PDA

View Full Version : Mintak Tolong sangat2 kengkawan pasal strok


Bro_Izantie
08-06-2010, 09:30 AM
Salam...Mohon nasihat dan pandangan kengkawan kalau ada petua perubatan/ubat yang bole menyembuh/mengurangkan penderitaan akibat penyakit ni...

Tanggal 3 Jun 2010 jam 0600 mak aku mengalami tanda2 terkena strok...mulut dan mata sebelah kiri beliau senget dan jalan terhencot2...adik aku ketika tu sedang brsiap ke sekolah terus terpaku.....pukul 9.00 pagi, abah memanggil tukang urut dan proses mengurut dijalankan..stelah selesai, keadaan mak aku dah makin stabil..tambahan pula bila makan ubat2nya (darah tinggi, kencing manis)....mak aku relax...pukul 5.30 ptg aku dpt panggilan dari adik mengatakan perkara ni...aku marah kenapa tak ckp awal2...kata family aku taknak mnyusahkan anak2...pd 4 jun 2010 pkul 1.30 aku smpai di kampung...pkul 7 pagi aku brgegas mmbawa mak ke Klinik Kesihatan trdekat dan proses ambil darah, air kencing dibuat..semua normal.degupan jantung pun baik...MA kat situ suruh refer ke bhg kecemasan HTTA Kuantan...pastu aku ke sana...masuk jer bilik doktor, dia buat pemeriksaan fizikal (test berjalan/pegang/lurus tangan/dll) dan katanya semua ok dan dia ckp tanda2 strok tu biasa dan tak kronik..jadi mak aku tak ditahan wad...doktor pun bagi ubat dan sedikit nasihat dan kami pulang...sampai di rumah, mak aku berehat..keadaan beliau dilihat stabil..cuma yang aku rasa terkilan sangat ni beliau seolah2 lupa dan hilang ingatan...nama anak2 aku pun beliau tak ingat...aku sedih sangat...mak aku dulu seorang yang amat ceria kini menjadi pendiam...utk pengetahuan, tanda2 strok tu dah hilang pada mak aku tetapi yg tinggal masaalah memori ni..mohon nasihat kengkawan semua apa yg perlu aku buat..aku skrg dah ada kat KL....

MOD jr.
08-06-2010, 09:34 AM
kalau kat kampung aku la...umah aku kat pantai so biasa org yg kena ni akan ke pantai pastu gali lubang sket pastu kambus badan ngan pasir pantai tu..buat la waktu pagi...amalkan selalu...kambus sampai leher..ok sekian

sawamura
08-06-2010, 09:35 AM
strok nih dalam islam dipanggil angin ahmar..

dan ada cara untuk mengubati angin ahmar nh.. ada ayat2 dia. maaf saya x ingat apa ayat tuh, tapi mmg ada n kalo diamalkan insyaallah dapat mengubati angin ahmar sikit demi sedikit..

dah try jumpa harun din..

Bro_Izantie
08-06-2010, 09:35 AM
kalau kat kampung aku la...umah aku kat pantai so biasa org yg kena ni akan ke pantai pastu gali lubang sket pastu kambus badan ngan pasir pantai tu..buat la waktu pagi...amalkan selalu...kambus sampai leher..ok sekian

brtuah gak camtu...kmpung aku tanah kerikil jer yg ada....:(

Bro_Izantie
08-06-2010, 09:36 AM
strok nih dalam islam dipanggil angin ahmar..

dan ada cara untuk mengubati angin ahmar nh.. ada ayat2 dia. maaf saya x ingat apa ayat tuh, tapi mmg ada n kalo diamalkan insyaallah dapat mengubati angin ahmar sikit demi sedikit..

dah try jumpa harun din..

belum lg...nnti aku ikhtiharkan...tq bro..

