PDA

View Full Version : Ubat Darah Tinggi & Kencing Manis


wanzex
03-10-2006, 08:00 PM
UBAT DARAH TINGGI DAN KENCING MANIS

Ok kawan2 mari kita beri petua2@cara2 untuk mengubat penyakit darah tinggi dan kencing manis secara tradisional. Kita pakat tolong pakcik makcik kita yg menderita menghidapi penyakit ini. Time kasih !

wanzex
04-10-2006, 06:25 AM
minum air daun laksamana atau air daun cermai.
insya-Allah ! :-D :-D :-D

the_vangardx
04-10-2006, 08:50 AM
Turunkan darah Tinggi
Minumlah air rebusan pokok Hempedu Bumi Pokok Cerita atau Minumlah air rebusan daun Pokok Ati-ati atau Makanlah biji buah Peria atau Makanlah pucuk Pokok Pala sebagai ulam atau Minumlah air rebusan Pokok Dukung Anak atau Minum air rebusan taugeh seminggu sekali. Air dan taugeh hendaklah sama nisbahnya atau Rebus daun pandan wangi secukupnya dengan dua gelas air. Biarkan hingga tinggal setengah gelas sahaja. Minum setiap pagi dan petang atau Makanlah 3 ulas bawang putih mentah. Jika tidak tahan baunya,bolehlah direbus atau Parutkan kunyit sebesar ibu jari. Perahairnya dan tambah dua sudu madu. Minum ramuan ini setiap pagi dan petang.

wanzex
04-10-2006, 05:57 PM
Turunkan darah Tinggi
Minumlah air rebusan pokok Hempedu Bumi Pokok Cerita atau Minumlah air rebusan daun Pokok Ati-ati atau Makanlah biji buah Peria atau Makanlah pucuk Pokok Pala sebagai ulam atau Minumlah air rebusan Pokok Dukung Anak atau Minum air rebusan taugeh seminggu sekali. Air dan taugeh hendaklah sama nisbahnya atau Rebus daun pandan wangi secukupnya dengan dua gelas air. Biarkan hingga tinggal setengah gelas sahaja. Minum setiap pagi dan petang atau Makanlah 3 ulas bawang putih mentah. Jika tidak tahan baunya,bolehlah direbus atau Parutkan kunyit sebesar ibu jari. Perahairnya dan tambah dua sudu madu. Minum ramuan ini setiap pagi dan petang.

amboiiiiiiii... lajunya bang. mengalahkn pawang Tok Aruang Kayo Tasik Gedombak Pulau Perhentian yg tersohor ngan kehebatannya. mmmpphhh.....
:-D :-D :-D

the_vangardx
04-10-2006, 06:47 PM
satu lagi sumbangan ikhlas kepada pesakit darah tinggi

LANGKAH YANG PERLU ANDA AMBIL
*Berhenti merokok.
*Kurangkan atau berhenti mengambil alkohol.
*Kurangkan pengambilan garam.
*Bersenamlah selalu.
*Kurangkan stres atau tekanan.
*Jika anda menerima erawatan bagi penyakit tekanan darah tinggi, sila ambil ubat-ubat tersebut mengikut peraturan dan jangan berhenti tanpa merujuk kepada doktor.
*Jika anda telah disahkan menghidap penyakit darah tinggi selalulah berjumpa doktor. Mengawal tekanan darah anda akan dapat mencegah terjadinya komplikasi.

PETUA MENCEGAH
*Jika terdapat ahli keluarga anda menghidap darah tinggi atau usia anda melebihi 30 tahun, periksa selalu tekanan darah anda.
*Jangan merokok
*Jauhi alkohol.
*Makan makanan rendah lemak dan rendah garam.
*Lakukan senaman selalu, terutamanya aerobik, seperti menunggang basikal dan berjoging.
*Elakkan tekanan atau belajar bagaimana mengendalikannya.
*Mengekalkan berat badan yang normal lagi sihat.

pesanan daripada
Pakar sakit orang kaya.
Dr. vangardx phs, kmn, abc, hyip, hons, ba, sc, rxz, 125z, ex5

wan12345
04-10-2006, 08:23 PM
boleh pakai ker petua ko bagi tu........
ader amalkan ker :-D :-D

lipan
04-10-2006, 09:01 PM
memang menarik ....

