerana ada di kalangan Sahabat r.a. yang jahil ilmu, contohnya adalah Khaild Al-Walid r.a. . Beliau hanya tahu 4 Surah Qul sahaja. Tetapi di sisi ALLAH , beliau lebih mulia daripada semua Imam-Imam Besar , seperti Bukhari, Muslim, Hanafi, Syafie dan sebagainya.
Reply With Quote
  #109  
Old 15-09-2009, 01:33 PM
rizan rizan is offline
Active Member

rizan's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jan 2007
Location: Penang
Posts: 1,138
Thanks (Received): 14
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

dari smlm aku dok baca thread ni..tasik kat israel tu bakal kering dalam masa 41 tahun lagi kan..

selepas kering tasik tu Nabi Isa akan turun untuk membunuh dajal

bermakna dajal akan menyerang manusia sebelum tasik tu kering sbb bila tasik tu dah kering Nabi Isa dah turun menentang dajal.

dajal akan berada dibumi selama 40 hari dimana hari pertama dajal dibumi dikira selama setahun hari kedua dikira selama sebulan hari ketiga dikira selama seminggu dan hari keempat sama sehari je ngn waktu bumi sehingga cukup 40 hari.

jadi kalau mengikut waktu bumi yg standart dajal akan buat kacau selama satu tahun satu bulan satu minggu 37 hari..betul ke

kalau mcm tu bolehlah kita kira 41 tahun tolak dengan 1tahun 1bulan 1minggu 37hari = dajal turun kebumi
Reply With Quote
  #110  
Old 15-09-2009, 01:33 PM
pipsmonster pipsmonster is offline
Regular

pipsmonster's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Dec 2008
Location: Sibu Mari...
Posts: 704
Thanks (Received): 14
Likes (Received): 0
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by tomie View Post
Armageddon = bermaksud "Kawasan Perhimpunan Tentera-Tentera Melayu" ..??

logik tak :

Kumanddie said:

Pertama-tamanya, saya ingin menghuraikan maksud sebenar Armageddon yang digembar-gemburkan oleh ahli kitab penyesat umat.


Dalam bahasa yahudi mabok atau hebrew, perkataan Gad membawa maksud Tentera. Sekiranya anda memanjangkan perkataan Gad menjadi Megiddo, ianya membawa maksud Perhimpunan Tentera-Tentera . Manakala N bermaksud Tempat atau Kawasan . Jadi secara keseluruhan ianya bermaksud Tempat Perhimpunan Tentera-Tentera. Ianya tertulis dalam kitab sesat yahudi Genesis 30:11; 49; 19.


Yang menjadi kekeliruan tentang maksud Armageddon bilamana perkataan Har terdapat dalam Mageddon. Har bermaksud Gunung. Jadi semua ahli kitab sepakat bahawa tidak mungkin Gunung yang menjadi Tentera-Tentera ALLAH. Jadi mereka mengubah persepsi dalam kitab mereka bahawa sekiranya Gunung yang disebut, maka Mageddon bukan bermaksud Tempat Perhimpunan Tentera-Tentera. Tetapi sebaliknya adalah sebuah kawasan landai yang terletak di Israel, iaitu Megiddo.


Namun begitu nasrani tidak bersetuju dengan kawasan Megiddo disebabkan tempatnya yang landai. Ianya berlawanan dengan maksud sebenar Har iaitu Gunung.


Dalam tafsir Kumanddie, Har bukan bermaksud Gunung. Ianya bermaksud Melayu. Semua nama-nama kerajaan kuno yang merujuk kepada Melayu bermaksud Gunung. Contohnya :


Tulisan Kerinci (tulisan asal Melayu yang dijumpai di Riau) - Tulisan Gunung
Malai - Gunung
Nam - Gunung
Sailendra - Gunung
Funan - Gunung


Tempat-tempat di atas adalah nama kerajaan-kerajaan Melayu purba.


Sekiranya anda mengatakan bahawa kedudukan tempat tersebut terletak di Lembah Mekong. Jadi anda mungkin berkata bahawa ini tidak relevan.


Mengikut Prof Shaharir, terdapat sekurang-kurangnya 600 perkataan Melayu dalam bahasa Khmer Kuno (kerajaan purba Lembah Mekong). Jadi maksudnya Kerajaan Purba di Lembah Mekong merupakan kerajaan Melayu lama.


Berbalik kepada isu Armageddon. Sekiranya Har bermaksud Gunung. Maka Gunung tersebut bermaksud Melayu. Jadi tafsir Armageddon sepatutnya menjadi Kawasan Perhimpunan Tentera-Tentera Melayu .


Kenapa Tentera Melayu ???


Jadi ini mungkin ada kaitan dengan Tentera Imam Mahdi. Jadi ada kemungkinan Tentera Imam Mahdi datang daripada Malaysia, Indonesia, Thailand, Brunei, Singapura, Kemboja dan Filipina.


Wallahualam bissawab........




Di bawah ini adalah gambar Megiddo di Israel


wallahu 'alam bissawab... hanya Allah yang tahu jawapannya... saya sokong TT mendedahkan benda ni pasal hari kiamat tu pasti datang sesuai dengan kita mengimani rukun iman... namun begitu... mengenai imam mahdi.. adakah tuan pasti org nya dari sebelah malaysia??? kerana imam mahdi sendiri pun tak mengaku dirinya imam mahdi... siapakah kita untuk menentukan seseorang itu imam mahdi... banyak sangat pendapat mengatakan imam mahdi ni dari indon ler, malaysia ler atau dari khurasan ler... sebaiknya kita tunggu janji Allah tu... kerana hanya Allah yang tahu...
__________________
-Make It Simple And Profitable-
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply Share This Thread

Tags
kiamat, planet nibiru

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump

CariGold