MOD jr.
08-06-2010, 09:40 AM
strok nih dalam islam dipanggil angin ahmar..

dan ada cara untuk mengubati angin ahmar nh.. ada ayat2 dia. maaf saya x ingat apa ayat tuh, tapi mmg ada n kalo diamalkan insyaallah dapat mengubati angin ahmar sikit demi sedikit..

dah try jumpa harun din..

yup...tepat sekali ni betul...cube la betanyakan ustaz pasal ni..:)

kamal_kampong
08-06-2010, 09:49 AM
strok nih jadi bila darah n udara masuk secara x stabil dlm otak..bukan lama, dalam kiraan saat jer x stabil pun dah effect..kalo x stabil sebelah kanan otak, bahagian kiri badan akan kebas/kejang..kalo x stabil kiri otak, bahagian kanan badan akan effect..kalo kirin n kanan effect seluruh badan..

memang antara kesannya akan hilang sedikit memori..sebab melibatkan otak..n mungkin juga akan jadi sensitif yang x diketahui dsb..

jaga2 jgn sampai strok menyerang kali ke-2..selalunya kalo kena kali ke dua tu lebih teruk..(boleh sebabkan lumpuh sebelah bdn dsb)..kali pertama itu adalah amaran..jadi betul2 jaga bab nih..

seeloknya, amalkan produk kesihatan yang berkaitan otak dan perjalanan darah..seperti produk berasaskan ginko dsb..kalo kat HPA boleh jugak ambil set utk darah tinggi..sebab berpunca dari otak, jadi kena rawat otak balik..tapi memang memakan masa n perlu bersabar..

itu jelah serba sedikit yg sy tahu n ingin kongsikan..:)

suadrif86
08-06-2010, 09:49 AM
skrg ni da byk pusat rawatan Islam..
cubalah ikhtiar..tgk mana yg dkt ngn tt, pstu buatla appointment..

1) http://www.darussyifa.org/

2) http://www.syifa-alhidayah.com/index_live.asp

semoge mak tt sihat spt sediakala..:)

biomedik
08-06-2010, 10:26 AM
strok nih jadi bila darah n udara masuk secara x stabil dlm otak..bukan lama, dalam kiraan saat jer x stabil pun dah effect..kalo x stabil sebelah kanan otak, bahagian kiri badan akan kebas/kejang..kalo x stabil kiri otak, bahagian kanan badan akan effect..kalo kirin n kanan effect seluruh badan..

memang antara kesannya akan hilang sedikit memori..sebab melibatkan otak..n mungkin juga akan jadi sensitif yang x diketahui dsb..

jaga2 jgn sampai strok menyerang kali ke-2..selalunya kalo kena kali ke dua tu lebih teruk..(boleh sebabkan lumpuh sebelah bdn dsb)..kali pertama itu adalah amaran..jadi betul2 jaga bab nih..

seeloknya, amalkan produk kesihatan yang berkaitan otak dan perjalanan darah..seperti produk berasaskan ginko dsb..kalo kat HPA boleh jugak ambil set utk darah tinggi..sebab berpunca dari otak, jadi kena rawat otak balik..tapi memang memakan masa n perlu bersabar..

itu jelah serba sedikit yg sy tahu n ingin kongsikan..:)

info yg tepat.... be very careful wt second attack!
tt, sy bole cuba utk merawat...cuba je la...kalau Allah izinkan, pasti sembuh. tt bole hubungi sy.

megatterawis
08-06-2010, 10:31 AM
salam,org tua dh kena strok nie,dh 2 kali kena
klau hospital pakar swasta
akan beri ubat jenis neroid......
tp ubat nie mahal ckit
skrg dh sembuh 90%

kamen rider kabutoy
08-06-2010, 10:35 AM
elok tt cuba pm gambate ataupun bro sconsult.

Ahwazi Mustafa
08-06-2010, 11:46 AM
TT cuba cari alternatif... Belum cuba belum tahu... Pastu tawakkal kpd Allah... InsyaAllah sembuh dgn izin-Nya... Semoga mak TT cepat sembuh...

hafizuka
08-06-2010, 11:48 AM
Salam...Mohon nasihat dan pandangan kengkawan kalau ada petua perubatan/ubat yang bole menyembuh/mengurangkan penderitaan akibat penyakit ni...

