Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


     
All banners are advertisements only. CG does not endorse or vouch for any advertisers. Read Disclaimer HERE


Go Back   CariGold Forum > CG MARKETPLACE > Classifieds & Advertisements > Other Classifieds

Other Classifieds Any classifieds that not suits the selling of products or services.

Recommended Brokers

Forex Chart
CG Sponsors



View Poll Results: Pernah makan ayam kampung organik?
Pernah 1 12.50%
Tak pernah 7 87.50%
Voters: 8. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 29-08-2008, 03:43 PM
ahib0205 ahib0205 is offline
Legendary Member

ahib0205's Avatar
 
Trader Rating: (83)
Join Date: Nov 2007
Location: Official Supporter
Posts: 19,335
Thanks (Received): 741
Likes (Received): 0
Blog Entries: 22
Active Level
My Mood:
Default Az-Zain Shah Alam - Ayam Kampung Organik - Lebih 300 jenis produk BUMIPUTRA ISLAM !!

Pelanggan Az-Zain Shah Alam daripada Forum CariGold.com

Quote:
Originally Posted by girlsilver View Post
sabtu minggu lepas ade beli brg kat az-zain ni...tinggin nk mkn masak lemak daging salai, tp abis plak daging salai

last2 beli kepak ayam 2 belas & 1ekor ayam, byk la gk memborong, balik wat ayam goreng tepung, licinnn mmg sedap ayam organik ni...saya mesti pilih

tp kn kalu ckp jgn marah ade beli 2pek begedil, 1 msk umah MIL pastu cm krg skit rsnya, msk umah sndri tambah bahan n perisa, br mantop skit rs dia

yg paling sy suka jus mangga RANI.. beli 2 botol xsmpai 2 hari abis...anak 1st tu asyik buka peti ais jer

nti minggu ni InsyaAllah g lagi

sokong barangan MUSLIM

kalu kedai tu tmbh besar lg...mesti selesa skit... sy doa2 perniagaan akan lebih maju...

1 lg, kalu ade iks nk anta produk kat kedai boleh tak?nti PM sy k TQ







Assalamua'alaikum w.b.t

Sahabatku di CG,

ahib cuba ambil kesempatan ni untuk mempromosi Kedai Az-Zain cawangan Shah Alam (emak ahib) Kedai ini telah dibuka pada awal tahun ni. Maaf kerana baru sekrang berkesempatan untuk berkongsi




So macam biasa produk utama kat Az-Zain Shah Alam ni ialah Ayam Kampung Organik:




Maklumat lanjut boleh hubungi emak saya:

Kurishah
013 - 3935 103




update















Last edited by ahib0205; 08-12-2011 at 05:20 PM.. Reason: testi
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #2  
Old 29-08-2008, 03:44 PM
ahib0205 ahib0205 is offline
Legendary Member

ahib0205's Avatar
 
Trader Rating: (83)
Join Date: Nov 2007
Location: Official Supporter
Posts: 19,335
Thanks (Received): 741
Likes (Received): 0
Blog Entries: 22
Active Level
My Mood:
Default

[UPDATE]





Last edited by ahib0205; 02-08-2010 at 08:39 AM.. Reason: update
Reply With Quote
  #3  
Old 29-08-2008, 03:45 PM
ahib0205 ahib0205 is offline
Legendary Member

ahib0205's Avatar
 
Trader Rating: (83)
Join Date: Nov 2007
Location: Official Supporter
Posts: 19,335
Thanks (Received): 741
Likes (Received): 0
Blog Entries: 22
Active Level
My Mood:
Default

[update]

Testimonial pertama dari warga CG


Quote:
Originally Posted by mrzack View Post
alhamdulillah..

berbuka puasa hari ni dengan ayam organik.

memang amat beza lah dgn ayam biasa. nak cakap susah, tapi bila rasa tahu lah..

*saya beli ayam organik HPA (sebab saya ahli HPA). ayam organik az-zain lepas ni.

Produk az-zain plak saya beli serbuk kunyit dgn fish burger. masak tadi terus guna kunyit dia.

alhamdulillah, merasa juga ayam organik. walaupun sedikit mahal, tapi apa la sangat nilai wang berbanding kesihatan.

bila makan makanan buatan muslim ni, hati pun tenang tak terkata. saya doakan mereka yg memperjuangkan produk muslim
sebegini diberikan rezeki yg melimpah ruah serta perlindungan serta rahmat daripada Allah. tak lupa kepada tuan tanah. semoga
berjaya dalam pelajaran.


