PDA

View Full Version : KOPENAS - Kop. Perkhid. Pelajaran Nasional Bhd ( KOOP.Negara No. 72)- www.kopenas.org


amaar
09-06-2009, 07:36 AM
Salam semua,

Mungkin ramai lagi yang belum mengetahui berkenaan KOPENAS ini. koperasi ini telah ditubuhkan 25 tahun yang lalu dna baru sahaja menyambut ulang tahun penubuhannya yang ke 25 tahun. Saya buka topik ini adalah untuk berkongsi dengan warga CG semua tentang KOPENAS ini. Aset KOPENAS yang dikumpulkan adalah sebanyak RM49.5 juta. Jumlah keahlian adalah seramai 14,719 orang ahli. yang mana selangor mencatat keahlian yang tertinggi iaitu 3220 orang ahli dan sarawak mencatatkan keahlian yang paling sedikit iaitu 13 orang ahli sahaja. Jadi saya mengharapkan warga sabah dan sarawak akan bertambah keahliannya sehingga 1000 orang setiap negeri. keahlian ini terbuka kepada semua kakitangan perkhidmatan pelajaran Malaysia. Keahliannya cuma RM10 sebulan. KOPENAS menduduki tempat ke-99 daripada 5,163 buah koperasi seluruh negara. Pengasas KOPENAS ialah Tan Sri Datuk Wira Haji Abdul Rahman Arshad bekas Ketua Pengarah Pelajaran Malaysia. Pengerusi sekarang ialah Tn. Haji Abdul Rahman b. Mohd Ali

Pejabat KOPENAS terdapat NO 27 Jalan 45/26 Taman Seri Rampai, Setapak Kuala LUmpur.

kepada sesiapa yang berminat menjadi ahli bolehlah hubungi aku 0196272996.

amaar
09-06-2009, 08:15 AM
Kenapa anda mesti menjadi ahli kopenas :

1. anda boleh buat pembiayaan peribadi sehingga 15 tahun pada kadar 5.6% setahun dan payout tertinggi iaitu 97.5%.
2.pembiayaan barangan pengguna
3. pembiayaan segera
4. boleh keluarkan yuran modal sehingga 80%
5. pembiayaan insurans kereta
6. pembiayaan kecemasan ketika berada di Lembah kelang seperti meninggal dunia, jatuh sakit, kerosakan kenderaan, kemalangan, kecurian, samun, ragut dan sebagainya sehingga RM1,000
7. pembiayaan setiabudi. dari umur 56-70 tahun
8. pemnbiayaan peribadi menunaikan umrah
9. tabung kebajikan bagi membantu anggota, ahli keluarga dan ibubapa dari 5000 hingga 300
10. tabung dermasiswa pengajian tinggi. kalau anda masuk universiti anda akan dapat RM700
11. tabung ehsan yang menghadapi musibah sep[erti kebakaran bencana alam dan penyakit kronik
12. tabung khairat sehingga RM5000
13. hadiah kecemerlangan anak yang cemerlang dalam upsr, PMR dan SPM

bisnes-minded
09-06-2009, 08:52 AM
tuan tanah...

KOPENAS ni bukan untuk guru2 atau kakitangan pendidikan jek ke?

aku berminat.

sarialong
09-06-2009, 09:47 AM
sapa2 je bleh jd ahli ker

amaar
10-06-2009, 10:15 AM
tuan tanah...

KOPENAS ni bukan untuk guru2 atau kakitangan pendidikan jek ke?

aku berminat.

