PDA

View Full Version : Kelebihan SSP BSN


Pages : [1] 2 3

aiman27
23-05-2010, 04:01 PM
SIJIL SIMPANAN PREMIUM BSN

» Simpanan SSP anda dijamin Kerajaan Malaysia .
» Semua hadiah SSP dikecualikan daripada cukai pendapatan.
» Semua unit SSP berhak untuk cabutan bulanan, selagi tidak ditebus.
» Pemegang SSP (simpanan minima sebanyak RM 4,000) berumur 21 tahun berhak memohon Kad Kredit BSN.
» berpeluang mendapat dividen sehingga 2.42%

p/s : ANGGAP INI SEBAGAI SIMPANAN BUKAN UTK MENDAPAT HADIAH SEMATA2. KALU TAK KITA AKAN MUDAH HAMPA BUKAN SENANG UTK MENANG!


berkenaan hadiah : http://www.mybsn.com.my/content.xhtml?contentId=182
berkeann tmpt cabutan : http://www.mybsn.com.my/content.xhtml?contentId=185

mustopa_a
23-05-2010, 06:04 PM
masuk tu nak simpan... so simpan je la

emoney
23-05-2010, 06:15 PM
Pokcik dulu adak gak masuk SSP nih...2-3 tahun tak dapat apa..so tebus jer la...letak dalam ASB pulak...:)paid:)paid:)paid

QEM
23-05-2010, 06:17 PM
dividen tu sikit sbb duit dia wat hadiah cabutan.. tp x pnh dpt pun..

din cacing
23-05-2010, 06:53 PM
dividen tuhttp://ezreload.my/klik/?affid=202 sikit sbb duit dia wat hadiah cabutan.. tp x pnh dpt pun..

nasib la kalu dapat.......

ahbond
23-05-2010, 07:14 PM
Kalau ikut dari segi dividen yang ditawarkan...adalah lebih baik pilih ASB/ASW..tetapi kalau lihat dari apa yang ditawarkan melalui hadiah-hadiahnya...perh cukup menarik...Saya mengambil sikap tuah manusia siapa yang tahu...tidak mengharap tetapi sekadar mencuba (menyimpan) jika ada shj...eheheh

sonOFjawa
23-05-2010, 07:19 PM
maybe diorang saje bikin gempak kot...

obious
23-05-2010, 08:06 PM
Kalau ikut dari segi dividen yang ditawarkan...adalah lebih baik pilih ASB/ASW..tetapi kalau lihat dari apa yang ditawarkan melalui hadiah-hadiahnya...perh cukup menarik...Saya mengambil sikap tuah manusia siapa yang tahu...tidak mengharap tetapi sekadar mencuba (menyimpan) jika ada shj...eheheh

ni saya sokong...coz terpulang pada diri sendiri..:D

panglima
23-05-2010, 08:10 PM
Hehe..aku mmg x simpan pun kat sini. Baik simpan kat asb:)
Kebarangkalian nk kena cabutan premium tu tipis jee..

Forex888
23-05-2010, 09:12 PM
ada dividend ke?...

Ahmad07
23-05-2010, 09:13 PM
aku penah dengar citer, orang bank sendiri tak rekemen SSP ni...

aiman27
23-05-2010, 11:24 PM
ada dividend ke?...

syarat untuk dapat div perlu insert at least rm2k... kalu dulu div ssp boleh capai 15% setahun tapi sejak dibuat cabutan bertuah dia bg div sikit jer...

razif1224
23-05-2010, 11:49 PM
Banyak lagi pelaburan PNB untuk dipenuhkan...:)

Simpan untuk guna leh la di bank2 nie...

