PDA

View Full Version : Pagar Rumah Anda Dari.....


Pages : [1] 2

KIOS
24-03-2009, 08:51 PM
Assalamualaikum...

saja nak kongsi ngan CGrian...
sapa2 ada ilmu nak pagar rumah (batin). meh la kongsi.

setau aku bleh pakai garam, lada hitam, asam jawa, taik besi dan byk lagi yg asal kejadiannya tulen.

sapa2 yg ade ilmu tu bleh la kongsi kat sini, sekurang-kurangnya bleh la kita buat sendiri kat umah kita...

tq

putat76
24-03-2009, 08:52 PM
Assalamualaikum...

saja nak kongsi ngan CGrian...
sapa2 ada ilmu nak pagar rumah (batin). meh la kongsi.

setau aku bleh pakai garam, lada hitam, asam jawa, taik besi dan byk lagi yg asal kejadiannya tulen.

sapa2 yg ade ilmu tu bleh la kongsi kat sini.

uit nak tau gak:)

wanzue
24-03-2009, 08:52 PM
pakai tahi besi jer.tu fakta yg dah terbukti dari segi sains pun.

selambeyaya
24-03-2009, 08:54 PM
mistik nih :D

pakai duit 1/2 sen lama (yg empat segi tu), tanam 4 penjuru rumah.

kawan bagitau, langkah seterusnya saya x tahu

:D:D:D

KIOS
24-03-2009, 08:54 PM
yg biasa aku tau guna garam kasar... tabur keliling rumah...
tu utk mahluk2 ghaib tak masuk rumah...

kalo tak salah aku la.. hehe

KIOS
24-03-2009, 08:55 PM
pakai tahi besi jer.tu fakta yg dah terbukti dari segi sains pun.

menarik nih... dr segi sains tu bleh xplain sikit tak?

joevtec
24-03-2009, 08:59 PM
baca yassin atau ayat kursi,tu lebih afdal..

KIOS
24-03-2009, 09:00 PM
yg biasa aku tau guna garam kasar... tabur keliling rumah...
tu utk mahluk2 ghaib tak masuk rumah...

kalo tak salah aku la.. hehe

bukan setakat tabur jek... ade la baca2 nye...
fatehah + 4 kul + ayat kursi.
lagi best kalo + ngan lada hitam...:)cgrock

gambate
24-03-2009, 09:05 PM
teras asam jawa..ditanam di 4 penjuru rumah dgn bacaan ayat Kursi 9 Waqaf

KIOS
24-03-2009, 09:09 PM
teras asam jawa..ditanam di 4 penjuru rumah dgn bacaan ayat Kursi 9 Waqaf

emm.. yg ni pon aku penah dengar. tp nak dapatkan teras tu yg susah kot...:D

wanzue
24-03-2009, 09:12 PM
tp sebelum pagar kene ingat halau dulu yg ade dlm umah.nnt tak pasal2 tak dpt kuar bende yg ade kat dalam umah

KIOS
24-03-2009, 09:19 PM
tp sebelum pagar kene ingat halau dulu yg ade dlm umah.nnt tak pasal2 tak dpt kuar bende yg ade kat dalam umah

a'ah...mcm aku kene dulu :)):eek:
menda tu tak boleh nak keluar....:)):eek:

crkb
24-03-2009, 09:31 PM
Salam...sikit nak kongsi...amalkan baca ayat kursi + 3 Qul.Kaedahnya; turun dari rumah, berjalan sekeliling rumah dengan bahu kanan menghadap rumah sambil baca 4 ayat tsb.Satu keliling mesti habis 4 ayat tu.Jgn pula korang cepatkan bacaan korang.Kelak bersepai tah apa2...Pandai2 la korang timing.Masa: terpulang, elok selepas maghrib dan berwudhuk.Alhamdulillah dah 7 tahun aku duduk rumah ni..ok je.Kalau rumah korang rumah flet/teres/semi-D, tak taula mcm mana..pandai-pandai la...
Minta jauh dari semua makhluk yg berniat tak baik...insyaAllah.

GABAN_Z
24-03-2009, 09:32 PM
Salam,

Sekiranya rumah tu kosong dan baru nak mula duduk...

1) Berdoa kepada Allah,MOhon perlindungan dari Allah S.W.T...

2) Azan dalam rumah tu dulu..jika rumah kosong.

3) Sebaiknya kita samakan rumah tu dulu...jika kita tak pernah kenal orang yang tinggal dulu..

4) Baca surah yassin atau ayat kursi...sebaiknya..

5) Baca 3 ghul pun boleh gak...


Kalau ada nak tambah pun baik gak...kalau silap minta perbetulkan..yang baik datang dari ALLAH dan yang buruk itu datang dari diri saya sendiri..


harap maklum...

fadel
24-03-2009, 09:33 PM
Salam...sikit nak kongsi...amalkan baca ayat kursi + 3 Qul.Kaedahnya; turun dari rumah, berjalan sekeliling rumah dengan bahu kanan menghadap rumah sambil baca 4 ayat tsb.Satu keliling mesti habis 4 ayat tu.Jgn pula korang cepatkan bacaan korang.Kelak bersepai tah apa2...Pandai2 la korang timing.Masa: terpulang, elok selepas maghrib dan berwudhuk.Alhamdulillah dah 7 tahun aku duduk rumah ni..ok je.Kalau rumah korang rumah flet/teres/semi-D, tak taula mcm mana..pandai-pandai la...
Minta jauh dari semua makhluk yg berniat tak baik...insyaAllah.

..err! kaL0 UMAH TERES ngan umah kondo mcmnane lak?:-?..ade pnyelesaian tak?:-?

wanzue
24-03-2009, 09:35 PM
..err! kaL0 UMAH TERES ngan umah kondo mcmnane lak?:-?..ade pnyelesaian tak?:-?

tawakal dekat pak guard and rukun tetangga jelh....:D

eusahawan
24-03-2009, 09:37 PM
..err! kaL0 UMAH TERES ngan umah kondo mcmnane lak?:-?..ade pnyelesaian tak?:-?

keliling la kondo / umah teres tu ....


tabur belerang pun ... ok juga

gandaduit
24-03-2009, 09:37 PM
wooo...bagus ni..rumah aku banyak juga setan..termasuk jembalang rayau...tq tq

fadel
24-03-2009, 09:38 PM
tawakal dekat pak guard and rukun tetangga jelh....:D


...pass tu upah ngan pisang lak yea:)

wanzue
24-03-2009, 09:39 PM
...pass tu upah ngan pisang lak yea:)

betul3........:))

fadel
24-03-2009, 09:40 PM
keliling la kondo / umah teres tu ....


tabur belerang pun ... ok juga

jap2x !!..ak tgh bayangkn nie,...puhhhhh!...brpeloh ketiak...ak...:-?:)

wanzue
24-03-2009, 09:41 PM
jap2x !!..ak tgh bayangkn nie,...puhhhhh!...brpeloh ketiak...ak...:-?:)

naik motor atau lorilh beb... buat ramai2 baru meriah,majlis halau hantu peringkat taman perumahan,:eek:

KIOS
24-03-2009, 09:42 PM
..err! kaL0 UMAH TERES ngan umah kondo mcmnane lak?:-?..ade pnyelesaian tak?:-?

wat kat laluan masok udah le... selebihnya tawakal... insyaAllah...

crkb
24-03-2009, 09:43 PM
Satu lagi, bagi rumah baru, sebelum masuk rumah baru tu, azan kan di setiap penjuru...azankan serentak.maksudnya kalau rumah tu ada 4 penjuru, kena ada 4 orang la tukang azan...aku dapat ni drpd tuan guru pondok kat tempat aku.

..err! kaL0 UMAH TERES ngan umah kondo mcmnane lak?:-?..ade pnyelesaian tak?:-?

Entah la...tak blh nak buat satu pusingan.Kot ada alternatif lain...Nanti aku cuba tanya tok guru...:D

wanzue
24-03-2009, 09:45 PM
Satu lagi, bagi rumah baru, sebelum masuk rumah baru tu, azan kan di setiap penjuru...azankan serentak.maksudnya kalau rumah tu ada 4 penjuru, kena ada 4 orang la tukang azan...aku dapat ni drpd tuan guru pondok kat tempat aku.



Entah la...tak blh nak buat satu pusingan.Kot ada alternatif lain...Nanti aku cuba tanya tok guru...:D

yg azan nie pun nk kene same2 habis ker? mane tau ade yg ter panjang azan yer ke.

KIOS
24-03-2009, 09:45 PM
ada tak yg bleh pagar 1 kampung / taman???

fadel
24-03-2009, 09:46 PM
naik motor atau lorilh beb... buat ramai2 baru meriah,majlis halau hantu peringkat taman perumahan,:eek:

..wow!!...meriah 2xx!!:D:D

harraz asyraaf
24-03-2009, 09:46 PM
Assalamualaikum...

saja nak kongsi ngan CGrian...
sapa2 ada ilmu nak pagar rumah (batin). meh la kongsi.

setau aku bleh pakai garam, lada hitam, asam jawa, taik besi dan byk lagi yg asal kejadiannya tulen.

sapa2 yg ade ilmu tu bleh la kongsi kat sini, sekurang-kurangnya bleh la kita buat sendiri kat umah kita...

tq

nak PVC coated chain link fencing ker pagar batu??

wanzue
24-03-2009, 09:49 PM
..wow!!...meriah 2xx!!:D:D

jemput PM rasmikan potong reben merah baru ade grand,bleh PM blaja care2 nie,sbb opis die pun dah ade org pecah masuk utk buat bende2 nie.cian paklah.huhuhuhuhu:))

crkb
24-03-2009, 09:50 PM
wat kat laluan masok udah le... selebihnya tawakal... insyaAllah...

Masuk akal jugak tu..atau pun wat setakat mana yg boleh je la...

yg azan nie pun nk kene same2 habis ker? mane tau ade yg ter panjang azan yer ke.

Azan tu bukan la berlagu mcm nak masuk pertandingan :D
Habis azan tak kisah la...kalau yg nafas panjang, lama la sikit..takde hal la...


ada tak yg bleh pagar 1 kampung / taman???

:-?:o
Nak tergelak pulak...

tar_wow1983
24-03-2009, 09:51 PM
agak2 kalau tinggal kat bekas umah orang mati dibunuh atau bunuh diri, macam mana ek...

wanzue
24-03-2009, 09:51 PM
Masuk akal jugak tu..atau pun wat setakat mana yg boleh je la...



Azan tu bukan la berlagu mcm nak masuk pertandingan :D
Habis azan tak kisah la...kalau yg nafas panjang, lama la sikit..takde hal la...




:-?:o
Nak tergelak pulak...

gelak jer... 1...2...3... hahahahahahahaha:eek:

wanzue
24-03-2009, 09:52 PM
agak2 kalau tinggal kat bekas umah orang mati dibunuh atau bunuh diri, macam mana ek...

mintak nomborlh ape lg....:eek:

empiretech
24-03-2009, 09:53 PM
macam2 ada.....buat je care islam...bace quran tiap2 malam, insyaAllah..hehehe

wanzue
24-03-2009, 09:55 PM
macam2 ada.....buat je care islam...bace quran tiap2 malam, insyaAllah..hehehe

betul tu,bace yassin tiap mlm,sembahyg jgn tinggal,pun ok dah,takde sape jin yg berani masuk umah yg mcm nie,

ayed_arebone
24-03-2009, 09:59 PM
kalo nak halau yg dalam umah, bleh baca almathurat.. kalo nak pagar umah, lebih mudah guna garam kasar.. dalam 10 kg.. baca yasin ngan almathurat.. pastu g depan umah dan ngadap umah.. mulakan dari sebelah kanan.. baling garam tu dari arah umah ke luar.. insya Allah..