ye betul semua yang berkaitan dengan kementerian pelajaran boleh jadi ahli... dividen tahun lepas 20% untuk sesiapa yang ada saham kat kopenas. best tu. dan banyak lagi kelebihan yg telah disenaraikan

amaar
10-06-2009, 10:15 AM
sapa2 je bleh jd ahli ker

yg ada kene mengena dengan kemneterian pelajaran sahaja

jian
10-06-2009, 10:28 AM
dividen 20% wow lg tingi daripada bank rakyat..baguis2
mari..mari join

amaar
10-06-2009, 10:37 AM
dividen 20% wow lg tingi daripada bank rakyat..baguis2
mari..mari join

kopenas ni koperasi yang dah lama orang kata koperasi yang diterajui orang guru-guru yang dah pencen. pengalaman diaorang dalam koperasi terlalu matang. keuntungan yang dibuat dah berlipat kali ganda. pembiayaan peribadi yang diberikan bukan duit dari bank kemudian mengenakan payout yg rendah 80% je pada kita. kemudian interest yang tinggi sehingga 10%. pembiayaan peribadi kopenas solid daripada dana kopenas sendiri tak perlu pinjam dari bank lain untuk buat kredit pinjaman. itu sebab dia dapat bagi 5.6% je setahun. tapi dividen dia boleh bagi sehingga 20%

amaar
29-06-2009, 05:07 PM
skrg sesiapa yang nak buat loan boleh terus menjadi ahli tak perlu tunggu 3 bulan lagi.... kalau yg tak minat nak buat loan tu boleh masuk syer saham... dividen dia tinggi setiap tahun

Shukz Isma
29-06-2009, 05:10 PM
TENTERA boleh join sama ker??termasuk loan...

AzMiLLioNaiRe
29-06-2009, 05:55 PM
bakal guru nak jadi ahli kpoenas boleh ke? plzz PM saya, saya skrg guru peltahih awal 2010 baru posting

azam575
29-06-2009, 09:46 PM
Kenapa anda mesti menjadi ahli kopenas :

1. anda boleh buat pembiayaan peribadi sehingga 15 tahun pada kadar 5.6% setahun dan payout tertinggi iaitu 97.5%.
2.pembiayaan barangan pengguna
3. pembiayaan segera
4. boleh keluarkan yuran modal sehingga 80%
5. pembiayaan insurans kereta
6. pembiayaan kecemasan ketika berada di Lembah kelang seperti meninggal dunia, jatuh sakit, kerosakan kenderaan, kemalangan, kecurian, samun, ragut dan sebagainya sehingga RM1,000
7. pembiayaan setiabudi. dari umur 56-70 tahun
8. pemnbiayaan peribadi menunaikan umrah
9. tabung kebajikan bagi membantu anggota, ahli keluarga dan ibubapa dari 5000 hingga 300
10. tabung dermasiswa pengajian tinggi. kalau anda masuk universiti anda akan dapat RM700
11. tabung ehsan yang menghadapi musibah sep[erti kebakaran bencana alam dan penyakit kronik
12. tabung khairat sehingga RM5000
13. hadiah kecemerlangan anak yang cemerlang dalam upsr, PMR dan SPM
salam bro,

bleh tolong ke kalau kena saman ngan mak bapak hehehehe :D

amaar
30-06-2009, 12:52 PM
TENTERA boleh join sama ker??termasuk loan...

emmm tentera tak dapatlah tuan. kmeenterian pelajaran je

amaar
30-06-2009, 12:53 PM
bakal guru nak jadi ahli kpoenas boleh ke? plzz PM saya, saya skrg guru peltahih awal 2010 baru posting

emm bakal guru tak boleh sebab kene potong biro angkasa... kalau nak potong biro angkasa kene ada slip gaji 2 bulan... kalau tak ada slip gaji tak leh buat potongan

amaar
30-06-2009, 12:54 PM
salam bro,

bleh tolong ke kalau kena saman ngan mak bapak hehehehe :D

kene saman kenapa.... nak saya tolong macam mana

abeDEH
26-12-2009, 12:14 AM
tt...
tt lembaga pengarah ke..atau apa
saja nak tahu..
maksimum pelaburan berapa ye..
thanks

cikguman
13-01-2010, 11:39 PM
Kalau yang bukan kakitangan pendidikan boleh apply kat sini

ekoperasi2u
11-05-2010, 01:03 AM
KADAR KEUNTUNGAN SERENDAH 1.99% MAX LOAN RM250K UNTUK 20 TAHUN

Pinjaman ini KHAS kepada Badan Berkanun, Kakitangan Kerajaan dan Kerajaan Tempatan yang berkhidmat lebih dari satu bulan SAHAJA.