Itupun sbb ada kad... :)

2bz4money
24-05-2010, 12:10 AM
Yang menyimpan dalam SSP tu, mmg x kisah pasal untung..kerna untung terlalu ciput..Tapi apa yg mereka inginkan adalah PELUANG, sekurangnya sentiasa berpeluang memenangi pelbagai hadiah..tanpa modal lesap tak seperti skim cepat kaya, habuk pun tarak..:)

THX
24-05-2010, 12:26 AM
ssp ni bukannya pelaburan. ia hanya satu peluang untuk dapat hadiah yang bernilai tinggi jika ada rezeki. aku pun beli gak tetiap bulan mana tau rezeki dapat hadiah. selain tu kalau cukup syaratnya nanti leh lar buat loan bercagarkan ssp ni dgn interest yg rendah.

ahbond
24-05-2010, 02:10 AM
ssp ni bukannya pelaburan. ia hanya satu peluang untuk dapat hadiah yang bernilai tinggi jika ada rezeki. aku pun beli gak tetiap bulan mana tau rezeki dapat hadiah. selain tu kalau cukup syaratnya nanti leh lar buat loan bercagarkan ssp ni dgn interest yg rendah.

Betul tu...dengan SSP nie kita boleh dapat 90% nilai cagaran unit SSP dengan kadar interest 4% setahun...okaylah tu. Sesak sesak boleh gi cagar....:">

abahmu
24-05-2010, 02:16 AM
senang je nak menang...masuk 200-300k..jgn beli serentak..beli la tiap2 bulan 10k ke 20k 30k..cmtu la

mcm Dr balkis di kelantan dia membeli sijil ni mcm tu la..tiap2 bulan dia beli..skrg total ada dekat 400k nilai sijil dia...boleh katakan tiap2 tahun dia menang..keta dh 2 kali menang..

ada jgk yg beli skit pun kena..nasib ler...tp klu beli banyak peluang utk dpt tu ada..

jambatan
24-05-2010, 03:14 AM
SSP ni kira mcm power root gak.. kalu ada ratus2 ribu, baru leh menang hadiah kot..

aiman27
24-05-2010, 11:59 AM
Kelebihan SSP

Simpanan SSP dijamin oleh Kerajaan Malaysia.
Semua hadiah dikecualikan daripada cukai pendapatan.
Semua unit layak menyertai cabutan yang diadakan pada setiap bulan selagi tidak ditebus.
Hadiah-hadiah lumayan untuk dimenangi.
Mudah mendapatkan gantian jika sijil hilang.
Individu berumur 21 tahun ke atas dan memiliki Sijil SSP (minimum RM4,000) adalah layak untuk memohon Kad Kredit BSN.

aiman27
24-05-2010, 12:17 PM
ada forumer yang pernah tengok masa cabutan di buat tak? last month buat kat dungun... bulan ni dibuat kat 1utama PJ pada 29hb ni.. jam 3ptg

coolganas
24-05-2010, 12:19 PM
dah sepuluh tahun ...tak kene-kena bro....

azlanhussain
24-05-2010, 12:32 PM
Kalau niat nak menyimpan baik masuk ASB. Kalau nak cuba merasa mana tau boleh menang kereta, masuklah SSP. So apa yang susah sangat nak fikir.

ahbond
25-05-2010, 09:38 AM
Kelebihan SSP

Simpanan SSP dijamin oleh Kerajaan Malaysia.
Semua hadiah dikecualikan daripada cukai pendapatan.
Semua unit layak menyertai cabutan yang diadakan pada setiap bulan selagi tidak ditebus.
Hadiah-hadiah lumayan untuk dimenangi.
Mudah mendapatkan gantian jika sijil hilang.
Individu berumur 21 tahun ke atas dan memiliki Sijil SSP (minimum RM4,000) adalah layak untuk memohon Kad Kredit BSN.

Untuk mendapatkan gantian sijil yang hilang..akan dikenakan charge RM5.00 per sijil. :">

aiman27
25-05-2010, 02:18 PM
dah sepuluh tahun ...tak kene-kena bro....

xde ker forumer CG yg pernah menang...

aiman27
26-05-2010, 09:21 AM
ARKIB utusan : 15/05/2010
BSN sasar RM2 bilion pembelian SSP tahun ini

Akhsan Zaini bersama kakitangan Bank Simpanan Nasional, Nursaeida Mohd Lattif (kiri) dan Nor Mariam Mat Adam menunjukkan contoh Siji Simpanan Premium di Wisma BSN, Jalan Ampang, Kuala Lumpur, semalam.

KUALA LUMPUR 14 Mei - Bank Simpanan Nasional (BSN) menyasarkan untuk mencapai RM2 bilion jumlah pembelian Sijil Simpanan Premium (SSP) menjelang akhir tahun ini.

