CariGold Forum

CariGold Forum (http://www.carigold.com/portal/forums/index.php)
-   Seram, Misteri, Hantu, Ngeri, Pelik (http://www.carigold.com/portal/forums/forumdisplay.php?f=99)
-   -   Buluh Perindu Asli (http://www.carigold.com/portal/forums/showthread.php?t=45247)

Bambusa 31-07-2008 11:13 AM

Quote:

Originally Posted by Sony_Boy (Post 1931903)
Rahsia khazanah alam dalam dunia ini Allah berikan kepada kita terlalu luas.. Terpulanglah pada diri sendiri nak mencungkil rahsia tersebut.. prinsip asas hidup nih, kalau tak tahu, kita bertanya..

............=D> =D> =D> =D> =D>

Trader@Investor 01-08-2008 02:12 AM

Quote:

Originally Posted by Bambusa (Post 1938018)
............=D> =D> =D> =D> =D>

:)cgrock :)cgrock :)cgrock :)cgrock

hamka 01-08-2008 02:19 AM

camane lak ngan geliga ular..? leh komen..?camane bentuk dan warna nya.. ape khasiatnyer..? ade bukti yang boleh pastikan batu tu betul2 geliga ular..? contoh.. kene api tak panas ke.. dalam gelap ade cahaya ke..? ade tak..??

gambate 01-08-2008 02:24 AM

chehh..penipulah tuan Tanah..bluh perindu kecik ajer..besar batang mancis..apa la...x caya?..tanya guru utama..Silat Ninja Kepetangan:D

Bambusa 01-08-2008 07:57 AM

Quote:

Originally Posted by gambate (Post 1945496)
chehh..penipulah tuan Tanah..bluh perindu kecik ajer..besar batang mancis..apa la...x caya?..tanya guru utama..Silat Ninja Kepetangan:D

Pernah tengok ke...? dengar cerita org jer...:-?

Bambusa 01-08-2008 07:58 AM

boleh buat temujanji utk tgk buluh perindu milik saya dan bawa la mana guru,bomoh ker untuk uji keasliannya...lokasi saya keramat au4

kelembai 01-08-2008 08:07 AM

Quote:

Originally Posted by Trader@Investor (Post 1926677)
boleh tau x sbk bernam kt mane? sy org situ..:D :D

UIhh.. ramai gak trader org sabak ni.. sabak kt ne bro.. pm aku..

p/s: maap tuan tanah.. jumpa org kampong ni.. :D

m61enz 01-08-2008 08:20 AM

apa beza bulu perindu ngan buluh perindu?

Bambusa 01-08-2008 08:38 AM

Dari segi perkataan pun sudah berbeza

bulu adalah bulu dan buluh tetap buluh...

BULU perindu biasanya dijual oleh warga indo dah tiada khasiatnya jika ada khasiat pun ia cuma diisi (dijampi) dgn ayat2 pengasih contohnya surah2 nabi Yusuf...

Dan BULUH PERINDU asli tidak diisi (dijampi) ianya semulajadi kejadiannya....BULUH PERINDU HANYA TERDAPAT PUNCAK2 GUNUNG DI SEMENANJUNG MALAYSIA DAN KALIMANTAN...Ianya dijaga oleh bunian dan bukan senang hendak mengambil nya jika tidak mempunyai ilmu yg cukup... mengikut cerita seorang Sheikh (guru agama dari Bagan Serai) terdapat banyak bangkai binatang mati BERAGAN dek kerana keashikan dgn gemersik kemerduan bunyi BULUH PERINDU...

m61enz 01-08-2008 08:40 AM

oo camtu, tp kn bila celup dlm air bulu tu pun meliuk-lintuk cam kena pusing. macam power je.:-?

Bambusa 01-08-2008 08:47 AM

Quote:

Originally Posted by m61enz (Post 1946572)
oo camtu, tp kn bila celup dlm air bulu tu pun meliuk-lintuk cam kena pusing. macam power je.:-?

Itu sebenarnya memang sifat BULU perindu yg juga dikenali sebagai JANGGUT TOK ADAM...

Bambusa 01-08-2008 08:48 AM

Quote:

Originally Posted by Bambusa (Post 1910228)
http://www.indotalisman.com/Talismans33.jpg

http://www.indotalisman.com/Oils10.jpg


INI BUKAN BULUH PERINDU !!!!! BULU PERINDU TIDAK WUJUD!!!!