KIOS
24-03-2009, 10:19 PM
agak2 kalau tinggal kat bekas umah orang mati dibunuh atau bunuh diri, macam mana ek...

takde apa lah... kalo ade gangguan baru la pi buat apa yg patot cara islam. jgn cara siam udah le.. hehe...

KIOS
24-03-2009, 10:22 PM
macam2 ada.....buat je care islam...bace quran tiap2 malam, insyaAllah..hehehe

penah 1 kes housemate aku masa study dulu...
menda tu siap bleh ikut baca ayat kursi lagi...

pastu menda tu bleh kata.. "dah abis ke? hehehehheeeee..."

demam member tu..

diablo
24-03-2009, 10:24 PM
penah 1 kes housemate aku masa study dulu...
menda tu siap bleh ikut baca ayat kursi lagi...

pastu menda tu bleh kata.. "dah abis ke? hehehehheeeee..."

demam member tu..

Hehehe ..

Kena igt iblis ni baca Quran dulu dari kita ..

Kita baca tunggang langgang , mmg kena gelak la .. :D

wanzue
24-03-2009, 10:34 PM
Hehehe ..

Kena igt iblis ni baca Quran dulu dari kita ..

Kita baca tunggang langgang , mmg kena gelak la .. :D

bace ayat kursi 3 kali,setan bleh bace tp die tak bleh bace sampai abis,ayat.

KIOS
24-03-2009, 10:41 PM
bace ayat kursi 3 kali,setan bleh bace tp die tak bleh bace sampai abis,ayat.

ade sorang ustazah tu bg tau aku.. ayat kursi ni kalo nak buat halau hantu kene baca 5 kali berenti.

kalu baca ikut redah je, tak manjadi....

pagiygglpkinisdhtrg
24-03-2009, 10:49 PM
Amalkan Al-Mathurat pagi dan petang insyaallah rumah anda selamat :)

SX386
24-03-2009, 11:05 PM
Berdasarkan yang aku belajar dulu:

Baca 7 kali ayat kursi di setiap penjuru rumah. Dan amalkan ayat kursi setiap kali lepas solat. Setiap kali keluar rumah, baca sekali ayat kursi. InsyaAllah selamat.

Kaedah aura:

Pagar ghaibkan rumah dengan Teknik Reiki atau Colour Vibration Theraphy.

wanzue
24-03-2009, 11:05 PM
ade sorang ustazah tu bg tau aku.. ayat kursi ni kalo nak buat halau hantu kene baca 5 kali berenti.

kalu baca ikut redah je, tak manjadi....

yup betul tu.bagus2,takyah ckp dah tau.

wanzue
24-03-2009, 11:08 PM
SEJARAH AYAT KURSI

Ayat ini diturunkan setelah hijrah. Semasa penurunannya ia
telah diiringi oleh beribu-ribu malaikat kerana kehebatan dan
kemuliaannya. Syaitan dan iblis juga menjadi gempar kerana adanya satu
perintang dalam perjuangan mereka. Rasullah s. a. w. dengan segera
memerintahkan Zaid bt sabit menulis serta menyebarkannya.

Sesiapa yang membaca ayat Kursi dengan khusyuk setiap kali
selepas sembahyang fardhu, setiap pagi dan petang, setiap kali keluar
masuk rumah atau hendak musafir, InsyaAllah akan terpeliharalah dirinya
dari godaan syaitan, kejahatan manusia, binatang buas yang akan
memudaratkan dirinya bahkan keluarga, anak-anak, harta bendanya juga
akan terpelihara dengan izin Allah s. w. t.

Mengikut keterangan dari kitab"Asraarul Mufidah" sesiapa mengamalkan membacanya setiap hari sebanyak 18 kali maka akan dibukakan dadanya dengan berbagai hikmah, dimurahkan rezekinya, dinaikkan darjatnya dan diberikannya pengaruh sehingga semua orang akan menghormatinya serta terpelihara ia dari segala bencana dengan izin Allah. Syeikh Abu Abbas ada menerangkan, siapa yang membacanya sebanyak 50 kali lalu ditiupkannya pada air hujan kemudian diminumnya, InsyaAllah Allah akan mencerdaskan akal fikirannya serta Fadhilat Ayat Al-Kursi mengikut Hadis-Hadis Rasullullah
s. a. w. bersabda bermaksud:

"Sesiapa pulang ke rumahnya serta membaca ayat Kursi, Allah
hilangkan segala kefakiran di depan matanya."

Sabda baginda lagi;

"Umatku yang membaca ayat Kursi 12 kali pada pagi Jumaat,
kemudian berwuduk dan sembahyang sunat dua rakaat, Allah memeliharanya
daripada kejahatan syaitan dan kejahatan pembesar."

Orang yang selalu membaca ayat Kursi dicintai dan dipelihara
Allah sebagaimana DIA memelihara Nabi Muhammad. Mereka yang beramal
dengan bacaan ayat Kursi akan mendapat pertolongan serta perlindungan
Allah daripada gangguan serta hasutan syaitan. Pengamal ayat Kursi juga,
dengan izin Allah, akan terhindar daripada pencerobohan pencuri. Ayat
Kursi menjadi benteng yang kuat menyekat pencuri daripada memasuki
rumah. Mengamalkan bacaan ayat Kursi juga akan memberikan keselamatan
ketika dalam perjalanannya. Ayat Kursi yang dibaca dengan penuh khusyuk,
Insya-Allah, boleh menyebabkan syaitan dan jin terbakar. Jika anda
berpindah ke rumah baru maka pada malam pertama anda menduduki rumah itu eloklah anda membaca ayat Kursi 100 kali, insya-Allah mudah-mudahan anda sekeluarga terhindar daripada gangguan lahir dan batin. Barang siapa
membaca ayat Al-Kursi apabila berbaring di tempat tidurnya, Allah
mewakilkan 2 orang Malaikat memeliharanya hingga subuh.


Barang siapa membaca ayat Al-Kursi di akhir setiap sembahyang
Fardhu, ia akan berada dalam lindungan Allah hingga sembahyang yang
lain. Barang siapa membaca ayat Al-Kursi di akhir tiap sembahyang, tidak
menegah akan dia daripada masuk syurga kecuali maut, dan barang siapa
membacanya ketika hendak tidur, Allah memelihara akan dia ke atas
rumahnya, rumah jirannya & ahli rumah2 di sekitarnya. Barang siapa
membaca ayat Al-Kursi diakhir tiap-tiap sembahyang Fardhu, Allah
menganugerahkan dia hati-hati orang yang bersyukur perbuatan2 orang yang
benar, pahala nabi2 juga Allah melimpahkan padanya rahmat. Barang siapa
membaca ayat Al-Kursi sebelum keluar rumahnya, maka Allah mengutuskan
70,000 Malaikat kepadanya, mereka semua memohon keampunan dan mendoakan baginya. Barang siapa membaca ayat Al-Kursi di akhir sembahyang Allah azza wajalla akan mengendalikan pengambilan rohnya dan ia adalah seperti orang yang berperang bersama nabi Allah sehingga mati syahid. Barang siapa yang membaca ayat al-Kursi ketika dalam kesempitan nescaya Allah berkenan memberi pertolongan kepadanya

KIOS
24-03-2009, 11:14 PM
yup betul tu.bagus2,takyah ckp dah tau.

tp 5 kali berenti tu kat mane ek??

wanzue
24-03-2009, 11:22 PM
tp 5 kali berenti tu kat mane ek??

cube ko kire ayat kursi ade berapa ayat?

KIOS
24-03-2009, 11:26 PM
cube ko kire ayat kursi ade berapa ayat?

besa bace 7 kali berenti kalo tak silap..

wanzue
24-03-2009, 11:29 PM
besa bace 7 kali berenti kalo tak silap..

buzz!!! anda salah!anda pg bukak balik ayat kursi kat atas ayat tu ade huruf jim kecik,ade 5 jim kecik,bace sampai jumpe jim kecik tu baru satu kali berhenti,so bace sampai ayat last yg jim kecik tulah.semua ade 5 jim kecik dlm ayat kursi.

amivortex
24-03-2009, 11:30 PM
ko azan rumah ko 4 penjuru pada masa yang sama, 4 orang sekali gus lah.... lepas tuh, ko semayang, after semayang, ko baca ayat kursi sambil ko bayang kan ada tembok besar kat luar rumah ko.. buat 4 kali untuk 4 penjuru rumah ( ko pun boleh buat camtuh untuk pagarkan diri dari anasir2 tak baik..)..... lepas tuh kan, letak besi magnet kat pintu umah depan n belakang.. tuh jer yang aku tau...

KIOS
24-03-2009, 11:34 PM
buzz!!! anda salah!anda pg bukak balik ayat kursi kat atas ayat tu ade huruf jim kecik,ade 5 jim kecik,bace sampai jumpe jim kecik tu baru satu kali berhenti,so bace sampai ayat last yg jim kecik tulah.semua ade 5 jim kecik dlm ayat kursi.

huhu.. TQ bro...

hafizuka
24-03-2009, 11:37 PM
Cuba kalau umah tu diisi dengan bacaan al-Quran, petang2 bapaknya ngaji, pagi2 maknya ngaji, malamnya anak duk blaja ngan ngan bapak

Sepertiga malam isi rumah bangkit tahajud

Tak payah susah2 nak pagar, ini rumah sibuk ngan AF la OIAM la, lagha manjang.... tu yang payah sampai nak berpagar2 bagai

Hadith mana eh geng Rasulullah pagar umah dia??

KIOS
24-03-2009, 11:41 PM
Cuba kalau umah tu diisi dengan bacaan al-Quran, petang2 bapaknya ngaji, pagi2 maknya ngaji, malamnya anak duk blaja ngan ngan bapak

Sepertiga malam isi rumah bangkit tahajud

Tak payah susah2 nak pagar, ini rumah sibuk ngan AF la OIAM la, lagha manjang.... tu yang payah sampai nak berpagar2 bagai

Hadith mana eh geng Rasulullah pagar umah dia??

apa bro kata tu betul...
tp tak semua org mampu buat mcm mana keluarga bro buat...

so, sekurang-kurangnya ade ihtiar lain....

hafizuka
24-03-2009, 11:44 PM
sebaik2nya amalan kita takyah pelik sangat, masuk umah bagi salam, keluar umah bismillah, doa kuar umah masuk umah, benda2 yang mmg jadi amalan, baru mujarab

aku mengingatkan je, umah aku pun takde la macam umah Rasulullah, tapi aku cuba la jauhi dari benda2 yang aku sendiri tak pasti

MrMama
24-03-2009, 11:45 PM
nak tye sket katakanlah kita dah pagar urmah kita dgn garam+lada hitam beserta dgn bacaan skali la..pastu kita kemas rumah garam tu kita sapu pastu kena buat lagi skali ke..tq

hafizuka
24-03-2009, 11:46 PM
sunatnya 3 kali bro, makruh disapu tu -Kitab tak tahu mana dapat-

hafizuka
24-03-2009, 11:47 PM
afdalnya kalau tambah lada sulah secukup rasa

KIOS
24-03-2009, 11:47 PM
nak tye sket katakanlah kita dah pagar urmah kita dgn garam+lada hitam beserta dgn bacaan skali la..pastu kita kemas rumah garam tu kita sapu pastu kena buat lagi skali ke..tq

sapu je lah.. tu isyarat jek...
buat sekali jek.

tp kalo ade tambahan rumah (besarkan rumah), kene la buat tambahan...

wanzue
24-03-2009, 11:49 PM
nak tye sket katakanlah kita dah pagar urmah kita dgn garam+lada hitam beserta dgn bacaan skali la..pastu kita kemas rumah garam tu kita sapu pastu kena buat lagi skali ke..tq

tak maulh buat bende2 mcm nie,klu nk pagar sangat ko cari tahi besi ko letak kat atas pintu umah.tu pun dah cukup,takyah nk bace pape gan amalkan pape.

