PDA

View Full Version : Birthday anda dalam bulan islam (hijrah)


putat76
30-12-2008, 12:55 PM
Tahukah anda terikh lahir anda dalam kalender Islam
klik kat sini

31777

building
30-12-2008, 01:00 PM
thx putat.. aku nak chex btol x aku lahir 19 Jamadilakhir

putat76
30-12-2008, 01:04 PM
thx putat.. aku nak chex btol x aku lahir 19 Jamadilakhir

hehehe try ar tanya orang tua2 kat kg ko tul ke
aku tanya mak aku memang aku lahir bulan ramadan :D:D:D

badrush
30-12-2008, 01:07 PM
6 zulkaedah 1404

snowhazel_orange
30-12-2008, 01:08 PM
25 syaaban 1407

lanbai
30-12-2008, 01:35 PM
2 ramadhan 1403
:-?
err
betul ke ni..??

QualityTrader
30-12-2008, 01:37 PM
10 safar 1412

L.O.V.E
30-12-2008, 01:42 PM
Selasa 21 rabiulakhir 1402

9814 hari dah umur lyn :eek:

badrush
30-12-2008, 01:45 PM
Selasa 21 rabiulakhir 1402

9814 hari dah umur lyn :eek:

tua nye...

:eek::eek::eek:

L.O.V.E
30-12-2008, 01:47 PM
tua nye...

:eek::eek::eek:


yer saya sedar saya dah tua.
tak cam kamu yang muda remaja lagi :((

badrush
30-12-2008, 01:49 PM
yer saya sedar saya dah tua.
tak cam kamu yang muda remaja lagi :((


:eek::eek::eek:

remaja la sangat...

tak tua ah...

baru 9000 hari..tu belum tolak tido...

AshFaQue
30-12-2008, 01:49 PM
yer saya sedar saya dah tua.
Tak cam kamu yang muda remaja lagi :((

niceeeeeeeee

AshFaQue
30-12-2008, 01:50 PM
cool thread

tomie
30-12-2008, 01:51 PM
Tarikh lahir: Ahad - 24 Syaaban 1398
Tarikh hari ini: 30 Disember 2008 (Selasa)
Beza tarikh: 11111 hari


cayalahh!!! :)paid

putat76
30-12-2008, 01:53 PM
MUHARRAM
Bersifat pendiam, sihat fikirannya. Mungkin akan menjadi ***** jika tidak
mendapat didikan yang sempurna, walaupun begitu, jika dididik dengan baik,
dia boleh menjadi cerdik kerana bakat fikiran yang pintar cerdas ada
padanya. Dia mempunyai keinginan yang baik dan selalu berada dalam selamat..

Mattop 21 Muharram

putat76
30-12-2008, 01:54 PM
SAFAR
Tabiatnya buruk. Dia tidak suka mengakui kesalahannya. lbubapanya perlu
mendidiknya bagi menghilangkan tabiat buruk itu, jika tidak, kehidupannya
akan menjadi susah di kemudian hari. Walaupun begitu, sekiranya dia
melakukan sesuatu untuk kepentingan dirinya, selalunya ianya akan
mendatangkan hasil.

Quality Trader 10 Safar 1412
Ashfaque Safar

mattop
30-12-2008, 01:54 PM
Isnin 21 Muharram.... tinggal beberap hari lagi hari lahir mattop.... :)

putat76
30-12-2008, 01:55 PM
RABIULAWAL
Perwatakannya baik. Mungkin dia akan mendapat pangkat besar, menjadi orang
berpengaruh atau kaya tanpa diduga. Dalam pekerjaan ramai yang suka. Sifat
negatif dirinya termasuklah kurang sabar, hatinya keras dan mudah marah.

putat76
30-12-2008, 01:55 PM
RABIULAKHIR
Perwatakannya jahat. Hatinya tidak tetap. Fikiran dan kemahuannya lemah,
buruk nafsunya, kasar wataknya, mudah mengangkat tangannya. Kehidupannya
menjadi sukar kerana tabiat buruknya itu. Ibubapa menempuh kesukaran dalam
mendidiknya.

lyn 21 Rabiul Akhir 1402

AshFaQue
30-12-2008, 01:55 PM
SAFAR
Tabiatnya buruk. Dia tidak suka mengakui kesalahannya. lbubapanya perlu
mendidiknya bagi menghilangkan tabiat buruk itu, jika tidak, kehidupannya
akan menjadi susah di kemudian hari. Walaupun begitu, sekiranya dia
melakukan sesuatu untuk kepentingan dirinya, selalunya ianya akan
mendatangkan hasil.

adei saku safar.....