INGAT.... BULUH PERINDU BERBENTUK BULUH DAN ADA YANG PUNYA DAUNNYA......Buluh perindu yang banyak dijual orang itu, hanyalah potongan tumbuhan liar yang banyak tumbuh disekitar hutan, berbentuk RUMPUT atau BULUH KECIL BIASA. Keunikan yang digembar gemborkan adalah karena kelembabannya. Ia akan meliuk sendiri bila kena air, atau dipanaskan dengan panas api. Proses seperti boleh "berdekatan" dengan pasangannya (kalau dapat sepasang) hanyalah kebetulan belaka, karena unsur magnet yang tercipta ditempat penyimpanannya yang berupa plastik atau kertas timah, atau juga karena tempat yang kecil dan ada angin (udara yang bergerak). Dan percayalah tidak ada kekuatannya sama sekali.


INI IALAH GAMBAR BULU PERINDU YG BIASANYA DIJUAL OLEH WARGA INDON...

hilal 01-08-2008 08:52 AM

Quote:

Originally Posted by Bambusa (Post 1946367)
boleh buat temujanji utk tgk buluh perindu milik saya dan bawa la mana guru,bomoh ker untuk uji keasliannya...lokasi saya keramat au4

ooooo dekat lah ngan umah aku.... huhuhuhuhu nak gak pi tgk power sgt ke tak buluh ni.... nak kene bawak bomoh tu yg tak tau ni...takyah bawak lah.... bubur lambuk 1!!!

Bambusa 01-08-2008 08:54 AM

Quote:

Originally Posted by hilal (Post 1946655)
ooooo dekat lah ngan umah aku.... huhuhuhuhu nak gak pi tgk power sgt ke tak buluh ni.... nak kene bawak bomoh tu yg tak tau ni...takyah bawak lah.... bubur lambuk 1!!!

Cehhh mak ai....!!!!!!! Bila nak lepak Syed bro dah lama tak jumpa...

Ps: aku nak melabur dalam 500k amacam (rupiah):eek:

Bambusa 01-08-2008 08:56 AM

:eek: :)) :D Mr Falani

:)paid 500k rupiah

hilal 01-08-2008 08:57 AM

Quote:

Originally Posted by Bambusa (Post 1946619)
Itu sebenarnya memang sifat BULU perindu yg juga dikenali sebagai JANGGUT TOK ADAM...

janggut tok adam tu ape?

Bambusa 01-08-2008 08:59 AM

Quote:

Originally Posted by hilal (Post 1946685)
janggut tok adam tu ape?


Mak ai....!!!!!!!!!!!!!!:-?

SmartEddy 01-08-2008 09:03 AM

... heran aku, buluh, bulu, janggut... apa laa benda ni buleh buat.. keh keh keh, kalau pelihara rimau nampak juga laa kegunaan dia, rimau boleh jaga rumah kita, oramg tak kenal masuk rumah kena ngap dengan rimau. .. he he he, sory aku tak nampak kegunaan buluh perindu,

Bambusa 01-08-2008 09:04 AM

Quote:

Originally Posted by Bambusa (Post 1946704)
Mak ai....!!!!!!!!!!!!!!:-?


BULU PERINDU istilah org indon di malaysia tumbuhan nie dikenali sebagai Jangut Tok Adam:)

hilal 01-08-2008 09:05 AM

Quote:

Originally Posted by Bambusa (Post 1946672)
Cehhh mak ai....!!!!!!! Bila nak lepak Syed bro dah lama tak jumpa...

Ps: aku nak melabur dalam 500k amacam (rupiah):eek:

eh kenal aku ke?

Bambusa 01-08-2008 09:06 AM

Quote:

Originally Posted by SmartEddy (Post 1946722)
... heran aku, buluh, bulu, janggut... apa laa benda ni buleh buat.. keh keh keh, kalau pelihara rimau nampak juga laa kegunaan dia, rimau boleh jaga rumah kita, oramg tak kenal masuk rumah kena ngap dengan rimau. .. he he he, sory aku tak nampak kegunaan buluh perindu,


hiksss....kalu pelihara RIMAU bukan setakat org tak dikenali dibaham sesilap TUAN RUMAH pun kena pelahab.....:eek: :))

KrisSMerah 01-08-2008 09:09 AM

hok ni kat sungai buloh byk apa :D

Bambusa 01-08-2008 09:50 AM

Quote:

Originally Posted by KrisSMerah (Post 1946757)
hok ni kat sungai buloh byk apa :D


hahaaaa....:eek: :))

pedagang cyber 01-08-2008 09:51 AM

Quote:

Originally Posted by KrisSMerah (Post 1946757)
hok ni kat sungai buloh byk apa :D

buluh minyak ke...:))

Bambusa 01-08-2008 09:53 AM

Quote:

Originally Posted by pedagang cyber (Post 1947051)
buluh minyak ke...:))


Untuk menjaga BULUH PERINDU nie, ia perlu disimpan didalam minyak (non alkohol) jika tidak ia akan reput dan menjadi hancur...:)

Sony_Boy 01-08-2008 10:16 AM

Quote:

Originally Posted by Bambusa (Post 1947081)
Untuk menjaga BULUH PERINDU nie, ia perlu disimpan didalam minyak (non alkohol) jika tidak ia akan reput dan menjadi hancur...:)

bro, koleksi hang semua nih, hang beli ke hang 'DAPAT'?

