PDA

View Full Version : 8 Teknik memulakan Malam Pertama - Indahnya Perkahwinan


azhas71
04-12-2007, 02:53 PM
8 Teknik memulakan Malam Pertama

Salam semua baru baru dapat satu email agak menarik gak topik nya ... bole gak jadi panduan untuk member2 yg teringin nak kahwin tu yelah lg pon bulan nie bukan kah terkenal dengan musim org naik pelamin... so jom kita kongsi sama2 ... mana tau otai2 kat sini mesti dah ader pengalaman jom kongsi2 buat member2 kita yang dah tak sabar2 tu ...

Malam pertama adalah saat yang paling diidamkan dan dinantikan oleh setiap pasangan yang baru bergelar raja sehari. Kesibukkan disiang harinya akan tidak begitu terasa memandang fikiran melayang kepada layanan yang akan diberikan oleh pasangan masing-masing.

Namun begitu tidak semua pasangan yang akan menantikan kehadiran malam pertama dengan penuh terbuka, sebaliknya ada yang belum betul-betul bersedia melayani kehendak pasangan masing-masing.

Awas! Harus di ingat, sekiranya anda bertindak terburu-buru,keindahan dan kenikmatan malam pertama kemungkinan besar tiada, ianya akan berubah menjadi suatu malam yang menyakitkan.

1. Jangan Terburu-buru.
Malam pertama adalah memori yang harus diingati oleh pasangan masing-masing sehingga ke akhir hayat, maka haruslah lakukan dengan penuh kesabaran kerana anda perlu ingat anda masih lagi dalam peringkat saling kenal mengenali antara satu sama lain.

2. Tidur Secukupnya.
Tidurlah secukupnya 3 hari sebelum malam pertama itu kerana ini membekalkan tenaga yang cukup dan janganlah lakukan kerja-kerja yang berat.

3. Jaga Kesihatan.
Jagalah kesihatan anda sebulan sebelum hari malam pertama anda. Ambilah vitamin-vitamin dan jagalah pemakanan anda. Vitamin yang cukup akan membuatkan anda ceria dan dapat mengelakkan anda daripada terkena penyakit. Pada siang hari perkahwinan anda janganlah makan banyak nanti malam kalau sakit perut…rugilah.

4. Pastikan Pasangan Anda betul-betul Bersedia.
Pada malam pertama nanti pastikan pasangan anda betul-betul bersedia dan sekiranya pasangan anda tidak dapat melayani kehendak pada malam pertama anda haruslah faham. Sekiranya terlalu mendesak, kegairahan malam pertama tidak akan dinikmati dan dirasai oleh pasangan masing-masing.

5. Suasana Romantis.
Wujudkan suasana yang romantis di malam pertama. Suami boleh mulakan dengan mengucapkan kata-kata romantis pada pasangannya. Isteri boleh mewujudkan suasana yang romantis dengan boleh mengenakan pakaian yang "daring ".

6. Jangan mengambil ubat.
Janganlah mengambil ubat dengan bertujuan untuk meransangkan pasangan masing-masing, lakukanlah dengan kesabaran dan penuh kasih sayang.

7. Jaga Kebersihan Diri.
Pastikan mulut dan badan anda tidak berbau. Seeloknya bersihkan diri anda dahulu kemudian pakai wangi-wangian untuk membangkitkan ghairah pasangan. Jangan pula guna wangian yang tidak digemari oleh pasangan anda, kerana ini akan menghilangkan mood untuk bersama.