Naib Presiden Jabatan Perbankan Konsumer BSN, Akhsan Zaini berkata, sejak diperkenalkan pada 1978, jumlah pembelian SSP setakat Mac lalu adalah sebanyak RM1.3 bilion membabitkan lebih 1.5 juta pelanggan.

Katanya, bagi mencapai sasaran itu, BSN akan mempelbagaikan kaedah pemasaran dan jualan di samping menguatkan jenama SSP melalui iklan komersial.

''Melalui kajian, pelanggan SSP kebanyakannya menetap di kawasan bandar terutama di Kuala Lumpur, Selangor, Pulau Pinang dan Johor Bahru.

''Kita akan menggiatkan usaha untuk menguatkan jenama SSP di kawasan luar bandar.

''Pendekatan penggunaan pelbagai bahasa dalam iklan komersial seperti bahasa etnik di Sabah dan Sarawak akan dilakukan agar pengetahuan mengenai SSP dapat diperluaskan,'' katanya pada sidang akhbar mengumumkan penganjuran Mega Karnival SSP di Wisma BSN di sini hari ini.

Akhsan berkata, BSN juga akan mempermudahkan proses penjualan SSP kepada pelanggan yang kini boleh dibeli melalui mesin pengeluar automatik (ATM).

''Kita akan membuka kaunter di beberapa pusat beli-belah dari semasa ke semasa dengan menempatkan kakitangan BSN untuk memudahkan pelanggan membuat pembelian,'' katanya.

Jelas beliau, penjualan SSP kini dikuasai kaum Melayu dengan hampir satu juta pelanggan diikuti Cina (345,290 orang), India (119,020 orang) dan kaum lain (156,820 orang).

Atas dasar itu, katanya, BSN berusaha untuk melebarkan lagi produk SSP kepada kaum-kaum bukan Melayu.

Menurutnya, untuk terus memperkasa produk SSP, BSN secara konsisten turut menambah bilangan hadiah cabutan bagi memastikan SSP sentiasa dinamik.

Pada tahun lalu, katanya, BSN telah menambah bilangan hadiah untuk cabutan SSP sebanyak 1,700 sebulan berbanding 1,610 hadiah pada 2008.

''Untuk tahun ini, bilangan hadiah telah ditambah kepada 1,795 sebulan dengan nilai hadiah berjumlah RM12 juta,'' jelasnya.

Mengenai penganjuran Mega Karnival SSP pula, katanya, ia merupakan penganjuran kali pertama dengan fokus untuk meningkatkan jualan SSP di seluruh negara dan meningkatkan kesedaran terhadap produk tersebut.

''Ia akan diadakan pada 26 hingga 30 Mei ini di pusat beli-belah One Utama di Bandar Utama selain di Melaka, Negeri Sembilan, Johor, Selangor, Kelantan, Terengganu, Pahang, Perak, Pulau Pinang, Kedah, Sabah dan Sarawak.

''Sepanjang karnival berlangsung, BSN mensasarkan jualan SSP sebanyak RM500 juta,'' katanya.

Tambahnya, selain karnival itu, BSN akan melakukan dua cabutan istimewa iaitu Cabutan Penghargaan dan Cabutan Simpanan Tertinggi.

Cabutan Penghargaan bakal diadakan 31 Julai ini dan terbuka kepada pelanggan yang menyimpan RM500 SSP sejak 1978 manakala Cabutan Simpanan Tertinggi menawarkan hadiah kereta BMW 120i Convertible.

mim
26-05-2010, 02:30 PM
SSP nie sebenarnya adalah simpanan orang kaya yang tak nak sangat untuk tetapi lebih kepada nasib untuk menang. kalu dapat bagus la tapi kalu tak nasib la. bagi mereka yang hendak menyimpan dan ingin mendapat untuk adalah tidak digalakkan untuk menyimpan dalam SSP nie sebab kebarangkalian nak kena adalah 1/sejuta lebih. bayangkan berapa tipis. so kalu nak mencuba tak jadi masalah bak kata orang untuk sabut timbul untung batu tenggelam. so jangan la terlalu mengharap untuk mendapat imbuhan yang tinggi dalam SSP baik masuk asb ajer......

