Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


     
All banners are advertisements only. CG does not endorse or vouch for any advertisers. Read Disclaimer HERE


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Official News, Current Issues

Official News, Current Issues Discuss daily updated official news from tv to newspapers, current issues from locals to all around the world.

Recommended Brokers

CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #31  
Old 29-08-2011, 09:57 PM
gudboy gudboy is offline
Legendary Member

gudboy's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Dec 2009
Location: Bumi Ciptaan Allah Swt
Posts: 11,537
Thanks (Received): 4
Likes (Received): 0
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by Pancasila View Post
pmimpin umno yg mana ******* kata undi umno masuk syurga? lupa ke apa yg dikata oleh pimpinan Pas..check/ semak blk..jgn wat xtau atau putar belit..dh terang2 sesat mau ckp byk yer..apa nk dikata " Pas adalah Islam, Islam adalah Pas" ni antara slogan keramat Pas yg jelas sesat ..kalu y epun jgn sokong mana2 Parti Ajaran Sesat..
cuba mu semak dan ambil apa yg d katakan..
sama macam apa yg pendakwah bebas lain katakan sebagai contoh azmil
lapang dada dan fikiran..
jange kerana um-no sanggop gelapkan hati
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #32  
Old 29-08-2011, 10:06 PM
Megat Sri Rama Megat Sri Rama is offline
CG Top Poster Club

Megat Sri Rama's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: Aug 2007
Posts: 20,241
Thanks (Received): 505
Likes (Received): 0
Active Level
Default

pokok pangkalnya sekarang adakah Mat Indera seorang komunis?

adakah dia berfahaman komunis?

bukankah dia ahli rejimen ke 10?

bukankah bukan semua ahli rejimen ke 10, malah tiada seorang pun yang terbukti berideologi komunis?

kalau yang politik kiri tu memang hampir semuanya, tapi tak semua yang kiri itu komunis.

ingat, kalau tak kerana British hambat semua pejuang kiri Melayu demi memenangkan puak kanan (baca: bourgeois/bangsawan kanan Melayu) yang akan jadi pak turut British, puak kiri takkan lari masuk ke hutan mendapatkan perlindungan dari PKM.

Orang Melayu Johor waktu tu tak sedoboh Melayu sekarang.

Mereka sendiri tak criminalize Mat Indera. Bagi mereka PKM adalah PKM, Rejimen ke-10 adalah R-10. Polis juga di satu pihak pada waktu itu sudah dilihat Melayu dengan pandangan yang rendah kerana kronisme dan korupsi.

Tidak sampai 10 tahun sebelum UMNO mula berkuasa (pilihanraya pertama adalah pada 1949), orang Melayu tak suka dengan UMNO.

Gelora perjuangan Melayu bangkit dengan API, AWAS, SEDAR, KMM, dll. yang mana tokoh-tokohnya adalah mereka yang berada di dalam Rejimen ke-10.

Hanya setelah zaman 50an baru masyarakat pandang rendah pada tokoh-tokoh tersebut setelah ejen-ejen propaganda UMNO menyebarkan fitnah terhadap mereka (cth: Shamsiah Fakeh bunuh anak sendiri dalam hutan, dsb).

Polis hanya balaci pemerintah.

Zaman British diorang ikut cakap British, zaman UMNO ikut cakap UMNO.
__________________
Saya benci Mahathir Bin Mohamad Kutty
Reply With Quote
  #33  
Old 29-08-2011, 10:17 PM
sureheboh.com sureheboh.com is offline
Legendary Member

sureheboh.com's Avatar

 
Trader Rating: (4)
Join Date: Jan 2007
Location: Fun Time Trader - Trading For A Living
Posts: 18,904
Thanks (Received): 306
Likes (Received): 2
Active Level
My Mood:
Default

Mat Sabu bukan pejuang sebenar, Karpal adalah pejuang sebenar hahahahaa....
__________________