8. Kurangkan bercakap
Elakkan berbincang hal-hal yang berkaitan dengan kenduri di siang hari dan masalah-masalah yang berlaku sebelumnya. Anda haruslah memberikan fokus dan kurangkan berbual dengan pasangan anda. Sebaiknya gunakan sentuhan,rabaan,ciuman,kucupan dan sebagainya untuk membangkit ghairah pasangan anda.

azhas71
04-12-2007, 02:54 PM
jom lah kongsi tip2 yg menarik dan berguna utk panduan bakal raja sehari nie...

elena7
04-12-2007, 02:57 PM
ketiak jgn masam...

awek_goku
04-12-2007, 02:58 PM
5. Suasana Romantis.
Wujudkan suasana yang romantis di malam pertama. Suami boleh mulakan dengan mengucapkan kata-kata romantis pada pasangannya. Isteri boleh mewujudkan suasana yang romantis dengan boleh mengenakan pakaian yang "daring ".

isteri pakai baju daring camne tu
cite skit
ehemmmmm :">

NEMO
04-12-2007, 02:59 PM
alamak aku belum cukup umo nak baca ni:((

elena7
04-12-2007, 03:00 PM
alamak aku belum cukup umo nak baca ni:((

ea ke??
aku ingat ko dah bapok org dah...:))

NEMO
04-12-2007, 03:04 PM
ea ke??
aku ingat ko dah bapok org dah...:))

lor...:(( :((

nengok la taun depan cukup la umo..

ErieAdn
04-12-2007, 03:07 PM
Huhuhu.. bagus betol ada thread ni.. nak ajer aku letak ebook "skill malam pertama":p :p :)) :)) :))

elena7
04-12-2007, 03:08 PM
lor...:(( :((

nengok la taun depan cukup la umo..

ala...
nak tambah ilmu ape slhnye bace...
nanti xde le tegamam je...:D

znlftr
04-12-2007, 03:09 PM
malam pertama je ke?
aku mmg cuba praktis setiap masa:D

jgn ambil ubat, tapi amalkan makanan kesihatan:p

tomie
04-12-2007, 03:10 PM
:">:">:">:">:">:">:">:">:">:">

znlftr
04-12-2007, 03:11 PM
:">:">:">:">:">:">:">:">:">:">

apsal bro, hang tak sempat nak try tips ni ke?:))

tomie
04-12-2007, 03:13 PM
apsal bro, hang tak sempat nak try tips ni ke?:))

try terlampau awal
sbb blom kenduri lagi...
25/12 baru kenduri... :D :">

gunungemas
04-12-2007, 03:17 PM
yg dah terbabas 5thn mcm aku ni sempat lagi ker nak praktis

gunungemas
04-12-2007, 03:23 PM
ade tak yg dah baca Hikayat Tajul Muluq- kalau ader bagi ler tips kat thread ni

stevie-g
04-12-2007, 03:31 PM
yg dah terbabas 5thn mcm aku ni sempat lagi ker nak praktis

buleh...sempat lagi....bukak cawangan baru !....:D

zaman_gold
04-12-2007, 03:39 PM
Selalunye memang gelojoh malam pertama ni...almaklumlah dah tunggu lama....

azhas71
04-12-2007, 03:40 PM
Selalunye memang gelojoh malam pertama ni...almaklumlah dah tunggu lama....

hehehe bro mcm tau2 je ko nih

Kasyidi
04-12-2007, 03:42 PM
tips2 tu ok dah.. apa2 pon jangan lupa doa & "bagi salam" tu... :)

azhas71
04-12-2007, 03:42 PM
ade tak yg dah baca Hikayat Tajul Muluq- kalau ader bagi ler tips kat thread ni

yg baca buku permata yg hilang pon leh pos teknik2 dia:))

Kasyidi
04-12-2007, 03:43 PM
try terlampau awal
sbb blom kenduri lagi...
25/12 baru kenduri... :D :">

x apa.. kenduri sunat.. yg penting dh ijab qabul,
pastu nak buat ape pon tader masalah.. Halallan Toyyiba... :)

P/S: dah ada isi ke Bro..?

vedder9
04-12-2007, 03:53 PM
Make sure nafas jangan berbau

azhas71
04-12-2007, 03:57 PM
Make sure nafas jangan berbau

hehehe sure gak jgn kontut

tomie
04-12-2007, 03:58 PM
Make sure nafas jangan berbau

dua2 nafas tak berbau.... :)) :"> :p

NEMO
04-12-2007, 04:02 PM
8 Teknik memulakan Malam Pertama

Salam semua baru baru dapat satu email agak menarik gak topik nya ... bole gak jadi panduan untuk member2 yg teringin nak kahwin tu yelah lg pon bulan nie bukan kah terkenal dengan musim org naik pelamin... so jom kita kongsi sama2 ... mana tau otai2 kat sini mesti dah ader pengalaman jom kongsi2 buat member2 kita yang dah tak sabar2 tu ...

