CariGold Forum

CariGold Forum (http://www.carigold.com/portal/forums/index.php)
-   Religious Talk (http://www.carigold.com/portal/forums/forumdisplay.php?f=69)
-   -   Mawar Merah Di Langit! Tanda Kiamat Hampir! (http://www.carigold.com/portal/forums/showthread.php?t=8711)

dakwah 15-09-2006 11:06 PM

Mawar Merah Di Langit! Tanda Kiamat Hampir!
 
Subhanallah....semoga kita sentiasa beringat hendaknya...


AMBIL IKTIBAR WAHAI ORANG YANG MEMPUNYAI PENGLIHATAN ! GAMBAR INI
DIRAKAM SECARA TIDAK SENGAJA OLEH NASA. TERDAPAT OBJEK
DILANGIT YG PECAH... DLM BEBERAPA BULAN YG LEPAS DALAM AKHBAR AL-AHRAM DAN
LAMAN WEB NASA IANYA MENJADI BUKTI DALIL KEBENARAN
ISLAM.........ALANGKAH BENARNYA ALLAH S.W.T BERFIRMAN;

"SELAIN ITU SESUNGGUHNYA (NGERI) TATKALA LANGIT PECAH-BELAH
LALU...MENJADILAH MAWAR MERAH, BERKILAT SEPERTI MINYAK" ***

AYAT INI MENGGAMBARKAN KEHANCURAN ALAM LANGIT KETIKA HAMPIR KIAMAT
BERINGATLAH DAN JANGAN ALPA KEPADA
KEDUNIAAN..................PERBANYAKKAN KEBAJIKAN DUNIA DAN
AKHIRAT.................. DUNIA KIAN HAMPIR KE AKHIR ZAMAN....

Wassalam...

[img:706:618:9828a673df]http://img109.imageshack.us/img109/1926/mawarmerahde8.jpg[/img:9828a673df][/quote]

kokorez 15-09-2006 11:45 PM

tanda2 lain pun dah banyak.. tinggal kita je yg duk lalai n wat2 tak tau lagik.. (termasuk aku isk )

aiman 16-09-2006 01:03 AM

Bang... boleh forwardkan emel tu kat saya tak? nak tenguk gambar tu. mekaseh...

dakwah 16-09-2006 02:55 AM

Quote:

Originally Posted by aiman
Bang... boleh forwardkan emel tu kat saya tak? nak tenguk gambar tu. mekaseh...

nanti2.. ym sy di id: kelabdakwahislamiah

KrisSMerah 16-09-2006 03:31 AM

kasi je link kat sini. tidak kami ternanti-nanti

art 16-09-2006 07:14 AM

beb..mana gambar tu..
nk tgk geng...
takkan takle letak kot...

dakwah 16-09-2006 08:59 AM

sapa nak? letakkan email disini.. insya-allah saya akan fowardkan... letak email di thread ni.. cepat2.. heheh

StanNero 16-09-2006 09:02 AM

uat_duit@yahoo.com nak satuu!!

dakwah 16-09-2006 09:05 AM

Quote:

Originally Posted by StanNero
uat_duit@yahoo.com nak satuu!!

siap!.. hehhe

tokmat™ 16-09-2006 09:27 AM

tokmat9988@gmail.com

Tambahkan ilmu dan keinsafan dgn info terkini......

aiman 16-09-2006 09:33 AM

ni saya punya, noen.ss@gmail.com

StanNero 16-09-2006 09:36 AM

allrite dapat suda..TQ hehe..

dakwah 16-09-2006 09:38 AM

Quote:

Originally Posted by tokmat
tokmat9988@gmail.com

Tambahkan ilmu dan keinsafan dgn info terkini......

siap

aiman 16-09-2006 09:39 AM

uiks, cepatnya dapat, tq bro

dakwah 16-09-2006 09:39 AM

Quote:

Originally Posted by aiman
ni saya punya, noen.ss@gmail.com

siap

dakwah 16-09-2006 09:39 AM

Quote:

Originally Posted by aiman
uiks, cepatnya dapat, tq bro

huhu?

tokmat™ 16-09-2006 09:42 AM

Inilah fotonya yg telah dihantar oleh Dakwah kepada saya....
Sama2lah kita renungkan....

[img:706:618:6cef61fcc5]http://img109.imageshack.us/img109/1926/mawarmerahde8.jpg[/img:6cef61fcc5]

aiman 16-09-2006 09:43 AM

gambar galaksi ke tu?

dakwah 16-09-2006 09:44 AM

rasanya

tokmat™ 16-09-2006 09:45 AM

Lihat pada foto tu...
Memang sama bentuk dgn mawar merah.....
Nak kata galaksi... tak mungkin juga...... :?

dakwah 16-09-2006 09:46 AM

Quote:

Originally Posted by tokmat
Lihat pada foto tu...
Memang sama bentuk dgn mawar merah.....
Nak kata galaksi... tak mungkin juga...... :?

hem..

tokmat™ 16-09-2006 09:47 AM

Namun... itulah keagongan Yang Maha Esa dan Maha Agong......

aiman 16-09-2006 09:50 AM

Ni aku check terjemahan quran

Ar-Rahman

37 - Maka apabila langit telah terbelah dan menjadi mawar merah seperti (kilapan) minyak

38 - Maka nikmat Tuhan kamu yang manakah yang kamu dustakan?

dakwah 16-09-2006 09:59 AM

mcm2 ek skrng..