AutoRebate INSTAFOREX 86.67% - dibayar ke acc trading!
CALL/WHATSAPP 019-9366547
Reply With Quote
  #34  
Old 29-08-2011, 10:18 PM
agnako agnako is offline
Newbie

agnako's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jun 2010
Posts: 43
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Active Level
Default

antara ucapan Mat Sabu - ....Bukit Kepong, polis itu polis British, hak serang Bukit Kepong tulah pegawai kerajaan, ketuanya MaT Indra, Melayu, tetapi semua sejarah itu ditutup, Jins Samsuddin buat filem, Jins Samsuddin tu UMNO, cerita bukit Kepong, hak serang balai polis tu penjahat, polis tu polis British, sebelum merdeka negara kita diperintah oleh British, tapi dia buat filem yang hero hak pertahan balai polis, hak serang tu pengganas, padahal Mat Inda ketua penyerang balai polis tu dan akhirnya dia dihukum gantung di Jering Taiping, begitulah juga Tok Janggut, Tok Janggut ni lawan British, tapi sebelum British nak..nak bunuh dia, dia menghasut Sultan Kelantan untuk mengishtiharkan Tok Janggut sebagai penderhaka, bila ishtihar Tok Janggut sebagai penderhaka, barulah tok Janggut dihukum gantung di Pasir Puteh Kelantan. Semua sejarah negara kita bohong....
Reply With Quote
  #35  
Old 29-08-2011, 10:24 PM
eizzbizz eizzbizz is offline
Super Active

eizzbizz's Avatar
 
Trader Rating: (9)
Join Date: Sep 2009
Posts: 6,522
Thanks (Received): 22
Likes (Received): 19
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by agnako View Post
antara ucapan Mat Sabu - ....Bukit Kepong, polis itu polis British, hak serang Bukit Kepong tulah pegawai kerajaan, ketuanya MaT Indra, Melayu, tetapi semua sejarah itu ditutup, Jins Samsuddin buat filem, Jins Samsuddin tu UMNO, cerita bukit Kepong, hak serang balai polis tu penjahat, polis tu polis British, sebelum merdeka negara kita diperintah oleh British, tapi dia buat filem yang hero hak pertahan balai polis, hak serang tu pengganas, padahal Mat Inda ketua penyerang balai polis tu dan akhirnya dia dihukum gantung di Jering Taiping, begitulah juga Tok Janggut, Tok Janggut ni lawan British, tapi sebelum British nak..nak bunuh dia, dia menghasut Sultan Kelantan untuk mengishtiharkan Tok Janggut sebagai penderhaka, bila ishtihar Tok Janggut sebagai penderhaka, barulah tok Janggut dihukum gantung di Pasir Puteh Kelantan. Semua sejarah negara kita bohong....
skang nih besepah orang kerja dgn syarikat british ... mkan gaji.
tapi kejam gak PKM masa tu ..execute bini2 polis tu mcm tu jer ....hero ape kebenda mcm tu ..mcm Yahudi jerk .. bunuh kaum pompuan ..
Reply With Quote
  #36  
Old 29-08-2011, 10:53 PM
adiwira adiwira is offline
Active Member

 
Trader Rating: (4)
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,166
Thanks (Received): 141
Likes (Received): 0
Active Level
Default

korang yg sokong mat sabul tu sebenarnya tak reti sejarah..

korang semua telah menghina semua profesor madya, profesor, profesor emiritus sejarah yg ada di UM, UKM, UPM,UiTM, UUM dll..

kalu cerdik sangat, mat sabul tu sepatutnya dianugerahkan dengan taraf Profesor dot dot dot dan bukannya profesor yang duk ngajar sejarah negara di semua IPTA, IPTS di malaysia.. jangan bawak pegi oversea lagi main dalam negara malaysia jer dulu..

jangan terpedaya ngan kata2 bod-o mat sabul..


makna kata, pendidikan profesor2 yg ada dlm malaysia ni harpak berbanding mat sabul.. isk3
__________________
jangan takut miskin karena sedekah dan jangan takut sedekah kerana miskin! Kaya memang penting, tapi sedekah jauh lebih penting dari kaya. Jangan pernah menunggu kaya baru bersedekah, tapi bersedekahlah maka Anda akan bertambah kaya. Sedekah membawa Berkah!!
Reply With Quote
  #37  
Old 29-08-2011, 10:59 PM
adiwira adiwira is offline
Active Member

 
Trader Rating: (4)
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,166
Thanks (Received): 141
Likes (Received): 0
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by Megat Sri Rama View Post
pokok pangkalnya sekarang adakah Mat Indera seorang komunis?

adakah dia berfahaman komunis?

bukankah dia ahli rejimen ke 10?

bukankah bukan semua ahli rejimen ke 10, malah tiada seorang pun yang terbukti berideologi komunis?

kalau yang politik kiri tu memang hampir semuanya, tapi tak semua yang kiri itu komunis.

ingat, kalau tak kerana British hambat semua pejuang kiri Melayu demi memenangkan puak kanan (baca: bourgeois/bangsawan kanan Melayu) yang akan jadi pak turut British, puak kiri takkan lari masuk ke hutan mendapatkan perlindungan dari PKM.