Bambusa 01-08-2008 10:28 AM

Quote:

Originally Posted by Sony_Boy (Post 1947275)
bro, koleksi hang semua nih, hang beli ke hang 'DAPAT'?

Semua barangan dalam koleksi nie adalah pemberian org...tidak pernah bertapa ker apa ker...:)

m61enz 01-08-2008 10:28 AM

keajaiban tuhan yg kita tidak kita ketahui mmg sgt banyk, umpamanya macam yg berlaku pada Qarun menjumpai tumbuhan yg boleh menukarkan besi menjadi emas. sama la macam bulu/buluh perindu ni. cuma kita je yg x tahu. org2 yg mahir/bomoh tahu le khasiatnya..macam en Bambusa ni..

so..apalagi nk tengok g le jumpa dia:D

razali85 01-08-2008 10:29 AM

bro bambusa ada YM,skype atau msn x??

Bambusa 01-08-2008 10:30 AM

Quote:

Originally Posted by m61enz (Post 1947406)
keajaiban tuhan yg kita tidak kita ketahui mmg sgt banyk, umpamanya macam yg berlaku pada Qarun menjumpai tumbuhan yg boleh menukarkan besi menjadi emas. sama la macam bulu/buluh perindu ni. cuma kita je yg x tahu. org2 yg mahir/bomoh tahu le khasiatnya..macam en Bambusa ni..

so..apalagi nk tengok g le jumpa dia:D

Penbetulan saya bukan org pandai atau bomoh, saya cuma memiliki sahaja....

Sony_Boy 01-08-2008 10:33 AM

Quote:

Originally Posted by Bambusa (Post 1947398)
Semua barangan dalam koleksi nie adalah pemberian org...tidak pernah bertapa ker apa ker...:)

impressive.. umah kat Sabak Bernam tuh umah brader Bob ke?

Bambusa 01-08-2008 10:39 AM

Quote:

Originally Posted by Sony_Boy (Post 1947459)
impressive.. umah kat Sabak Bernam tuh umah brader Bob ke?

boleh tau saipa tue.....??? cam kenal jerrrrr:D

Sony_Boy 01-08-2008 10:48 AM

Quote:

Originally Posted by Bambusa (Post 1947500)
boleh tau saipa tue.....??? cam kenal jerrrrr:D

hehehhe.. orang ajak, aku gi ler. baru sekali jer pegi, tak berkesempatan tengok koleksi yang ada kat kedai..

Bambusa 01-08-2008 11:48 AM

Quote:

Originally Posted by Sony_Boy (Post 1947600)
hehehhe.. orang ajak, aku gi ler. baru sekali jer pegi, tak berkesempatan tengok koleksi yang ada kat kedai..

Boleh tau tak sapa yer sony_boy nie...buwana ker NEVERMIND

Bambusa 01-08-2008 12:32 PM

http://i197.photobucket.com/albums/a...4_edited-1.jpg

LAGI GAMBAR BULUH PERINDU (ZOOM-IN)

Bambusa 01-08-2008 12:34 PM

http://i197.photobucket.com/albums/a...7_edited-2.jpg

BULUH PERINDU (BATANG TENGAH)

myvision2u 01-08-2008 12:43 PM

oooo macam tu ke buluh perindu...

p/s mcm biasa ku dengar dn ku sebut buluh ni... tapi macam lain skit... hehehe :)

Sony_Boy 01-08-2008 04:02 PM

Quote:

Originally Posted by Bambusa (Post 1948180)
Boleh tau tak sapa yer sony_boy nie...buwana ker NEVERMIND

dua-dua bukan.. tapi yang pasti, saya sony_boy, heheheh..

bro punyer koleksi memang menarik.. aku tak ler banyak tapi suka tengok..

Bambusa 01-08-2008 04:07 PM

sapa ek...???

Sony_Boy 01-08-2008 09:01 PM

Quote:

Originally Posted by Bambusa (Post 1949465)
sapa ek...???

kita belum pernah berjumpa tapi insyaallah, kita akan diketemukan..


All times are GMT +8. The time now is 11:15 AM.

Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.