KIOS
24-03-2009, 11:50 PM
lada hitam tu yg bijik2 tau. bukan yg serbuk tu.. hehe.
minimum 7 bijik..

KIOS
24-03-2009, 11:51 PM
tak maulh buat bende2 mcm nie,klu nk pagar sangat ko cari tahi besi ko letak kat atas pintu umah.tu pun dah cukup,takyah nk bace pape gan amalkan pape.

kalo guna taik besi tak payah bace ape2... taruk je 4 penjuru rumah.... yg ni jgn disapu plak... hehe

MrMama
24-03-2009, 11:53 PM
tak maulh buat bende2 mcm nie,klu nk pagar sangat ko cari tahi besi ko letak kat atas pintu umah.tu pun dah cukup,takyah nk bace pape gan amalkan pape.

aku baca ayat kursi+surah 3 Qul bukan jampi serapah...tahi besi tu ape..mane nak dapat

DanielAriffin
24-03-2009, 11:53 PM
yg biasa aku tau guna garam kasar... tabur keliling rumah...
tu utk mahluk2 ghaib tak masuk rumah...

kalo tak salah aku la.. hehe

Hello geng...
Kang dgn malaikat tak buleh masuk.. ghaib jugak tu... :))

KIOS
24-03-2009, 11:57 PM
Hello geng...
Kang dgn malaikat tak buleh masuk.. ghaib jugak tu... :))

ehehehe... bukan yg tu lah maksud aku.... hihihi...
paham2 je lah...:)):))

wanzue
24-03-2009, 11:57 PM
aku baca ayat kursi+surah 3 Qul bukan jampi serapah...tahi besi tu ape..mane nak dapat

bende nie mcm magnet,mcm mane nk ckp erk,,,adoyai,bende nie kat lombong besi banyaklh,tp org kate serpihan tap2 welding tu tahi besi gak,entah yg tu aku tk confirm,

KIOS
24-03-2009, 11:58 PM
aku baca ayat kursi+surah 3 Qul bukan jampi serapah...tahi besi tu ape..mane nak dapat

kat tmpat org keje welding besi byk... amik je...:">:">

wanzue
25-03-2009, 12:00 AM
kat tmpat org keje welding besi byk... amik je...:">:">

tp bkn besi yg dieorg duk welding tu tau,yg kecik2 org welding tu,yg kuar dari rod tu.adoyai aku nk ckp pun susah...yg ketul2 kecik2 tu,dapat yg besar penumbuk pun dah ok.

MrMama
25-03-2009, 12:04 AM
paham2..tau2..

KIOS
25-03-2009, 12:04 AM
tp bkn besi yg dieorg duk welding tu tau,yg kecik2 org welding tu,yg kuar dari rod tu.adoyai aku nk ckp pun susah...yg ketul2 kecik2 tu,dapat yg besar penumbuk pun dah ok.

aha.. betol..
bila kita wat keje welding, akan ade hampas2 besi tu... tu la yg dipanggil taik besi...

KIOS
25-03-2009, 12:05 AM
susah2 pakai garam kasar + lada itam. sonang nak dapat.. ehehehe

DanielAriffin
25-03-2009, 12:07 AM
aku baca ayat kursi+surah 3 Qul bukan jampi serapah...tahi besi tu ape..mane nak dapat

Hello geng...
Rasanya banyak buleh dapat kat toilet kilang besi.. nak ambik lebih pon buleh... :eek::eek::eek:

p/s: jgn marah yer... lawak malam ni.. :D

wanzue
25-03-2009, 12:07 AM
aha.. betol..
bila kita wat keje welding, akan ade hampas2 besi tu... tu la yg dipanggil taik besi...

ha! bende tulah aku nk ckp,aku dulu selalu welding gak,maklumlah aku basic engineering.:)cgrock

KIOS
25-03-2009, 12:12 AM
ade mmber aku sorang ni cite, bleh gak pagar 1 kampung...
tp susah sikit nak buat...

ni lebih kepada petua la...

DanielAriffin
25-03-2009, 12:28 AM
ade mmber aku sorang ni cite, bleh gak pagar 1 kampung...
tp susah sikit nak buat...

ni lebih kepada petua la...

Hello geng...
Suruh aje.. bengkel besi bukak keliling kampung tu.. :eek: :eek: satu lagi tong2 ramai2 beli pagar hijau tu buat la.. :D

cikepong
25-03-2009, 12:38 AM
garam ni ada unsur-unsur yang boleh melenyapkan benda-benda yang ghaib.Ntah nak cakap pon susah.

ahli sihir yang dagu panjang naik penyapu tu pon guna garam silikon nak buat magic2.:)) garam boleh jadi silikon dan silikon tu daripada garam :))

eapui
25-03-2009, 01:08 AM
aku pagar pakai pintu je...

wanzue
25-03-2009, 01:25 AM
aku pagar pakai pintu je...

pintu ape ko pakai?

polong
25-03-2009, 01:29 AM
Hello geng...
Suruh aje.. bengkel besi bukak keliling kampung tu.. :eek: :eek: satu lagi tong2 ramai2 beli pagar hijau tu buat la.. :D

btul 2..ni kalu lolos jgak x tau ar..:)):))

wanzue
25-03-2009, 01:31 AM
btul 2..ni kalu lolos jgak x tau ar..:)):))

klu lolos gak kite panggil hantu fighter.....:eek:

gengjawa
25-03-2009, 07:44 AM
aku pagar pakai pintu je...

byk pintu nak guna:o
hebat tul ko nie:))

KIOS
25-03-2009, 08:02 AM
aku pagar pakai pintu je...

pintu org tak buat pagar... pintu wat pintu la.... ehehehehaha
:D:))

KIOS
25-03-2009, 08:03 AM
Hello geng...
Suruh aje.. bengkel besi bukak keliling kampung tu.. :eek: :eek: satu lagi tong2 ramai2 beli pagar hijau tu buat la.. :D

bagus gak idea nih....
tp pastikan bengkel taik besi.... bukan besi aloy or besi tuang... :)):eek:

tapirbawaklori
25-03-2009, 09:28 AM
Assalamualaikum...

saja nak kongsi ngan CGrian...
sapa2 ada ilmu nak pagar rumah (batin). meh la kongsi.

setau aku bleh pakai garam, lada hitam, asam jawa, taik besi dan byk lagi yg asal kejadiannya tulen.

sapa2 yg ade ilmu tu bleh la kongsi kat sini, sekurang-kurangnya bleh la kita buat sendiri kat umah kita...

tq

aku pakai garam...

nak pagar umah bro jgn sebarangan....guna ayat Alquran yang betul dan zikir....tujuan kita satu...memohon perlindungan ALLAH sahaja...

Jgn bila dah pagar kita rasa yakin kat pagar lak....padahal Allah yg beri perlindungan..

tapirbawaklori
25-03-2009, 09:39 AM
tak maulh buat bende2 mcm nie,klu nk pagar sangat ko cari tahi besi ko letak kat atas pintu umah.tu pun dah cukup,takyah nk bace pape gan amalkan pape.

ini lagi la.....tahi besi tu petua org org tua....kalau org mangandung balik malam pegang tahi besi tu...

tapi ko letak tahi besi tu jer dah buat kan dia jadii tangkal ....

KIOS
25-03-2009, 09:44 AM
ini lagi la.....tahi besi tu petua org org tua....kalau org mangandung balik malam pegang tahi besi tu...

tapi ko letak tahi besi tu jer dah buat kan dia jadii tangkal ....

apapon menda2 ni semua cuma isyarat...
DIA yg maha menentukan...

jgn plak kata sebab taik besi tu... kang syirik plak kang..#:-S

tapirbawaklori
25-03-2009, 09:47 AM
apapon menda2 ni semua cuma isyarat...
DIA yg maha menentukan...

jgn plak kata sebab taik besi tu... kang syirik plak kang..#:-S

dah tu....taik besi letak situ buat apa?....mana ada org buat sesuatu tanpa sebab..

dia dah jadi cam tangkal la tu.....hantu pun tak kenal taik besi tu....

:))

mattop
25-03-2009, 09:50 AM
tuh dia yg sebanar2 nyer...:)cgrock

aku pakai garam...

nak pagar umah bro jgn sebarangan....guna ayat Alquran yang betul dan zikir....tujuan kita satu...memohon perlindungan ALLAH sahaja...
Jgn bila dah pagar kita rasa yakin kat pagar lak....padahal Allah yg beri perlindungan..

KIOS
25-03-2009, 09:51 AM
dah tu....taik besi letak situ buat apa?....mana ada org buat sesuatu tanpa sebab..

dia dah jadi cam tangkal la tu.....hantu pun tak kenal taik besi tu....

:))

bukan tangkal.. tu cuma petua. tarok kat 4 penjuru rumah...
kalo bleh sorok2 la sikit. kang jadik fitnah plak...:D

bong
25-03-2009, 09:52 AM
baca yassin atau ayat kursi,tu lebih afdal..

betul tu ... :)

Sixileven
25-03-2009, 10:19 AM
aku letak pak guard 4 penjuru.. :)):)):))

hilal
25-03-2009, 10:21 AM
pagar besi pun ok gak..
tapi aritu aku tgk kat amp, pagar die lawa betol...
ade corak bunga2..
tu design baru katenye ...
aku bajet dlm 6 ke 7 ribu gak tu..

hilal
25-03-2009, 10:30 AM
ade mmber aku sorang ni cite, bleh gak pagar 1 kampung...
tp susah sikit nak buat...

ni lebih kepada petua la...

salam tuan..
nak tanya sikit...
camna nak tau ek betul ke tak member kite tu pagar satu kampung...
camna nak tau yang memang betul sipolan sipolan ni leh pagar...
camna kite nak kompom kan kite ni bukan diilusikan...?
macam kalau kite beli barang ade resit..
kalau seseorang tu wat pagar camna nak kompom kan betul die pagar..
tah2 die kencing kite?

" sape tak nampak, pendek umur.."

"nampak2"..

hamba yang ingin belajar dan ubun2 lembut ingin sekali mengetahui...

YMurni
25-03-2009, 10:56 AM
salam tuan..
nak tanya sikit...
camna nak tau ek betul ke tak member kite tu pagar satu kampung...
camna nak tau yang memang betul sipolan sipolan ni leh pagar...
camna kite nak kompom kan kite ni bukan diilusikan...?
macam kalau kite beli barang ade resit..
kalau seseorang tu wat pagar camna nak kompom kan betul die pagar..
tah2 die kencing kite?

" sape tak nampak, pendek umur.."

"nampak2"..

hamba yang ingin belajar dan ubun2 lembut ingin sekali mengetahui...

lbh bek kite pagark sendiri dr menghrpkn org len.Lebih afdhol, sblm tidur amalkn ayt kursi n 3 qul.sapu selurh bdn.Insyallah, tiada sebrg gangguan.

degawan_duit
25-03-2009, 10:59 AM
emm.. macam2 skang nie

KIOS
25-03-2009, 11:09 AM
salam tuan..
nak tanya sikit...
camna nak tau ek betul ke tak member kite tu pagar satu kampung...
camna nak tau yang memang betul sipolan sipolan ni leh pagar...
camna kite nak kompom kan kite ni bukan diilusikan...?
macam kalau kite beli barang ade resit..
kalau seseorang tu wat pagar camna nak kompom kan betul die pagar..
tah2 die kencing kite?

" sape tak nampak, pendek umur.."