Orang Melayu Johor waktu tu tak sedoboh Melayu sekarang.

Mereka sendiri tak criminalize Mat Indera. Bagi mereka PKM adalah PKM, Rejimen ke-10 adalah R-10. Polis juga di satu pihak pada waktu itu sudah dilihat Melayu dengan pandangan yang rendah kerana kronisme dan korupsi.

Tidak sampai 10 tahun sebelum UMNO mula berkuasa (pilihanraya pertama adalah pada 1949), orang Melayu tak suka dengan UMNO.

Gelora perjuangan Melayu bangkit dengan API, AWAS, SEDAR, KMM, dll. yang mana tokoh-tokohnya adalah mereka yang berada di dalam Rejimen ke-10.

Hanya setelah zaman 50an baru masyarakat pandang rendah pada tokoh-tokoh tersebut setelah ejen-ejen propaganda UMNO menyebarkan fitnah terhadap mereka (cth: Shamsiah Fakeh bunuh anak sendiri dalam hutan, dsb).


Polis hanya balaci pemerintah.


Zaman British diorang ikut cakap British, zaman UMNO ikut cakap UMNO.



betui, aku setuju... harap PKR atau DAP menang besar PRU 13 ni.. kalau dapat kat pAS pun ok... boleh polis2 jadi BALACI pemerintah terbaru ni pulak..

baru umngok tahu dan rasa sebagai pembangkang pulak.. haha
__________________
jangan takut miskin karena sedekah dan jangan takut sedekah kerana miskin! Kaya memang penting, tapi sedekah jauh lebih penting dari kaya. Jangan pernah menunggu kaya baru bersedekah, tapi bersedekahlah maka Anda akan bertambah kaya. Sedekah membawa Berkah!!
Reply With Quote
  #38  
Old 29-08-2011, 10:59 PM
qba437 qba437 is offline
CG Top Poster Club

qba437's Avatar
 
Trader Rating: (4)
Join Date: Oct 2008
Location: stateless..no country..no identity
Posts: 32,539
Thanks (Received): 92
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by sureheboh.com View Post
Apalah Karpal ni - org melayu sendiri dah kata komunis tu pejuang sebenar yg ko pandai² kata polis yg pejuang apa hal.
..dia buat U-Turn kot..
__________________
SAYA YANG MENURUT PERINTAH...

OctaFX - daftarlah di sini

http://i1080.photobucket.com/albums/..._animasi-1.gif
Reply With Quote
  #39  
Old 29-08-2011, 11:03 PM
qba437 qba437 is offline
CG Top Poster Club

qba437's Avatar
 
Trader Rating: (4)
Join Date: Oct 2008
Location: stateless..no country..no identity
Posts: 32,539
Thanks (Received): 92
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by Megat Sri Rama View Post
pokok pangkalnya sekarang adakah Mat Indera seorang komunis?

adakah dia berfahaman komunis?

bukankah dia ahli rejimen ke 10?

bukankah bukan semua ahli rejimen ke 10, malah tiada seorang pun yang terbukti berideologi komunis?

kalau yang politik kiri tu memang hampir semuanya, tapi tak semua yang kiri itu komunis.

ingat, kalau tak kerana British hambat semua pejuang kiri Melayu demi memenangkan puak kanan (baca: bourgeois/bangsawan kanan Melayu) yang akan jadi pak turut British, puak kiri takkan lari masuk ke hutan mendapatkan perlindungan dari PKM.

Orang Melayu Johor waktu tu tak sedoboh Melayu sekarang.

Mereka sendiri tak criminalize Mat Indera. Bagi mereka PKM adalah PKM, Rejimen ke-10 adalah R-10. Polis juga di satu pihak pada waktu itu sudah dilihat Melayu dengan pandangan yang rendah kerana kronisme dan korupsi.

Tidak sampai 10 tahun sebelum UMNO mula berkuasa (pilihanraya pertama adalah pada 1949), orang Melayu tak suka dengan UMNO.

