CariGold Forum

CariGold Forum (http://www.carigold.com/portal/forums/index.php)
-   Seram, Misteri, Hantu, Ngeri, Pelik (http://www.carigold.com/portal/forums/forumdisplay.php?f=99)
-   -   Ceritakan Mimpi Anda... (http://www.carigold.com/portal/forums/showthread.php?t=10001)

mydesk 14-01-2008 08:52 PM

Quote:

Originally Posted by lord pheonix (Post 860441)
Asm,

nak tanya psl mimpi... saya mimpi lalu depan satu kabinet,,, atas tu ada dlm 3ekor ular tedung... tgh tengok ular tu... tiba2 dia leperkan kepala dia macam nak patuk, saya pun berundur ke belakang, pastu dia terus patuk.. rasanya saya dapat tangkap kepala ular tu, pastu saya terus picit tekak dia... dan keluarkan bisa dia... banyak gak air bisa yang keluar daripada mulut dia...
pastu saya terjaga tidur...

ada tak sesiapa yang boleh tolong tafsirkan mimpi ni?

Terima kasih.

Salam,

Kalau mimpi berkaitan dengan ular, ada kena mengena dengan perempuan dan diri kita. Itu citer orang tua lah...

Kalau kita bermimpi perkara yang baik2 elok jangan diceritakan kepada sesiapa pun...Saya sendiri telah membuat kesilapan dengan menceritakan mimpi saya dalam forum yang lain...

Sebab tak boleh diceritakan mimpi baik tu, mari kita tengok kisah Nabi Yusof...Apabila Nabi Yusof ceritakan mimpinya kepada ayahnya Nabi Yaakob, maka Nabi Yaakob pun berkatalah "Kalau syaitan dengar, habis lah kau yusof" (lebih kurang lah maksudnya)
Nabi Yusof bagitahu kepada ayahnya secara dekat aje (berbisiklah
lebih kurangnya)

Lepas tu apa yang terjadi kepada Nabi Yusof, syaitan telah menggoda saudara Nabi Yusof dan dicampakkan kedalam telaga. Menghasut isteri pembesar (Zulaikha), dan memperdaya ahli penjara supaya tak ceritakan kisah Nabi Yusof dlm penjara yg pandai tadbir mimpi, jika tidak dapatlah Nabi Yusof keluar lebih awal dari penjara tersebut (Boleh baca dlm Al-Quran Surah 12)

Begitulah syaitan menyusahkan Nabi Yusof kerana dia tahu Nabi Yusof akan mendapat kebaikan daripada Allah...:) :)

p/s: Saya pernah dengar orang lama (tua) bagi tahu supaya tak ceritakan mimpi yang baik tetapi tak dibagitahu pula sebabnya. Sekarang baru saya tahu...:D

princesskhan 14-01-2008 09:44 PM

Quote:

Originally Posted by mydesk (Post 884563)
Salam,

Kalau mimpi berkaitan dengan ular, ada kena mengena dengan perempuan dan diri kita. Itu citer orang tua lah...

Kalau kita bermimpi perkara yang baik2 elok jangan diceritakan kepada sesiapa pun...Saya sendiri telah membuat kesilapan dengan menceritakan mimpi saya dalam forum yang lain...

Sebab tak boleh diceritakan mimpi baik tu, mari kita tengok kisah Nabi Yusof...Apabila Nabi Yusof ceritakan mimpinya kepada ayahnya Nabi Yaakob, maka Nabi Yaakob pun berkatalah "Kalau syaitan dengar, habis lah kau yusof" (lebih kurang lah maksudnya)
Nabi Yusof bagitahu kepada ayahnya secara dekat aje (berbisiklah
lebih kurangnya)

Lepas tu apa yang terjadi kepada Nabi Yusof, syaitan telah menggoda saudara Nabi Yusof dan dicampakkan kedalam telaga. Menghasut isteri pembesar (Zulaikha), dan memperdaya ahli penjara supaya tak ceritakan kisah Nabi Yusof dlm penjara yg pandai tadbir mimpi, jika tidak dapatlah Nabi Yusof keluar lebih awal dari penjara tersebut (Boleh baca dlm Al-Quran Surah 12)