"nampak2"..

hamba yang ingin belajar dan ubun2 lembut ingin sekali mengetahui...

menda ni sgt subjektif... kalo kira org kata, semua org bleh kata itu-ini...
so yg lebih baik, usaha sendiri. kalo nak wat pagar, pagar la sendiri. tak susah pon. asal kita nak belajar.

menda ni tak boleh kita samakan dgn kita beli barang. ade bukti resit...

**terpulang pd kepercayaan masing2. percaya - buat. tak caya - abaikan..

Sepatu Buruk
25-03-2009, 11:09 AM
yg biasa aku tau guna garam kasar... tabur keliling rumah...
tu utk mahluk2 ghaib tak masuk rumah...

kalo tak salah aku la.. hehe

Ayatul Qursi..insyaAllah dengan izin Allah dipelihara dari gangguan manusia dan jin.

stephen zizi
25-03-2009, 11:12 AM
pagar reinforce concrete pn ok..
dari pagar kayu atau pagar besi yg mahal sikit..
pagar ruyung tk bole la sbb nama tmpat..
tp pagar2 cinta mungkin dapat mmbantu!

Sepatu Buruk
25-03-2009, 11:14 AM
pagar besi pun ok gak..
tapi aritu aku tgk kat amp, pagar die lawa betol...
ade corak bunga2..
tu design baru katenye ...
aku bajet dlm 6 ke 7 ribu gak tu..

Kak buat pagaq batu 4-5 kaki + ceracak besi..murah jah sbb beli barang then upah Indon buat.

Datu pagaq tu berlumut dah la ni tapi bagui gak sbb secara psikologi org ingat tuan rumah mesti sengkek :) so x worth nak pecah masuk

KIOS
25-03-2009, 11:16 AM
Kak buat pagaq batu 4-5 kaki + ceracak besi..murah jah sbb beli barang then upah Indon buat.

Datu pagaq tu berlumut dah la ni tapi bagui gak sbb secara psikologi org ingat tuan rumah mesti sengkek :) so x worth nak pecah masuk

tinggi mana mo buat pagar tu ek?? :D:D
kuntilanak kt tmpat aku pandai terbang la.. :)):eek::))

KIOS
25-03-2009, 02:52 PM
lbh bek kite pagark sendiri dr menghrpkn org len.Lebih afdhol, sblm tidur amalkn ayt kursi n 3 qul.sapu selurh bdn.Insyallah, tiada sebrg gangguan.

ni aku amalkan lama dah.
dolu2 aku selalu kene tindih time tidur.
sejak amalkan.. alhamdulillah dah takde lagi....

***tp selalu kene tindih jgk dgn..... :D:">:">

wanzue
25-03-2009, 04:49 PM
lbh bek kite pagark sendiri dr menghrpkn org len.Lebih afdhol, sblm tidur amalkn ayt kursi n 3 qul.sapu selurh bdn.Insyallah, tiada sebrg gangguan.

yg nie aku suke.memang betul dan berkesan,tp topik kite pagar umah.layan jelah.:D

KIOS
25-03-2009, 04:54 PM
yg nie aku suke.memang betul dan berkesan,tp topik kite pagar umah.layan jelah.:D

ni bleh kira pagar diri kut...:D

wanzue
25-03-2009, 04:56 PM
ni bleh kira pagar diri kut...:D

boleh2 nnt aku bukak thread baru,pagar diri dari gangguan makhluk cam gini.

tapirbawaklori
25-03-2009, 05:03 PM
pagar jer.......kalau tak pun...ko jgn susah susah pagar umah...ko carik antu tu...ko pagar antu tu..dah tentu dia tak lepas..

KIOS
25-03-2009, 10:13 PM
pagar jer.......kalau tak pun...ko jgn susah susah pagar umah...ko carik antu tu...ko pagar antu tu..dah tentu dia tak lepas..

kalo dapat antu tu, aku nak pass pd jiran sebelah yg sibok nak carik antu tu... :Dehehehehe...

asszrewz
26-03-2009, 04:19 PM
buat pe pagar2 nih..
kalo die nk masuk bukn leh halang pom..

KIOS
26-03-2009, 04:29 PM
buat pe pagar2 nih..
kalo die nk masuk bukn leh halang pom..

pagar utk mintak menda2 'misteri nusantara' dari ganggu penghuni umah da...

kita ihtiar jek... lebihnya tawakal pd DIA.:)

judinbo
26-03-2009, 05:52 PM
Assalamualaikum...

saja nak kongsi ngan CGrian...
sapa2 ada ilmu nak pagar rumah (batin). meh la kongsi.

setau aku bleh pakai garam, lada hitam, asam jawa, taik besi dan byk lagi yg asal kejadiannya tulen.

sapa2 yg ade ilmu tu bleh la kongsi kat sini, sekurang-kurangnya bleh la kita buat sendiri kat umah kita...

tq

tak perlu guna garam, tak perlu gne taik besi, tak perlu asam jawa n lain2.tu kepercayaan tahyul je tu..wat smyg hajat n bacaan yasin..then air bacaan yasin tu, direnjis kt sekeliling rumah. insyaallah xkn ada gangguan

abc123
26-03-2009, 06:09 PM
kalo nak halau yg dalam umah, bleh baca almathurat.. kalo nak pagar umah, lebih mudah guna garam kasar.. dalam 10 kg.. baca yasin ngan almathurat.. pastu g depan umah dan ngadap umah.. mulakan dari sebelah kanan.. baling garam tu dari arah umah ke luar.. insya Allah..

bro. kurang fhm yg last tuu..
'baling garam tu dari arah rumah ke luar..
-mcm mn tu??? baling garam tu ke rumah kan??
feninn laa hehe

epbx
27-03-2009, 09:13 AM
org kg aku pagar mmg kemas.......
pencuri cari jalan x jumpa...
last2 dia g kt pencuri tu...
dia pesan lain kali jgn datang lg...
bgtau kt member@persatuan pencuri...
klau x dia akan serah kt polis

GSR
27-03-2009, 06:52 PM
org kg aku pagar mmg kemas.......
pencuri cari jalan x jumpa...
last2 dia g kt pencuri tu...
dia pesan lain kali jgn datang lg...
bgtau kt member@persatuan pencuri...
klau x dia akan serah kt polis
Tanya lah kat org kpg ko...camner nak buat...

wanzue
28-03-2009, 12:30 AM
Tanya lah kat org kpg ko...camner nak buat...

kampun lu kat mane beb?

mutex37
28-03-2009, 03:38 PM
baca surah al baqarah pun dah mencukupi....

hatisuka
28-03-2009, 03:52 PM
Keliling rumah 3 kali sambil ulang2 baca ayat kursi, last sekali baca doa agar dijauhkan dari segala gangguan makhluk dan malatapetaka.

kokorez
28-03-2009, 03:55 PM
rumah aku dah... pakcik aku dr johor wat kan masa aku kecik2..sebab risau tgk bapak aku aktif dalam bisnes n politik.

mohdridzuan®
28-03-2009, 04:11 PM
tnam pagar besi kelling umah bleh x?

Syaffieq25
28-03-2009, 04:33 PM
Pagar Rumah dari dimasuki Mahluk Halus dan Pencuri:

- Sekiranya penjahat masuk di dalam rumah kita dia tidak akan jumpa jalan keluar, sehinggalah tuan rumah pulang.
- Mahluk halus yang ingin membawa kecelakaan kepada kita tidak boleh masuk.
- Kebahagiaan keluarga.
- Rezeki mengalir masuk secara tiba-tiba.

1 )Anda dikehendaki menyediakan:
a) Pasir Halus satu mangkuk
b) Beras Kunyit satu mangkuk
c) Paku 1 batang
d) Kain kuning cukup untuk membalut paku

2) Kemudian hubungi saya jam 9.30-12.00 mlm untuk jampi jarak jauh.


**Sekiranya anda mempunyai beberapa soalan anda boleh terus hubungi saya di 019-5145498 atau emailkan ke pertanyaan@b1ness.com.Sekian.

anieztiran
28-03-2009, 06:22 PM
:))rumah aku pakai pakai besi:)):))

KIOS
30-03-2009, 08:10 AM
wah.. free consultancy ke nih??:D:D:)cgrock

Pagar Rumah dari dimasuki Mahluk Halus dan Pencuri:

- Sekiranya penjahat masuk di dalam rumah kita dia tidak akan jumpa jalan keluar, sehinggalah tuan rumah pulang.
- Mahluk halus yang ingin membawa kecelakaan kepada kita tidak boleh masuk.
- Kebahagiaan keluarga.
- Rezeki mengalir masuk secara tiba-tiba.

1 )Anda dikehendaki menyediakan:
a) Pasir Halus satu mangkuk
b) Beras Kunyit satu mangkuk
c) Paku 1 batang
d) Kain kuning cukup untuk membalut paku

2) Kemudian hubungi saya jam 9.30-12.00 mlm untuk jampi jarak jauh.


**Sekiranya anda mempunyai beberapa soalan anda boleh terus hubungi saya di 019-5145498 atau emailkan ke pertanyaan@b1ness.com.Sekian.

jebat05
30-03-2009, 10:40 PM
wah.. free consultancy ke nih??:D:D:)cgrock

kena bayar ni. RM 90. ni address nyer.

http://b1ness.com/PagarRumah.html?ref=40025

wanzue
30-03-2009, 10:53 PM
Pagar Rumah dari dimasuki Mahluk Halus dan Pencuri:

- Sekiranya penjahat masuk di dalam rumah kita dia tidak akan jumpa jalan keluar, sehinggalah tuan rumah pulang.
- Mahluk halus yang ingin membawa kecelakaan kepada kita tidak boleh masuk.
- Kebahagiaan keluarga.
- Rezeki mengalir masuk secara tiba-tiba.

1 )Anda dikehendaki menyediakan:
a) Pasir Halus satu mangkuk
b) Beras Kunyit satu mangkuk
c) Paku 1 batang
d) Kain kuning cukup untuk membalut paku

2) Kemudian hubungi saya jam 9.30-12.00 mlm untuk jampi jarak jauh.


**Sekiranya anda mempunyai beberapa soalan anda boleh terus hubungi saya di 019-5145498 atau emailkan ke pertanyaan@b1ness.com.Sekian.

peh... hebat nie,bomoh moden,tp releven lg ker bende2 mcm nie?

kayanganboy
31-03-2009, 03:48 PM
jgn percaya pekara2 mcm nih, ni suma kurafat, nabi muuhamad xpenah ajja... ingat pesanan nabi, SLagi Kita berpegang teguh pada Ajaranya [kitab Alquran & Al Hadis], selagi tu syaitan & para kuncunya xbrani nk dekaat kita... selaangkah kitaa mendekati Allah, Semakin Mudah Kita untuk Berhubung Dengan Allah, Allah Tuhan sekelian Alam, Jgn takut dgn Ciptaannya... Kalau Nk lg paham, Msg me, I can teach u.. or leave me a email puteraniqhaiqal@yahoo.com

pish
31-03-2009, 04:02 PM
Aku ada experience.Kira2 2 bln lps umah aku ada masalah

cikit. Jumpa sorang pak aji nih. Dia bagi airla. jadi tepat 12 mlm kena

baca Ayat Kursi dan guna daun pandan renjiskan air tuh dlm dan luar

rumah.Baca ayat Kursi berterusan hingga habis selesai suma kawasan rumah

direnjis. Penat gakla merenjis.hehehhehehe.

So far ok.

wanzue
31-03-2009, 04:22 PM
Aku ada experience.Kira2 2 bln lps umah aku ada masalah

cikit. Jumpa sorang pak aji nih. Dia bagi airla. jadi tepat 12 mlm kena

baca Ayat Kursi dan guna daun pandan renjiskan air tuh dlm dan luar

rumah.Baca ayat Kursi berterusan hingga habis selesai suma kawasan rumah

direnjis. Penat gakla merenjis.hehehhehehe.