Malam pertama adalah saat yang paling diidamkan dan dinantikan oleh setiap pasangan yang baru bergelar raja sehari. Kesibukkan disiang harinya akan tidak begitu terasa memandang fikiran melayang kepada layanan yang akan diberikan oleh pasangan masing-masing.

Namun begitu tidak semua pasangan yang akan menantikan kehadiran malam pertama dengan penuh terbuka, sebaliknya ada yang belum betul-betul bersedia melayani kehendak pasangan masing-masing.

Awas! Harus di ingat, sekiranya anda bertindak terburu-buru,keindahan dan kenikmatan malam pertama kemungkinan besar tiada, ianya akan berubah menjadi suatu malam yang menyakitkan.

1. Jangan Terburu-buru.
Malam pertama adalah memori yang harus diingati oleh pasangan masing-masing sehingga ke akhir hayat, maka haruslah lakukan dengan penuh kesabaran kerana anda perlu ingat anda masih lagi dalam peringkat saling kenal mengenali antara satu sama lain.

2. Tidur Secukupnya.
Tidurlah secukupnya 3 hari sebelum malam pertama itu kerana ini membekalkan tenaga yang cukup dan janganlah lakukan kerja-kerja yang berat.

3. Jaga Kesihatan.
Jagalah kesihatan anda sebulan sebelum hari malam pertama anda. Ambilah vitamin-vitamin dan jagalah pemakanan anda. Vitamin yang cukup akan membuatkan anda ceria dan dapat mengelakkan anda daripada terkena penyakit. Pada siang hari perkahwinan anda janganlah makan banyak nanti malam kalau sakit perut…rugilah.

4. Pastikan Pasangan Anda betul-betul Bersedia.
Pada malam pertama nanti pastikan pasangan anda betul-betul bersedia dan sekiranya pasangan anda tidak dapat melayani kehendak pada malam pertama anda haruslah faham. Sekiranya terlalu mendesak, kegairahan malam pertama tidak akan dinikmati dan dirasai oleh pasangan masing-masing.

5. Suasana Romantis.
Wujudkan suasana yang romantis di malam pertama. Suami boleh mulakan dengan mengucapkan kata-kata romantis pada pasangannya. Isteri boleh mewujudkan suasana yang romantis dengan boleh mengenakan pakaian yang "daring ".

6. Jangan mengambil ubat.
Janganlah mengambil ubat dengan bertujuan untuk meransangkan pasangan masing-masing, lakukanlah dengan kesabaran dan penuh kasih sayang.

7. Jaga Kebersihan Diri.
Pastikan mulut dan badan anda tidak berbau. Seeloknya bersihkan diri anda dahulu kemudian pakai wangi-wangian untuk membangkitkan ghairah pasangan. Jangan pula guna wangian yang tidak digemari oleh pasangan anda, kerana ini akan menghilangkan mood untuk bersama.

8. Kurangkan bercakap
Elakkan berbincang hal-hal yang berkaitan dengan kenduri di siang hari dan masalah-masalah yang berlaku sebelumnya. Anda haruslah memberikan fokus dan kurangkan berbual dengan pasangan anda. Sebaiknya gunakan sentuhan,rabaan,ciuman,kucupan dan sebagainya untuk membangkit ghairah pasangan anda.

Nak tanya lepas sudah buat sume ni..pastu nak buat apa pulak...

tomie
04-12-2007, 04:04 PM
Nak tanya lepas sudah buat sume ni..pastu nak buat apa pulak...

lepas tu kalo mertua tanya...buat **** jer (sambil :D).... :)) :p :)cgrock

znlftr
04-12-2007, 04:23 PM
lepas tu kalo mertua tanya...buat **** jer (sambil :D).... :)) :p :)cgrock
tomie, hari tu mertua ko tanya ke?:)) prihatin betoi:p

sureheboh.com
04-12-2007, 04:27 PM
Tip paling mustahak!!

