PDA

View Full Version : Hukum Melancap(Onani)?


Pages : 1 2 [3] 4

boblynn02
13-10-2008, 01:15 PM
wakakakakakakaaaaaaaaaaaaaaa rupa2nya aku pengundi pertama............

hahahaha.. lawak la ko nih..

hilal
13-10-2008, 01:17 PM
ek eh..camne lah aku leh termasuk thread ni plak ni...adoi..

Jutawan
16-10-2008, 02:42 PM
Ada sesaper kat sini beli e-book pancutkan isteri?

nash_d
16-10-2008, 03:00 PM
ada jugak vote hari-hari...ganas...ganas...

nash_d
16-10-2008, 03:01 PM
Ada sesaper kat sini beli e-book pancutkan isteri?

squirt ker??:eek::eek:

jomie
16-10-2008, 03:02 PM
yg penting..jgn lupe mandi wajib..hahahahaha

shamz1311
16-10-2008, 03:03 PM
yg penting..jgn lupe mandi wajib..hahahahaha

ko dah mandi belum...heheheheh

ajam-24
16-10-2008, 03:08 PM
aku masih suci g..xde pengalaman:D

maliq7776
29-10-2008, 08:36 AM
kalo perempuan..mmg luas la gua yg ketagih tu..

eez99
29-10-2008, 08:36 AM
aku masih suci g..xde pengalaman:D

ye ke ni????:-?:-?:-?:-?:-?

:eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek:

orange76
29-10-2008, 08:43 AM
untuk elak zina, apa hukumnye bolehker beronani...hehehehe

alonso
29-10-2008, 08:45 AM
untuk elak zina, apa hukumnye bolehker beronani...hehehehe

harus:eek:

orange76
29-10-2008, 08:52 AM
harus:eek:

tu la pasal...:)paid

vedder9
29-10-2008, 09:25 AM
harus:eek:

Fatwa dari Ustaz Alonso :))

SOUL86F
29-10-2008, 11:11 AM
kalu pakai selain tangan tu dikira onani gak ker...??

saper arif sini

hang pkai fleshlight ke?? :">:">

kancil biru
29-10-2008, 02:30 PM
hahhah x boleh menjawab nie takut nanti ada org tau hehhee

RyomaKun
29-10-2008, 02:34 PM
best per..layann jer...wakakak

venomous
29-10-2008, 05:15 PM
mne de hukum kate onani tu harus....
ish!! memandai wat hukum sendiri...
ubah hukum tuhan lak tu..
da dapat dose....

panglima_ayam
30-10-2008, 02:57 AM
aku biasa dgr dari ustad harus tapi dengan di lakukan oleh isteri haram dilakukan oleh diri sendiri

kuhik
30-10-2008, 03:01 AM
hang pkai fleshlight ke?? :">:">

aiyark? kenapa flashlight?!?!?!?

:eek::eek::eek::eek::eek:

sosazr
30-10-2008, 03:06 AM
hehehe....raso lain macam plak subuh-subuh sejuk sunyi nih...

muka 10sen
30-10-2008, 07:49 AM
peeehhh.... pagi ni hujan la pulak.... mmmmm....:p

the_ultimatez_najman
29-12-2008, 02:48 AM
salam..
aku nak tanya lah..aper hukum seseorang yg melakukan onani??
ader sumber yg mengatakan dosa dan ader yg kate haram..

GT
29-12-2008, 02:50 AM
salam..
aku nak tanya lah..aper hukum seseorang yg melakukan onani??
ader sumber yg mengatakan dosa dan ader yg kate haram..

Tuan boleh rujuk dengan Tuah Ahib...:D

mj12
29-12-2008, 02:55 AM
Tuan boleh rujuk dengan Tuah Ahib...:D

adeh...

kang sebelum rujuk dia nak check fatehah gak kang....:D

GT
29-12-2008, 03:02 AM
adeh...

kang sebelum rujuk dia nak check fatehah gak kang....:D

Aku takut tak passlah pulak...#:-S

aHmadDaniEL
29-12-2008, 03:03 AM
brapa bnyk thread sembng psl onani nih....

chek kat thread abih tu, dah ada nih....

muhammad
30-12-2008, 09:13 AM
read here (http://www.megasutra.com/modules.php?name=AvantGo&op=ReadStory&sid=2302)

hanzahar
08-01-2009, 06:54 PM
idop lg thread ni ahahahaa

eday84
30-01-2009, 12:25 AM
haha aku nak cari 4.12% ahli CG yang vote ni:
perempuan: hari-hari

16 orang.. hehehe

epizabs
30-01-2009, 12:41 AM
haha aku nak cari 4.12% ahli CG yang vote ni:
perempuan: hari-hari

16 orang.. hehehe

dah tambah sorang lg tu..mesti ko tercari2 kan..hahak...
:))

eday84
30-01-2009, 12:44 AM
haha kau ker?

haiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.. leh kenalan? hahak

epizabs
30-01-2009, 03:04 PM
haha kau ker?

haiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.. leh kenalan? hahak

boleh je..tp ko kena makesure pompuan yg klik hari2 tu betul2 pompuan...:eek::eek:

mynor5535101
30-01-2009, 04:24 PM
Nikah Mutaah itu disebut dalam al-Quran Surah an-Nisa: 24: "Maka isteri-isteri yang kamu telah nikmati (Mutaah) antara mereka, maka berilah kepada mereka maharnya dengan sempurna sebagai suatu kewajipan".

Tafsiran mengenai ayat ini diterangkan oleh Tabari, Imam Fakhruddin ar-Razi, Imam al-Baydawi, Qurtubi, Suyuti, Ibn Kathir dan lain-lain dalam buku-buku tafsir mereka. Lantaran itu ia dimaksudkan dengan Nikah Mutaah.

sdr juga hanya membawa bukti haramnya mutaah dari sumber hadis bukan nas. mengikut kaedah fiqiah Imam Syafii, Hanafi dan Hanbali bersepakat bahawa al-Quran tidak boleh dimansuhkan dengan hadis yang mutawatir (yang diriwayatkan oleh bilangan yang ramai: lawannya Ahad) kerana mereka berpegang dengan Surah al-Baqarah, ayat 106 yang bermaksud:

"Kami tidak memansuhkan satu ayat atau melupainya, melainkan kami gantikannya dengan ayat yang lebih baik daripadanya atau seumpamanya."

jelas sekali bahawa hadis Nabi itu tidak setanding dengan al-Quran. Ini bererti hadis yang melarang dilakukan mutaah itu adalah hadis Ahad, dan mengikut kaedah itu ia tidak sekali-kali dapat memansuhkan ayat 24, dari Surah an-Nisa.

memandangkan syedluqman membawa hadis yg mengharamkan mutaah, maka hujah sy pun bersandarkan kpd hadis yg mengharuskannya...

Al-Amidi menegaskan bahawa jika sesuatu hukum/hadis itu bercanggah dengan hukum/hadis yang lain, maka ia sama ada tertolak kesemuanya atau tawaqquf atau membuat pilihan (takhyir), bagaimanapun sama ada tawaqquf atau takhyir, ia tidak boleh memansuhkan Surah an-Nisa, ayat 24.[al-Ahkam, hal. 269]

Saidina Ali berkata: "Jikalaulah Umar tidak melarang nikah mutaah, nescaya tidak ada orang yang berzina, melainkan orang yang benar-benar jahat." [Tafsir at-Tabari, Bab Nikah Mutaah].

Zubayr b. al-Awwam yang mengahwini Asma bt. Abu Bakr as-Siddiq secara mutaah dan mendapat dua cahaya mata yang masyhur dalam sejarah Islam, iaitu Abdullah b. Zubayr dan adiknya Urwah b. Zubayr", [Sahih Bukhari, Sahih Muslim, bab Nikah mutaah]

Umrah b. Hasin berkata: "Ayat mengenai Mutaah telah diturunkan dalam al-Quran dan kami melakukannya di masa Rasulullah, dan tidak diturunkan ayat yang memansuh/ membatalnya dan Nabi pula tidak melarangnya hingga Nabi wafat." [Imam Hanbali, Musnad, Jilid 4, hal. 363].

Az-Zamakhshari, seorang Hanafi menyatakan ayat itu (an-Nisa: 24) adalah Munkamah, iaitu jelas tidak ada ayat yang memansuhkannya [Tafsir al-Kasysaf, Vol. 1, hal. 189].

Imam Syafii berkata: "Ibn Juraij telah bermutaah dengan 70 orang perempuan. Az-Zahabi berkata: Ibn Juraij telah berkahwin Mutaah dengan lebih 90 perempuan. Sehingga berkata: Wahai anak-anakku, janganlah kamu berkahwin dengan perempuan2 itu, kerana mereka adalah ibu2mu." [Tahdhib at-Tahdhib, hal. 406]. Ibn Jurayh (w. 150 H) seorang Tabie, yang menjadi Imam di Masjid Makkah pada masa itu, dan beliau telah berkahwin secara mutaah dengan lebih 90 perempuan di Makkah. Bukan sahaja Imam Syafii yang menerima dan mempercayai hadis2 yang diriwayatkan oleh Ibn Jurayh, malah Imam Muslim dan Imam Bukhari menerimanya dalam Sahih2 mereka. jikalau mutaah itu haram masakan Imam Syafi' yang mengatakan nikah mutaah itu dimansuhkan masih percaya kepada hadis2 Nabi yang diriwayatkan oleh Ibn Jurayh yang menjadi Imam di Masjid Makkah pada zmn itu??

Ibn Khalikan menyifatkan Ibn Juraij sebagai seorang yang thiqah (dipercayai) sekalipun beliau telah berkahwin Mutaah dengan lebih 90 orang perempuan. Dan beliau adalah ulama fiqh yang masyhur pada masa itu [Wafayat al-A’'yan, bab Ibn Jurai].
Pengarang-pengarang 'sunnan sittah' – Bukhari, Muslim, Abu Daud, Turmuzi, Ibn Majah, an-Nasai menerima hadis-hadis yang diriwayatkan oleh Ibn Juraij.

Imam Malik (wafat 174 H) mengatakan, Mutah adalah harus, kerana tidak ada 'dalil' yang memansuhkan Surah an-Nisa ayat 24 [Sarkhasi, wafat 189 H, Kitab al-Mabsut, Cairo, 1954, Jilid 5, hal. 158, al-Hidayah, Syarh Kanz, ad-Daqaiq, bab Nikah Mut'ah].

Imam Zufar mengatakan, ia harus kerana 'menghadkan waktu' itu tidak membatalkan akad nikah. Beliau menamakannya dengan Nikah al-Mu'aqqat. Sementara Imam Muhammad asy-Syaibani mengatakan, Mut'ah makruh(bukan haram) [al-Mabsut, jilid 5, hal. 158].

min9797
30-01-2009, 04:25 PM
sape la agaknya yer...time ni la best jadi admin..leh tau sape vote tu hehe...