the_vangardx
04-10-2006, 09:36 PM
kita mencuba..masing2 ada pandangan kan :D

jacksmith
04-10-2006, 09:55 PM
yang aku tau, amalkan la pemakanan yang sihat, bersenam selalu dan minum air byk2

pastu hati kena tenang sokmo, jgn pk benda yg susah2 - baru la awet muda

:-D

the_vangardx
04-10-2006, 10:00 PM
kalau slalu stress tu yg cepat tua..contoh paling dekat org yg paling tensen sampai misai janggut rambut tukar jadi kaler putih mcm jacksmith nie la..desas desus mengatakan angkara 12dp studiotraffic dan terbaru oleh sahabat handainya sendiri Sosa (solid invstment) :p

azlann1981
04-10-2006, 10:25 PM
kalau slalu stress tu yg cepat tua..contoh paling dekat org yg paling tensen sampai misai janggut rambut tukar jadi kaler putih mcm jacksmith nie la..desas desus mengatakan angkara 12dp studiotraffic dan terbaru oleh sahabat handainya sendiri Sosa (solid invstment) :p

hahahha...kesian jacksmith tensen sampai misai janggut jadi putih.... :p

the_vangardx
04-10-2006, 10:28 PM
kesian tak kesian..jgn percaya pada ranking dia tu..walaupun junior tapi dah super duper merangkap lagend tau pnglaman die dari segala segi..(aku agak2 je..)

jacksmith
04-10-2006, 10:33 PM
kalau slalu stress tu yg cepat tua..contoh paling dekat org yg paling tensen sampai misai janggut rambut tukar jadi kaler putih mcm jacksmith nie la..desas desus mengatakan angkara 12dp studiotraffic dan terbaru oleh sahabat handainya sendiri Sosa (solid invstment) :p

hahahha...kesian jacksmith tensen sampai misai janggut jadi putih.... :p

mau tak tensen, labur punya labur asyik leburrr je

bulu kaki pun dah nak tukar kaler putih haha

zaniey
04-10-2006, 10:33 PM
kesian jacksmith..jadilah warga emas yang berbakti kepada bangsa dan negara tidak semesti menjadi askar mcm vangradx utk berbakti.. :-D

the_vangardx
04-10-2006, 10:37 PM
haha..nie dah nak jadi albino la pulak semua bulu putih..ish ish ish ..macam sifu shaolin la pulak

azlann1981
04-10-2006, 10:40 PM
kalau slalu stress tu yg cepat tua..contoh paling dekat org yg paling tensen sampai misai janggut rambut tukar jadi kaler putih mcm jacksmith nie la..desas desus mengatakan angkara 12dp studiotraffic dan terbaru oleh sahabat handainya sendiri Sosa (solid invstment) :p

hahaha....mgkn sebab terlalu lama tunggu nak dapat refund tapi tak dapat2 gak....sebab tu semua tukar jadi putih... :lol:

SedBen
05-10-2006, 12:22 AM
kesian...
takde ubat ker tu..

farouck
05-10-2006, 12:43 AM
aku tengok yg colour putih tu biasa la...

tapi yg nie semua colour dia jadi kuning.. siap bleh panjang lagi..

sapa lagi kalu bukan hero kegemaran aku

SON GOKU..

the_vangardx
05-10-2006, 12:46 AM
yg tu ade masalah side effect demam kuning..kau kena ingat tu :p

SedBen
05-10-2006, 12:46 AM
haha ingat sapo lahh tadi..

farouck
05-10-2006, 01:07 AM
aku maleh nak bg tau kat korang....

dia tu ada kena mengena ngan aku tu...

demam tu dia dapat lepas demam denggi...
:lol:

SedBen
05-10-2006, 01:10 AM
haha memandai jek ko..

wanzex
13-10-2006, 08:52 AM
kurma jeruk ngan cuka nipah pun jd ubat gek.

iwanqf
13-10-2006, 11:16 AM
amalkan minum teh misai kucing...banyak jual kat farmasi dalam tea beg untuk darah tinggi (mungkin juga utk kencing manis) atau pil cordyceps untuk darah tinggi (pastikan u mmg darah tinggi pasal nie buat tekanan rendah kalau dah rendah bahaya dan ia baik untuk sinus juga).

tea pegaga juga bagus untuk stess...minum lepas lepas lepas tu gantuk punya...tapi merokok gerenti tak gantuk balik.