CTOS, CCRIS BOLEH MEMOHON (100% LULUS) TERMURAH KAT PASARAN

Perkhidmatan kami meliputi seluruh Malaysia. (Semenanjung , Sabah dan Sarawak)

- Kelulusan 3 hari dan TIDAK perlu penjamin
- Perlukan dokumen yang ringkas sahaja
- Penyelesaian masalah CTOS, BLACKLISTED dan CCRIS
- Tunai bank-in kat akaun bank anda
- Tiada bayaran pendahuluan
- Boleh Overlapping Pinjaman Koperasi dan Bank


Semak Kelayakan sekarang dan ada peluang dapat hadiah-hadiah seperti GPS, SONY PLAYSTATION & PAKEJ UMRAH
Sila kunjungi laman web : www.ekoperasi2u.com.my
Sila sms <nama>,<gaji kasar>, <elaun2 Tetap>, <majikan>,<myKad>,<potongan di slip Gaji>,<tetap/kontract> ke 019-686 6529.
Sila email : pemohon@ekoperasi2u.com.my

Agen dialu-alukan
-commissen al-rajhi-6.25%-payout 90% =comm 4.% (Semenanjung , Sabah dan Sarawak)

General Juhziz
12-07-2010, 11:50 PM
kalau warga kementerian pelajaranbleh jd ahli kopenas x???

DG41

dividen setahun bape?

repasi
21-04-2011, 12:23 AM
siapa ahli kopenas kat sini?
brapa dividen tahun lepas?
kat ipoh ada pejabat dia ke?
macam mana nak masuk?
boleh hempuk selepuk duit ke utk pelaburan?
atau....
saham cuma boleh masuk melalui potongan gaji bulanan ajer?
siapa tahu mintak penjelasan sket...
GUA BUDAK BARU BELAJAR...KALAU TAK TAHU TOLONG TUNJUK TUNJUKKAN
heheheee

[V]endetta
05-07-2011, 03:20 PM
Salam semua,

Mungkin ramai lagi yang belum mengetahui berkenaan KOPENAS ini. koperasi ini telah ditubuhkan 25 tahun yang lalu dna baru sahaja menyambut ulang tahun penubuhannya yang ke 25 tahun. Saya buka topik ini adalah untuk berkongsi dengan warga CG semua tentang KOPENAS ini. Aset KOPENAS yang dikumpulkan adalah sebanyak RM49.5 juta. Jumlah keahlian adalah seramai 14,719 orang ahli. yang mana selangor mencatat keahlian yang tertinggi iaitu 3220 orang ahli dan sarawak mencatatkan keahlian yang paling sedikit iaitu 13 orang ahli sahaja. Jadi saya mengharapkan warga sabah dan sarawak akan bertambah keahliannya sehingga 1000 orang setiap negeri. keahlian ini terbuka kepada semua kakitangan perkhidmatan pelajaran Malaysia. Keahliannya cuma RM10 sebulan. KOPENAS menduduki tempat ke-99 daripada 5,163 buah koperasi seluruh negara. Pengasas KOPENAS ialah Tan Sri Datuk Wira Haji Abdul Rahman Arshad bekas Ketua Pengarah Pelajaran Malaysia. Pengerusi sekarang ialah Tn. Haji Abdul Rahman b. Mohd Ali

Pejabat KOPENAS terdapat NO 27 Jalan 45/26 Taman Seri Rampai, Setapak Kuala LUmpur.

kepada sesiapa yang berminat menjadi ahli bolehlah hubungi aku 0196272996.

banyak nyer wujud koperasi2 skrang ni... pening nak pilih mana satu :o

Crab Hammer
08-08-2012, 01:15 PM
Dividen 2011

dividen saham 10%
dividen yuran modal 6.5%

ok gak masuk kopenas ni :)

div auto
credit ke ac maybank :)