Adik Kasmarol
30-01-2009, 05:48 PM
wakakakakakakaaaaaaaaaaaaaaa rupa2nya aku pengundi pertama............

ko undi aper wei?:D

ir_A
06-02-2009, 07:29 AM
ape salahnyer berasrama ni???
aku dulu pn skola asrama .....:D

tEnuKLang
06-02-2009, 07:31 AM
haha kau ker?

haiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.. leh kenalan? hahak

erm...tui ke epizabs nih pmpuan...
aku rasa dia gagah je jaga gawang hr tuh....:">:D:eek:

shamil91
06-02-2009, 08:15 AM
aku klik ape rr td??

wanzex
09-02-2009, 05:47 PM
melancap adalah perbuatan yg dilarang dlm agama Islam. tetapi mengapakah lelaki2 yg belum berkahwin selalunya suka melancap. adakah kerana mereka sudah baligh? atau kerana pengaruh media yg menyumbang kepada perbuatan dosa itu? atau kerana mereka ingin menguji 'kejantanan'nya?

tomie
10-02-2009, 12:53 PM
takyah le onani
nanti lemah kepala lutut ..huhu :p

NEMO
10-02-2009, 12:58 PM
Berasrama Didalam Perkahwinan


dah bertahun aku tgk ni..~X(

Dzoolhelmi™
15-03-2009, 03:30 AM
huhuhu

ada juga perempuan beronani hari2

19 orang setakat nie :))

sarawak_lineup
15-03-2009, 03:37 AM
x leh view poll ker....
cis!!!

otaida00taj
15-03-2009, 04:02 AM
huhuhu

ada juga perempuan beronani hari2

19 orang setakat nie :))

diorang pun ada nafsu...

hanamichie
15-03-2009, 04:29 PM
mcm mana pompuan onani ek...

acHnuLL aDnan
15-03-2009, 04:37 PM
ha'aH..
caMne ek???
laGi saTU nak taU..
kaLo pas berOnani tu
kena manDi waJib kan??!!..

panglima_ayam
15-03-2009, 04:42 PM
ha'aH..
caMne ek???
laGi saTU nak taU..
kaLo pas berOnani tu
kena manDi waJib kan??!!..

hai takkan tak tau kottt

panglima_ayam
15-03-2009, 04:43 PM
ha'aH..
caMne ek???
laGi saTU nak taU..
kaLo pas berOnani tu
kena manDi waJib kan??!!..

yg aku tau 7 lautan pun tak cukup utk menampung mandi wajib selepas onani tuu

ARIFFX
15-03-2009, 05:03 PM
macamne kalo lelaki masterbet pakai peralatan mcm... pam??

epbx
16-03-2009, 10:45 AM
klau suami out station lama...
past tu asyik jumpa pempuan seksi jer kt luar...
mmg x tahan ler kan...
leh ker klau onani...
sbb nak mengelak dr maksiat dgn pempuan lain...
nak puasa pun siang jer...
mesti dok bilik sesorang kt hotel...
macammana tu

mazuki
16-03-2009, 12:45 PM
onani akan menyebabkan kendur lutut...

fakta atau outa???

qhalid
16-03-2009, 12:48 PM
yg aku tau .. hukum nih makruh utk yg BERKAHWIN .. dah berjauhan dgn pasangan dgn bertujuan utk elak maksiat ..

cakaplepas
16-03-2009, 12:49 PM
onani?tak syok la.....

mohamad
16-03-2009, 01:17 PM
bagi yg dah kawin..kadang2 mesin basuh rosak kena basuh pakai tangan jugak,nak beli mesin basuh baru tak mampu..:D

kalam
17-03-2009, 11:06 AM
bagi yg dah kawin..kadang2 mesin basuh rosak kena basuh pakai tangan jugak,nak beli mesin basuh baru tak mampu..:D

kalo basuh tgn nk kene berus caner ek :"> ...:D:))

ashrap_gpunk
11-05-2009, 12:39 PM
yg lain2 tu ape..

gune 'alat' ke..?

apiz
15-05-2009, 02:17 AM
ade ke lelaki x penah buat????perghhh x caye aku...mungkin aku kot..ahahahaha...

bg hukum onani ni..dulu ade baca 1 buku hukum onani..tp yg aku tgk dlm buku tu..blom berkahwin=haram klu yg da kahwin ade cara die supaya x aram..ntah lupe lak..hehehe

izack1981
15-05-2009, 07:48 AM
ha'aH..
caMne ek???
laGi saTU nak taU..
kaLo pas berOnani tu
kena manDi waJib kan??!!..

Memang ler kena mandi wajib sebab ko dalam hadas besar, kena ilangkan hadas besaq dulu sebelum nak ilangkan hadas kecik (amik wudhuk).

ahmadx
15-05-2009, 08:02 AM
dulu masa belum kawin tak leh tahan..

mim_enterprise08
15-05-2009, 08:13 AM
:D:D:D 'klu'....

fizzy86
15-05-2009, 09:52 AM
ramai jugak pompuan yg melancap tiap2 hari yer....

SEKADAR PESAN
02-06-2009, 07:27 AM
Hukum Onani Dalam Islam

Salam,nak kongsi sikit info dengan sahabat sekalian,info ni ana ambil dari sahabat ana...bukan ana yang reka...

http://i666.photobucket.com/albums/vv30/TERUKNYA_2009/kuasaidiriANDASAHABAT.jpg

PENGENALAN
Memikirkan sejenak masalah sosial yang menimpa remaja masa kini, saya termenung berpanjangan. Saya juga turut tergolong di dalam golongan remaja. Inilah realiti dunia kita. Antara permasalah yang seringkali ditimbulkan oleh pelbagai pihak samada daripada golongan muda remaja hinggalah dewasa berkeluarga adalah berkenaan masalah onani. Saya juga tidak terlepas daripada pertanyaan ini terutamanya melalui perantaraan maya Yahoo Massenger.

Permasalahan ini amatlah membimbangkan. Ia bagaikan satu kebiasaan dan lumrah umat pada masa kini terutamanya bagi golongan remaja. Ada di antara mereka ketagih dengan onani ini dengan sebab mulanya hanyalah perasaan ingin mencuba untuk mencari sesuatu yang baru. Ada pula yang ketagih kerana telah diajar oleh pasangan kekasih mereka ketika hangat bercinta dahulu. Ada juga yang lebih teruk lagi daripada itu ketagih setelah agak biasa melakukan persetubuhan haram berulang-ulang kali dengan kekasih hati. Jadi mereka semua ini secara umumnya tidak dapat meninggalkan perbuatan onani dan seringkali melakukannya apabila ada masa terluang.

Di sini saya cuba membincangkan beberapa perkara yang berkaitan dengan onani ini. Tujuan penulisan ini bukanlah untuk menjatuhkan maruah sesiapa pun akan tetapi perbincangan ini adalah sebagai satu usaha dakwah saya untuk memberi faham kepada masyarakat mengenai permasalahan onani ini. Semoga perbincangan ringkas ini akan memberikan hasil yang lumayan kepada kita semua, insyaAllah.

PENGERTIAN ONANI
Onani (melancap) dalam Bahasa Arab disebut Istimna. Dalam ertikata mudanya bermaksud mengeluarkan sperma atau mani secara sendirian bukan dengan jalan yang dibenarkan oleh syarak. Ia merupakan satu istilah untuk menyatakan kegiatan yang dilakukan oleh seseorang itu dalam memenuhi syahwatnya dengan menggunakan tangan sendiri ataupun dengan bantuan alat-alat tertentu sehingga mengeluarkan mani.

HUKUM ONANI
Pandangan daripada Mazhab Maliki dan Mazhab Shafie: Mengatakan haram onani secara mutlak.
Dalilnya sepertimana firman Allah Taala bermaksud: Dan orang-orang yang menjaga kemaluannya. Kecuali terhadap isteri-isteri mereka atau budak yang mereka miliki (hamba) maka sesungguhnya mereka dalam hal ini tiada tercela. Barangsiapa mencari yang di bilik itu (berzina) maka mereka itulah orang-orang yang melampaui batas. (Surah al-Mukminun: ayat 5 hingga 7).

Pandangan daripada Mazhab Hanafi: Mengatakan haram pada sesetengah keadaan dan wajib pada sesetengah keadaan. Mereka berkata: Wajib onani jika takut terjatuh dalam zina. Menggunakan kaedah qawaid fiqhiyah: Yang terlebih ringan daripada dua mudharat. Mereka berkata lagi: Tidak mengapa onani apabila bergelora syahwat dan tiada di sisinya isteri atau hamba.

Pandangan dari Mazhab Hanbali:Mengatakan haram onani. Melainkan boleh beronani jika takut diri berzina atau memudharatkan kesihatan ketika isteri atau hamba tiada di sisi dan tidak mampu untuk berkahwin. Mereka berkata: Mani adalah benda lebih daripada tubuh manusia. Maka boleh dibuangkannya dengan beberapa syarat-syarat tertentu.

Kesimpulan:
Daripada perbincangan dan perbahasan ulama-ulama mazhab di atas maka saya lebih cenderung untuk memilih pendapat yang mengatakan haram beronani (pendapat dari Mazhab Maliki dan Shafie) sama ada kepada lelaki ataupun perempuan. Ini disabitkan dengan dalil seperti yang telah dinyatakan di atas.

Pendapat saya ini juga disokong oleh pensyarah hadis kami iaitu Prof. Dr. Mahir Mansor Abdul Razak seperti yang terkandung di dalam kitabnya bertanjuk al-Syaz al-Fayah Min Ahadis al-Nikah.

SEKADAR PERINGATAN
Di sini saya bawakan juga beberapa hadis untuk peringatan dan renungan kita bersama dalam menghadapi persoalan onani ini. Sabda Rasulullah S.A.W. yang bermaksud: Wahai sekalian pemuda yang mampu untuk mengeluarkan mahar maka kahwinlah. Maka sesungguhnya perkahwinan itu akan memejamkan pandangan dan menjaga kemaluan. Dan sesiapa yang tidak mampu (untuk berkahwin) maka berpuasalah. Maka sesungguhnya (puasa) adalah perisai. (Riwayat al-Bukhari, Muslim, Abu Daud, al-Tarmizi, al-Nasaie, Ibnu Majah, al-Darimi, Ahmad)

Sabda Rasulullah S.A.W. yang bermaksud: Apabila seorang hamba Allah beristeri maka dia telah melengkapi sebahagian daripada agamanya. Oleh itu, dia hendaklah bertakwa kepada Allah untuk menyempurnakan sebahagian lagi. (Riwayat al-Baihaqi).

Sabda Rasulullah S.A.W. yang bermaksud: Ada tujuh golongan manusia yang Allah tidak akan melihat mereka pada hari kiamat dan tidak membersihkan mereka daripada dosa bahkan Allah berfirman kepada mereka: Masuklah kamu ke dalam neraka bersama orang-orang yang dimasukkan ke dalamnya.

Tujuh golongan tersebut ialah:
1. Orang yang melakukan homoseks.
2. Orang yang melakukan kahwin tangan (onani).
3. Orang yang melakukan hubungan seks dengan binatang.
4. Orang yang melakukan hubungan seks melalui dubur (liwat).
5. Orang yang berkahwin antara ibu dan anak.
6. Orang yang berzina dengan isteri jirannya.
7. Orang yang menggangu jirannya.
(Riwayat al-Tabrani).