StanNero 16-09-2006 10:47 AM

tanda dah depan mate dah..satu2 petanda kiamat..agaknya anak2 kita nanti..huhu..

dakwah 16-09-2006 11:11 AM

Quote:

Originally Posted by StanNero
tanda dah depan mate dah..satu2 petanda kiamat..agaknya anak2 kita nanti..huhu..

EM....

aurakaya 16-09-2006 03:53 PM

Quote:

Originally Posted by aiman
gambar galaksi ke tu?

aku rasa itu bukan gambar galaksi tapi gambar salah satu bintang yg meletup.. mungkin akibat perlanggaran.

zerylll 16-09-2006 05:09 PM

Femomena itu dikenali sebagai BIG BANG

Bintang meletup sebelum membentuk binatng baru.

Dan satu hari nnt matahari kita plak akan jadi demikian

kodoks78 16-09-2006 05:26 PM

Quote:

Originally Posted by zerylll
Femomena itu dikenali sebagai BIG BANG

Bintang meletup sebelum membentuk binatng baru.

Dan satu hari nnt matahari kita plak akan jadi demikian

kejadian Allah... sukar kita nak menduga...

azlann1981 16-09-2006 05:29 PM

Quote:

Originally Posted by aiman
gambar galaksi ke tu?

tu bukan galaksi...tu adalah awan angkasa dalam bahasa astronomi dipanggil NEBULA......iaitu awan angkasa hasil daripada peristiwa BING BANG sebab dengan teknologi yang manusia ada sekarang khususnya pihak NASA, tak mungkin dapat mencerap gambar galaksi sejelas-jelas macam tu...so aku rasa tu NEBULA...iaitu awan/debu di angkasa...
BING BANG nie letupan beasr bintang yang dah mati.....bintang bila dah mati dia samada akan jadi mengecil ataupun berubah menjadi sebuah bintang yang terlampau besar yang di panggil "SUPERNOVA"......SUPERNOVA nie la yang menghasilkan BIG BANG...letupan paling kuat di angkasa....tapi imej yang korang tengok tu kat dalam gambar tu sebenarnya adalah imej NEBULA tu berjuta-juta tahun dulu....sebab oleh kerana jarak dia terlampau jauh dari bumi, cahaya dari nebula tu sampai kebumi berjuta-juta tahun kemudian...so imej nebula yang korang tengok tu adalah keadaan nebula tu berjuta-juta tahun dulu....so kiranya macam filem "Back To The Future"...balik ke masa dulu... :D :D
macam matahari yang kita tengok tiap2 hari tu kat bumi sebenarnya adalah keadaan matahari tu 8 minit yang lepas.....sebab dia dekat je dgn bumi...so cahaya yang dihasilkan oleh matahri tu hanya ambilmasa 8 minit je nak sampai bumi......so kalo objek tu makin jauh dgn bumi makin lambat la cahaya yang dihasilkan/dipantulkan oleh objek tersebut ....

tapi bentuk dia yang seakan-akan mawar merah nie memang ganjil serupa dgn gambaran Rasullah tentang tanda2 hari kiamat....kalo macam tu kiamat dah makin hampir ...sebab imej yang kita lihat tu sebenarnya imej Nebula tu berjuta-juta tahun dahulu....Insaf la sebenarnya KIAMAT tu dah semakin hampir, tapi kita tak menyedarinya.....tapi apa2 pun hanya ALLAH sahaja yang tahu....Subhanallah

dakwah 16-09-2006 05:29 PM

Quote:

Originally Posted by azlann1981
Quote:

Originally Posted by aiman
gambar galaksi ke tu?

tu bukan galaksi...tu adalah awan angkasa dalam bahasa astronomi dipanggil NEBULA......
tapi bentuk dia yang seakan-akan mawar merah nie memang ganjil serupa dgn gambaran Rasullah tentang tanda2 hari kiamat....

peh.. dah dekat lah ni ekk.. patutlah bnyk penipuan skrng..

BOCK 12-11-2007 12:27 PM

Mawar merah di langit..tanda kiamat hampir
 
AMBIL IKTIBAR WAHAI ORANG YANG MEMPUNYAI PENGLIHATAN !