Begitulah syaitan menyusahkan Nabi Yusof kerana dia tahu Nabi Yusof akan mendapat kebaikan daripada Allah...:) :)

p/s: Saya pernah dengar orang lama (tua) bagi tahu supaya tak ceritakan mimpi yang baik tetapi tak dibagitahu pula sebabnya. Sekarang baru saya tahu...:D


Aku stuju...
Mimpi kalau tersalah tafsir , boleh jd mcm satu doa pulak...
Lbih baik tafsir sndiri je , tak pyh rujuk kat org lain...
Beli je buku tafsir mimpi... he..he..he.. :D

raf88 04-02-2008 11:04 AM

saya mimpi berjumpa dengan datuk saya yang telah meninggal.dalam mimpi tu saya bertanya kpd beliau tentang nama keluarga kami dan dia kata nama keluarga kami ialah al-hashi.saya tak tau boleh percaya ke tak mimpi tersebut.

irsaffy 04-02-2008 10:08 PM

Quote:

Originally Posted by princesskhan (Post 884689)
Aku stuju...
Mimpi kalau tersalah tafsir , boleh jd mcm satu doa pulak...
Lbih baik tafsir sndiri je , tak pyh rujuk kat org lain...
Beli je buku tafsir mimpi... he..he..he.. :D

kalau mimpi basah kena tafsir gak ker???:D :D

ijakstory 05-02-2008 02:36 AM

Quote:

Originally Posted by irsaffy (Post 952175)
kalau mimpi basah kena tafsir gak ker???:D :D

setuju..! tafsir mimpi tuh sampai kering..:)) :))

L.O.V.E 05-02-2008 03:34 PM

malam tadi lyn mimpi dak2 kilang lyn meninggal kena bunuh... ngerinya.. rasa cam betul2 jer

onerich 06-04-2008 04:18 AM

mimpi rumah dimasuki pencuri atau penyamun..mcm mana pulak?ada sapa yang boleh tafsirkan ....

surfer957 06-04-2008 02:20 PM

Aku mimpi sampai kuar air ...

rissa 06-04-2008 02:28 PM

semalam riss mimpi riss satu table dgn Tun Mahathir... terkejut riss :o :))

rissa 06-04-2008 02:30 PM

demi Allah, riss tak tipu... terkejut riss

peacefull_jawa 06-04-2008 02:48 PM

ak mimpi ak jd ultraman....
ak lawan gergasi besar,,,,,,,
tp ak kalah,,,,

castlevanea 14-01-2009 02:19 PM

aku slalu mimpi terbang..

kuhik 14-01-2009 02:25 PM

2-3 hari lepas, den mimpi sudah mati kena bunuh dan jadi roh yang berkeliaran...panggil orang berdekatan diorang takleh respon..

agak menyeramkan..huhuhu

marlen 14-01-2009 02:33 PM

dulu suka mimpi kutip syiling bwh pokok dpn umah..

byk kali plak tu..

ada la mimpi ngeri smpai bgn tgn menggeletar..

skrg ni mimpi biasa2 je..

nak elak kan mimpi sebelum tido baca ayat kursi..

dewa82 14-01-2009 02:50 PM

nak citer mimpi waktu tdo mlm atau tgh ari lg best ek

Storyday 14-01-2009 03:12 PM

Ak slalu mimpi ex kapel a.k.a first love ak:-?

baiyee 14-01-2009 03:25 PM

Quote:

Originally Posted by DreamGirl (Post 227615)
Aku mimpi yg aku dah kaya .. pandu BMW, tinggal dalam bungalow ...