CARA-CARA MENGHINDARI KETAGIHAN ONANI
Di antara cara-cara untuk menyekat dan menghindarkan diri daripada terus terjebak di dalam kancah ketagihan onani adalah:
1. Sentiasa mendekatkan diri kepada Allah Taala.
2. Jika mampu dan tiada halangan maka berkahwinlah segera.
3. Sentiasa menyibukkan diri dengan aktiviti dan program luar.
4. Sentiasa menjaga pandangan mata dari perkara-perkara maksiat.
5. Berkawan dengan kawan-kawan yang mampu membawa kebaikkan.
6. Sentiasa mendampingi dan meminta tunjuk ajar dari orang alim.
7. Sentiasa mempelajari ilmu agama secara ikhlas dan bersungguh-sungguh.
8. Berpuasa

http://i666.photobucket.com/albums/vv30/TERUKNYA_2009/albaqaroh.jpg

http://i666.photobucket.com/albums/vv30/TERUKNYA_2009/taubat.jpg

zeal_tech
02-06-2009, 07:44 AM
huh...
haram...
slama ni kwan2 teman gne mazhab lain le ek...
huhu...
depa ckp onani boleh kalu takut jd maksiat....
ek...ntah le...
hehe...

ewan0310
02-06-2009, 07:56 AM
huh...
haram...
slama ni kwan2 teman gne mazhab lain le ek...
huhu...
depa ckp onani boleh kalu takut jd maksiat....
ek...ntah le...
hehe...

mahzab mane yg kawan2 kome ikut tu?:-?

zeal_tech
02-06-2009, 08:00 AM
mahzab mane yg kawan2 kome ikut tu?:-?

kalu ikut artikel atas tu...
mazhab hambali or mazhab hanafi le kot....

haris4949
02-06-2009, 11:15 AM
huh...
haram...
slama ni kwan2 teman gne mazhab lain le ek...
huhu...
depa ckp onani boleh kalu takut jd maksiat....
ek...ntah le...
hehe...

aku pon ada dgr cm tu gak..heheheh..tp klu di ikutkan mmg xbaik.

tomie
02-06-2009, 11:18 AM
Hallok...thread dah ada........cari ma :">

SEKADAR PESAN
02-06-2009, 11:40 AM
kita bangsa melayu,kebanyakkannya di Malaysia ni ikut mazhab Syafie kan???apa2pun ikut mazhab itu tak penting sangat...

yang penting perintah ALLAH swt itu yang perlu diutamakan...
Pandangan daripada Mazhab Maliki dan Mazhab Shafie: Mengatakan haram onani secara mutlak.
Dalilnya sepertimana firman Allah Taala bermaksud: Dan orang-orang yang menjaga kemaluannya. Kecuali terhadap isteri-isteri mereka atau budak yang mereka miliki (hamba) maka sesungguhnya mereka dalam hal ini tiada tercela. Barangsiapa mencari yang di bilik itu (berzina) maka mereka itulah orang-orang yang melampaui batas. (Surah al-Mukminun: ayat 5 hingga 7).

hamka
20-08-2009, 04:39 PM
onani..!~ ape kelebihan n kekurangan..!~ patut ke kalo sangap sgt lakukan je onani ni..!` :d:">:"> lagi satu.. betul ke kalo onani slalu bole mnyebabkan kelemahan batin..!~

vedder9
20-08-2009, 04:43 PM
Rasanya mcm dah ade thread bincang pasal ni :)

Norfazli
20-08-2009, 04:46 PM
thread sensitif ni :D

kasmarol
20-08-2009, 04:48 PM
Seks itu keperluan!kalu masih bujang of course kot :">:">

ismandi76
20-08-2009, 04:48 PM
kelebihannya pd diri sendiri ialah kepuasan,x buang duit utk melanggan pelacur serta selamat dari penyakit siplis..dosa jgn cakap mmg dah berdosa hahahaha

parawisata
20-08-2009, 04:51 PM
sedap sangat ke?

ezis2u
20-08-2009, 04:58 PM
rasanya da ada thread yang membincangkan tentang hal nih ngan hukumnya sekali...

marlen
20-08-2009, 04:59 PM
sy xpandai sgt tp ni yg sy jmp..sori la copy paste je..

Pertanyaan:
Ada seseorang yang berkata: Apabila seorang lelaki melakukan onani, apakah hal itu boleh disebut zina dan apakah hukumnya?

Jawapan:

Ini yang disebut oleh sebahagian orang “kebiasaan tersembunyi” dan disebut pula “jildu ‘umairah” dan “istimna” (onani). Jumhur ulama mengharamkannya, dan inilah yang benar, sebab Allah SWT ketika menyebutkan orang-orang Mukmin dan sifat-sifatnya berfirman,

“Dan orang-orang yang menjaga kemaluannya, kecuali terhadap isteri-isteri mereka atau hamba-hamba yang mereka miliki; maka sesungguhnya mereka dalam hal ini tiada tercela. Barangsiapa mencari yang di sebalik itu maka mereka itulah orang-orang yang melampaui batas.” (Al-Mukminun: 5-7).

Al-’adiy ertinya orang yang zhalim yang melanggar peraturan-peraturan Allah.
Di dalam ayat di atas Allah memberitakan bahawa barangsiapa yang tidak bersetubuh dengan isterinya dan melakukan onani, maka bererti dia telah melampaui batas; dan tidak syak lagi bahawa onani itu melanggar batasan Allah.

Maka dari itu, para ulama mengambil kesimpulan daripada ayat di atas, bahawa kebiasaan tersembunyi (onani) itu haram hukumnya. Kebiasaan rahsia itu adalah mengeluarkan sperma dengan tangan di saat syahwat bergejolak. Perbuatan ini tidak boleh dia lakukan, ini kerana ia mengandungi banyak bahaya sebagaimana dijelaskan oleh para doktor kesihatan. Bahkan ada sebahagian ulama yang menulis kitab tentang masalah ini, di dalamnya dikumpulkan bahaya-bahaya kebiasaan buruk tersebut. Kewajipan anda, wahai orang yang bertanya, adalah mewaspadainya dan menjauhi kebiasaan buruk itu kerana sangat banyak mengandungi bahaya yang sudah tidak diragukan lagi, dan juga kerana bertentangan dengan makna yang jelas dari ayat al-Qur’an dan menyalahi apa yang dihalalkan oleh Allah bagi hamba-hamba-Nya. Maka dia wajib segera meninggalkan dan mewaspadainya. Dan bagi sesiapa sahaja yang dorongan syahwatnya terasa makin dahsyat dan merasa khuatir terhadap dirinya (perbuatan yang tercela) hendaklah segera menikah, dan jika belum mampu hendaklah berpuasa, sebagaimana arahan
Rasulullah SAW,


“Wahai sekalian para pemuda, barangsiapa di antara kamu yang mempunyai kemampuan hendaklah segera bernikah, kerana nikah itu lebih menundukkan mata dan lebih menjaga kehormatan diri. Dan barangsiapa yang belum mampu hendaklah berpuasa, kerana puasa itu dapat membentenginya.” (Muttafaq ‘Alaih).

Di dalam hadits ini baginda SAW tidak mengatakan: “Barangsiapa yang belum mampu, maka lakukanlah onani, atau hendaklah dia mengeluarkan spermanya”, akan tetapi baginda SAW mengatakan: “Dan barangsiapa yang belum mampu hendaklah berpuasa, kerana puasa itu dapat membentenginya.”

Pada hadits tadi Rasulullah SAW menyebutkan dua hal, iaitu:

Pertama, Segera bernikah bagi yang mampu.
Kedua, Meredakan nafsu syahwat dengan melakukan puasa bagi orang yang belum mampu bernikah, kerana puasa itu dapat melemahkan godaan dan bisikan syaitan.

Maka hendaklah anda, wahai pemuda, beretika dengan etika agama dan bersungguh-sungguh di dalam berupaya memelihara kehormatan diri anda dengan nikah syar’i sekalipun harus dengan berhutang atau meminjam . Insya Allah, Dia akan memberimu kecukupan untuk melunasinya. Bernikah itu merupakan amal shalih dan orang yang bernikah pasti mendapat pertolongan, sebagaimana Rasulullah tegaskan di dalam haditsnya,


“Ada tiga orang yang pasti (berhak) mendapat pertolongan Allah SWT: al-mukatab (hamba yang berupaya memerdekakan diri) yang hendak menunaikan tebusan dirinya, Lelaki yang bernikah kerana ingin menjaga kesucian dan kehormatan dirinya, dan mujahid (pejuang) di jalan Allah.” (Diriwayatkan oleh at-Tirmidzi, Nasa’i dan Ibnu Majah).

credit to:soaljawab.wordpress.com

pijoe
20-08-2009, 04:59 PM
sangao ke....... baik kumpul duit...kawin.... ehehehe...malulah nak cerita topik nih...wakakak

taufic
20-08-2009, 05:02 PM
kawen la woi haha

hamka
20-08-2009, 05:05 PM
kawen la woi haha

hahahaha..!~ kawen lain..!~ da tak yah pk onani dah..!~ yang blom kawen ni..!~ :p:p:p

ERA_SIBER
20-08-2009, 05:05 PM
ekekek mcm2 CG, topik cmni pon de

wanzue
20-08-2009, 05:07 PM
dasa tetap dosa kalau buat gak tanggung sendirilah,sahabat2 dah nasihatkan

mydreamerz
20-08-2009, 05:11 PM
nak tau lebih lanjut gi kat website ustaz zaharuddin

taufic
20-08-2009, 05:43 PM
hahahaha..!~ kawen lain..!~ da tak yah pk onani dah..!~ yang blom kawen ni..!~ :p:p:p

aku pon belom kawen haha :)):))

zerovirus
20-08-2009, 05:47 PM
kelebihannya pd diri sendiri ialah kepuasan,x buang duit utk melanggan pelacur serta selamat dari penyakit siplis..dosa jgn cakap mmg dah berdosa hahahaha

heheh ... kenyataan anda mmg btl .. haha

krellanuar
20-08-2009, 05:51 PM
hahaha...buka topik kasi la gambar sekali..harhahr...lebih mudah difahami...hharharhar

zerovirus
20-08-2009, 05:56 PM
hahaha...buka topik kasi la gambar sekali..harhahr...lebih mudah difahami...hharharhar

mana leh ... malu la sikit kat kaum wanita :">

elan
20-08-2009, 06:01 PM
mana leh ... malu la sikit kat kaum wanita :">

ni bukan untuk kaum lelaki je.... wanita pun ada gak yang buat... :D

majapahit
20-08-2009, 06:06 PM
Bahaya onani

bersama Dr.Ismail Thamby

BERONANI sudah menjadi seperti masalah lazim yang dihadapi lelaki kerana banyak soalan diajukan berkaitan ruangan ini. Berikutan itu saya gabungkan beberapa masalah yang kebanyakannya berkaitan ‘ketagih onani’ untuk renungan bersama.

Sebenarnya, dalam bidang perubatan banyak pertikaian mengenai amalan itu, dengan kebanyakan pakar psikologi berpendapat ia satu cara untuk mengenali diri secara mendalam, terutama mengenai tindak balas perasaan syahwat dan kemuncak rangsangan seksual.


Bagaimanapun, mereka tidak menjelaskan apa perlu dilakukan apabila amalan itu bertukar ketagihan kerana saya menerima banyak soalan daripada mereka yang mengaku ‘penagih onani’.

Masalah itu membabitkan semua peringkat usia dengan sebahagian besarnya remaja dan bujang, tetapi golongan berkahwin turut tidak ketinggalan dengan amalan ini, malah ada yang menyifatkan berasa lebih puas dengan beronani.