Last edited by ahib0205; 11-09-2008 at 08:32 PM.. Reason: update testimonial
Reply With Quote
  #4  
Old 29-08-2008, 10:25 PM
ahib0205 ahib0205 is offline
Legendary Member

ahib0205's Avatar
 
Trader Rating: (83)
Join Date: Nov 2007
Location: Official Supporter
Posts: 19,335
Thanks (Received): 741
Likes (Received): 0
Blog Entries: 22
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by ahib0205 View Post

Berita PPIM Berita No.617

PROMOSI AHLI BMF MINGGUAN-PASARAYA AZZAIN
Saturday 25 October 2008 - 14:42:12





Menjual produk2 AZ-ZAIN seperti:

ayam kampung organik herba, puyuh, sosej, burger ayam dan ikan, bebola ayam, bebola ikan, bebola sotong, jejari ikan, pizza, nugget ayam dan ikan, rempah ratus az-zain seperti serbuk kunyit,kurma kari,ketumbar,serbuk cili, seasoning ikan bilis,fucuk dan lain-lain.

Juga menjual produk2 keluaran bumiputra Islam seperti:

mee kuning, mee kering, mee segera, tahu, fucuk, kuew tiau, sardin, sos cili, kicap, ubat gigi, sabun pinggan dan sabun basuh, garam bukit, gelatin, kopi,gula2 halagel, kacang dan pelbagai jenis kerepek dan lain-lain

Makanan Sejuk Beku:

Roti canai, roti bom, karipap sardin, kentang, begedel, pelbagai jenis perencah seperti perencah lauk beriani,nasi beriani,mee rebus jawa,mee bandung, soto, sup, dan lain-lain

Barangan lain:

Minuman air gau,berkarbonat,jus-jus dan kordial,nata de coco, minuman coklat, kurma, serunding, ikan keli omega dan lain-lain

Laman web : http//www.ayamorganik.com/

Hubungi : Puan Kurishah ( 013 3935103 )

Waktu perniagaan:

Isnin-Jumaat 9.30 pagi - 7 malam
Sabtu 8.00 pagi - 7 malam
Ahad dan cuti umum 9.30 pagi - 4 petang


Kunjungi :

AZ ZAIN SHAH ALAM,
NO28, JALAN TENGGIRI 17/23,
SEKSYEN 17,
40300 SHAH ALAM

Abah saya baru call bagitau pasal ni. So saya share kat sini



Jemput datang sahabatku dari forum CariGold.com

Ini berita yang asal kat laman web PPIM:

http://www.muslimconsumer.org.my/ppi...mment.news.617


hm.... korang kat sini ada yang dah penah rasa ayam organik ni?

Last edited by ahib0205; 07-11-2008 at 12:42 PM..
Reply With Quote
  #5  
Old 29-08-2008, 10:30 PM
miskhi miskhi is offline
Active Member

miskhi's Avatar
 
Trader Rating: (16)
Join Date: Mar 2007
Posts: 2,437
Thanks (Received): 18
Likes (Received): 0
Blog Entries: 2
Active Level
Send a message via Yahoo to miskhi
Default

ape beza ayam organik ngan ayam biasa??
Reply With Quote
  #6  
Old 29-08-2008, 10:32 PM
ikscentre ikscentre is offline
Super Active

ikscentre's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: Jun 2008
Posts: 7,912
Thanks (Received): 1
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Send a message via ICQ to ikscentre Send a message via Yahoo to ikscentre
Default

Quote:
Originally Posted by ahib0205 View Post
hm.... korang kat sini ada yang dah penah rasa ayam organik ni?
lom pnh lg la incik..
apa rasa dia..
__________________
~Tshirt Design Rare ~

SAMBIL MAKAN SAMBIL CARI DUIT <---- cuba try test (biz 1st dlm CG... dlm kenangan)
Reply With Quote
  #7  
Old 29-08-2008, 10:37 PM
TITANIUM TITANIUM is offline
Super Active