putat76
30-12-2008, 01:56 PM
Isnin 21 Muharram.... tinggal beberap hari lagi hari lahir mattop.... :)

ish dekat dah tu :D

putat76
30-12-2008, 01:56 PM
JAMADIL AKHIR
Wataknya berani, dia hormatkan orang lain. Berbagai kepandaian ada padanya.
Apabila dia tahu bahawa dia salah atau keliru maka dia mudah mengakuinya,
tapi bila dia tahu dia benar, pendiriannnya keras dan tidak mahu mengalah.
Semasa kecilnya, ibubapanya perlu mendidiknya dengan baik agar terserlah
sifat-sifatnya yang baik itu, kerana jika betul didikannya, masa dewasa ia
akan menyenangkan kedua orang tuanya.

Building 19 Jamadil Akhir

mattop
30-12-2008, 01:57 PM
tak der sesapa nak blanja mattop kat mattop bariani ker?:eek::eek::eek:

ish dekat dah tu :D

putat76
30-12-2008, 02:01 PM
JAMADIL AWAL
Dia mempunyai tingkat keyakinan yang tinggi. Dia berani dan nekad,
kadangkala melakukan sesuatu yang ***** atau bahaya. Walaupun begitu,
keberanian dan tekadnya itu akan menunjukkan hasil usahanya, yang menemui
kegagalan juga.

putat76
30-12-2008, 02:07 PM
REJAB
Semasa kecilnya dia degil dan nakal. lbu bapanya patut mendidiknya dengan
baik agar dia dapat menerapkan nilai-nilai yang baik.. Ketika sudah dewasa,
dia suka bersikap merendah diri dan bersikap tidak tahu menahu. Ini agak
berlainan dari sikapnya semasa kecil. Walaubagaimanapun hidupnya selamat dan
sentosa.

putat76
30-12-2008, 02:08 PM
SYA'ABAN
Perwatakannya baik. Hidupnya selamat dan rezekinya tidak putus-putus.
Sewaktu kecilnya dia mudah mengalah semasa bermain dengan kawan-kawan.
Kelakuannya baik, berbudi bahasa hingga semua orang sayang padanya. Masa
dewasanya dia akan berjaya dalam segala kerjayanya danmudah mendapat rezeki.

Snowhazel Orange 25 Syaaban 1407
Tomie 24 Syaaban 1398

putat76
30-12-2008, 02:26 PM
RAMADHAN
Dia baik, pendiam, suka merendah diri. Dia tidak angkuh kepada teman yang
dikenalinya. Dia tidak suka menonjolkan diriya. Kehidupannya selalu selamat.

Putat
Lanbai 2 Ramadhan 1403
Eapui 9 Ramadhan

putat76
30-12-2008, 02:27 PM
SYAWAL
Perwatakannya keras. Hatinya keras. Dia tidak suka dikalahkan oleh orang
lain. Hal ini membahayakan hidupnya, oleh itu ibu bapanya perlulah
mendidiknya dengan betul bagi menghilangkan tabiat buruknya itu. Jika tidak
kehidupannya menjadi susah kerana perangai keras hatinya, dan dia selalu
bergaduh terutamanya dalam hal mencari rezeki.

Rafina 80 27 Syawal 1400

putat76
30-12-2008, 02:28 PM
ZULKAEDAH
Perwatakannya pendiam. Banyak perkara baik pada dirinya berubah menjadi
buruk. Dia banyak berfikir, kerana sifat ini, satu hari nanti dia akan
mendapat hasil yang baik dalam kehidupannya. Tetapi oleh kerana banyak
berfikir, perbuatannya kadang kala menjadi keliru.. Dia seharusnya bertindak
tanpa terlalu banyak berfikir untuk mendapat hasil yang yang memuaskan.

Badrus 6 Zulkaedah 1404

putat76
30-12-2008, 02:28 PM
ZULHIJJAH
Jika dia jahat dia terlalu jahat, jika baik terlalu baik pula. Dia sering
mendapat padah dari perbuatannya sendiri. Dia sukar mengawal perasaannya,
kadangkala terlalu berlebih-lebihan atau sebaliknya. 0leh kerana dia tidak
dapat memberikan garis pemisah, dia sukar mempertimbangkan baik buruk
perbuatannya. Dia seringkali menyesal kerana kurang hati-hati dan kurang
pertimbangan

putat76
30-12-2008, 04:28 PM
Dalam Takwim Hijrah, terdapat 12 bulan. Setiap bulan mengandungi 29 atau 30 hari, tetapi lazimnya tidak dalam turutan yang tetap. Secara tradisinya, hari pertama setiap bulan akan bermula setelah anak bulan (hilāl) kelihatan ketika matahari terbenam. Jika hilāl tidak kelihatan selepas 29 hari pada bulan tersebut, sama ada dilindungi awan atau langit di ufuk barat terlalu terang apabila bulan terbenam, maka, hari tersebut dikira sebagai hari yang ke-30. Pencerapan atau rukyah tersebut haruslah dilakukan oleh orang yang dipercayai dan dan mengakuinya dihadapan pemimpin.