So far ok.

nape kene tepat 12 mlm erk?

KIOS
31-03-2009, 04:23 PM
nape kene tepat 12 mlm erk?

nak elak fitnah.. biar org suma tido dulu...:D:D

xalimx
31-03-2009, 04:24 PM
dah buat dah....

KIOS
31-03-2009, 04:27 PM
dah buat dah....

buat ape bro?? :D

wanzue
31-03-2009, 05:56 PM
buat ape bro?? :D

buat bende elak fitnah kut....:))

Gratefull
31-03-2009, 07:10 PM
jiran kiri kanan dh kna kcau. tp rmh aku lom lg rr. mak aku kta abh dh pgarkn. ade stu mlm t mak aku dh tdo awal lg, pstu mlm t aku sidai bju kt tmpt ltak keta. besoknya subuh2 mak aku tnya aku ade sidai bju k mlm td. rpanya mak aku mmpi bnda t gegar2 pgar umah aku nk msuk. tp mnda t xleh msuk coz mak aku bgtau abah dh pgarkan. hemm.. rsanya abah aku pgar pkai doa2 kot, len2 t xtau la..

Ran
31-03-2009, 08:52 PM
sebelum tido..baca ayat kursi:-
1 kali= melindungi diri kita sndiri
2 kali= melindungi kediaman dan semua keluarga kita dlm rmh
3 kali= melindungi seluruh keluarga kita dimana berada..

Amalkan..InsyaAllah selamat..yg penting yaqin..

ahib0205
01-04-2009, 07:33 AM
teras asam jawa..ditanam di 4 penjuru rumah dgn bacaan ayat Kursi 9 Waqaf

teras asam jawa tu macam mana rupa ek? :-?

khairul_izwan
01-04-2009, 02:54 PM
teras asam jawa tu macam mana rupa ek? :-?

aku pun nak tahu gak macam mana rupanya...

KIOS
01-04-2009, 03:00 PM
jiran kiri kanan dh kna kcau. tp rmh aku lom lg rr. mak aku kta abh dh pgarkn. ade stu mlm t mak aku dh tdo awal lg, pstu mlm t aku sidai bju kt tmpt ltak keta. besoknya subuh2 mak aku tnya aku ade sidai bju k mlm td. rpanya mak aku mmpi bnda t gegar2 pgar umah aku nk msuk. tp mnda t xleh msuk coz mak aku bgtau abah dh pgarkan. hemm.. rsanya abah aku pgar pkai doa2 kot, len2 t xtau la..

pagar rumah kunci...:D:D

kozu
01-04-2009, 03:18 PM
pagar ngan ayat Al-Quran

Lurve.Laling
27-04-2009, 09:06 PM
alaa... baca ayatul kursi.. sebelum ko kuwar umah.. and.. niat... pastuh sebelum ko masuk umah.. ko bg salam dulu .. bagi x der yg mengekor ko nanti.. pastuh.. ko bebyk zikir.. dan mintak pertolongan dari NYA..insya Allah...mujarab... aku bwat benda nih.. alhamdulillah.. xder masalah.. walo pun ader anak kecik..

myazmaha
27-04-2009, 09:10 PM
alaa... baca ayatul kursi.. sebelum ko kuwar umah.. and.. niat... pastuh sebelum ko masuk umah.. ko bg salam dulu .. bagi x der yg mengekor ko nanti.. pastuh.. ko bebyk zikir.. dan mintak pertolongan dari NYA..insya Allah...mujarab... aku bwat benda nih.. alhamdulillah.. xder masalah.. walo pun ader anak kecik..

betul tu bro..aku setuju sangat...

Sampugita
27-04-2009, 09:13 PM
yg biasa aku tau guna garam kasar... tabur keliling rumah...
tu utk mahluk2 ghaib tak masuk rumah...

kalo tak salah aku la.. hehe

Setahu aku,..Para Malaikat pun makhluk Ghaib jugak,... kalu diorg x masuk,.. macamana lak ngko punya pahala amalan??? Dapat ke tak??

Bagi aku,.. Allah turunkan Al-Quran sebanyak 30 juzuk,.. gunakanlah ia... Taik besi,.. duit 1/2 sen dsbg adalah makhluk yang dicipta Allah taala,.. janganlah kita bermohon perlindungan dari makhluk yang taraf lebih rendah dari kita.. wallahualam..

mansurgilerduit
27-04-2009, 09:22 PM
korang pagar dgn letak CCTV/VCam dummy je kat setiap penjuru luar umah. penyangak tengok pun cuak... ngeh ngeh



lagi satu, member aku citer, ada sorang mamat ni "pagar" umah dia, pastu pegi vacation, balik2 umah tgk ada mamat terjelir2 lidah nyawa2 ikan tak dpt jln kuar. dah kebulur nk mampus.

korang bayangkan kalo mamat tu mampus jadi bangkai dalam umah tu... kan dah jadi satu hal.

silap2 korg pulak kena charge kidnap dan sorokkan mamat tu sampai mati... takkan korang nak citer "pagar" umah tu kat court. mampus juri2 yg non-muslim susah nak terima secara saintifik... haaa... logik tak?

janggut_X
27-04-2009, 10:40 PM
korang pagar dgn letak CCTV/VCam dummy je kat setiap penjuru luar umah. penyangak tengok pun cuak... ngeh ngeh



lagi satu, member aku citer, ada sorang mamat ni "pagar" umah dia, pastu pegi vacation, balik2 umah tgk ada mamat terjelir2 lidah nyawa2 ikan tak dpt jln kuar. dah kebulur nk mampus.

korang bayangkan kalo mamat tu mampus jadi bangkai dalam umah tu... kan dah jadi satu hal.

silap2 korg pulak kena charge kidnap dan sorokkan mamat tu sampai mati... takkan korang nak citer "pagar" umah tu kat court. mampus juri2 yg non-muslim susah nak terima secara saintifik... haaa... logik tak?



kalau org terjelir lidah tak jumpo jln kuar takpo..jgn bukan org mmg lidah terjelir tak jumpo jalan.sumpah den pindah umah tu

hamka
28-04-2009, 12:06 AM
baca yassin atau ayat kursi,tu lebih afdal..

yang ni aku setuju..!~

ashrap_gpunk
28-04-2009, 12:21 AM
korang pagar dgn letak CCTV/VCam dummy je kat setiap penjuru luar umah. penyangak tengok pun cuak... ngeh ngeh



lagi satu, member aku citer, ada sorang mamat ni "pagar" umah dia, pastu pegi vacation, balik2 umah tgk ada mamat terjelir2 lidah nyawa2 ikan tak dpt jln kuar. dah kebulur nk mampus.

korang bayangkan kalo mamat tu mampus jadi bangkai dalam umah tu... kan dah jadi satu hal.

silap2 korg pulak kena charge kidnap dan sorokkan mamat tu sampai mati... takkan korang nak citer "pagar" umah tu kat court. mampus juri2 yg non-muslim susah nak terima secara saintifik... haaa... logik tak?

the bes way rase aku..
takpun taruk je cctv betul..kui3..

wanzue
28-04-2009, 02:03 PM
the bes way rase aku..
takpun taruk je cctv betul..kui3..

huhuhu... bleh tahan gak korang nie,tp topik nie lebih fokus utk pagar bende2 ghaib... sian kat TT nnt,huhuhuu

steven_jb2003
28-04-2009, 02:05 PM
pergh.... mistik nie........ minat3.........

ennoar
28-04-2009, 02:08 PM
tak berani nak share

wanzue
28-04-2009, 02:18 PM
tak berani nak share

nape ko tak berani nk share? kongsilah kat member2... ape2 jd kang senag... utk mase depan.

rissa
28-04-2009, 02:26 PM
Assalamualaikum...

saja nak kongsi ngan CGrian...
sapa2 ada ilmu nak pagar rumah (batin). meh la kongsi.

setau aku bleh pakai garam, lada hitam, asam jawa, taik besi dan byk lagi yg asal kejadiannya tulen.

sapa2 yg ade ilmu tu bleh la kongsi kat sini, sekurang-kurangnya bleh la kita buat sendiri kat umah kita...

tq

ya salam,
abah slalu guna baja organik taik kambing seyes x tipu

wanzue
28-04-2009, 02:28 PM
ya salam,
abah slalu guna baja organik taik kambing seyes x tipu

biae betul tu pagar bunge ker? :))

fadzli
29-04-2009, 02:45 PM
mafhum hadith:sesungguhnya syaitan tdk akan masuk kerumah yg dibacakan di dalamnya surah al-baqarah..

arapaima
29-04-2009, 02:56 PM
mmg besa dgr baca yassin keliling umah bape round x bape nak ingat la...tp klu dok umah flat @ apartment @ kondo camne nak wat arrr...??? nie soklan serius so kene jwb dgn serius gak ye...

irfan
29-04-2009, 03:01 PM
pagar? paling senang..baca yasin je setiap lepas magrib setiap hari..jadikan macam activiti keluarga. lebih effektif..insyaallah..

zifuaey
01-05-2009, 02:21 AM
pagar? paling senang..baca yasin je setiap lepas magrib setiap hari..jadikan macam activiti keluarga. lebih effektif..insyaallah..

ya setuju...tambahan cket..dgn air sekali...air yassin tu renjis dpd pagar rumah melalui sebelah kanan..pusing satu rumah sehingga bertemu tempat permulaan...mesti semuanya melalui kanan...sekadar berkongsi..wallahua'lam

p4nther4tigriz
01-05-2009, 03:17 AM
hmmm ..menarik tp setahu aku bacaan ayat kursi biase org wat..
selesai bace hembus kat tgn and sapu kat tiang tiang umah...
tp yg paling elok setiap selesai solat 5 waktu amalkan bacaan ayat kursi..
renungkn2...selamat beramal..

kasmarol
18-05-2009, 11:51 AM
x dosa ker ??

tebbaloi
18-05-2009, 11:54 AM
aku pun nak cuba gak lah.. tapi umah aprtment pulak.. kalu pagar kat pintu masuk tak bule kee?

adil2604
18-05-2009, 12:06 PM
pakai lamjalalah jer...huhuuu

missai
18-05-2009, 01:06 PM
mungkin aku boleh tambah skit lagi...baca Al-Baqarah sampai habis. tp kalau susah sgt, beli je CD pastu pasang.
-----------------------------------------------------------------
http://www.pengurusankewangan.com/index.php?ref=missai
http://www.misteritarikhlahir.com/index.php?ref=missai

lestari17
19-05-2009, 10:07 PM
Baru nak pagar umah ni.....

Pagar besi jek........:)):)):))

moneymaker3000
19-05-2009, 10:16 PM
pakai garam ni aku tak pasti tapi org pakar sihir nak pagarkan rumah pun pakai garam gak, tu yg confuse

aku penah tgk atuk kawan aku pagarkan umah...buat solat hajat ada bacaan doa tanpa yassin..kemudian setiap jemaah yg solat hajat tadi diminta selawat 7 kali dan hembus ke dlm botol berisi air, lepas solat air tadi di renjis sekeliling rumah

sick_66
21-05-2009, 10:07 PM
tanam pokok kaktus sekitar umah anda sekalian...elak makhluk halus

rijal2009
13-07-2009, 09:14 AM
dlu ade bomoh kt tempat aku dia pandai buat pagar rumah kita dia jampi2 seluruh rumah kita, kira kita xkena dri pukau, kianat dri org..tp sayang bomoh tu dah meninggal.. :((

Otai T-Shirt
13-07-2009, 12:54 PM
Den pagar rumah pakai Aura Pemusnah Pendekar Laut..hahahaha...