Pastikan pengantin perempuan tak salah kira kitaran "datang mataharinya"

Sedey ooo kalau malam pertama kena tunggu beberapa hari lagi.

ErieAdn
04-12-2007, 04:29 PM
Tip paling mustahak!!

Pastikan pengantin perempuan tak salah kira kitaran "datang mataharinya"

Sedey ooo kalau malam pertama kena tunggu beberapa hari lagi.

:eek: :eek: :eek: ..kalo silap kira, punah abis malam pertama:)) :))

zaman_gold
04-12-2007, 04:37 PM
hehehe bro mcm tau2 je ko nih

:D :D ADALAH SKIT :D :D DAN SKARANG DAH 2 ORANG HASILNYE....:p :">

zaman_gold
04-12-2007, 04:38 PM
Nak tanya lepas sudah buat sume ni..pastu nak buat apa pulak...

:D :D MASUK GEAR SATU LA......:">

NEMO
04-12-2007, 04:40 PM
:D :D MASUK GEAR SATU LA......:">

ok faham....:">

zaman_gold
04-12-2007, 04:40 PM
Tip paling mustahak!!

Pastikan pengantin perempuan tak salah kira kitaran "datang mataharinya"

Sedey ooo kalau malam pertama kena tunggu beberapa hari lagi.

:)) :)) TELAN AIR LIUR LA BEB :)) :)) :))

tomie
04-12-2007, 04:42 PM
:)) :)) TELAN AIR LIUR LA BEB :)) :)) :))

main chaplom pun ok jak... :)) :p

Fadu
04-12-2007, 04:42 PM
:D :D MASUK GEAR SATU LA......:">

lepas gear satu... jgn plak masuk gear 5 terus... pelan2.. RPM dh merah baru masuk gear seterusnye.. aku agak je.. aku pon belom kawin lagi.:p

NEMO
04-12-2007, 04:44 PM
lepas gear satu... jgn plak masuk gear 5 terus... pelan2.. RPM dh merah baru masuk gear seterusnye.. aku agak je.. aku pon belom kawin lagi.:p

dah masuk gear..tiba2 ada kucing melintas macammane..nak brek ke x:D

azhas71
04-12-2007, 04:44 PM
lepas gear satu... jgn plak masuk gear 5 terus... pelan2.. RPM dh merah baru masuk gear seterusnye.. aku agak je.. aku pon belom kawin lagi.:p

hahahaha nak senang guna auto jer...

tomie
04-12-2007, 04:45 PM
dah masuk gear..tiba2 ada kucing melintas macammane..nak brek ke x:D

takyah brek...lenyek je... :))

azhas71
04-12-2007, 04:46 PM
takyah brek...lenyek je... :))

hahahaha nanti cedera parah lak tomie main lenyek2 lak nih

znlftr
04-12-2007, 04:47 PM
takyah brek...lenyek je... :))
:o kejam

jgn lenyek... pusing steering, tukar haluan:">

zaman_gold
04-12-2007, 04:50 PM
takyah brek...lenyek je... :))

TAK PUN MASUK GEAR GOSTAN......:)) :))

azhas71
04-12-2007, 05:22 PM
TAK PUN MASUK GEAR GOSTAN......:)) :))

huhuhu jaga2 silap gostan masuk longkang...