eapui
30-12-2008, 04:34 PM
Isnin - 9 Ramadhan

rafina_80
30-12-2008, 04:54 PM
Isnin 27 syawal 1400

putat76
30-12-2008, 05:37 PM
Isnin 27 syawal 1400

ek tak sempat merasa kena bayar zakat tahun tu :)

diana_hana
01-01-2009, 09:51 AM
Isnin 21 Muharram.... tinggal beberap hari lagi hari lahir mattop.... :)

:o 21 eh?

Ako >>>
22 June 1995 > 23 Muharram 1416
Today = 1 Jan. 2009 (Khamis)
Beza = 4942 hari

:o:o:o:o:o:o

DreamCatcher
01-01-2009, 09:54 AM
No den cantik je.. 23 apr dengan 23 syabaan

edu_gen
01-01-2009, 09:57 AM
17 september 1987 = 23 Muharram 1418H

shauki2u
01-01-2009, 10:08 AM
thanx :D
jumaat 1 rabiulakhir 1409

shauki2u
01-01-2009, 10:08 AM
17 september 1987 = 23 Muharram 1418H

bro, mcm pelik jek tahun hijrah ko, huhu

zampendang
01-01-2009, 10:43 AM
betullll
aku check calendar tv
yg tahun 1980
harinya sama
cubA ANDA SEMUA CHECK TARIK DI CALENDAR TV
CANGGIH TUUU

missanne
01-01-2009, 10:49 AM
17 safar 1402..betul la nie...

nash_d
01-01-2009, 10:59 AM
Jumaat - 7 Syaaban 1403... mmg power... tepat...

edu_gen
01-01-2009, 11:01 AM
bro, mcm pelik jek tahun hijrah ko, huhu

pembetulan..hehe :

17 september 1987 = 23 Muharram 1408H

dragons
01-01-2009, 11:11 AM
aku nyer 15 syaaban 1397

rafina_80
01-01-2009, 11:15 AM
ISNIN 27 Syawal 1400

art
01-01-2009, 11:21 AM
Khamis 21 Syawal 1402 H
Jumaat malam Kliwon..huhuhuhu

zaibatsu
01-01-2009, 11:24 AM
21 rabiulawal 1407

putat76
16-01-2009, 04:07 PM
lusa hari jadi mattop :D:D:D

happy birthday mattop

shukcaya
16-01-2009, 11:21 PM
24 rabiulakhir 1409:D:D:D:D

frog_angle
16-01-2009, 11:23 PM
23 Ramadhan 1406...
org lahir time bulan pose...

pulze
16-01-2009, 11:35 PM
- Isnin - 12 Syawal 1397
nanti aku cek semula dgn mak aku:D

syah99
16-01-2009, 11:40 PM
aku lak jumaat 9-9-1399
bulan pose gak hehe

akuslamberjer
16-01-2009, 11:42 PM
10 Dzulhijjah 1399.. orang nak beraya haji.. aku pun nak beraya gak..:">

honey_sapphire
16-01-2009, 11:54 PM
2 Muharram 1405 ...

Ohh...bezday aku mase awal muharram tu .. sendiri alpa daa ... huhuuu ...

Hepi Bezday To me ... dah jubli perak rupenyer ...

viper207
16-01-2009, 11:59 PM
aku..

13 Rabi'u'l-Awal 1405 / 7 December 1984

Hari Jumaat

p/s :

Nabi Muhammad s.a.w lahir 12 Rabi'u'l-Awal

PearlHarbor - 7 December 1941

qreemall
17-01-2009, 12:03 AM
30 Zulhijjah 1406?
mak aku cakap aku lahir 1 Muharram 1407.....

eizza115
17-01-2009, 12:06 AM
rabu 2 ramadhan 1406
mmg tul la..
kat surat branak pn mama tulis 2 ramadhan...
11/5/1986

taurusboyz90
17-01-2009, 12:09 AM
thanks bro

putat76
17-01-2009, 08:12 AM
2 Muharram 1405 ...

Ohh...bezday aku mase awal muharram tu .. sendiri alpa daa ... huhuuu ...

Hepi Bezday To me ... dah jubli perak rupenyer ...

ek dah lepas ek ko nya besday :D

@azura
17-01-2009, 08:23 AM
aku pn nk chek juga.bila l aku lahir dlm bln islm