BIGFISH80
13-07-2009, 12:54 PM
amalan aku ler...
sebelum lelapkan mata (tdo) bayangkan penjuru rumah lepas tu baca Kursi 7 kali setiap penjuru dan berserah kepada Allah.

mtjeneym
14-07-2009, 01:04 AM
Kalau yg guna ayat Quran aku caya..........

mtjeneym
14-07-2009, 01:05 AM
Kalau yg guna ayat Quran aku caya..........

tapi kalau guna besi kuning la, batu, asam jawa, tu mulalah nak merapu......menda cerita atas cerita atas cerita atas cerita ......

benda yang tak ada kuasa..... silap2 khurafat nanti.....

mybizme
14-07-2009, 08:39 AM
baca ayat kursi 7 kali

hilal
14-07-2009, 09:01 AM
pagar remote pun ok gak..

iamloco
14-07-2009, 09:05 AM
pagar yg terbaik adalah kebergantungan kpd Allah S.W.T. Yg bomoh guna alat/barang (mcm paku, etc etc) nak pagar rumah ni elok elakkan, nak jauhkan dari syirik dan khurafat.

hilal
14-07-2009, 09:20 AM
pagar yg terbaik adalah kebergantungan kpd Allah S.W.T. Yg bomoh guna alat/barang (mcm paku, etc etc) nak pagar rumah ni elok elakkan, nak jauhkan dari syirik dan khurafat.

aku ni dah lama tak setuju ngan org lain..
tapi kau org pertama lah dlm tahun ni yang aku setuju....

apa lah nak pagar2 ni semua...
jadi ke, tak ke, kan Dia nye kuasa gak...

kalau korang pagar guna ayat 1 quran pun, kalau Dia izinkan ade bende tak elok leh masuk, masuk lah jugak kan...

kalau yang tak bace apa2, kalau dia tak izinkan masuk, tak masuk jugak lah kan...

takkan lah kite nak bersandarkan pada ayat.. ( ulang kali dah aku sebut bende ni tahun lepas... ) apa lah ade pada ayat..
kite yakin kat ayat ke kat Dia??

sory tau kalau ade yang tak berkenan ngan ayat aku, aku kuarkan pandangan aku je.... jgn marah ye...
pikir2kan sesaat..

lanst
21-08-2009, 12:09 AM
Den pagar rumah pakai Aura Pemusnah Pendekar Laut..hahahaha...

Kau tolobeh bona tengok kartun nih jang:eek::eek:

mattop
26-08-2009, 04:01 PM
leh ajar kat mattop?:D

Kau tolobeh bona tengok kartun nih jang:eek::eek:

lestari17
26-08-2009, 08:56 PM
:DLes pagar umah pagar umah pakai besi....

:">:">:">:">

rgsepang
26-08-2009, 09:04 PM
Assalamualaikum...

saja nak kongsi ngan CGrian...
sapa2 ada ilmu nak pagar rumah (batin). meh la kongsi.

setau aku bleh pakai garam, lada hitam, asam jawa, taik besi dan byk lagi yg asal kejadiannya tulen.

sapa2 yg ade ilmu tu bleh la kongsi kat sini, sekurang-kurangnya bleh la kita buat sendiri kat umah kita...

tq

TT,
aku guna khidmat hamba Allah kat taman meru 2C, jelapang, ipoh, perak. kalau TT nak cuba, aku leh bg no telefon dia. tapi, kena pi rumah dia la. memang ramai yg ambik kat dia pagar rumah ni. masa nak letak, kena selawat ke atas junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W
:)paid:)paid:)paid

rgsepang
26-08-2009, 09:06 PM
aku ni dah lama tak setuju ngan org lain..
tapi kau org pertama lah dlm tahun ni yang aku setuju....

apa lah nak pagar2 ni semua...
jadi ke, tak ke, kan Dia nye kuasa gak...

kalau korang pagar guna ayat 1 quran pun, kalau Dia izinkan ade bende tak elok leh masuk, masuk lah jugak kan...

kalau yang tak bace apa2, kalau dia tak izinkan masuk, tak masuk jugak lah kan...

takkan lah kite nak bersandarkan pada ayat.. ( ulang kali dah aku sebut bende ni tahun lepas... ) apa lah ade pada ayat..
kite yakin kat ayat ke kat Dia??

sory tau kalau ade yang tak berkenan ngan ayat aku, aku kuarkan pandangan aku je.... jgn marah ye...
pikir2kan sesaat..

kita cuma berusaha, ihtiyar ikut jalan yg benar. bukan jalan yg tak benar. org dulu2 pun ada guna jugak kan..
:)cgrock:)cgrock:)cgrock

shahrirober
26-08-2009, 09:11 PM
guna air mawar, ikut pusingan kaabah masa nenyembur, fatihah, selawat dan minta pada Allah, yang tu yang penting

sconsult
26-08-2009, 09:44 PM
Pagar2 rumah ni....kau orang nak buat boleh....tak nak buat pun boleh.

Macam aku ni, memang aku tak amalkan pagar2 macam ni.

fachak
26-08-2009, 09:52 PM
amalkan baca yassin dan ayat alquran terutamanya surah al baqarah.. insyaallah dengan izin allah dijauhkan segala musibah kepada tuan rumah.

selamat mencuba!

zamreda
27-08-2009, 07:03 AM
pagar utk elak makhlus halus mmg baguih...kena tang pencuri masuk cmana yek?

degaOne
27-08-2009, 07:13 AM
pagar utk elak makhlus halus mmg baguih...kena tang pencuri masuk cmana yek?


Guna pagar wrought iron.. :D

Acca Ca Chunk
28-08-2009, 05:29 PM
nak buat apa pagar secara batin ni?

boleh elakkan daripada pencuri ke?

degaOne
28-08-2009, 05:31 PM
nak buat apa pagar secara batin ni?

boleh elakkan daripada pencuri ke?


Ye la dah nak raya ni... kira pagar zahir dan batin ler..

Mr.Zapa
29-08-2009, 06:59 AM
nak buat apa pagar secara batin ni?

boleh elakkan daripada pencuri ke?

kalau nk elak dari pencuri..
Pasang CCTV kt rumah..:)cgrock

Niyang
29-08-2009, 12:44 PM
Upah Pak Guard...Sure selamat...lagi selamat setiap pintu masuk dan tingkap..emmm...abis citer..huhuhuhu

terunesepi
30-08-2009, 10:21 AM
Upah Pak Guard...Sure selamat...lagi selamat setiap pintu masuk dan tingkap..emmm...abis citer..huhuhuhu

belum tentu...........:)):)):))

tebuan
30-08-2009, 04:06 PM
Salam..info yg bagus

miss spentoad
04-09-2009, 09:11 PM
umah aku mertua yg buatkan...sebelum tu memang mcm2 benda pelik berlaku kat umah aku.mulanya aku tak caya sangat pasal bomoh2 ni..last skali mertua aku buatkan..tu pun just jirus air yassin n ayat2 lain,n dalam masa yg sama kulit bawang di kemeyankan satu umah..start dari tu,dah tak de lg dah benda tu kacau umah aku...

p:kalau suh dukun buatkan mau dia pow 3 ratus...

uncleazrich
07-09-2009, 02:06 PM
tahi besi mana nak cari???

izuanM
07-09-2009, 02:20 PM
ape kate korg Azan 4 penjuru rumah tu..kn senang? x mmenyekutuknNYA.. apela yg korg nk tabur2 tu..bknnye ade dlm Quran.. fikr baik2..
Allah da bg kite pelindung tp kite je yg jarang guneknnye..

anak_jatiperak
07-09-2009, 03:23 PM
Salam..aaaaada sesiapa yang tahu ilmu ni

Hazmat
07-09-2009, 10:17 PM
ape kate korg Azan 4 penjuru rumah tu..kn senang? x mmenyekutuknNYA.. apela yg korg nk tabur2 tu..bknnye ade dlm Quran.. fikr baik2..
Allah da bg kite pelindung tp kite je yg jarang guneknnye..

Hurm, btol 2. Kaedah yg guarantee mujarab. :)cgrock
Yg pnting tawakal n kpercayaan kt kpd-Nya.

man_spaq
07-06-2010, 02:22 PM
kalau tinggal kat umah flet nak buat camne laks? :D :D

smoulder88
07-06-2010, 10:05 PM
pasang je cd/mp3 ruqyah,insyAllah ape yg x patut ade dlm umah kuar sume..

KLVIPER
07-06-2010, 10:09 PM
teras asam jawa..ditanam di 4 penjuru rumah dgn bacaan ayat Kursi 9 Waqaf


Kalau pokok asam jawa ok tak? Hiks!

mokhaini
07-06-2010, 10:17 PM
cara ni aku dah test keberkesanannya ..... aku baru je pindah rumah baru dan beli sendiri dari atas tng org. owner lama adalah k3ling tegar .....

aku pagar sendiri ..senang je.

1. google image "khatamun nubuwah"
2. google bacaan ruqyah - aku google dapat bacaan ruqyah dari shikh mishary Rashid.
3. google bacaan Athan (you tube) - aku dpt athan dari sheih misyari Rasyid.

cara cara pemagaran
1) print seberapa byk yg boleh khatamun nubuwah tu. print saiz A4 paper. tampal kat setiap pintu dan tingkap didalam rumah anda (kecuali tandas). Pintu masuk rumah tanpal diluar pintu dan dalam pintu.
2) pasangkan athan tersebut sebyak 7X dan dikuti bacaan ruqyah tersebut.
3) amalkan setiap hari tanpa henti. lebih elok kalau dimainkan sejam sebelum waktu maghrib, buka sedikit tingkap supaya nanti tidak kedgaran tingkap anda dilanggar sesuatu yg ghaib. pintu tak payah buka pun tak pe.
4) anda akan mendapat alamat dalam mimpi ... rumah anda akan terangkat sedikit dari tanah (kurang kurang tinggi lutut) dan anda akan nampak seperti makhluk hitam akan keluar dari ruanmg bawah rumah yang terangkat setinggi lutut. kat situ menerangkan bahawa rumah anda sudah aman dan hantu tersebut dah pun lari.
5) untuk lebih kukuh .... jgn dibuka ayat khatamun nubuwah yang anda tampal tersebut sehingga kiamat gamaknya .... dan diteruskan bacaan ruqyah selamanya ..... pasang mp3 je beb .... mudah.

p/s: anda kena ikut cara 1 - 3 sehingga dpt mimpi dan alamat rumah anda selamat. lepas tu ... kalau tak pasang athan 7X pun tak pe .. nak pasang pun tak pe. akan tetapi bacaan ruqyah tu wajib setiap hari untuk lebih kukuh.

selamat beramal.

kalkulator
08-06-2010, 01:26 AM
ngan pagar batu jerrrrrrr

moneyloopholes
08-06-2010, 01:33 AM
satu lagi cara paling mujarab baca ayatul kursi tiap2 kali lepas sembahyang fardu...anak isteri kita selamat dr gangguan makhluk halus...nk kata gerenti tu kerja Allah tapi InsyaAllah...

kalkulator
08-06-2010, 01:49 AM
brapa kali?kalo naik kenderaan,baca 7 kali

sawamura
08-06-2010, 09:43 AM
smayang jangan tinggal n yassin khamis malam jumaat.. cukup :):)

kadang2 kita dok pagar2 pun, sesetengah tuh still boleh tembus..

yg terbaik kukuhkan diri ajer.. so datang laa mcm mana pun, insyaAllah dia x berani kacau..

nasihat dari pengalaman :):)

kraem
08-06-2010, 10:34 AM
Assalamualaikum...

saja nak kongsi ngan CGrian...
sapa2 ada ilmu nak pagar rumah (batin). meh la kongsi.

setau aku bleh pakai garam, lada hitam, asam jawa, taik besi dan byk lagi yg asal kejadiannya tulen.

sapa2 yg ade ilmu tu bleh la kongsi kat sini, sekurang-kurangnya bleh la kita buat sendiri kat umah kita...

tq

Rasulullah s.a.w. dulu pakai ape ye? ade sape2 tau..