untuk orang muda2....instead minum black tea minum lak green tea

the_vangardx
13-10-2006, 11:22 AM
sape dah try misai kucing? sedap ke..ape rasa? air mata kucing aku penah la minum :D

wanzex
13-10-2006, 02:11 PM
sib baik minum air misai kucing, air mata kucing.
bukan ayaq taik kushing......... :-D :-D :-D

ubat ni utk lelaki ke pompuan. yg aku tau
air kacip fatimah ade le......
:smt023

wanzex
24-11-2006, 02:54 PM
baca ayat 1000 dinar n hembuskn dlm air...buat setiap pg selepas solat subuh n minum...jd amalan setiap ari...insya-Allah mujarab...cobalah !!!

gambate
03-08-2008, 02:14 AM
baca ayat 1000 dinar n hembuskn dlm air...buat setiap pg selepas solat subuh n minum...jd amalan setiap ari...insya-Allah mujarab...cobalah !!!

ada ubat tak:(( aku ada darah tinggi ni.ni ok tak http://www.biovco.com/

karmila
05-08-2008, 09:22 AM
sapa yang tahu ubat tradisional untuk sakit kencing manis? sila kongsi ye...

klasiknet
25-07-2009, 01:42 PM
Nak tau lebih lanjut lihat www.rhm4u.biz/klasiknetwork berbagai produk boleh di buat pilihan.

eapui
25-07-2009, 01:46 PM
Darah tinggi merupakan antara penyakit yang paling popular di kalangan golongan dewasa dan veteran. Antara penyebab tekanan darah tinggi adalah penyakit jantung dan diabetes. Malah, kandungan garam yang tinggi dalam darah juga boleh memburukkan keadaan. :(

Dari itu, takkan kita nak biarkan tekanan darah tinggi ni terus bermaharajalela di kalangan penghidapnya? Ayuh, kita kuatkan semangat untuk melawannya dengan melakukan rawatan.

Dalam segmen petua kesihatan kali ini, saya akan kongsikan cara merawat darah tinggi ni. :)

Caranya ialah dengan memakan buah belimbing muda sebanyak dua biji sehari. Amalkan memakan buah belimbing ni setiap hari sehinggalah tekanan darah turun ke paras normal.

Selain itu, jangan lupa jaga pemakanan seharian. Kurangkan pengambilan garam, daging dan makanan yang mengandungi banyak lemak.

Boleh tak? Harap anda yang mngalami penyakit darah tinggi dapat cuba petua merawat darah tinggi selepas ini. :)

Selamat Mencuba!

aniqhaikal
02-08-2009, 03:17 AM
minta tolong rakan2 semua,nak tahu tentang ubat-ubatan utk pesakit kencing manis.Mana satu berkesan?

naj113
28-08-2009, 10:44 PM
Ayah saya ader menjual sejenis ubat yang bernama Noni yg dibuat dari ekstrak buah mengkudu. Ada ramai pesakit kencing manis dan darah tinggi yang bagi feedback yang bagus mengenai ubat nie..

Dier product dari US dan diikhtiraf oleh FDA dan ader sijil halal dari American Islamic Council.

Kalo nak keterangan lanjut, sila email ker nj_113@yahoo.com atau lawatin http://amazingnoni.weebly.com untuk brochure dan maklumat lanjut...

cik tipah
07-01-2010, 04:20 PM
boleh gak cuba TEH PERIA. hubby ada darah tinggi dan dah amal 2 bulan. alhamdulillah ok. TEH Peria ni jugak elok utk kencing manis dan pesakit Gout

harganya pun tak le mahal RM 25 je sekotak. ada 30 uncang. tahan le sebulan.

http://4.bp.blogspot.com/_Bg96GTAC-u4/Sy7w4OPXSVI/AAAAAAAAAWE/XK1Q4dqz67E/s320/PB280073.JPG

kalau berminat boleh jengok kat sini http://tehperiabiz.blogspot.com/

wangfm
07-01-2010, 04:27 PM
amalkan minum teh misai kucing...banyak jual kat farmasi dalam tea beg untuk darah tinggi (mungkin juga utk kencing manis) atau pil cordyceps untuk darah tinggi (pastikan u mmg darah tinggi pasal nie buat tekanan rendah kalau dah rendah bahaya dan ia baik untuk sinus juga).

tea pegaga juga bagus untuk stess...minum lepas lepas lepas tu gantuk punya...tapi merokok gerenti tak gantuk balik.

untuk orang muda2....instead minum black tea minum lak green tea

aku dengar green tea ni bagus untuk kurangkan darah tinggi, betul ke?

eapui
07-01-2010, 04:28 PM
aku chop dulu....