Tanggal 3 Jun 2010 jam 0600 mak aku mengalami tanda2 terkena strok...mulut dan mata sebelah kiri beliau senget dan jalan terhencot2...adik aku ketika tu sedang brsiap ke sekolah terus terpaku.....pukul 9.00 pagi, abah memanggil tukang urut dan proses mengurut dijalankan..stelah selesai, keadaan mak aku dah makin stabil..tambahan pula bila makan ubat2nya (darah tinggi, kencing manis)....mak aku relax...pukul 5.30 ptg aku dpt panggilan dari adik mengatakan perkara ni...aku marah kenapa tak ckp awal2...kata family aku taknak mnyusahkan anak2...pd 4 jun 2010 pkul 1.30 aku smpai di kampung...pkul 7 pagi aku brgegas mmbawa mak ke Klinik Kesihatan trdekat dan proses ambil darah, air kencing dibuat..semua normal.degupan jantung pun baik...MA kat situ suruh refer ke bhg kecemasan HTTA Kuantan...pastu aku ke sana...masuk jer bilik doktor, dia buat pemeriksaan fizikal (test berjalan/pegang/lurus tangan/dll) dan katanya semua ok dan dia ckp tanda2 strok tu biasa dan tak kronik..jadi mak aku tak ditahan wad...doktor pun bagi ubat dan sedikit nasihat dan kami pulang...sampai di rumah, mak aku berehat..keadaan beliau dilihat stabil..cuma yang aku rasa terkilan sangat ni beliau seolah2 lupa dan hilang ingatan...nama anak2 aku pun beliau tak ingat...aku sedih sangat...mak aku dulu seorang yang amat ceria kini menjadi pendiam...utk pengetahuan, tanda2 strok tu dah hilang pada mak aku tetapi yg tinggal masaalah memori ni..mohon nasihat kengkawan semua apa yg perlu aku buat..aku skrg dah ada kat KL....

member aku kena pengalaman yang lebih kurang

dia pergi satu specialist kat Damansara, yang treat patienr guna analsis darah, tapi mahal sekali treatment between 500-1500

satu lagi yang recommended Klinik Raoha

Bro_Izantie
08-06-2010, 02:12 PM
tq sumer kengkawan yg prihatin....aku akan usahakan mana yg trbaik utk ibu yg melahirkan aku ke dunia ni....baru skrg aku rasa betapa nikmatnya brkeluarga ditarik sedikit olehNya....tq kengkawan!!!

sanz
08-06-2010, 04:58 PM
amalam tanam kat pasir pantai biase dialukan kat kampong2. boleh try..

capachou
08-06-2010, 05:15 PM
salam, dok area kat mana? kalau di utara aku leh rekemen satu klinik di ulu pauh, Perlis.
orang jauh2 dari perak, tergganu, kelantan, penang ramai sanggup mai ke sini amik ubat strok.
klinik tu nama dia SIDHU RAM. hang cuba la... kalau bebetul nk cari klinik tu, hang PM aku..

kepalaguru
14-06-2010, 10:54 AM
Salam, nak mengurut uratsaraf ni leh jumpa saya, insyaallah. Juga ada ayat angin ahmar . hubungi saya d 0133689686 mus. Saya d KL.

eboss
14-06-2010, 11:01 AM
jangan kasi emak awak mandi malam atau sebelum subuh...kalau tidur berkipas jangan kuat sangat dan jangan tadah terus...biar berpusing...rendam kaki ngan air suam sebelum tidur...jangan makan benda2 'sejuk' kalau dapat kerap2kan demah atau bertungku dibahagian tengkuk dan seluruh belakang badan

haudli
14-06-2010, 11:55 PM
makan gingko biloba...melancarkan peredaran darah

naz84
15-06-2010, 03:43 AM
salam TT..ape kata TT try produk Tasly ni..produk dia bagus utk sakit jantung @ strok.sy cadangkn Tasly ni bkn utk promote produk tp TT boleh bertanya pada saudara bhaseer ni.dia ada pengalaman kena serangan sakit jantung sebelum ni n setelah guna produk Tasly ni keadaan dia makin sembuh. TT boleh bertanyakan dengan lebey lanjut dekat cni

http://carigold.com/portal/forums/showthread.php?t=101656

harap ini dapat membantu TT sekeluarga

Ajidan
15-06-2010, 03:57 AM
Suruh ajer dia baca quran banyak2. Itu saja ubat yang palin mujarab. Jangan sampai terpesong akidah pikir ada orang pandai yang bolah ubat kan mak awak.
Tuhan saja yang boleh mengubati. Manusia tak ada power. Amnesia wajib di rasai oleh semua manusia bila dah tua....