BasicCX
08-06-2010, 10:40 AM
Rasulullah s.a.w. dulu pakai ape ye? ade sape2 tau..

Rasulullah S.A.W. Amalkan ayat kursi, dan surah 3 kul setiap kali seblum tidur. Yang paling Afdhal dapat pahala lagi.

Selalu juga buat tahlil. :)cgrock

kraem
08-06-2010, 11:05 AM
Rasulullah S.A.W. Amalkan ayat kursi, dan surah 3 kul setiap kali seblum tidur. Yang paling Afdhal dapat pahala lagi.

Selalu juga buat tahlil. :)cgrock

so, Rasulullah s.a.w. xde la pakai garam, lada hitam, asam jawa, taik besi, dll ye?

mcmmane wujudnye pagar pakai bende2 sume ni kalo Rasulullah sendiri x gune bende2 ni?

dejavu
08-06-2010, 11:20 AM
yang penah aku buat baca ayat kursi pada 4 penjuru kat umah kita..nak lagi bagus baca 4 penjuru dalam umah dgn 4 penjuru di luar rumah. mulakan dengan belah kanan dulu.insya allah tiada gangguan jin mahupun manusia.wallahualam..kalo ade sape2 nak tambah atau betulkan dipersilakan.

kopirait
08-06-2010, 11:49 AM
aku mase pindah umah baru, tiga hari sebelum nak masuk tu kene la bace sikit2..
bacekan empat Qul ngan yasin..alhamdulillah stakat nie xde pape..

Cuppy Cakes
08-06-2010, 12:19 PM
aku sebelum masuk rumah aku skg ni aku dah baca yassin, azan dlm setiap bilik, tabur air yasin dlm & luar rumah....rumah yg aku sewa ni dah 2 tahun xde org tinggal...

pastu masa aku tinggal sorang sebulan (sebelum kahwin) tiap2 mlm aku buka bacaan ayat2 quran (surah al-mulk, yassin & sbgnya)....tiap2 mlm boleh kata aku baca yassin...

tp masalahnya, aku masih dpt lg rasa benda tu ada dlm rumah aku...aku rasa mcm ada benda duk perhatikan aku. wife aku pun ckp dia kdg2 dgr ada bunyi2 pelik....tp aku just buat ***** je la....

yeahboy
08-06-2010, 12:27 PM
baca yassin atau ayat kursi,tu lebih afdal..
yup
ni aku bump2

heryboy
08-06-2010, 03:08 PM
Amalan Khatamun Nubuwah

Menurut mafhum hadis yang dipindahkan daripada Imam At-Tarmizi r.a katanya:

“Sesiapa melihat KHATAMUN NUBUWWAH dalam keadaan berwuduk;
1. Pada waktu Subuh nescaya dipelihara oleh Allah akan dia hingga ke petang.
2. Pada waktu Maghrib terpeliharalah dia hingga ke pagi.
3. Ketika berjalan atau bermusafir maka jadilah sepanjang perjalanannya berkat dan selamat.
4. Sesiapa yang mati dalam tahun tersebut, maka dimatikan dalam iman.’

Tanda Khatamun Nubuwwah pada diri Nabi Muhammad S.A.W menunjukkan Nabi S.A.W adalah penamat/penutup segala Nabi dan Rasul.Tanda ini berada pada belikat Rasullullah S.A.W. Para ulama berbeza pendapat mengenai bentuknya. Yang paling masyhur tanda itu seperti telur burung merpati, iaitu berbentuk gumpalan daging yang menonjol disebelah kiri di bahagian atas, memancarkan cahaya, tampak berwibawa dan berbau wangi."

Antaranya sesiapa yang menjadikan tanda Nubuwwah Nabi S.A.W ini sebagai perhiasan di rumah, maka ahli rumah tersebut akan terpelihara ALLAH daripada penyakit taun dan wabak, terhindar dari kebakaran dan kecurian sepertimana sabda Nabi S.A.W yang diriwayatkan oleh Saidina Ali R.A di dalam Kitab Mahamatnainiah, yang bermaksud:

"Sesiapa yang menjadikan lukisan KHATAMUN-NUBUWWAH aku perhiasan, dipelihara oleh Allah baginya daripada penyakit taun dan wabak dan tidak mati melainkan mati dalam iman dan dimasukkan ke dalam syurga tanpa hisab."

Dan di dalam hadis yang lain yang diriwayatkan daripada Anas R.A Nabi Muhammad S.A.W bersabda yang bermaksud:

"Bermula rumah yang ada lukisan KHATAMUN-NUBUWWAH AKU di dalamnya, maka dipelihara oleh ALLAH baginya daripada kebakaran dan kecurian, dan daripada tiap-tiap musuh, dan tidak dimatikan melainkan tempatnya di Syurga dan diluaskan oleh ALLAH kuburnya dan diterangi olehnya dengan cahaya."

MasyaALLAH, TabarakALLAH.

kraem
08-06-2010, 03:17 PM
Amalan Khatamun Nubuwah

Menurut mafhum hadis yang dipindahkan daripada Imam At-Tarmizi r.a katanya:

“Sesiapa melihat KHATAMUN NUBUWWAH dalam keadaan berwuduk;
1. Pada waktu Subuh nescaya dipelihara oleh Allah akan dia hingga ke petang.
2. Pada waktu Maghrib terpeliharalah dia hingga ke pagi.
3. Ketika berjalan atau bermusafir maka jadilah sepanjang perjalanannya berkat dan selamat.
4. Sesiapa yang mati dalam tahun tersebut, maka dimatikan dalam iman.’

Tanda Khatamun Nubuwwah pada diri Nabi Muhammad S.A.W menunjukkan Nabi S.A.W adalah penamat/penutup segala Nabi dan Rasul.Tanda ini berada pada belikat Rasullullah S.A.W. Para ulama berbeza pendapat mengenai bentuknya. Yang paling masyhur tanda itu seperti telur burung merpati, iaitu berbentuk gumpalan daging yang menonjol disebelah kiri di bahagian atas, memancarkan cahaya, tampak berwibawa dan berbau wangi."

Antaranya sesiapa yang menjadikan tanda Nubuwwah Nabi S.A.W ini sebagai perhiasan di rumah, maka ahli rumah tersebut akan terpelihara ALLAH daripada penyakit taun dan wabak, terhindar dari kebakaran dan kecurian sepertimana sabda Nabi S.A.W yang diriwayatkan oleh Saidina Ali R.A di dalam Kitab Mahamatnainiah, yang bermaksud:

"Sesiapa yang menjadikan lukisan KHATAMUN-NUBUWWAH aku perhiasan, dipelihara oleh Allah baginya daripada penyakit taun dan wabak dan tidak mati melainkan mati dalam iman dan dimasukkan ke dalam syurga tanpa hisab."

Dan di dalam hadis yang lain yang diriwayatkan daripada Anas R.A Nabi Muhammad S.A.W bersabda yang bermaksud:

"Bermula rumah yang ada lukisan KHATAMUN-NUBUWWAH AKU di dalamnya, maka dipelihara oleh ALLAH baginya daripada kebakaran dan kecurian, dan daripada tiap-tiap musuh, dan tidak dimatikan melainkan tempatnya di Syurga dan diluaskan oleh ALLAH kuburnya dan diterangi olehnya dengan cahaya."

MasyaALLAH, TabarakALLAH.

so, pekebende sbnrnye 'Khatamun Nubuwah' ni?

bleh tolong terangkan dlm ayat mudah x? ayat ko sendiri...

space2010
08-06-2010, 05:46 PM
so, pekebende sbnrnye 'Khatamun Nubuwah' ni?

bleh tolong terangkan dlm ayat mudah x? ayat ko sendiri...

ni kot Khatamun Nubuwah ni..
Allahu wahdahu la syarika lah,Muhammaadun 'abduhu warasuluh,ta wajjahu haisu syikta,fa innaka manshuur..
kat dlm majalah Mastika dulu ad kuar citer pasal Khatamun Nubuwah ni.

Betul kan ye kalo silap..:D

sadde
08-06-2010, 07:53 PM
sadde xpernah tpikir maw pagar rumah,.or watever,. bg femly sadde yg pnting tahap kpercayaan kt,. takut hanya pada Allah, yakin hanya Dia yg mampu mlakukan ssuatu kpd kt, dan smuany berlaku atas izin-Nya,. bapa sadde sllu pesan, skiranya,kt yakin dgn kuasa Allah, maka xkan ada mampu mganggu kt,..

apapun nice share ^^

mokhaini
08-06-2010, 09:10 PM
so, pekebende sbnrnye 'Khatamun Nubuwah' ni?

bleh tolong terangkan dlm ayat mudah x? ayat ko sendiri...

amalannya ..senang je ..tampal dalam rumah. kalau tak pun jumpa guru-guru yg ada mengajara tasawuf ni. depa tau mcmana nak "buka" amalan ini.

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:kjHqAp3Bj9lrKM::3.bp.blogspot.com/_ItnjIDEzHT4/SwOtf_IiJZI/AAAAAAAAAEE/DnB1ogAH7BI/s1600/kbn03.JPG&t=1&h=190&w=265&usg=__lze64L_U1MWvbiw-bNksuCOvKjk=

Siddique87
08-06-2010, 10:38 PM
Ilmu memagar diri dan rumah dari ancaman syihir dan pencuri yang diamalkan dari sejak dahulu oleh para ambiya. Ilmu ini tidak memerlukan modal tetapi hanya memerlukan sedikit ketabahan dan kekusyukan.

Waktunya..

Waktu selepas solat maghrib, se-eloknya pada hari selasa bagi memagar diri dan hari jumaat bagi memagar rumah.

Caranya.

1)Duduk bertimpuh seperti tahiyat awal dan mengadap ke kiblat.

2)Niat dalam hati untuk memagar diri dari segala ancaman syihir kerana Allah Taala.(jangan campurkan niat memagar diri dan rumah sekali gus, buat berasingan).

3)Pejam mata dan tarik nafas dan tahan. Semasa menahan nafas itu baca ayat kursi dengan betul, seboleh bolehnya dengan satu nafas sahaja. Dan semasa membaca ayat kursi itu juga, cuba bayangkan bahawa dihadapan kita ada satu tembuk yg amat kebal. Sesudah selesai membaca ayat kursi hembuskan kembali nafas dengan perlahan-lahan.

4)Ulangi perbuatan yang ke (3) tetapi untuk kali kedua bayangkan pula bahawa tembuk itu berada dibelakang pula, seterusnya ulangi lagi untuk tembuk sebelah kanan, kiri, atas dan bawah. Bermakna perlakuan ini terpaksa dilakukan sebanyak 6 kali sehingga kita berada dalam satu tembuk empat persegi yang sempurna.