Anda boleh bayangkan tekanan yang diberi kepada anggota sulit dan sistem syahwat apabila beronani. Jika anda melakukan onani secara luar biasa seperti rangsangan seksual secara kasar dan kuat untuk mengecapi klimaks, mungkin apabila beristeri, anda mendapati bersetubuh dengannya tidak memberi kepuasan seperti anda kecapi secara onani.

Masalah ini dikenali sebagai ‘Traumatic Masturbatory Syndrome’. Yang menimbulkan masalah ialah onani mengakibatkan klimaks anda berlaku dengan cepat, yang jika berterusan dan diamalkan akan mengakibatkan anda tidak dapat bertahan lama apabila mengadakan hubungan seksual sebenar.

Selain itu, jika merangsang anggota sulit dengan ganas sehingga mengakibatkan ia sakit dan bengkak, mungkin satu hari nanti anda mengalami mati pucuk apabila kerosakan lama menunjukkan kesannya.

Ini kerana anggota sulit adalah organ vaskular dan tidak boleh dirangsang dengan keras. Ia hanya sesuai untuk dirangsang melalui salur faraj wanita.

Berkaitan benih dan kesuburan, ia bukan dalam pengaruh onani. Bagi anda yang sihat dan buah zakar berfungsi dengan baik, ia pasti mampu menghasilkan sperma.

Namun, kerosakan buah zakar boleh berlaku pada bila-bila masa ketika melakukan onani. Jika ia berlaku dan menjejaskan kilang sperma, tentu anda akan mandul kerana sperma tidak lagi dihasilkan ‘kilang’.

Sebagai contoh, anda melakukan onani dalam keadaan tidak terkawal seperti pengaruh alkohol, menyebabkan tidak tahu atau sedar ketika itu anda meragut atau mencederakan buah zakar.

Anda hanya menyedari selepas beberapa lama yang buah zakar anda menjadi semakin kecil atau bengkak, dan jika kilang sperma terjejas, anda menjadi mandul.

Sudah tentu perkara yang menyeronokkan sukar dihentikan, kecuali berlaku perkara memudaratkan seperti keradangan buah zakar dan kebengkakan zakar.

Bagaimanapun, sudah terlewat jika tiada cara merawatnya. Mungkin jika zakar terkulai, bengkok atau patah, ada cara rawatan seperti pemulihan dengan pembedahan atau penggunaan alat pemulih.


----------------------------------------------------------------

kepada TT, boleh jumpa orang ni jika masalah anda serius..:D

DOKTOR SAKIT TUAN bersama Dr.Ismail Thamby

JIKA anda menghadapi masalah kesihatan berkaitan perkara sulit yang sukar diselesaikan, Pakar Sakit Tuan, Dr Ismail Thamby sedia membantu. Hantarkan masalah anda lengkap dengan nama, alamat penuh dan nombor telefon kepada :

Pengelola Ruangan Sakit Tuan, Harian Metro, 31, Balai Berita Jalan Riong, 59100 Kuala Lumpur.
Faksimili:03-22848390
E-mel: sakittuan@hmetro.com.my


p/s: zakar boleh patah erk??

moneymaker3000
20-08-2009, 06:09 PM
wanita takdenye terang2 nak bagitau kat sini

notrexdame
20-08-2009, 06:10 PM
kawin kawin jangan tembak dinding je :p

acan
20-08-2009, 06:22 PM
segan la..:">

fanlee
20-08-2009, 09:18 PM
gilos tul ade gak tread camni kat cg
sensetif gilos nak cite
kaum hawa xde yg citer pun

pecot85
21-08-2009, 12:13 PM
pada mereka yg selalu sangap tu...

belajar urutan zakar..wat senndiri jer..

boleh memantapkan zakar and mengurangkan kesangapan seks...

ini ilmu ada sorang master ajar aku

dme30
21-08-2009, 12:16 PM
sy xpandai sgt tp ni yg sy jmp..sori la copy paste je..

Pertanyaan:
Ada seseorang yang berkata: Apabila seorang lelaki melakukan onani, apakah hal itu boleh disebut zina dan apakah hukumnya?

Jawapan:

Ini yang disebut oleh sebahagian orang “kebiasaan tersembunyi” dan disebut pula “jildu ‘umairah” dan “istimna” (onani). Jumhur ulama mengharamkannya, dan inilah yang benar, sebab Allah SWT ketika menyebutkan orang-orang Mukmin dan sifat-sifatnya berfirman,

“Dan orang-orang yang menjaga kemaluannya, kecuali terhadap isteri-isteri mereka atau hamba-hamba yang mereka miliki; maka sesungguhnya mereka dalam hal ini tiada tercela. Barangsiapa mencari yang di sebalik itu maka mereka itulah orang-orang yang melampaui batas.” (Al-Mukminun: 5-7).

Al-’adiy ertinya orang yang zhalim yang melanggar peraturan-peraturan Allah.
Di dalam ayat di atas Allah memberitakan bahawa barangsiapa yang tidak bersetubuh dengan isterinya dan melakukan onani, maka bererti dia telah melampaui batas; dan tidak syak lagi bahawa onani itu melanggar batasan Allah.

Maka dari itu, para ulama mengambil kesimpulan daripada ayat di atas, bahawa kebiasaan tersembunyi (onani) itu haram hukumnya. Kebiasaan rahsia itu adalah mengeluarkan sperma dengan tangan di saat syahwat bergejolak. Perbuatan ini tidak boleh dia lakukan, ini kerana ia mengandungi banyak bahaya sebagaimana dijelaskan oleh para doktor kesihatan. Bahkan ada sebahagian ulama yang menulis kitab tentang masalah ini, di dalamnya dikumpulkan bahaya-bahaya kebiasaan buruk tersebut. Kewajipan anda, wahai orang yang bertanya, adalah mewaspadainya dan menjauhi kebiasaan buruk itu kerana sangat banyak mengandungi bahaya yang sudah tidak diragukan lagi, dan juga kerana bertentangan dengan makna yang jelas dari ayat al-Qur’an dan menyalahi apa yang dihalalkan oleh Allah bagi hamba-hamba-Nya. Maka dia wajib segera meninggalkan dan mewaspadainya. Dan bagi sesiapa sahaja yang dorongan syahwatnya terasa makin dahsyat dan merasa khuatir terhadap dirinya (perbuatan yang tercela) hendaklah segera menikah, dan jika belum mampu hendaklah berpuasa, sebagaimana arahan
Rasulullah SAW,


“Wahai sekalian para pemuda, barangsiapa di antara kamu yang mempunyai kemampuan hendaklah segera bernikah, kerana nikah itu lebih menundukkan mata dan lebih menjaga kehormatan diri. Dan barangsiapa yang belum mampu hendaklah berpuasa, kerana puasa itu dapat membentenginya.” (Muttafaq ‘Alaih).

Di dalam hadits ini baginda SAW tidak mengatakan: “Barangsiapa yang belum mampu, maka lakukanlah onani, atau hendaklah dia mengeluarkan spermanya”, akan tetapi baginda SAW mengatakan: “Dan barangsiapa yang belum mampu hendaklah berpuasa, kerana puasa itu dapat membentenginya.”

Pada hadits tadi Rasulullah SAW menyebutkan dua hal, iaitu:

Pertama, Segera bernikah bagi yang mampu.
Kedua, Meredakan nafsu syahwat dengan melakukan puasa bagi orang yang belum mampu bernikah, kerana puasa itu dapat melemahkan godaan dan bisikan syaitan.

Maka hendaklah anda, wahai pemuda, beretika dengan etika agama dan bersungguh-sungguh di dalam berupaya memelihara kehormatan diri anda dengan nikah syar’i sekalipun harus dengan berhutang atau meminjam . Insya Allah, Dia akan memberimu kecukupan untuk melunasinya. Bernikah itu merupakan amal shalih dan orang yang bernikah pasti mendapat pertolongan, sebagaimana Rasulullah tegaskan di dalam haditsnya,


“Ada tiga orang yang pasti (berhak) mendapat pertolongan Allah SWT: al-mukatab (hamba yang berupaya memerdekakan diri) yang hendak menunaikan tebusan dirinya, Lelaki yang bernikah kerana ingin menjaga kesucian dan kehormatan dirinya, dan mujahid (pejuang) di jalan Allah.” (Diriwayatkan oleh at-Tirmidzi, Nasa’i dan Ibnu Majah).

credit to:soaljawab.wordpress.com

mantapp!! akak marlen...:)paid

zamreda
21-08-2009, 12:24 PM
baik kahwin cepat woii....

rahzi7
21-08-2009, 12:27 PM
kawin kawin jangan tembak dinding je :p

tembak dinding rugi wooo.......doktor lawyer arkitek semua dbuang!:eek::))

TheKomunis
21-08-2009, 12:34 PM
tak payah la buang anak2 tak bersalah dalam longkang... simpan untuk malam 1...

imatheonlyone
21-08-2009, 12:38 PM
aiseh baru lps :)):)):))

FaRid^sp
21-08-2009, 12:40 PM
aiseh baru lps :)):)):))

sehari bape kali tuan ?? :-?

rahzi7
21-08-2009, 12:42 PM
aiseh baru lps :)):)):))

ceh,sesi penutup menjelang ramadhan ek!:eek::))

imatheonlyone
21-08-2009, 12:43 PM
sehari bape kali tuan ?? :-?

aku main2 je la :)):)):)):p

polong
21-08-2009, 12:47 PM
cmner nk halang bende ni?
slain kawen..:D

rahzi7
21-08-2009, 12:53 PM
cmner nk halang bende ni?
slain kawen..:D

tak nak kawen ke?..............:))
langkah yang bijak kawen je!kalu perkara nih dah jadi tabiat..
kawen esok2 pom benda nih lagi sedap pd bjimak kalu ko nak tau!L-)
so elakkan lah daripada selalu melakukan perbuatan ini...
p/s:kalu salah maklumat sori...........:))

Anonymous89
21-08-2009, 12:57 PM
tembak dinding rugi wooo.......doktor lawyer arkitek semua dbuang!:eek::))

ade ke ..
aku de dengar org2 kate ..
x pe .. buang anak2 jahat ... :)) :)) :p :p

rahzi7
21-08-2009, 01:00 PM
ade ke ..
aku de dengar org2 kate ..
x pe .. buang anak2 jahat ... :)) :)) :p :p

:eek::eek:entah la labu..............:eek::))

vardenq
21-08-2009, 01:01 PM
saper sini yg tak penah melancap.ah korang sumer mesti penah tembak cicak punyer

Anonymous89
21-08-2009, 01:08 PM
:eek::eek:entah la labu..............:eek::))

Ha Ha Ha :))
Mari Kite Renung2kan bende yg kte buang tu ..
Wakakkakakakaka :)) :eek:

momochick
21-08-2009, 04:34 PM
Ha Ha Ha :))
Mari Kite Renung2kan bende yg kte buang tu ..
Wakakkakakakaka :)) :eek:

renungkan ke tenungkan? hehehe :))

mfaiz
25-08-2009, 03:47 PM
Dari 1st topic sampai last...

smua dah lari dr topic asal...

huhu...