Hmm, benarkah mimpi ni ? :P

aku mimpi kaya jgk..berjaya dlm bisnes..mmg best klu kaya..:D

baiyee 14-01-2009 03:31 PM

Quote:

Originally Posted by Storyday (Post 3286134)
Ak slalu mimpi ex kapel a.k.a first love ak:-?

hebat2..:D:D

szlym60 14-01-2009 03:39 PM

kalu mimpi merapu tu selalu la

iqwan 08-02-2009 03:56 PM

aku pnah mimpi yang aku jumpa hang tuah tol ke

qeena 16-03-2009 04:55 PM

aku mimpi minggu lepas...
badan aku keluar darah melalui liang liang roma...
banyak sangat...
naper yek???
cam pelik jer...

qeena 16-03-2009 04:56 PM

Quote:

Originally Posted by peacefull_jawa (Post 1196427)
ak mimpi ak jd ultraman....
ak lawan gergasi besar,,,,,,,
tp ak kalah,,,,

hmmm...
tak cukup kuat tu...

qeena 16-03-2009 04:57 PM

Quote:

Originally Posted by marlen (Post 3285786)
dulu suka mimpi kutip syiling bwh pokok dpn umah..

byk kali plak tu..

ada la mimpi ngeri smpai bgn tgn menggeletar..

skrg ni mimpi biasa2 je..

nak elak kan mimpi sebelum tido baca ayat kursi..

kalu mimpi duit syiling..
maknanyer akan patah hati @ kecewa
tak kira la kecewa cam na pun...
just to share...

forexworld 16-03-2009 04:58 PM

Quote:

Originally Posted by qeena (Post 3859375)
aku mimpi minggu lepas...
badan aku keluar darah melalui liang liang roma...
banyak sangat...
naper yek???
cam pelik jer...

minggu ni hang kena banyak keluaq duit...#:-S

qeena 16-03-2009 04:58 PM

Quote:

Originally Posted by raf88 (Post 949976)
saya mimpi berjumpa dengan datuk saya yang telah meninggal.dalam mimpi tu saya bertanya kpd beliau tentang nama keluarga kami dan dia kata nama keluarga kami ialah al-hashi.saya tak tau boleh percaya ke tak mimpi tersebut.

mimpi yang berbual adalah buatan syaitan...
sekiranya tidak berbual...
doa doa kan lah arwah datuk anda:)

qeena 16-03-2009 05:03 PM

Quote:

Originally Posted by puteh (Post 666073)
mungkin ada daripada kita pernah bermimpi keluarga terdekat yang sangat kita sayang meninggal dunia, tapi bila bangun tidur, tgk dia tgh masakkan breakfast untuk kita alangkah happynya kita, rasa nak jer peluk dia dan menangis sebab gembira

mengikut tafsiran Rasulullah SAW...
kalu kita mimpi sedara atau orang yang kita kenal meninggal..
maknanya dia sedang senang hati...:)
so contact2 la dia...

qeena 16-03-2009 05:05 PM

Quote:

Originally Posted by cay3869 (Post 357087)
aku mimpi gigi longgar nk tcabut.. ape mksud dia ek?

kita akan kehilangan saudara yang terdekat...
selalu terjadi dengan ina...
Rasullullah SAW pun menafsirkannya...

qeena 16-03-2009 05:08 PM

Quote:

Originally Posted by forexworld (Post 3859414)
minggu ni hang kena banyak keluaq duit...#:-S

iyer ker???
tapi aku bukan banyak duit pun...

fazarudin 04-04-2009 08:08 AM

semalam hari jumaat , aku bermimpi gigi taring belah kanan sebelah atas patah.

ada sesiapa yang tahu maksudnya ?

aku nak tahu sangat2 sebab sampai hari ni aku rasa x sedap ati .. jantung aku dup dap dup dap mcm rasa bende pelik akan berlaku.

ewan0310 04-04-2009 08:18 AM

aku mimpi malam tadi kena patuk ula kenape erkk ade sesiape yg tau ke? :-?

fazarudin 04-04-2009 08:21 AM

Quote:

Originally Posted by ewan0310 (Post 4023341)
aku mimpi malam tadi kena patuk ula kenape erkk ade sesiape yg tau ke? :-?

kalau ko bujang , x lama lagi ko nak kawen

ewan0310 04-04-2009 08:36 AM

Quote:

Originally Posted by fazarudin (Post 4023351)
kalau ko bujang , x lama lagi ko nak kawen

uiks yer ke? ermmm :-?

selendang88 04-04-2009 09:02 AM

Quote:

Originally Posted by puteh (Post 666073)
mungkin ada daripada kita pernah bermimpi keluarga terdekat yang sangat kita sayang meninggal dunia, tapi bila bangun tidur, tgk dia tgh masakkan breakfast untuk kita alangkah happynya kita, rasa nak jer peluk dia dan menangis sebab gembira


baru terjadi kt selendang semlm...:(
mimpi mak meniggal...
bila sedar mata dh berair...menangis...
keluar dari bilik g cari mak...
tgk dia tgh basuh pinggan...
masa tu nk je cium peluk dia...sedih wooo...
x sedia lagi nk tgk mak x da....:((

my.name.is.nad 04-04-2009 09:12 AM

saya pernah tenngok siaran tv dari ustaz ni cakap kalau boleh jangan ceritakan mimpi kita kat orang lain. simpan kat sendiri je.

missanne 04-04-2009 04:32 PM

Quote:

Originally Posted by TamingSari (Post 234951)
takde sape nak share mimpi ke... :)cgrock

salam.....erm..3 mlm ke 4 mlm lepas sye mimpi sye pregnnt..hehee..mase mimpi tue siap ader g scan bby tue lg..nmpak keadaan bby tue songsang..doktor siap ckp lg...if smpai mase kedudukn bby same..kena operate..hhuhu..:p:)

mase 2 jgak siap mimpi nk name kn ank dgn name ape...n sye mimpi kwn lelaki yg pling rapt ngn sye jd hubby sye dlm mipi tue..:)

aper mkne ek?..

lg satu..sye pun bru la knal dgn kawan nie..mmg tiap2 hari doa..if dia jodoh sya..dktkn hati sye ngn dia..byk kali dpt ptnda mimpi yg elok..adakh tu ptnjuk yg mmg kitorang ader jodoh ek..:-?:)

firdaus94 07-04-2009 11:41 PM

sy mimpi masuk dan bersembahyang dalam masjid

little_lily 08-04-2009 12:14 AM

lily nak tido dah nie

nanti besok lily citer aper yg lily mimpi oki :)):))

lizarockers 22-11-2009 01:49 PM

Selalu mimpi kutip duit semalaman
 
TOLONG TAFSIRKAN MIMPI AKU KALAU KORANG PANDAI.. AKU SELALU MIMPI PANJANG SEMALAMAN KUTIP DUIT BERGUNI GUNI SAMPAI X CUKUP GUNI KOSONG NAK ISI.. SAMPAI X LARAT NAK KUTIP KEPENATAN SEMALAMAN DAH.. KALAU KORANG PANDAI BAGITAU LA KAT SINI.. muaah!! aku peminat setia carigold dr bertahun dulu..

Pelesit Api Malaya 22-11-2009 02:16 PM

Quote:

Originally Posted by lizarockers (Post 5264275)
TOLONG TAFSIRKAN MIMPI AKU KALAU KORANG PANDAI.. AKU SELALU MIMPI PANJANG SEMALAMAN KUTIP DUIT BERGUNI GUNI SAMPAI X CUKUP GUNI KOSONG NAK ISI.. SAMPAI X LARAT NAK KUTIP KEPENATAN SEMALAMAN DAH.. KALAU KORANG PANDAI BAGITAU LA KAT SINI.. muaah!! aku peminat setia carigold dr bertahun dulu..

susah nak bgtau kat ko ni... nanti ko sedih...

#:-S

ExFoRcE 22-11-2009 09:17 PM

byk juga mimpi time aku tido akan menjadi kenyataan, maka ape yang belakunya esok aku dah dapat tahu time tido...
selalunya la.. tapi skrang madah tido mati je..
nak mintak tuhan mimpi la..

aku pernah mimpi sedih yang mak bapak aku pakai baju putih pergi dari aku.. aku nagis la, :((:(( aku ingat mak bapak aku dah pergi dah.. time aku bangun aku ingat aku nagis time mimpi tapi time tido pun aku nagis then abang aku dah pelik kenapa aku nagis, then aku ceritakan dan dia ckp, bkan mak bapak kita yang akan pergi tetapi kita yang aku pergi dahulu.. hmm adakah betol..
kalo tuhan nak cabut nyawa aku, biarla aku sempat pergi umrah tahun depan untuk bersedia...

sesiapa ada dekat sini mimpi mcm box2, dia mcm byk box...


All times are GMT +8. The time now is 10:20 AM.

Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.