arcilist
15-06-2010, 07:37 AM
Allah maha kuasa, makhluk tiada kuasa, hanya Dia yg mampu menyembuh, dan kita tidak mampu

dan Allah juga ada mengajarkan ilmu perubatan kepada kita semua yang menjadikan lebih 80% aplikasinya di hospital2, klinik2, pusat2 kesihatan, hatta bomoh2 menemui kejayaan

strok, secara mudahnya, ialah sebab darah tak sampai ke sebahagian otak, menyebabkan kematian tisu. darah tak sampai ke bahagian tertentu tu disebabkan beberapa sebab, samada ada kebocoran dalam saluran darah, atau ade tersumbat. dan dalam badan kita ada 3 jenis tisu, yg cepat tumbuh balik (macam kulit, lapisan dalam usus), yang lambat tumbuh balik (contohnya otot, jantung), dan yang tak tumbuh langsung (sebahagian besar tisu otak, saraf)

jadi disebabkan tisu otak dan saraf ni sebahagian besarnya tak tumbuh langsung dah, dan kalau tumbuh pun, ia mungkin mengambil masa bertahun, jadi prognosis (expectation tentang 'future of the disease') bagi pesakit strok bergantung pada keterukan beliau dengan kesan penyakit tersebut terhadap otaknya

kalau darah yg tak sampai otak tu lama, maka banyak tisu otaknya mati, maka kebarangkalian besar badannya hilang fungsi secara kekal.

kalau bahagian otak yang terkesan itu sedikit/tak teruk, maka harapan masih ada untuk pesakit kembali ke keadaan normal...

jadi tiada definitive treatment untuk pesakit strok kalau dilihat dari sudut perubatan moden, rawatan yang diberi lebih kepada bersifat palliative dan juga bagi mengelakkan komplikasi...sebab itu diberi fisioterapi untuk melatih fungsi pergerakan badan, occupational therapy untuk melatih pesakit dapat menguruskan aktiviti2 asas kehidupan (pakai baju, toilet, suap makanan), dan beberapa ubat untuk mengelakkan masalah strok berulang (pencair darah..dan sebagainya)

harap kita dapat faham tentang pathophysiology penyakit tu sendir supaya kita bercakap atas dasar ilmu dan hujah yang jelas, dan bukan hanya kerana 'dengar2 orang tua' saja...kita kan generasi berilmu..dan bukan generasi pengikut membuta tuli...

wallahua'lam

ba-e-segan
15-06-2010, 01:11 PM
salam...aku nak tlg tapi harap jgn marah....mak ko ada tak tak puas hati dgn sesiapa ? spt marah yg tersirat,terpendam esp kpd. bapak ko dan anak2 lelaki nya?.kalo ada minta dia maafkan mereka ini dan berjanji tidak akan mengulanginya secara terbuka dan kemudian berdoa kepada Allah"Ya ALllah jika penyakit ku ini adalah kerana kejelekan ku terhadap (nama )......ampunni lah mereka dan aku " setiap kali selepas solat .itu je .Insyallah sembuh.Guru aku kata penyakit yg kita alami adalah satu peringatan kpd kita dari ALLAH ...harap membantu...

hey_naida
26-06-2010, 01:27 AM
ntaagi...amalkan selalu...kambus sampai leher..ok sekian[/QUOTE]

akak sy pn kne str0k.dh arwah 24feb 2010.kne str0k,saluran darah kt 0tak pecah,kne 0perate,pastu 0k dlm 1bln pstu dh xda.umr 40thn thn ni.
nasihat sy la,jge mak baik2 ye.pastu,dgr2,memang ramai yg buat cara ni,kambus bdn dlm pasir pantai,buat sekerap yg mungkin la .1 lg,ambk kcg hjau,grg tnpa minyak.pastu,ambk buat mcm tungku,ltk kt bhagian yg kne str0k.

Ahmad07
26-06-2010, 01:40 AM
strok nih dalam islam dipanggil angin ahmar..

dan ada cara untuk mengubati angin ahmar nh.. ada ayat2 dia. maaf saya x ingat apa ayat tuh, tapi mmg ada n kalo diamalkan insyaallah dapat mengubati angin ahmar sikit demi sedikit..

dah try jumpa harun din..

aku pun nak rekemen bende yg sama... try perubatan Islam...

ralphfaeill
27-08-2010, 10:22 AM
SAYA MEMPUNYAI SATU PRODUK UNTUK MENJAGA KESIHATAN PADA TAHAP MAKSIMUM.