Mr.Zapa
27-08-2009, 02:51 AM
Ha Ha Ha :))
Mari Kite Renung2kan bende yg kte buang tu ..
Wakakkakakakaka :)) :eek:

tu la kan..
tah2 Bakal Engineer ke Lawyer ke Doctor ke..:D

eday84
29-08-2009, 04:26 PM
kalau BJ tu kire onani gak ke? tp org len buatkan ekekek..

gile ah ada 25 org pmpn.. nak bkenalan bley? hehe

lain2 tu ape?

deaftonejoe
08-09-2009, 07:24 AM
Jgn amalkan terutama yg bujang.. kalu xthn pose je.. sbb ikut kitab kelamin melayu melancap bole melemahkan akal, membuat anda tidak mampu mengwal pernafasan dn menawal permainan seks.. kalu yg bujang tu silap2 br cecah dh terlepas.. kene rolling lg.. mule2 kwn ok le tp kalu dh 5-6 thn penat nk rolling lg.. lg satu onani melemahkan zakar.. takutxsmpi 4o dh condemned..kene cr tukang urut.. kene tipu lg.. pastu beli ubat mcm2 tp sn gak.. crle kitab kelamin tersebut pelajarilah dgn sabo..xsalah utk epuasan diri dn pasangan..lg satu kahwinle kalu dh xthn sgt.. bkn xbole cr wet tp kalu dh pikir enjoyje smpi mati pun kumpul duit xcukup2.

encikz
18-12-2009, 03:10 PM
Berasrama dalam perkahwinan?...rugi ar lepas kawin nak masuk asrama...duk la rumah kelamin...hehe

GrandTurismo
18-12-2009, 03:32 PM
dah kahwin takkan tgk je
rugi wooo
kalo bole tiap2 mlm jadi first night

Niyang
19-12-2009, 12:43 AM
Fuh... ramai gak CGrian nih kaki...****** wakakkakak

shide
29-12-2009, 11:47 PM
masuk kat thread religions talk..
masalah nye, perbincangan nye xda sgt pun pasal agama..
lain pulak di sembang nye...adeh

K.E.Y..kuchi
25-02-2010, 05:30 PM
hamba ingin berkongsi dan ingin bertanyakan pendapat tuan2 sekalian..

biar hamba mulakan..

Kadang-kadang darah pemuda bergelora, kemudian dia menggunakan tangannya untuk mengeluarkan mani supaya alat kelaminnya itu menjadi tenang dan darahnya yang bergelora itu menurun. Cara semacam ini sekarang dikenal dengan nama onani (bahasa Arabnya: istimta' atau adatus sirriyah).

Kebanyakan para ulama mengharamkan perbuatan tersebut, di antaranya Imam Malik. Beliau memakai dalil ayat yang berbunyi:
"Dan orang-orang yang memelihara kemaluannya kecuali terhadap isterinya atau hamba sahayanya, mereka yang demikian itu tidak tercela. Tetapi barangsiapa mau selain yang demikian itu, maka mereka itu adalah orang-orang yang melewati batas." (Al-Mu'minun: 5-7)

Sedang orang yang onani adalah melepaskan syahwatnya itu bukan pada tempatnya.

Sedang Ahmad bin Hanbal berpendapat, bahawa mani adalah barang lebihan. Oleh karena itu boleh dikeluarkan, seperti memotong daging lebih.

Pendapat ini diperkuat oleh Ibnu Hazm. Tetapi ulama-ulama Hanafiah memberikan Batas kebolehannya itu dalam dua perkara:

1. Karena takut berbuat zina.
2. Karena tidak mampu kawin.

Pendapat Imam Ahmad ini memungkinkan untuk kita ambil dalam keadaan gharizah (nafsu syahwat) itu memuncak dan dibimbangkan akan jatuh ke dalam haram. Misalnya seorang pemuda yang sedang belajar atau bekerja di tempat lain yang jauh dari negerinya, sedang pengaruh-pengaruh di hadapannya terlalu kuat dan dia bimbang akan berbuat zina. Karena itu dia tidak berdosa menggunakan cara ini (onani) untuk meredakan bergeloranya gharizah tersebut dan supaya dia tidak berlaku zina.

Tetapi yang lebih baik dari itu semua, ialah seperti apa yang diterangkan oleh Rasulullah s.a.w. terhadap pemuda yang tidak mampu berkahwin, iaitu kiranya dia memperbanyak puasa, dimana puasa itu dapat mendidik beribadah, mengajar bersabar dan menguatkan kedekatan untuk bertaqwa dan keyakinan terhadap penyelidikan (muraqabah) Allah kepada setiap jiwa seorang mu'min. Untuk itu Rasuluilah s.a.w. bersabda sebagai berikut:

"Hai para pemuda! Barangsiapa di antara kamu sudah ada kemampuan, maka kahwinlah sebab dia itu dapat menundukkan pandangan dan memelihara kemaluan; tetapi barangsiapa tidak mampu, maka hendaknya ia berpuasa, sebab puasa itu baginya merupakan pelindung." (Riwayat Bukhari)



Seks sebenarnya adalah suatu yang baik jika dilakukan dengan betul mengikut syariat dan hukum.
Ia bertujuan untuk mengeratkan kasih sayang suami isteri, seterusnya untuk mendapatkan zuriat untuk meneruskan kehidupan mansuia sejagat.

Namun terdapat segelintir manusia yang 'aneh' dan 'pelek' dimana mereka tersangat ingin melakukan seks diluar batasan manusia normal. Dalam istilah perubatan dikatakan 'seks Menyimpang' atau seks diLuar tabii'

Kalau sekali-sekala ingin mencuba, itu dianggap sebagai normal, tetapi kalau sudah menjadi kebiasaan, ia sudah 'abnormal' lagi.

Kebiasaan orang-orang yang mengamalkan seks cara salah ini tergulong dari manusia yang sadist, sedih, pilu, kecewa, pemabuk, zalim, bengis, egois, tidal mempunyai moral yang tinggi, yang yang berpoya-poya, suka pada night club, disko dan sebagainya.

Namun masih ada segelintir manusia yang pasif tetapi suka mengamalkan seks menyimpang seperti pondan atau maknyah dan sebagainya. Biasanya mereka dari golongan ini suka pada homeoseks, berasmara dan menghisap zakar dan sebagainya.

Untuk mengenali Seks Menyimpang disini,saya huraikan beberapa jenis yang diketahui:-

Onani, Mastbasi

Masturbate atau dalam Bhs. M'sia = Melancap atau Onani (Bhs. Arab = Istimna) ialah suatu perbuatan mengeluarkan sperma dengan tangan sendiri dengan tujuan mencapai kepuasan seks secara bersendirian, tanpa pasangan.

Persolan ini dirasakan amat patut dibincangkan hukumnya memandangkan ia adalah satu perkara yang sering timbul dibenak fikiran apabila seseorang itu bermusafir jauh dari pasangan hidupnya sehingga menyebabkan dia mencari sesuatu alternatif lain bagi mencari kepuasan seks dirinya. Dalam perbincangan ini perkataan onani digunakan mewakili masturbasi sebagai bahasa yang tepat mengikut Kamus Dewan.

Onani adalah suatu perbuatan yang dipandang sebagi dosa besar di sisi Islam, demikian menurut majoriti para fuqaha. Imam as-Shafie dan Imam Malik, apabila ditanya mengenai hukum onani, mereka mengharamkan perbuatan sedemikian berdasarkan firman Allah Azza waJalla dalam al-Qur'an: Dan mereka yang menjaga kehormatannya (dalam hubungan seksual) kecuali kepada isteri atau hamba sahayanya, maka sesungguhnya mereka tidaklah tercela. Maka barangsiapa yang mengingini selain yang demikian, maka mereka adalah orang-orang yang melampaui batas.[Maksud surah al-Mu'minun 23 - 5,6,7]

Onani atau mastubasi, juga dikenali sebagai melacap, sama ada menggunakan tangan, geselan dengan bantal, kain, paha atau gesel-gesel dikelintik (clitoris) dikalangan remaja perempuan adalah dianggap normal dari sudut kesihatan.
Ianya akan menjadi keburukan, bila onani ini sudah menjadi melampau hingga terpaksa melakukannya setiap hari dan boleh menjejaskan kesihatan baik fisikal dan mental.

Tidak ada satu manusia lelaki yang normal yang tidak melalukan onani dalam hidupnya. Kalau ada manusia lekai yang menyatakan mereka tidak pernah melakukan onani, mereka adalah pembohong besar.

Jika anda melakukan onani janganlah melampau kerana akibat dari onani melampau anda akan menghadapi antaranya , kemungkinan:

1. Daya ingat menjadi lemah
2. Sendi-sendi berbunyi
3. Tuboh badan menjadi sentiasa keletihan.
4. Anda akan menjadi selalu mengantuk
5. Tidur menjadi berlebihan
6. Banyak khayalan
7. Bimbang akan terjebak dengan perzinaan

Bila terjebak dengan penzinaan / rogol, anda berisiko akan menghadapi:

1. Terkena jangiktan gonorrhoea atau siflis
2. Terkena AIDS atau HIV, Herpes Genitalis
3. Jail atau dipenjara

Fikirlah baik-baik sebelum melakukan sesuatu yang merugikan.

sumber dari ------>>>> sini (http://seks.xaper.com/contact.html)


sekarang hamba mahu bertanya,

onani itu banyak keburukanya...

meletihkan dan mengurangkan daya ingatan...

tetapi bagaimana pula dengan bersetubuh?

pasti letih bukan? adakah daya ingatan akan menjadi lemah juga?

hamba dengar jika selepas bersetubuh, letih dan pasti tertidur..

haudli
25-02-2010, 05:32 PM
paling nyata,bila da klua,rasa lege memanjang..

K.E.Y..kuchi
25-02-2010, 05:33 PM
paling nyata,bila da klua,rasa lege memanjang..

pokdin salurkan pada tempat yang betul x?:">

haudli
25-02-2010, 05:36 PM
pokdin salurkan pada tempat yang betul x?:">

tgk time:">:">:">:">

roBUST
25-02-2010, 05:38 PM
beronani jgn..angkut pompuan tape :eek:

NEMO
25-02-2010, 05:38 PM
katakan tidak pada 3gp..........baru xde onani.

alonso
25-02-2010, 05:41 PM
katakan tidak pada 3gp..........baru xde onani.

tu dia testi terbaek dari pakar sabun kerinchi:eek:

azrul282
25-02-2010, 05:43 PM
tu pasal mase aku sekolah menengah dulu mak aku x bagi tgok citer hindustan..rupanya x nak kasi aku onani...hahahah...tu dulu lah...sape x onani tipu lah...:eek::eek:

NEMO
25-02-2010, 05:45 PM
tu dia testi terbaek dari pakar sabun kerinchi:eek:

masalahnya...nak elak susah...ada je sms suruh langgan 3gp..:p

K.E.Y..kuchi
25-02-2010, 05:46 PM
Tidak ada satu manusia lelaki yang normal yang tidak melakukan onani dalam hidupnya. Kalau ada manusia lelaki yang menyatakan mereka tidak pernah melakukan onani, mereka adalah pembohong besar.

haudli
25-02-2010, 05:49 PM
Tidak ada satu manusia lelaki yang normal yang tidak melalukan onani dalam hidupnya. Kalau ada manusia lelaki yang menyatakan mereka tidak pernah melakukan onani, mereka adalah pembohong besar.

statement tepat dr kuchi...:)paid

azrul282
25-02-2010, 05:49 PM
Tidak ada satu manusia lelaki yang normal yang tidak melalukan onani dalam hidupnya. Kalau ada manusia lelaki yang menyatakan mereka tidak pernah melakukan onani, mereka adalah pembohong besar.

aku sokong statement ko...hahhaha...aku rase elok wat POOL..hahaha..kita tgok sape yng normal or not..

mangkaq
25-02-2010, 05:55 PM
tu pasal mase aku sekolah menengah dulu mak aku x bagi tgok citer hindustan..rupanya x nak kasi aku onani...hahahah...tu dulu lah...sape x onani tipu lah...:eek::eek:

Ko melancap bape kali seminggu???