Gelora perjuangan Melayu bangkit dengan API, AWAS, SEDAR, KMM, dll. yang mana tokoh-tokohnya adalah mereka yang berada di dalam Rejimen ke-10.

Hanya setelah zaman 50an baru masyarakat pandang rendah pada tokoh-tokoh tersebut setelah ejen-ejen propaganda UMNO menyebarkan fitnah terhadap mereka (cth: Shamsiah Fakeh bunuh anak sendiri dalam hutan, dsb).

Polis hanya balaci pemerintah.

Zaman British diorang ikut cakap British, zaman UMNO ikut cakap UMNO.
aku ingatkan pilihan raya umum yang pertama adalah tahun 1955..pilihan raya majlis bandaran yang pertama tahun 1950..

kalu ikut yang aku gariskan tuh..kemudian dipadankan dengan yang dimerahkan tuh..ini bermakna UMNO telah wujud semenjak tahun 1939..
__________________
SAYA YANG MENURUT PERINTAH...

OctaFX - daftarlah di sini

http://i1080.photobucket.com/albums/..._animasi-1.gif

Last edited by qba437; 29-08-2011 at 11:06 PM..
Reply With Quote
  #40  
Old 29-08-2011, 11:08 PM
qba437 qba437 is offline
CG Top Poster Club

qba437's Avatar
 
Trader Rating: (4)
Join Date: Oct 2008
Location: stateless..no country..no identity
Posts: 32,539
Thanks (Received): 92
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by Megat Sri Rama View Post
pokok pangkalnya sekarang adakah Mat Indera seorang komunis?

adakah dia berfahaman komunis?

bukankah dia ahli rejimen ke 10?

bukankah bukan semua ahli rejimen ke 10, malah tiada seorang pun yang terbukti berideologi komunis?

kalau yang politik kiri tu memang hampir semuanya, tapi tak semua yang kiri itu komunis.

ingat, kalau tak kerana British hambat semua pejuang kiri Melayu demi memenangkan puak kanan (baca: bourgeois/bangsawan kanan Melayu) yang akan jadi pak turut British, puak kiri takkan lari masuk ke hutan mendapatkan perlindungan dari PKM.

Orang Melayu Johor waktu tu tak sedoboh Melayu sekarang.

Mereka sendiri tak criminalize Mat Indera. Bagi mereka PKM adalah PKM, Rejimen ke-10 adalah R-10. Polis juga di satu pihak pada waktu itu sudah dilihat Melayu dengan pandangan yang rendah kerana kronisme dan korupsi.

Tidak sampai 10 tahun sebelum UMNO mula berkuasa (pilihanraya pertama adalah pada 1949), orang Melayu tak suka dengan UMNO.

Gelora perjuangan Melayu bangkit dengan API, AWAS, SEDAR, KMM, dll. yang mana tokoh-tokohnya adalah mereka yang berada di dalam Rejimen ke-10.

Hanya setelah zaman 50an baru masyarakat pandang rendah pada tokoh-tokoh tersebut setelah ejen-ejen propaganda UMNO menyebarkan fitnah terhadap mereka (cth: Shamsiah Fakeh bunuh anak sendiri dalam hutan, dsb).

Polis hanya balaci pemerintah.

Zaman British diorang ikut cakap British, zaman UMNO ikut cakap UMNO.
nanti zaman PR dorang ikut pula cakap PR ..alih-alih sama jer..
__________________
SAYA YANG MENURUT PERINTAH...

OctaFX - daftarlah di sini

http://i1080.photobucket.com/albums/..._animasi-1.gif
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump


All times are GMT +8. The time now is 11:27 PM.


Copyright ©2000 - 2017, CariGold.com.
All posts published herein are merely based on individual views, and they do not expressly or by implications represent those of CariGold.com or its owner. It is hereby made clear that CariGold.com does not endorse, support, adopt or vouch any views, programs and/or business opportunities posted herein. CariGold.com also does not give and/or offer any investment advice to any members and/or readers. All members and readers are advised to independently consult their own consultants, lawyers and/or families before making any investment and/or business decisions. This forum is merely a place for general discussions. It is hereby agreed by all members and/or readers that CariGold. com is in no way responsible and/or liable for any damages and/or losses suffered by anyone of you