5)Untuk permulaan amalkan amalan ini sebulan sekali tetapi kalau untuk yg afdalnya amalkan seminggu sekali. Amalan ini hanya memerlukan lebih kurang 5 minit sahaja seminggu, janganlah kita berkira sangat tentang masa demi untuk keselematan kita semua. Jadikannya amalan dan yg lainnya berserah saja pada Allah Yang Esa. Untuk memagar rumah pula caranya adalah sama tetapi niatkan memagar rumah dari segala ancaman dari pencuri, dan semasa membaca ayat kursi, bayangkan pula tembuk itu berada dihadapan rumah kita dan di ikuti langkah seterusnya untuk kelilingnya pula. Tetapi perlu diingat bagi ilmu memagar rumah dari ancaman pencuri ada syaratnya pula. Dari pengalaman yg lepas, orang yg mengamal kan ilmu memagar rumah ini, ada terjadi pencuri yg memasuki rumahnya tidak jumpa jalan keluar. Jika ini terjadi maka disyaratkan tuan punya rumah tidak bolih sama sekali memukul pencuri itu. Cukup dengan mengambil kembali barang yg telah diambil, serta nasihatkan dengan baik dan tunjukkan dia jalan keluar.

Bagi ibubapa pula ilmu memagar diri ini bolih dilakukan untuk anak-anak yg masih kecil, cuma semasa kita melakukan niat kan sahaja untuk mereka. Ilmu ini jika diamalkan dengan sempurna, hasilnya adalah menakjubkan(dengan keizinan allah).
Memagar Rumah Dari Pencuri

Satu cara lagi yang dilakukan oleh ramai orang ialah dengan cara membaca ayat kursi sekeliling dalam rumah. Dimulakan dengan hujung pintu hadapan rumah mengikut arah jam. Bahu sebelah kiri berada didinding rumah. Baca ayat kursi berulang kali keliling setiap bilik dalam rumah kecuali tandas. Tamat di hujung pintu utama rumah yang sebelah satu lagi. Jangan cover seluruh pintu utama. Petua ini adalah untuk memagar rumah dari dimasuki pencuri, kebiasaannya pencuri akan payah untuk mencari jalan masuk lain kecuali pintu utama. So pintu utama sahaja kita perlu perhatikan. Kita tak cover sehingga hujung pintu takut2 pencuri yang masuk tak jumpa jalan keluar pulak.

Wallahualam...

wanzex
08-06-2010, 10:41 PM
pagar je dgn ayat surah alfatihah dan ayat kursi....:)

ghimau
09-06-2010, 06:42 PM
Hehehe.. sobolum nak pagar umah kono lah pagar dighi dulu. Nak kono ado ilmu pagar dighi. Pagar dighi kito dongan kalimah tauhid, pagar pado ompek penjuru dighi. Makno eh, hayati dan amalkan ompek syarat sah kalimah syahadah tu :D

ideaextreme
10-12-2010, 09:34 PM
biasanya garam kasar dgn lada hitam (kemudian dibacakan dgn beberapa potongan ayat Quran)... surah yg bagus surah al-baqarah di baca sekali... insyaallah selamat

bintang4
10-12-2010, 09:39 PM
Bukan kurafat ke amalan ni...aduyyaii..

rayz
10-12-2010, 09:49 PM
kurafat apa bukan puja atau minta bantuan jembalang ataupun ceplos.

ada buku pendinding diri dan harta benda dr musuh harga rm1o saja pi beli bawa jumpa ustaz.

nak pagar api nak pagar laut ada.

kalo jadi penyamun masuk rumah akan rasa sesat atau berenang dlm rumah atau menempuh api.

bukan nak tipu, prnh kampung akku rumah ustas tu org masuk tapi xdpt kluar, ustaz tu bg nasihat ckp elok2 lps jer org yg masuk umah dia tu.

zuljaalaa
10-12-2010, 10:16 PM
aku pagar pakai besi dan dawai.. pastu kat depan tu buat pintu yang dinamakan pintu pagar :)) :))

sebenarnya cukup sekadar baca al-fatihah dan ayat kursi.. pastu kerap2kan baca yassin dalam rumah tu

jimradlin
11-12-2010, 02:17 AM
teras gemunggal..

antara khasiatnya..
Menjauhkan rumah dari gangguan hantu yang membawa penyakit, dan sihir: dengan menanamkan pokok ini di empat penjuru rumah.

rujukan -->http://teraskayuasli.blogspot.com/p/khasiat-teras-gemunggal.html

Apapun semuanya dengan izin tuhan.. insyallah..

Cookies
11-12-2010, 02:31 AM
tawakal jer laa....

AMICO66
11-12-2010, 08:39 AM
elok gunakan ayat2 dari al-Quran...

azrul282
11-12-2010, 12:14 PM
tawakal jer laa....

tawakal pun kena ada usaha gak bro..:D

Rekajon
11-12-2010, 04:40 PM
Aku ada dengar cerita yg ayat kursi ni di berikan syaitan kepada sorg sahabat nabi sewaktu beliau menangkap syaitan yg menyamar sbg manusia masa tgh mencuri. betul ke?? correct me if im wrong

-RIZUAN-
11-12-2010, 04:43 PM
Aku ada dengar cerita yg ayat kursi ni di berikan syaitan kepada sorg sahabat nabi sewaktu beliau menangkap syaitan yg menyamar sbg manusia masa tgh mencuri. betul ke?? correct me if im wrong

:o:o:o:o:o

mana punya sumber ni

Rekajon
11-12-2010, 04:50 PM
aku ada baca dekat satu blog tp dh lama jgk la
aku pon x caya benda ni

REMEDY KARUNG GUNI
11-12-2010, 04:56 PM
banyak ilmu ada dekat sini...mustajab ker?

matt71
11-12-2010, 05:37 PM
banyak juga tok bomoh disini ya.

fix90
11-12-2010, 06:09 PM
banyak juga tok bomoh disini ya.

jangan terer santau dah ler..

Zullee09
11-12-2010, 08:44 PM
yang penah aku buat baca ayat kursi pada 4 penjuru kat umah kita..nak lagi bagus baca 4 penjuru dalam umah dgn 4 penjuru di luar rumah. mulakan dengan belah kanan dulu.insya allah tiada gangguan jin mahupun manusia.wallahualam..kalo ade sape2 nak tambah atau betulkan dipersilakan.

ok la tu ,klu boleh buat air dgn baca ayat kursi dan ayat al Kausar tu 99 kali air tu boleh minum utk anak2 kecil sapu kat muka dia.klu pagar siram dari kiri ke kanan(lawan jam)."BUAT JGN X BUAT":):)

bypass
11-12-2010, 09:18 PM
pakai

http://www.whensafetymatters.com/securityinformation/Portals/0/adt-color-logo_qa2o.jpg

syah99
12-12-2010, 05:57 PM
Aku ada dengar cerita yg ayat kursi ni di berikan syaitan kepada sorg sahabat nabi sewaktu beliau menangkap syaitan yg menyamar sbg manusia masa tgh mencuri. betul ke?? correct me if im wrong

bila dah kena tangkap, jin bagitau rahsia kat sahabat nabi tu, yg ayat yg ditakuti jin ialah Ayat Kursi.
bukan bermaksud jin yg bagi ayat tu atau yg turunkan ayat tu.

kama_rull
14-12-2010, 04:28 AM
macam-macam ada....

ieda_0205
14-12-2010, 06:18 AM
kalau rumah tingkat lima boleh pagar jugak ye...

copy left
14-12-2010, 07:56 AM
pagar rumah guna periuk api jerk

Tamindari
16-12-2010, 03:44 PM
jangan buat amalan pagar rumah ada jin jadi penunggu.

Duffayoi14
16-12-2010, 03:51 PM
aku buat baca yasin je dgn doa selamat sempena masuk rmh baru...pastu isi la rmh tu dgn baca al-quran dgn solat...jgn pg ltk patung ke gambar yg xpatut dh la, sbb takut menyundang makhluk2 ghaib ni

Muhammad_27
16-12-2010, 04:03 PM
kalo ikot tips pak mail..

gunakan jer taik tabor sekeliling umah...

sbb setan, iblis, jin bapak2 dia sume takot ng taik...

ntah betol tidak...:">

khuzai
16-12-2010, 04:08 PM
Rajin2 bc quran, jg solat.. doa banyak2 mintak rumah didinding dr sgala ancaman.

firtdoch
16-12-2010, 04:09 PM
pakai air kolah masjid..percik sambil baca air kursi..sekeliling rumah..heheh

hairy84
16-12-2010, 07:50 PM
bkk tv time azan magrib pastu tabur lada setiap penjuru :D

aku xbuat yg tu,,, aku beli cd surah pembakar jin... pasang kuat2 dari mlm sampai pagi ... :)

Abu_sg.pelik
16-12-2010, 09:55 PM
pengalaman sedara aku ,duduk tingkat lima ,dia buat baca ayat kursi mengikut bilangan sebagaimana yg diajar,buat 12 malam keatas kalau boleh masa tak ada orang atau semua dah tidur kemudian buat 4 penjuru maksudnya malam pertama adap kiblat malam kedua arah pukul 3 ,malam seterusnya pukul 6,dan malam terahir arah pukul 9.tapi kena duduk tengah2 rumah ditempat yg sama,agak2 la tak semestinya betul2 tengah .

kemudian pada satu hari dia keluar kerja mangga pintu tak kunci selalunya isteri yg akan kunci,tapi pagi tu pintu mangga terkunci ,setelah di periksa rupanya ada seorang telah memerhati nak masuk pecah rumah tapi bukan dia nak masuk tapi dia pi kunci mangga tu .cerita sedara aku la betul ke tak tahu la pulak.

suaji
16-01-2011, 10:21 PM
bukan setakat tabur jek... ade la baca2 nye...
fatehah + 4 kul + ayat kursi.
lagi best kalo + ngan lada hitam...:)cgrock

btul tu.. garam + lada hitam..
aritu ustaz dtg wat smyg hajat kat umah pastu tabur2 garam + lada hitam

p/s: kakak aku kena buat dgn org.. haiz.. famili sdiri plak tuh.. bab1 punya kakak ipar!. mintak2 dia mampus cepat! :mad: :mad:

Abu_sg.pelik
16-01-2011, 10:21 PM
misteri juga CG ni...[-(

BOCEH
16-01-2011, 10:30 PM
amalkan baca yasin selepas solat maghrib.
insyallah.

bintangtimor
18-01-2011, 12:58 PM
aku laks...

1) baca al-quran surah al-baqarah... keatas garam kasar,lada hitam :)

2 )lepas tue bila habis... campurkan dengan cuka makan :)

3 )kemudian... niat,pohon pada Allah nak pagar umah dari makhluk halus,pencuri dll...

4 )kemudian... tabur keliling rumah

p.s : aku x baca direct terus surah tu,sbb panjang sangat.aku baca sambung2.baca skrang berhenti, nanti sambung lagi

p.s : rumah kena selalu baca al-quran.Bacaan yg ikhlas kerana Allah taala adalah yg paling makhluk halus takut

budakpandai
18-01-2011, 01:00 PM
percaya pada Allah, yakin pada Nabi muhammad S.A.W...

berdoa setiap masa..

copy left
18-01-2011, 01:37 PM
kalo pagar kawat duri aku pandai le buat hehehe

KIOS
18-01-2011, 02:52 PM
kalo pagar kawat duri aku pandai le buat hehehe

pagar kawat duri dah tak berkesan sangat dah sekarang ni... lembu pon boleh lompat..:D

faizk
18-01-2011, 02:57 PM
aku duk flat tgkt 15.nk pagar cmne ek

KIOS
18-01-2011, 03:05 PM
aku duk flat tgkt 15.nk pagar cmne ek

setau aku la... boleh gak guna garam ngan lada hitam..
tabur je la sikit2 (buat syarat).. yg penting bacaan tu..

syahays
18-01-2011, 03:06 PM
aku duk flat tgkt 15.nk pagar cmne ek

kene pagar kat pintu lif....if ade 4 pintu lif...4 4 ko pagar kan...gotong rotong 1 flat...hehe

faizk
18-01-2011, 03:08 PM
cmtu ke..
balik kene beramal la ni.bc 4 kul hr2 :)