kufat
04-12-2007, 05:37 PM
Adoiii geli hati aku baca komen korang ni...mcm2 ada!!!
Aku dah masuk gear 5 bleh gostan blk x?:)) :)) :))

azhas71
04-12-2007, 05:41 PM
Adoiii geli hati aku baca komen korang ni...mcm2 ada!!!
Aku dah masuk gear 5 bleh gostan blk x?:)) :)) :))

boleh tu bro tapi kena carik tanah baru lah... ke dah cukup 4 bidang tanah tu :))

tomie
04-12-2007, 05:47 PM
:o kejam

jgn lenyek... pusing steering, tukar haluan:">

yeke..?? :o
aku ingatkan kucing patung dok tengah jalan
tu pasal lenyek je... :D :">

p/s: aku tak sekejam itu.. :( :(( :(scam

rimau
04-12-2007, 06:41 PM
TAK PUN MASUK GEAR GOSTAN......:)) :))


pas gostan jln balik..lagi dan lagi:)) :)paid

azhas71
04-12-2007, 06:49 PM
pas gostan jln balik..lagi dan lagi:)) :)paid

huhuhuhu dan lgi..dan lagi.. sampai jumpa jalan mati gitu ker bro

princesskhan
04-12-2007, 10:52 PM
Mcm2 hal la ngko org ni...
Yg lum kahwin jd cpt nak kahwin ni...
Nak praktis... He..he..he.. :D

kawe78
04-12-2007, 11:02 PM
hahahaha nak senang guna auto jer...

wakakakakak aiot tul ko nih.... mmg bro guna auto keh :D

acidrock
05-12-2007, 02:40 AM
Kalau nak lagi best kan, amik keter ala-ala sport sket. Ada sampai gear 6 wooo. Baru top speed 200 km sejam. Huahaha:eek: :eek: :)cgrock :)paid

azhas71
05-12-2007, 08:22 AM
Kalau nak lagi best kan, amik keter ala-ala sport sket. Ada sampai gear 6 wooo. Baru top speed 200 km sejam. Huahaha:eek: :eek: :)cgrock :)paid

huhuhuhu tuh kena guna f1 tuh....

azhas71
05-12-2007, 09:42 AM
wakakakakak aiot tul ko nih.... mmg bro guna auto keh :D

hehehe kasik up skit jer...

tomie
05-12-2007, 09:51 AM
Kalau nak lagi best kan, amik keter ala-ala sport sket. Ada sampai gear 6 wooo. Baru top speed 200 km sejam. Huahaha:eek: :eek: :)cgrock :)paid

yap...
injap piston kena lancar ...:)cgrock :))

mantoya
05-12-2007, 11:18 AM
mcm ada....:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: sakit perut aku tahankan ketawa....

fayzspace
05-12-2007, 02:15 PM
malam pertama kasi suspens kekadang terlebih prepare..hehe..

azhas71
05-12-2007, 02:26 PM
malam pertama kasi suspens kekadang terlebih prepare..hehe..

apa yg sampai terlebih tuh....:))

zCk
05-12-2007, 02:52 PM
~~~main tarik tali~~
~~~belum mahu memulakan~~

NEMO
05-12-2007, 05:00 PM
sebelum gerak tu nak kena servis dulu tak..

gween
05-12-2007, 05:04 PM
sebelum gerak tu nak kena servis dulu tak..

lau cam ko selalu pegang "mouse" kena servis....:D

akuein
05-12-2007, 05:06 PM
sebelum gerak tu nak kena servis dulu tak..

itu sudah mesti :D :D

Jijan
05-12-2007, 05:16 PM
normal tak kalau malam pertama tak menjadi nie pada sesapa yg pernah lalui la... sebab member aku dia pernah laluinya baru lagik.. nie kes kawin org tua yg adjustkan la.. so sebelum dia kawin dia cume jumpa sekali dua ja dgn isteri dia... pastu tu tup tup sampai kawin la... so malam pertama dia tak jadi mungkin sebab tak bersedia or malu2 kot... ada jugak yg cakap problem nie bole berlarut berbulan2... so yg berpengalaman komen sikit... :D

faizul81
05-12-2007, 05:47 PM
mencelah sikit dah citer kawin2 ni...kalo korang tau aper beza kete baru ngan bini baru???hahahha..saper pandai jawab...

ahmad albab
05-12-2007, 05:53 PM
Ada lagi ke mlm pertama zaman skang nie.......????:-? :-? :-? :-?

Huhuhhu.....:)) :)) :)) :))