Menggabungkan yang terbaik yang dapat ditawarkan oleh sains dan alam semula jadi, Lifestyles membantu anda memperbaik dan mengekalkan kesihatan dan kesejahteraan menyeluruh anda melalui barisan pemakanan tambahan dan produk-produk penjagaan badan yang berkualiti lagi terbukti.

Dirangka untuk membantu anda melawan pencemaran badan - penyebab penuaan dan pelbagai penyakit - setiap produk telah diuji dan dikilang dengan matlamat untuk meningkatkan kesegaran anda. Sama ada anda sedang berusaha untuk mengoptimumkan kesihatan anda, menurunkan berat badan, atau menawan tanda-tanda penuaan, barisan produk Lifestyles memiliki sesuatu yang sesuai untuk anda. Dengan kecemerlangan pengeluaran yang bertahun-tahun lamanya dan berjuta-juta orang pelanggan yang berpuas hati, anda boleh berasa yakin mengetahui bahawa anda sedang memberi yang terbaik untuk tubuh badan anda.

Sebab kenapa anda harus minum ekstrak Jus Lifestyles Intra

+ Ekstrak 23 jenis herba berkualiti dicampur dengan 36% jus buah
+ Telah 20 tahun dipasarkan di 36 BUAH NEGARA di seluruh dunia
+ Selamat untuk semua golongan (tidak mengira usia)
+ Tiada dadah @ bahan pengawet. Tiada kesan sampingan
+ Kandungan terjamin & disahkan oleh Panel Penasihat Sains Dunia
+ HALAL & mendapat kelulusan Kementerian Kesihatan Malaysia

Siapa yang boleh minum jus Intra Lifestyles?

SEMUA ORANG!! dan orang yang mempunyai masalah kesihatan yang kronik seperti di bawah ini juga boleh mencubanya

= Asma/Lelah/semput
=Sakit Kepala/Migrain
=Pasang Angin
=Sakit buah pinggang
=Sembelit, cirit birit, buasir
=Diabetis/kencing manis
=Jangkitan faraj/keputihan
=sendi/kaki bengkak/gout
=Otot kejang
=Mati pucuk
=Arthritis/sengal sengal tulang
=Wajah/Kulit berkedut,berparut
=Susah hendak tidur,insomnia
=Sakit usus, kembung dan gastrik
=Sakit batu karang/batu hempedu
=Hilang ingatan,nyanyuk,pelupa
=Tumor,kanser,ketumbuhan
=Tidak bersemangat,letih
=Susah berhenti merokok
=Demam denggi,Chikunguya
=Awet muda
=Muka/Kulit kasar,berjeragat
=Menopouse,ketidakseimbangan hormon
=Stroke,angin ahmar/lumpuh/mati anggota
=Tekanan darah tinggi dan darah rendah,anemia
=Kerap kali buang air pada waktu malam
=Hidung sensitif,Naosinusitis serta resdung
=Susah dapat anak, anak yang lahir kurang sihat
=Kesuburan lelaki dan perempuan/Kurang daya seks
=Batuk dan kesukaran bernafas/hidung tersumbat
=Serak,sakit tekak,gagap
=Osteoperosis/tulang rapuh
=Senang beremosi/cepat marah/merajuk/mengamuk
=Sunggugut dan putaran haid tidak menentu
=Susah ingat pelajaran
=Kolestrol tinggi, urik asid yang tinggi, sengal2
=Komplikasi Elektroterapi,kimia terapi kanser/leukemia
=Hepatitis A/B/C, sirosis, penyakit kuning
=Daya penglihatan kabur
=Daya pendengaran tidak baik, tinnitus & pening
=Pigmen kulit, muka pucat, kulit sensitif, eczema, jerawat
=Ingin membuang toksik daripada badan

ANDA BOLEH SAKSIKAN SEMUA TESTIMONIAL MENGENAI INTRA DI DALAM YOUTUBE. Hanya taip, INTRA Lifestyles atau jus intra.

DI SINI JUGA DISERTAKAN BEBERAPA LINK UNTUK MAKLUMAT LEBIH LANJUT

http://www.youtube.com/watch?v=n-llmiUEqj0
http://www.youtube.com/watch?v=Q4qTMVvKjvk

http://pages.city2000.net/~berkeley/...esti/intra.htm

http://www.intraherbal.com/

http://www.intranaturalhealth.com/products.html

http://www.carigold.com/portal/forum...p/t-22319.html

Anda pasti kagum dengan keberkesanan Jus Intra Lifestyles dan ianya minuman berkhasiat, sedap lagi menyegarkan. Sesuai untuk semua lapisan masyarakat,lapisan umur dan amat berkesan jika diambil secara berterusan.Rasanya sedap dan tidak pahit kerana dicampur dengan jus pear dan anggur. tidak perlu pantang, jika makan ubat lain hanya jarakkan 1 jam sahaja.

