PDA

View Full Version : Pembeli Kayu Gaharu


saudagarbiasa
09-07-2008, 12:21 AM
Sesiapa kenal pembeli kayu gaharu sila hubungi salurtech@gmail.com atau 019 655 7176

awi2000
09-07-2008, 10:15 AM
Sesiapa kenal pembeli kayu gaharu sila hubungi salurtech@gmail.com atau 019 655 7176

salam bro...banyak ke bekalan kayu gaharu...ader mber saya nak...nanti info kat saya k...hp 0124150976 ym abang_awi2000 klu rege cantik ...boleh ler saya usahakan k...:D

kemolok
09-07-2008, 12:16 PM
woww..bisnes gaharu
adik aku dah hampir setahun tanam

elgato49
09-07-2008, 04:46 PM
Kawan aku ada bukak kilang mengekstrak minyak dari kayu gaharu. xtau ada kaitan x dgn thread ni.

surf4sports
09-07-2008, 06:15 PM
kalo pokok gaharu ada laa..mau kaa ?

saudagarbiasa
09-07-2008, 10:19 PM
kita ada pokok gaharu yang sedia untuk dijual..sesiapa kenal dengan pembelinya..boleh kasikan harga tawaran perKG

buttercup
09-07-2008, 10:27 PM
apa gunanya pokok gaharu tu bang?

elgato49
11-07-2008, 10:17 PM
kita ada pokok gaharu yang sedia untuk dijual..sesiapa kenal dengan pembelinya..boleh kasikan harga tawaran perKG


Nanti aku tanya member aku. :)

saudagarbiasa
12-07-2008, 10:20 PM
Gaharu resin buat minyak wangi...bahagian batangnya dibut bahan bakar wangian...(Resin tu bahagian terasnya lah) tuuu lah pati minyak wangi..

elgato49
15-07-2008, 01:15 AM
kawan saya nak beli pokok gaharu kalo kualiti bagus n harga ok

arapaima
15-07-2008, 02:32 PM
berapa market gaharu skang nie arr..???

miko
04-02-2009, 03:24 PM
hai saudara2 sekalian saya adalah bekas pencari kayu gaharu (dalam hutan/sabah) untuk di jual ,saya mula mencari sejak dr thun 1999 sampai 2005...kerana sudah kekurangan potensi maka saya berhenti sejak dari itu....saya menjumpai ribuan ribuan pokok kayu saya mengenal 100% samaada kayu gaharu tu berisi (berminyak)atau tidak ,sekiranya saya menjumpai kayu gaharu yang tidak berminyak maka saya hanya menebuk sampai pusatnya tanpa menumbangkanya....sekarang sudah 5 thun berlalu so sy ingat pokok yg sy tingalkan sda berisi...sesiapa yg berminat untuk membelinya (harga boleh runding)gred jenis minyak no hal saya sda thu semuanya..sekarang saya berkerja di KL...ada yg berminat saya boleh membawanya ke pokok kayu gaharu....ada berminat? pm saya miko_909@yahoo.com

saudagarbiasa
11-07-2009, 06:18 PM
Makluman..saya sekarang tidak lagi membuat urusan jual beli kayu gaharu...stock sudah tidak ada

westgate_blowoff
02-01-2013, 01:32 PM
Brp maket minyak gaharu skrg... Korek2 tread blik. Hehe

JAYPB
28-01-2013, 03:45 PM
pokok gaharu utk dijual..pokok hampir matang..sepokok rm1k ajer..ada 2k lebih pokok..berminat hubungi saya..utk gambar pokok