Raf
21-05-2010, 09:48 AM
Dpt info yg ESULIN ni m'berikan kesan positif gak, sbb di antara fungsinya ialah membantu memperbaiki Rintangan Insulin dan menurunkan bacaan HbA1c.

Dok dgr cek glukos je tp x ramai yg pernah dgr/test HbA1c.

try terjah sini... (http://esulin.biz) :):)

wanzex
21-05-2010, 10:14 PM
buat rawatan terapi alpha one oke gek. guna karan statik. ramai yg berjaya.

cik tipah
03-08-2010, 03:25 PM
boleh gak amalkan STEVIA. guna herba ni untuk memaniskan makanan dan minuman instead of gula. zero kalori dan lebih sihat

wanzex
01-08-2011, 04:40 PM
aku dengar green tea ni bagus untuk kurangkan darah tinggi, betul ke?

ada testimoni tak?

ceria28
01-08-2011, 04:53 PM
minta tolong rakan2 semua,nak tahu tentang ubat-ubatan utk pesakit kencing manis.Mana satu berkesan?

Cubalaaa cari biji tunjuk langit....isi dlm mcm kuaci atau biji labu...tp mmg pahit....cara makan kopek bijinya dan isinya(mcm biji labu tu) kena hancurkan dgn sudu dan telan mcm makan pil. Jika nak makan camtu pun boleh jugak tp mak datukkk pahitnya tak blh tahan laaa... Cuba amalkan makan 2 biji sehari (1 biji pagi dan 1 biji ptg)

wanzex
01-08-2011, 06:36 PM
Cubalaaa cari biji tunjuk langit....isi dlm mcm kuaci atau biji labu...tp mmg pahit....cara makan kopek bijinya dan isinya(mcm biji labu tu) kena hancurkan dgn sudu dan telan mcm makan pil. Jika nak makan camtu pun boleh jugak tp mak datukkk pahitnya tak blh tahan laaa... Cuba amalkan makan 2 biji sehari (1 biji pagi dan 1 biji ptg)

boleh cuba ni....terima kasih bro :)cgrock

nadyasweet
02-08-2011, 12:17 PM
beli tunjuk langit pil tu...hmmmmmm

Sue
02-08-2011, 12:42 PM
sapa yang tahu ubat tradisional untuk sakit kencing manis? sila kongsi ye...

Allah SWT MAHA MENGETAHUI.....diturunkannya tumbuhan, haiwan didarat dan dilautan bagi kegunaan manusia sekelian alam.........
Bila Allah SWT menumbuhkan sesuatu tumbuhan itu disekeliling rumah/hutan yang didiami oleh seseorang maka tujuannya ialah untuk memberitahu bahawa penghuni rumah itu ada mempunyai penyakit dan tumbuhan/haiwan itu ialah penawar kepada penyakit itu.......

Contohnya: bila ada lalang,buluh,mempelas ditumbuhkan dikawasan/dilaman rumah maka itu petanda Allah SWT memberitahu bahawa penghuninya mengalami kencing tak lawas/batu karang ada dipundi2 kencing.....maka akar lalang, akar buluh & akar mempelas dijadikan ubat diminum...insyallah pecah batu karang & lawas kencing......

Bila Allah SWT tumbuhkan banyak pokok 'PETAI BELALANG'disekitar kita maka Allah SWT ingin memberitahu bahawa ada ramai rakyat Malaysia yang menghidap penyakit kencing manis.....maka ambillah akarnya, buahnya, daunnya dijadikan ubat merawat kencing manis.....

Bila Allah SWT menghidupkan pokok 'PETAWALI'...maka Allah SWT memberitahu kepada mereka yang tinggal disekitar tumbuhan ini bahawa ramai yang menghidap tekanan darah tinggi kerana pekatnya darah mereka hasil dari memakan makanan yang tidak mengikut sunnah....maka ambillah akarnya atau daunnya dimakan/diminum airnya insyallah akan cairlah semula darah dan bersihlah dari racun/toksid yang telah bertompok didalam darah........

Firman Allah SWT didalam Alquran..."SETIAP PENYAKIT ADA UBATNYA"...yakinlah kepadaNYA........

wanzex
02-08-2011, 06:23 PM
beli tunjuk langit pil tu...hmmmmmm

ada jual ke? kat mana?? :-?:-?