Sekiranya berminat ingin membeli, SILA HUBUNGI SAYA RAZIF DI 012 24 55 397

sila tinggalkan mesej anda berserta dengan email dan no telefon.saya akan menghubungi anda dengan kadar segera. Terima kasih

abechik
27-08-2010, 10:32 AM
Klau dok kuantan bro bley cba g terapi center abg sy..slah 1 center dia ade kt sna..dia guna terapi medan elektrik.. dia bgi customer guna percuma je du..tgk ade ksan xder.. klu nk pegi, gtau sy.. TQ

hanamichie
27-08-2010, 10:35 AM
cuba la perubatan altenatif..guna ayat2 Al quran

ahib0205
27-08-2010, 11:49 AM
kalau kat kampung aku la...umah aku kat pantai so biasa org yg kena ni akan ke pantai pastu gali lubang sket pastu kambus badan ngan pasir pantai tu..buat la waktu pagi...amalkan selalu...kambus sampai leher..ok sekian

saya pernah cuba tips ni masa kat nenek saya satu masa dulu. setiap pagi kami bawa p pantai dan tanam dengan pasir.

Dengan kuasa Allah masih belum baik juga...

Nenek saya lumpuh separuh badan dah lebih 10 tahun. Sekarang hanya mampu untuk suap makanan ke mulut sendiri sahaja. Lain-lain semua orang sekeliling yang tolong buatkan :)

Sejak 10 tahun lebih lumpuh, pelbagai rawatan dan mencuba tapi tetap begitu juga. Nak kata Allah punya kuasa untuk menyembuhkan setiap penyakit tu :)

Alhamdulillah nenek saya tak makan ubat doktor pun sejak 10 tahun lepas walaupun ada kencing manis dan darah tinggi. Cuma orang sekeliling jaga dia dari segi pemakanan sahaja :)



Berbalik kepada soalan TT, saya cadangkan bro cuba produk GTC. sebab emak bro baru nak menjadi tu.

Sebab ada aritu sorang pelanggan beli sampai 5 kotak GTC. saya tanya dia untuk jual ke. Dia kata taklah memang untuk makan sendiri.

Lepas tu bermula la dia kongsi pengalaman dia yang baru terkena lumpuh sampai dah leh bangun. kemudian amalkan gtc hampi 6 bulan, Alhamdulillah sekarang dia sendiri datang pegi beli.

Orang tu perempuan berbadan agak berisi dan umur lebih kurang 40han...

Itu pengalaman dia dan cadangan saya.

Wallahu a'lam :)

http://i528.photobucket.com/albums/dd323/ahib0205/AZ-ZAIN%20SHAH%20ALAM/gtc_cawan.gif

siege01
27-08-2010, 12:51 PM
strok tu dia akan membunuh sel otak sedikit demi sedikit..
aku ade tgk dlm oprah winfrey
lepas kene strok, mangsa kene dibawa g hospital dalam masa sejam untuk diselamatkan.hospital akan bagi injection. pastu kene tahan kat wad sampai ok.

KZ5
27-08-2010, 03:23 PM
TT cuba try rawatan alternatif terapi elektrik....

dwend
03-09-2010, 08:43 PM
Salam....
saya adlah seorang daripada pengamal perubatan...
penah dengar occupational therapy atau jurupulih carakerja..
sesetengah orang panggil physio..
tp kami lain dari yang laen...
kami memang merawat pesakit stroke nie di hospital melalui teknik2 kami tetapi berdasarkan senaman dan ransangan kepada otot yang lemah..
so insyaAllah saya boleh mengembalikan ibu anda berdikari sendiri seperti berdiri,berjalan,makan dan sebagainya seperti manusia biasa..
kita hanya mampu merancang k..yg laen biar Allah tentukan..
kalau dekat dengan tempat saya saya boleh tolong cuba..
jangan risau saya memang belajar dalam teknik2 penyembuhan dan saya graduan daripada kementerian kesihatan..
kalau berminat boleh la balas text nie kt e-mail sy..
dwen_legolas@yahoo.com.my

sudutgamat
10-09-2010, 04:17 PM
cuba ubat herba memo plus gold

nazim5123
11-09-2010, 04:09 AM
kembali kepada sunnah nabi....