TITANIUM's Avatar
 
Trader Rating: (11)
Join Date: Feb 2008
Location: Shah ALam
Posts: 6,315
Thanks (Received): 4
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by miskhi View Post
ape beza ayam organik ngan ayam biasa??
yela...nk tau gak
Reply With Quote
  #8  
Old 29-08-2008, 10:43 PM
ahib0205 ahib0205 is offline
Legendary Member

ahib0205's Avatar
 
Trader Rating: (83)
Join Date: Nov 2007
Location: Official Supporter
Posts: 19,335
Thanks (Received): 741
Likes (Received): 0
Blog Entries: 22
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by miskhi View Post
ape beza ayam organik ngan ayam biasa??
Owh bagus soalan bro tu. Antara perbezaan ayam organik dengan ayam biasa ialah:

1) Usia ayam

ayam organik akan disembeli bila sampai usia matang lebih kurang 60 hari

ayam biasa 10 hari dah boleh sembelih


2) Makanan yang dimakan

ayam organik diberi makanan tambahan seperti daun limau, halia, kunyit, dan habatussauda. Makanan utama ialah hampas soya

ayam biasa diberi makan dedak


3) Ubatan

ayam organik free drug

ayam biasa confirm masuk ubat sebab kena suntik


4) kaedah penternakan

ayam organik dilepaskan. bila ayam dilepaskan itu yang dipanggil ayam kampung

ayam biasa dilepaskan juga tetapi didalam reban

er... itu yang terlintas kat fikiran saya sekarang ni. Nanti ada tambahan saya akan update

So sedikit sebanyak bro nampak perbezaannya?
Reply With Quote
  #9  
Old 29-08-2008, 10:50 PM
ahib0205 ahib0205 is offline
Legendary Member

ahib0205's Avatar
 
Trader Rating: (83)
Join Date: Nov 2007
Location: Official Supporter
Posts: 19,335
Thanks (Received): 741
Likes (Received): 0
Blog Entries: 22
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by ikscentre View Post
lom pnh lg la incik..
apa rasa dia..
Owh belum pernah

Ok memang saya tarak tipu punya. bila tuan puan masak ini ayam, pastu makan, tuan puan pasti akan rasa daging ayam jugak


ok2 kita serious.

Saya boleh bagi jaminan kepada siapa yang rasa ayam organik ni compare dengan ayam biasa pasti ada perbezaan dari segi rasa.

Antaranya:

1) Daging ayam organik lebih kenyal. uish bukan kenyal macam ayam pencen tu. hm... lebih padat daging dia. (huhuhu tak tau la nak cerita mcm mana)

2) jelas boleh nampak kulit ayam organik ni jauh lebih nipis daripada ayam biasa.

3) ayam organik ni kalo buat masa rendang, dagingnya memang tak hancur. Jaminan nih

P/s: pendek kata memang terdapat perbezaan ketara dari segi rasa ayam organik berbanding ayam biasa

Er.. sis, terjawab tak soalan?

Reply With Quote
  #10  
Old 29-08-2008, 11:50 PM
ahib0205 ahib0205 is offline
Legendary Member

ahib0205's Avatar
 
Trader Rating: (83)
Join Date: Nov 2007
Location: Official Supporter
Posts: 19,335
Thanks (Received): 741
Likes (Received): 0
Blog Entries: 22
Active Level
My Mood:
Default

Siapa yang pernah rasa ayam kampung organik ni boleh la bagi pendapat kat sini

atau nak bagi pendapat pasal kedai mak saya pun boleh jugak. kot-kot ada yang nak kena tambah atau apa ke...
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump


All times are GMT +8. The time now is 11:25 AM.


Copyright ©2000 - 2017, CariGold.com.
All posts published herein are merely based on individual views, and they do not expressly or by implications represent those of CariGold.com or its owner. It is hereby made clear that CariGold.com does not endorse, support, adopt or vouch any views, programs and/or business opportunities posted herein. CariGold.com also does not give and/or offer any investment advice to any members and/or readers. All members and readers are advised to independently consult their own consultants, lawyers and/or families before making any investment and/or business decisions. This forum is merely a place for general discussions. It is hereby agreed by all members and/or readers that CariGold. com is in no way responsible and/or liable for any damages and/or losses suffered by anyone of you