K.E.Y..kuchi
25-02-2010, 05:56 PM
macam mana nk letak poll??

xde dalam edit r plak..

geniusneuro
25-02-2010, 05:57 PM
Tidak ada satu manusia lelaki yang normal yang tidak melakukan onani dalam hidupnya. Kalau ada manusia lelaki yang menyatakan mereka tidak pernah melakukan onani, mereka adalah pembohong besar.

setuju sgt2... :)paid

K.E.Y..kuchi
25-02-2010, 05:58 PM
adakah beronani dan bersetubuh itu berbeza?

beronani tiada pasangan...

bersetubuh mempunyai pasangan...

matlamat yang sama, cara yang berbeza..

geniusneuro
25-02-2010, 05:58 PM
macam mana nk letak poll??

xde dalam edit r plak..

suro mod letak...

K.E.Y..kuchi
25-02-2010, 05:58 PM
setuju sgt2... :)paid

lelaki ke?:-?

geniusneuro
25-02-2010, 05:59 PM
adakah beronani dan bersetubuh itu berbeza? <---soalan

beronani tiada pasangan... <---jawapan

bersetubuh mempunyai pasangan...<----jawapan

matlamat yang sama, cara yang berbeza..

anda yang tanye, anda yang jawab.. :)

darkkiller
25-02-2010, 05:59 PM
aku pernah terbaca suatu buku,mengatakan perbezaan onani dan bersetubuh..Bersetubuh lebih baik kerana pertemuan perut lelaki dan perut perempuan,dimana didalam perut tersimpan tenaga (bagi yg belajar tenaga dalam mesti tahu tenaga datang dari arah mana)..
Jadi pertembungan tu memberikan keseimbangan tenaga utk kedua-dua pihak..Berbanding dengan onani..tangan sendiri

mangkaq
25-02-2010, 06:01 PM
Mana lagi nikmat???....HAhaahha.....

K.E.Y..kuchi
25-02-2010, 06:01 PM
anda yang tanye, anda yang jawab.. :)

eee...tu pendapat hamba...

jika ada pendapat lain sila kemukakan pendapat anda...

K.E.Y..kuchi
25-02-2010, 06:03 PM
aku pernah terbaca suatu buku,mengatakan perbezaan onani dan bersetubuh..Bersetubuh lebih baik kerana pertemuan perut lelaki dan perut perempuan,dimana didalam perut tersimpan tenaga (bagi yg belajar tenaga dalam mesti tahu tenaga datang dari arah mana)..
Jadi pertembungan tu memberikan keseimbangan tenaga utk kedua-dua pihak..Berbanding dengan onani..tangan sendiri

hamba sangat tertarik dengan statement ini..

de bunyi ke semasa pertemuan tersebut berlaku?:-?

geniusneuro
25-02-2010, 06:03 PM
lelaki ke?:-?

girl la... tapi lumrah lelaki la camtu kan...

emoney
25-02-2010, 06:41 PM
Tidak ada satu manusia lelaki yang normal yang tidak melakukan onani dalam hidupnya. Kalau ada manusia lelaki yang menyatakan mereka tidak pernah melakukan onani, mereka adalah pembohong besar.

Tau tak per....ada ker species yg tak penah nih...:">

KLVIPER
25-02-2010, 07:35 PM
adakah beronani dan bersetubuh itu berbeza?

beronani tiada pasangan...

bersetubuh mempunyai pasangan...

matlamat yang sama, cara yang berbeza..



kalau beronani dengan pasangan?:D kalau dah boring bersetubuh dengan pasangan maka beronanilah bersama2.:p

fido1
25-02-2010, 08:08 PM
girl la... tapi lumrah lelaki la camtu kan...

kalau perempuan ada x?:-?:-?:D buat threat baru..:">:">

fido1
25-02-2010, 08:08 PM
setuju sgt2... :)paid

mana tau ni?:D:D

syaq
25-02-2010, 08:16 PM
malam ni malam jumaat... :D

fido1
25-02-2010, 08:35 PM
malam ni malam jumaat... :D

malam esok malam sabtu pula....:D

roBUST
25-02-2010, 08:36 PM
korang sembang ape ni :p

voda
25-02-2010, 08:38 PM
tu la bahaya beronani tapi dh sedap beb ape leh buat...............
layannnnnnnnnn

akukurt
25-02-2010, 08:39 PM
sebelum kita pergi lebih jauh, ingin ebrtanya.. onani itu apakah? nama orang ke??

voda
25-02-2010, 08:41 PM
sebelum kita pergi lebih jauh, ingin ebrtanya.. onani itu apakah? nama orang ke??

hahah mmg lawak laaaa :eek::eek::eek::eek:

wAk2394
25-02-2010, 08:42 PM
onani bahasa lembutnye KOCAK BY HAND..

K.E.Y..kuchi
25-02-2010, 08:42 PM
sebelum kita pergi lebih jauh, ingin ebrtanya.. onani itu apakah? nama orang ke??

persoalan lawak ni...:p

xpe aku jawab...

Masturbate atau dalam Bhs. M'sia = Melancap atau Onani (Bhs. Arab = Istimna) ialah suatu perbuatan mengeluarkan sperma dengan tangan sendiri dengan tujuan mencapai kepuasan seks secara bersendirian, tanpa pasangan.

CL's
25-02-2010, 08:43 PM
onani bahasa lembutnye KOCAK BY HAND..
ayat ko nie mmg takleh blah la....
:eek::eek:

CL's
25-02-2010, 08:45 PM
dari apa yg penah aku baca.....
jika melakukan onani nie.....
bimbang nnt korang kawen.....
korang takkan dapat mencapai kepuasan dgn isteri......
kerana dah merasa nikmat dari onani......
kesian kat isteri tu nanti......
ini yg byk terjadi......
nak mencapai organisme kena menggunakan tangan.....
walaupun korang bersama isteri....
ini akan mengakibatkan penceraian.....
akibat tidak merasa nikmat dalam perhubungan.....
so....moral of the story.....
hindarilah onani....

K.E.Y..kuchi
25-02-2010, 08:46 PM
dari apa yg penah aku baca.....
jika melakukan onani nie.....
bimbang nnt korang kawen.....
korang takkan dapat mencapai kepuasan dgn isteri......
kerana dah merasa nikmat dari onani......
kesian kat isteri tu nanti......
ini yg byk terjadi......
nak mencapai organisme kena menggunakan tangan.....
walaupun korang bersama isteri....

adakah akan menyebabkan cepat klimaks?

ataupun tidak dapat mencapai klimaks?:-?

akukurt
25-02-2010, 08:47 PM
persoalan lawak ni...:p

xpe aku jawab...

Masturbate atau dalam Bhs. M'sia = Melancap atau Onani (Bhs. Arab = Istimna) ialah suatu perbuatan mengeluarkan sperma dengan tangan sendiri dengan tujuan mencapai kepuasan seks secara bersendirian, tanpa pasangan.

isk2... macam best je... :eek::eek:

Kehidupan
25-02-2010, 08:47 PM
dari apa yg penah aku baca.....
jika melakukan onani nie.....
bimbang nnt korang kawen.....
korang takkan dapat mencapai kepuasan dgn isteri......
kerana dah merasa nikmat dari onani......
kesian kat isteri tu nanti......
ini yg byk terjadi......
nak mencapai organisme kena menggunakan tangan.....
walaupun korang bersama isteri....
ini akan mengakibatkan penceraian.....
akibat tidak merasa nikmat dalam perhubungan.....
so....moral of the story.....
hindarilah onani....

setuju2....:">:">:">

jom cepat2 nikah....:">:">:">

kalau tak mampu, jom puasa.....:">:">:">

wAk2394
25-02-2010, 08:48 PM
ayat ko nie mmg takleh blah la....
:eek::eek:

dalam bahase jawa onani tu NGEBLOK..dalam bahasa sabah onani tu MENTUTUK..aku rasa gitu la..bukan senang wooo nak bagi tubik air..

smoulder88
25-02-2010, 08:50 PM
kajian kesihatan menunjukkan kesan jngka pnjang,kalo wat ms muda da kawen nnti wat ngan bini terlalu awal menembak..he3
ikut mazhab syafie mmng haram n kalo x mampu kawen kena r puasa sbb nafsu ni kalo lapor je die kalah,Allah letak kt tmpt pling sejuk n panas pon nafsu rilek je.. x bg mkn bru nafsu ni mengalah.. uztaz aku cite dulu r.. pas 2 die cite lg,kalo kite melancap sok kt hri akhirat berjuta2 benih yg kite buang 2 akn jd bayi x berkepala n kejar kite smbil menjerit ayah2..hu2. wallahuallam..
tp bohong r kalo ade laki x nah wat.. mesti penah wat punye.. yg bezaknnye just penah wat,jarang buat,selalu buat,hari2 mau..hu3 camano??

akukurt
25-02-2010, 08:51 PM
kajian kesihatan menunjukkan kesan jngka pnjang,kalo wat ms muda da kawen nnti wat ngan bini terlalu awal menembak..he3
ikut mazhab syafie mmng haram n kalo x mampu kawen kena r puasa sbb nafsu ni kalo lapor je die kalah,Allah letak kt tmpt pling sejuk n panas pon nafsu rilek je.. x bg mkn bru nafsu ni mengalah.. uztaz aku cite dulu r.. pas 2 die cite lg,kalo kite melancap sok kt hri akhirat berjuta2 benih yg kite buang 2 akn jd bayi x berkepala n kejar kite smbil menjerit ayah2..hu2. wallahuallam..
tp bohong r kalo ade laki x nah wat.. mesti penah wat punye.. yg bezaknnye just penah wat,jarang buat,selalu buat,hari2 mau..hu3 camano??

bahaya ni bro.. kalau mimpi wet dream cemana plak? anak2 datang serbu jugak ke??:-?:-?