1-meminum madu...

2-berbekam...

3-habatus sauda... atau jintan hitam...

4-jika ada masalah jantung sila tambahkan minyak zaitun dalam rawatan

murah mengikut sunnah dan insyaallah berkesan .. cubalah....

syahrizal
12-09-2010, 05:13 PM
http://www.youtube.com/watch?v=PuiT9RaVqHo

Mengupas tentang kebaikan Tocotrienol dari Minyak Kelapa Sawit Malaysia. - pencegahan stroke

http://www.youtube.com/watch?v=yXzffXb8n2c

Tocotrienol untuk pencegahan stroke

http://i977.photobucket.com/albums/ae252/syahrizal_album/toco.jpg

Perlu di ingat kumpulan Tocotrienols juga terdapat pada bahan2 yang lain. Akan tetapi Tocotrienols didalam kelapa sawait adalah TERBAIK.

http://www.scienceinafrica.co.za/2005/september/carotino.htm (http://www.scienceinafrica.co.za/2005/september/carotino.htm)

http://i977.photobucket.com/albums/ae252/syahrizal_album/ageless_copy.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=SnnA3NbjtAc&feature=player_embedded

Pelbagai anugerah telah dikurniakan kepada Hovid Bhd kerana berjaya menghasilkan AGELESS™, diantaranya ialah :

- Anugerah dari MITI (Minitry of International Trade and Industry) pada tahun 2004, Anugerah Khas untuk produk cemerlang (Produk Inovatif). Sila rujuk sini (http://www.miti.gov.my/cms/contentPrint.jsp?id=com.tms.cms.article.Article_bc c90842-c0a81573-4f994f99-4dbcb271&paging=0)

- Ageless adalah keluaran Malaysia dan diiktiraf Halal oleh JAKIM. Sila rujuk sini (http://www.halaljakim.gov.my/directory/viewdetail.php?id=COMP-20050622-153926&type=A&cat=P&S=S&name=&pg=52&PHPSESSID=d1d50c1bdc0a53bb0452ba986e553f0c)

- Mendapat anugerah Praktik Pengeluaran Baik (GMP - Good Manufacturing Practice). Sila rujuk sini (http://hovidpure.com/bm/aboutWCF.html)

- Ageless mendapat kelulusan Biro Pengawalan Farmaseutikal Kebangsaan, Kementerian Kesihatan Malaysia dengan pendaftaran bernombor MAL05061561XC. Sila rujuk sini (http://www.bpfk.gov.my/search/Detail.asp?Malno=MAL05061561XC)

- Selain dari itu, Ageless di PATENKAN di Amerika Syarikat dengan no paten 6,596,306 B1. Sila rujuk sini (http://ip.com/patent/US6596306)

- Lesen syarikat jualan langsung dr KPDNKK. Sila rujuk sini (http://www.kpdnkk.gov.my/ajl/jos_ajllist.php?t=jos_ajl&psearch=hovid&Submit=Search+%28*%29&psearchtype=)

"Gunalah Ageless tanpa ragu-ragu untuk mengekal dan merawat kesihatan semua"

http://hovidpure.com

SOALAN dan JAWAPAN tentang Tocotrienol

http://i977.photobucket.com/albums/ae252/syahrizal_album/40236_117114038339157_100001216852962_132598_77585 90_n.jpg

http://i977.photobucket.com/albums/ae252/syahrizal_album/38982_117113995005828_100001216852962_132597_47326 57_n.jpg

http://www.tocotrienol.org/ (http://www.tocotrienol.org/)

http://www.carigold.com/portal/forums/showthread.php?t=161046 (http://www.carigold.com/portal/forums/showthread.php?t=161046)

dno
15-09-2010, 01:01 AM
Alhamdulillah ramai yang cuba membantu, perkarani pernah terjadi pada salah seorang saudara saya, dan beliau telah mendapat rawatan di sebuak klinik swasta di terengganu (sekarang sudah pulih), tapi say tak pasti dimana, Insyaallah besok saya akan cuba ke rumah beliau utuk dapatkan maklumat tersebut, sejuk perut ibu yang mengandunggkan TT