GAMBAR INI DIRAKAM SECARA TIDAK SENGAJA OLEH NASA. TERDAPAT OBJEK
DILANGIT YG PECAH .... DLM BEBERAPA BULAN YG LEPAS DALAM AKHBAR AL-AHRAM DAN LAMAN WEB NASA IANYA MENJADI BUKTI DALIL KEBENARAN
ISLAM........ALANGKAH BENARNYA ALLAH S.W.T BERFIRMAN;

"SELAIN ITU SESUNGGUHNYA (NGERI) TATKALA LANGIT PECAH-BELAH
LALU...MENJADILAH MAWAR MERAH, BERKILAT SEPERTI MINYAK" ***

AYAT INI MENGGAMBARKAN KEHANCURAN ALAM LANGIT KETIKA HAMPIR KIAMAT
BERINGATLAH DAN JANGAN ALPA KEPADA KEDUNIAAN .................. PERBANYAKKAN KEBAJIKAN DUNIA DAN AKHIRAT .................. DUNIA KIAN HAMPIR KE AKHIR ZAMAN ....


http://i20.photobucket.com/albums/b2...untitled-1.jpg

12daily_pro 12-11-2007 12:33 PM

Quote:

Originally Posted by bock786 (Post 719169)
AMBIL IKTIBAR WAHAI ORANG YANG MEMPUNYAI PENGLIHATAN !

GAMBAR INI DIRAKAM SECARA TIDAK SENGAJA OLEH NASA. TERDAPAT OBJEK
DILANGIT YG PECAH .... DLM BEBERAPA BULAN YG LEPAS DALAM AKHBAR AL-AHRAM DAN LAMAN WEB NASA IANYA MENJADI BUKTI DALIL KEBENARAN
ISLAM........ALANGKAH BENARNYA ALLAH S.W.T BERFIRMAN;

"SELAIN ITU SESUNGGUHNYA (NGERI) TATKALA LANGIT PECAH-BELAH
LALU...MENJADILAH MAWAR MERAH, BERKILAT SEPERTI MINYAK" ***

AYAT INI MENGGAMBARKAN KEHANCURAN ALAM LANGIT KETIKA HAMPIR KIAMAT
BERINGATLAH DAN JANGAN ALPA KEPADA KEDUNIAAN .................. PERBANYAKKAN KEBAJIKAN DUNIA DAN AKHIRAT .................. DUNIA KIAN HAMPIR KE AKHIR ZAMAN ....


http://i20.photobucket.com/albums/b2...untitled-1.jpg

ISH AKU BARU JE TGK PROGRAM ANGKASA KAT TV 1 JAP TD..MMG ADA PUN DIA TUNJUK GAMBAR TU ... DIPANGGIL SEBAGAI LUBANG GELAP ... MAMPU MENYEDUT SEMUA BENDE ....

fachak 12-11-2007 12:37 PM

allahuakbar! sama beringat dan perbykkan amalan.

zinedine 12-11-2007 12:41 PM

Kiamat dah nak mula nampaknya. Kalau macam ni, kena berenti keje ler gamaknya, buat ibadat & solat jer banyak2 kat masjid sampai tiba hari kiamat tu. Kena tinggalkan semua perkara & benda dunia ni.

diablo 12-11-2007 12:41 PM

Maka yang mana satu di antara nikmat-nikmat Tuhan kamu, yang kamu hendak dustakan? ...

Beringat2 lah sesama kita

diablo 12-11-2007 12:43 PM

Quote:

Originally Posted by zinedine (Post 719225)
Kiamat dah nak mula nampaknya. Kalau macam ni, kena berenti keje ler gamaknya, buat ibadat & solat jer banyak2 kat masjid sampai tiba hari kiamat tu. Kena tinggalkan semua perkara & benda dunia ni.

ni apa ckp cmni ? Allah suruh cmni ka ? Nabi suruh buat cmni ka ? apa tujuan kita baca doa Rabbana Atina Fiddunia Hasanah , wa fil ahiroti hasanah .

Hanasah di dunia , hasanah di akhirat juga

fachak 12-11-2007 12:45 PM

Quote:

Originally Posted by zinedine (Post 719225)
Kiamat dah nak mula nampaknya. Kalau macam ni, kena berenti keje ler gamaknya, buat ibadat & solat jer banyak2 kat masjid sampai tiba hari kiamat tu. Kena tinggalkan semua perkara & benda dunia ni.

takkan sampai kena berhenti keje... rezeki kena cari juga utk anak bini mak ayah...

cari rezeki dan juga pebykkan amalan..

fachak 12-11-2007 12:46 PM

Quote:

Originally Posted by diablo (Post 719232)
ni apa ckp cmni ? Allah suruh cmni ka ? Nabi suruh buat cmni ka ? apa tujuan kita baca doa Rabbana Atina Fiddunia Hasanah , wa fil ahiroti hasanah .

Hanasah di dunia , hasanah di akhirat juga

betul tu... berjaya didunia dan berjaya diakhirat

akuein 12-11-2007 12:51 PM

YE laa..keje pun satu amalan jugak...


All times are GMT +8. The time now is 08:39 AM.

Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.