K.E.Y..kuchi
25-02-2010, 08:52 PM
kajian kesihatan menunjukkan kesan jngka pnjang,kalo wat ms muda da kawen nnti wat ngan bini terlalu awal menembak..he3
ikut mazhab syafie mmng haram n kalo x mampu kawen kena r puasa sbb nafsu ni kalo lapor je die kalah,Allah letak kt tmpt pling sejuk n panas pon nafsu rilek je.. x bg mkn bru nafsu ni mengalah.. uztaz aku cite dulu r.. pas 2 die cite lg,kalo kite melancap sok kt hri akhirat berjuta2 benih yg kite buang 2 akn jd bayi x berkepala n kejar kite smbil menjerit ayah2..hu2. wallahuallam..
tp bohong r kalo ade laki x nah wat.. mesti penah wat punye.. yg bezaknnye just penah wat,jarang buat,selalu buat,hari2 mau..hu3 camano??

btul tu...nafsu ni xkira ujan panas..

tetap nak menggedik..

nak kne start puasa cmni..:p

wAk2394
25-02-2010, 08:52 PM
dari apa yg penah aku baca.....
jika melakukan onani nie.....
bimbang nnt korang kawen.....
korang takkan dapat mencapai kepuasan dgn isteri......
kerana dah merasa nikmat dari onani......
kesian kat isteri tu nanti......
ini yg byk terjadi......
nak mencapai organisme kena menggunakan tangan.....
walaupun korang bersama isteri....
ini akan mengakibatkan penceraian.....
akibat tidak merasa nikmat dalam perhubungan.....
so....moral of the story.....
hindarilah onani....

tu dari apa yang ko penah BACA...realitinye jarang berlaku..bla da rendam da tak ingat ape dahhh...:p:p

K.E.Y..kuchi
25-02-2010, 08:53 PM
tu dari apa yang ko penah BACA...realitinye jarang berlaku..bla da rendam da tak ingat ape dahhh...:p:p

statement yang xleh blah..

roBUST
25-02-2010, 08:53 PM
aku cube control :p :))

ape sume laki dlm ni :))

kancil biru
25-02-2010, 08:54 PM
info menarik nie..kena berenti la aku mcm nie ha ha

pokding
25-02-2010, 08:55 PM
beronani jgn..angkut pompuan tape :eek:

yg ni aku selalu angkut, bini aku la....

smoulder88
25-02-2010, 08:56 PM
ha3 mimpi x kire,die kire jika kite mengeluarkan onani ngan sengaja..hu3 rilek je uztaz aku ckp kt kitorg segan di watnnye.. korg x yah dok melancap,nnti mesti mimpi punye,Tuhan maha adil..hu3 lg satu,kalo kite menderita melwn nafsu smpai meninggal 2 dikira mati syahid sebab lwn nafsu 2 satu jihad.. wallahuallam..

roBUST
25-02-2010, 08:56 PM
yg ni aku selalu angkut, bini aku la....

adus..yg beronani ni byk yg belum kawin..dah kawin lagi mau tembak lua ka? :eek:

akukurt
25-02-2010, 08:57 PM
ramai nye (22 members and 5 guests)...

ni smua beronani ke???:-?

K.E.Y..kuchi
25-02-2010, 08:57 PM
bahaya ni bro.. kalau mimpi wet dream cemana plak? anak2 datang serbu jugak ke??:-?:-?

hati2 kerana anda bakal dikejar bayi tanpa kepala...:))

roBUST
25-02-2010, 08:57 PM
ha3 mimpi x kire,die kire jika kite mengeluarkan onani ngan sengaja..hu3 rilek je uztaz aku ckp kt kitorg segan di watnnye.. korg x yah dok melancap,nnti mesti mimpi punye,Tuhan maha adil..hu3 lg satu,kalo kite menderita melwn nafsu smpai meninggal 2 dikira mati syahid sebab lwn nafsu 2 satu jihad.. wallahuallam..

huhu..bagus..info baru

aku akan cube lawan nafsu ku..:D

akukurt
25-02-2010, 09:00 PM
ha3 mimpi x kire,die kire jika kite mengeluarkan onani ngan sengaja..hu3 rilek je uztaz aku ckp kt kitorg segan di watnnye.. korg x yah dok melancap,nnti mesti mimpi punye,Tuhan maha adil..hu3 lg satu,kalo kite menderita melwn nafsu smpai meninggal 2 dikira mati syahid sebab lwn nafsu 2 satu jihad.. wallahuallam..

kawan aku penah gak berkeksperimen... kan air mani klau dah penuh dan lama dalam situ.. nak elak expired, tu mimpi basah..

so kalau yang onani tu memang air mani x expired dan fresh...

rasyid9449
25-02-2010, 09:04 PM
meriah kt sini topik hangat ni...

K.E.Y..kuchi
25-02-2010, 09:05 PM
kawan aku penah gak berkeksperimen... kan air mani klau dah penuh dan lama dalam situ.. nak elak expired, tu mimpi basah..

so kalau yang onani tu memang air mani x expired dan fresh...

jika bersetubuh time mani expired tu yang susah nk dapat anak ek?:))

Kehidupan
25-02-2010, 09:07 PM
kawan aku penah gak berkeksperimen... kan air mani klau dah penuh dan lama dalam situ.. nak elak expired, tu mimpi basah..

so kalau yang onani tu memang air mani x expired dan fresh...

macam mana dia buat tuh.....?:">:">:">

farinz
25-02-2010, 09:07 PM
jika bersetubuh time mani expired tu yang susah nk dapat anak ek?:))

jangan anak yg kuar tu expired sudah ler...:)):)):))

kirasagi99
25-02-2010, 09:09 PM
astafirullah,nasib baik aku da taubat.....

messy
25-02-2010, 09:38 PM
hot topic nih..:"> :p

CL's
25-02-2010, 09:47 PM
dah merged ke topik nie?
:-?:-?

K.E.Y..kuchi
25-02-2010, 10:22 PM
dah merged ke topik nie?
:-?:-?

bertukar sudah...

hairl
25-02-2010, 10:49 PM
emmm lebih sapa yg buat hentikan sekarang
tak elok tu

S.Y.E.D
25-02-2010, 11:54 PM
o nani ni ape.. name orang ker

Niyang
26-02-2010, 12:14 AM
Ekonomi x kukuh lagik...huhuhuhu...tp mmg nak kawen... wakakkaka

302
26-02-2010, 02:35 AM
undi adelah rahsie:p:D

otaida00taj
26-02-2010, 03:19 AM
kadang² tak tahan, terpaksa keluarkan juga. haha...

KLVIPER
26-02-2010, 03:37 AM
Orang yang dah kawin pun kadang beronani, ni kan pula yang masih bujang. Hiks!
Tipu bebenor lah wokme weh sapa yang kata tak pernoh tu. Lol.

archery
26-02-2010, 03:48 PM
aku pon pnh wat..bkn ke lg bek onani dr berzina..klu da bernafsu time mlm2 nk pose cmne..hehe

Tornado
26-02-2010, 04:17 PM
skrang ni "betina" ramai tapi nak cari 'pompuan" je susah :p

mengurat aje dua tiga orang... tapi jangan terlepas cakap "I lap U"... pas tu buatlah pernilaian mana betina? mana pompuan?:D

Tornado
26-02-2010, 04:19 PM
Orang yang dah kawin pun kadang beronani, ni kan pula yang masih bujang. Hiks!
Tipu bebenor lah wokme weh sapa yang kata tak pernoh tu. Lol.

Aku bantah.... macam ada pengalaman aje:D

kainlangsir
26-02-2010, 10:49 PM
org kawen buat juga. Kalo isteri dlm pantang mau letih 100 hari beb...

balang
26-02-2010, 10:51 PM
kenapa da jadi macam thread onani je ni..orang bincang hukum onani..hukum onani..HARAM!!jangan la sahabat2 ku di cg ini mendekatinya...

lanst
26-02-2010, 10:55 PM
heran aku..kalu bab benda yg haram tulah, ramai yg minat!! nauzubillah!!!bawak2lah bertobat!!:mad:

lanst
26-02-2010, 10:57 PM
kelak di Neraka nanti dipenuhi penghuni yang begini!!!termasuk yang tak mau menegur!!!:mad:

balang
27-02-2010, 12:33 AM
jadi..jangan la berbicara lagi aksi2 lucah ni..apa kata bincang kat sini tentang akibat orang yang melancap aka onani nih.. boleh rosak rumah tangga..

KLVIPER
27-02-2010, 12:35 AM
Sorry saya ni jahil bab2 agama ni dan kurang tahan untuk mengawal perasaan.

Tapi betul ke ada manusia yang tak pernah melancap seperti apa yang diakui oleh setengah member CG ni?

S.Y.E.D
27-02-2010, 12:37 AM
OwhNaNi ni hukum nye haram.. berzina dgn tangan sendiri.. so sape dah terPAncc tuu.. bawak2 la betobat yer.. nauzzubillah

balang
27-02-2010, 12:38 AM
Sorry saya ni jahil bab2 agama ni dan kurang tahan untuk mengawal perasaan.

Tapi betul ke ada manusia yang tak pernah melancap seperti apa yang diakui oleh setengah member CG ni?


hakikat itu, hanya ALLAH s.w.t sahaja yang MAHA MENGETAHUI, DIA yang melihat segala perbuatan hambaNYA, sedarlah kalian, kita menggunakan kurniaanNYA sepanjang masa..

KLVIPER
27-02-2010, 12:39 AM
jadi..jangan la berbicara lagi aksi2 lucah ni..apa kata bincang kat sini tentang akibat orang yang melancap aka onani nih.. boleh rosak rumah tangga..



Benda macam ni kita harus berbincang. Sebab tu saya lihat kebanyakan yang merogol anak cucu adalah bangsa melayu Islam kerana mereka malu untuk berbincang mengenai sex. Sepatutnya keburukan dan kebaikan sex telah diajar Dari sekolah rendah lagi.

gudboy
27-02-2010, 12:43 AM
Benda macam ni kita harus berbincang. Sebab tu saya lihat kebanyakan yang merogol anak cucu adalah bangsa melayu Islam kerana mereka malu untuk berbincang mengenai sex. Sepatutnya keburukan dan kebaikan sex telah diajar Dari sekolah rendah lagi.

yg penting ikut hukum yg telah ALLAH SWT tetapkan..
selari dgn syariat..

KLVIPER
27-02-2010, 12:46 AM
Salah satu sikap orang melayu kita ni suka menutup keburukan diri sendiri kerana agama. Mengunakan ugama untuk menutup kejahatan sendiri dan hidup dalam kegoan dan ke hypocrite tan! Lol

balang
27-02-2010, 12:48 AM
yg penting ikut hukum yg telah ALLAH SWT tetapkan..
selari dgn syariat..

aku setuju dengan kau bro, sebab post2 dalam thread ni macam da lari jauh, siap tanya lagi kat mana nak beli menda2 sex ni, pastu ada orang siap bagitau pulak, apa ni? nak promote ker? da macam menggalakkan pulak..Nauzubillahiminzalik, memang la, onani dengan berzina itu, berzina lagi berat hukumnya, tapi onani haram juga, mudarat pada diri sendiri..ini da jadi macam gaya hidup pulak, ORANG PELIK KALAU ADA ORANG CAKAP DIA TAK ONANI..tanda2 akhir zaman macam ni la..

balang
27-02-2010, 12:51 AM
Salah satu sikap orang melayu kita ni suka menutup keburukan diri sendiri kerana agama. Mengunakan ugama untuk menutup kejahatan sendiri dan hidup dalam kegoan dan ke hypocrite tan! Lol

bukan sikap orang melayu bro, segelintir sahaja, mereka ini sebenarnya yang telah membuatkan fikiran kau mengatakan orang melayu bersikap hipokrit, padahal di dalam diri mereka ini ada sifat keinsafan, takut pada janji ALLAH s.w.t, dan mereka berusaha untuk menjauhkan diri mereka dari sifat tercela ini..Wallahualam..

KLVIPER
27-02-2010, 12:53 AM
aku setuju dengan kau bro, sebab post2 dalam thread ni macam da lari jauh, siap tanya lagi kat mana nak beli menda2 sex ni, pastu ada orang siap bagitau pulak, apa ni? nak promote ker? da macam menggalakkan pulak..Nauzubillahiminzalik, memang la, onani dengan berzina itu, berzina lagi berat hukumnya, tapi onani haram juga, mudarat pada diri sendiri..ini da jadi macam gaya hidup pulak, ORANG PELIK KALAU ADA ORANG CAKAP DIA TAK ONANI..tanda2 akhir zaman macam ni la..



Of course saya pelik dan saya memang pelik.

balang
27-02-2010, 12:57 AM
ha..sebab tu la bro, kita ni da berada di akhir zaman..

gudboy
27-02-2010, 12:58 AM
Of course saya pelik dan saya memang pelik.

tak payah nak pelik bro..
dunia ada mcm2 jenis perangai manusia..
ada yg baik d tuduh jahat..ada yg jahat d tuduh baik..
semua ada..tapi seelok2nye syukur lah masih ada insan yg masih pelihara iman nye..

KLVIPER
27-02-2010, 01:01 AM
ha..sebab tu la bro, kita ni da berada di akhir zaman..


Maafkan saya kerana soalan ni terlalu peribadi bagi saudara. Kalau tak nak jawab pun tak apa. Saudara pernah beronani? Maafkan saya kerana soalan ni.

balang
27-02-2010, 01:01 AM
tak payah nak pelik bro..
dunia ada mcm2 jenis perangai manusia..
ada yg baik d tuduh jahat..ada yg jahat d tuduh baik..
semua ada..tapi seelok2nye syukur lah masih ada insan yg masih pelihara iman nye..

sokong..:):):)cgrock

balang
27-02-2010, 01:12 AM
Maafkan saya kerana soalan ni terlalu peribadi bagi saudara. Kalau tak nak jawab pun tak apa. Saudara pernah beronani? Maafkan saya kerana soalan ni.

bagiku, biarlah hanya ALLAH Taala sajer yang tahu, terlalu sensitif untuk menjawab soalan ini,

KLVIPER
27-02-2010, 01:27 AM
ha..sebab tu la bro, kita ni da berada di akhir zaman..


maksud saudara ratusan dan ribuan tahun dulu manusia takberonani?

kalau bukan itu maksud saudara. apakah sebenarnya yang saudara maksudkan akhir zaman?

din cacing
27-02-2010, 01:30 AM
aku setuju dengan kau bro, sebab post2 dalam thread ni macam da lari jauh, siap tanya lagi kat mana nak beli menda2 sex ni, pastu ada orang siap bagitau pulak, apa ni? nak promote ker? da macam menggalakkan http://www.myspacemoney.my/bfm4280pulak..Nauzubillahiminzalik, memang la, onani dengan berzina itu, berzina lagi berat hukumnya, tapi onani haram juga, mudarat pada diri sendiri..ini da jadi macam gaya hidup pulak, ORANG PELIK KALAU ADA ORANG CAKAP DIA TAK ONANI..tanda2 akhir zaman macam ni la..

insaf sebentar,,,

KLVIPER
27-02-2010, 01:31 AM
bagiku, biarlah hanya ALLAH Taala sajer yang tahu, terlalu sensitif untuk menjawab soalan ini,



:p:):-...................

lanst
27-02-2010, 01:39 AM
Tanda2 org beriman ialah bertaubat dan melupakan dosa2 dan kisah silam..

Tanda2 org zalam, orang yang menghitung dosa2 yang telah dilakukan..

Tanda org munafik pandai berkata, tetapi tidak melakukan,

Mari, Bertaubatlah kita dari segala dosa yg telah kita lakukan..

Apabila kita bertaubat maka jadilah kita seperti kain putih yang bersih..

KLVIPER
27-02-2010, 01:42 AM
Saya suka hidup didunia yang nyata dan tak mau menutup keburukan sendiri kerana agama, Saya akui apa yang saya buat, tapi cuba saya untuk memperbaiki cara kehidupan. hiks!:D:p

Matile...:)

balang
27-02-2010, 11:24 AM
Saya suka hidup didunia yang nyata dan tak mau menutup keburukan sendiri kerana agama, Saya akui apa yang saya buat, tapi cuba saya untuk memperbaiki cara kehidupan. hiks!:D:p

Matile...:)

setuju..menuju keredhaan ILLAHI...:):)

usop_shippuden
27-02-2010, 02:39 PM
Oh nani....55 org x pernah buat seumur idup...?ni mesti x cukup umur

lambda123
27-02-2010, 02:56 PM
aku nak nikah..tp tula, wang tk cukup lagi..
"sekalipun harus berhutang atau memminjanm"

aku pun sama...

BOCEH
28-02-2010, 09:27 PM
air penuh kepala
kdg2 kena lepas jugak

okada_kodo
28-02-2010, 09:38 PM
gunung brapi pn mcetuskn larva nye....

wAk2394
01-03-2010, 12:45 PM
kalo bini dlm pantang 100 hari mcmna?KOCAK BY HAND LA JAWABNYA..tp xkan nak wat hari2..giler.kuda pun leh tumbang..

Muhammad_27
01-03-2010, 12:48 PM
tak paham.. ade juga ke yang buat hari-hari?

tak kira lelaki perempuan.

orang ke ape nie?

GilerGold
01-03-2010, 05:07 PM
yg vote bahagian perempuan tu betul2 perempuan vote ke??
kuat jgak pompuan mlancap ek...baru aku tau

suhaira
02-03-2010, 12:17 AM
good info TT..

tomie
30-03-2010, 10:43 AM
yg vote bahagian perempuan tu betul2 perempuan vote ke??
kuat jgak pompuan mlancap ek...baru aku tau

takkan 500++ org lebih je kot
mana lagi baki 30,000 ahli CG yg masih blom vote ?? :-?:)):p:">

mazri_myie
30-03-2010, 10:45 AM
yg vote xprnh tu jgn sesekali mencuba..

vedder9
30-03-2010, 10:46 AM
takkan 500++ org lebih je kot
mana lagi baki 30,000 ahli CG yg masih blom vote ?? :-?:)):p:">

Masta udah vote ke..? :p

akukurt
30-03-2010, 02:07 PM
salam, 58 orang takpernah.. jangan di tery mende ni.. ketagih da.. wsalam

iluminati destroyer
30-03-2010, 03:19 PM
tapi untuk elak zina baik buat aku rasa.

Niyang
30-03-2010, 03:22 PM
tapi untuk elak zina baik buat aku rasa.

Ish.... seelok2nya elakkan, plg baik berpose...:-?:D, nk lagik elok...KAWIN.....:)):):">.

alonso
30-03-2010, 03:27 PM
byk kan aktiviti lua mcm bsukan..

anuarul
30-03-2010, 03:29 PM
ehheheeeee.,,oh....nani dtg...ape lagiii...hihihihi

steveorlando79
31-03-2010, 01:18 PM
Subur semula thread ni lepas hujan wakakakakakakaaa

persada
01-04-2010, 11:42 PM
Subur semula thread ni lepas hujan wakakakakakakaaa

harum subur di hati~~~~~ :">

BOCEH
02-04-2010, 12:46 AM
sedap sokmo

TXT
02-04-2010, 01:08 AM
hukum melancap ni byk khilaf pendapat..baik jgn buat..badan pon sihat..xde masalah bila berkahwin..

egobrain
02-04-2010, 10:58 AM
Pompuan pun kuat jugak eh...ha3...
pada yg belum mencuba..xpayah cuba..nanti ketagih ha3

pokding
03-04-2010, 11:17 PM
aiiik...ada lagi thread ni, ingat dah hilang dah..

harley
03-04-2010, 11:49 PM
best ke ?

cm ne rasa onani nih ?

ezeynet
03-04-2010, 11:51 PM
sapa yang 31 org pmpuan tiap2 hari tu..hehe

Niyang
04-04-2010, 01:24 AM
sapa yang 31 org pmpuan tiap2 hari tu..hehe

Nape tanyer... nk tolong wat kan ker....wakakka :eek:

ezeynet
07-04-2010, 08:40 PM
Nape tanyer... nk tolong wat kan ker....wakakka :eek:

takdola..nak belikan dildo je..:eek::eek::eek:

gadgetmall
08-04-2010, 01:19 AM
sperm ni jgn dibazirkan dowh..rugi nnt..yg subur2 abis ko kuarkan..

setitik sperma ibarat setitk peluh petani..(slogan iklan beras)

#:-S :D :)paid

:eek::eek::eek::eek::eek::eek:
raje farah time kecik pnye iklan..

xbley tahn siot slogan ko
:)paid:)paid:)paid:)paid

KLVIPER
08-04-2010, 01:21 AM
Sebenarnya melancap ni ada kebaikanya dari segi kesihatan. Bagi lelaki le.

gudboy
08-04-2010, 02:14 AM
keburukan pun lagi dahsyat dari kebaikan..

deaftonejoe
08-04-2010, 02:48 AM
Jgn diikutkan nafsu.. kite ni kalu dah terangsang.. puase jalan terbaik.. malah sembahyang pun bole hindarkan rs gundah nafsu.. rs2nye jika ibadah kita ikhlas, khusyuk dan semata-mata kerana Allah.. Insya-Allah nfsu dan syaitan dapat ditundukkan..

gadgetmall
08-04-2010, 02:56 AM
Memang ler kena mandi wajib sebab ko dalam hadas besar, kena ilangkan hadas besaq dulu sebelum nak ilangkan hadas kecik (amik wudhuk).

ades..
bro..wuduk ni sunat bagi mandi wajib..
yg wajib cume manji wajib je...

idrissamk
08-04-2010, 03:38 AM
aku ingat nak tambah lagi sorang tapi tu la tak mampu.:((:((:((:((


Free Webhosting (http://www.000webhost.com/274461.html)
authentic, quality, targeted visitors per day (http://www.linkreferral.com/adwel.pl?oldrefid=285548)
make money on Twitter (http://ad.ly/publisher/refer/426200315)
jual...jual..seluar dalam..jual...jual... (http://awepacak.blogspot.com/p/special-4-men_16.html)
Akal Aku:Laksamana Bentan (http://laksa-mana-bentan.blogspot.com)

idrissamk
08-04-2010, 03:41 AM
keburukan pun lagi dahsyat dari kebaikan..


yg baik nya syok


Free Webhosting (http://www.000webhost.com/274461.html)
authentic, quality, targeted visitors per day (http://www.linkreferral.com/adwel.pl?oldrefid=285548)
make money on Twitter (http://ad.ly/publisher/refer/426200315)
jual...jual..seluar dalam..jual...jual... (http://awepacak.blogspot.com/p/special-4-men_16.html)
Akal Aku:Laksamana Bentan (http://laksa-mana-bentan.blogspot.com)

unregistereduser
08-04-2010, 03:54 PM
org ckp jgn melancap dlm sg @ laut..nti ikan makan. nti kua ikan nk bin dgn sape..

ikhmal_ok
08-04-2010, 03:55 PM
ada kata haram ada kata makhruh wallhualam.