bujanglapok
26-05-2010, 02:42 PM
xde ker forumer CG yg pernah menang...


hmm.. alhamdulillah..
aku dah pernah dapat hadiah 3 kali
tapi sumer tu hadiah tempat ke 12 berupa SSP bernilai RM100
okey la tu

bestfriend aku pernah dapat merc
dia jual balik dapat la dekat-dekat 250k
apa pun, ini semua atas tuah dan rezeki la..

girlsilver
26-05-2010, 02:55 PM
hmm.. alhamdulillah..
aku dah pernah dapat hadiah 3 kali
tapi sumer tu hadiah tempat ke 12 berupa SSP bernilai RM100
okey la tu

bestfriend aku pernah dapat merc
dia jual balik dapat la dekat-dekat 250k
apa pun, ini semua atas tuah dan rezeki la..

bestfriend tu brp dia melabur?kdg2 terpk gk adekah sbb melabur byk lebih peluang nk menang?yer la beli byk kn :D:D

TT
26-05-2010, 03:04 PM
ssp ni kn cecah bilion..chances nk menang bkn besar..mmg nasib r

AMICO66
26-05-2010, 03:04 PM
buang karen ja simpan kat sini..
aku pun dah keluarkan dan simpan kat koperasi tentera....

ahbond
27-05-2010, 06:30 PM
SSP nie sebenarnya adalah simpanan orang kaya yang tak nak sangat untuk tetapi lebih kepada nasib untuk menang. kalu dapat bagus la tapi kalu tak nasib la. bagi mereka yang hendak menyimpan dan ingin mendapat untuk adalah tidak digalakkan untuk menyimpan dalam SSP nie sebab kebarangkalian nak kena adalah 1/sejuta lebih. bayangkan berapa tipis. so kalu nak mencuba tak jadi masalah bak kata orang untuk sabut timbul untung batu tenggelam. so jangan la terlalu mengharap untuk mendapat imbuhan yang tinggi dalam SSP baik masuk asb ajer......

Yes setuju...:D

forexian
27-05-2010, 06:44 PM
camne cabutan pemenang ni dibuat? ..... x salah guna komputer kan?

2bz4money
31-05-2010, 09:42 PM
http://mstar.com.my/archives/2010/5/29/mstar_manusia_peristiwa/015495756bsn.jpg
Sabtu Mei 29, 2010
BSN Tawar 21,000 Hadiah Cabutan Sijil Simpanan Premium

KUALA LUMPUR: Bank Simpanan Nasional (BSN) menawarkan 21,540 hadiah kepada para pemegang bagi setiap cabutan Sijil Simpanan Premium (SSP) sepanjang tahun ini.

Timbalan Ketua Eksekutif BSN (Perbankan Konsumer & Pembangunan Perniagaan) Yunos Abd Ghani berkata ia adalah bagi menggalakkan orang ramai menambah sijil simpanan serta menambah peluang mereka memenangi hadiah menerusi dua cabutan istimewa iaitu Cabutan Penghargaan dan Simpanan Tertinggi.

"Hadiah utama yang ditawarkan menerusi cabutan SSP ialah sebuah kereta BMW 523i Convertible serta pelbagai hadiah lain," katanya kepada pemberita pada majlis Cabutan SSP bulan Mei di sini hari ini.

Beliau berkata usaha itu juga selaras dengan misi kerajaan yang sentiasa menggalakkan amalan menabung dan menyimpan kerana ia secara tidak langsung dapat menjana pertumbuhan ekonomi negara dengan lebih berkesan.

Yunos berkata sehingga 23 Mei lepas, jumlah SSP yang dilanggan ialah lebih 132 juta unit oleh 1.6 juta orang.

Pada majlis itu seorang petugas Tenaga Nasional Berhad (TNB) dari Kota Damansara, Noor Asihin Surani, 46, diumumkan sebagai pemenang sebuah kereta Toyota Camry menerusi cabutan SSP bagi bulan April. - BERNAMA

ahbond
31-05-2010, 11:38 PM
Mekasih bro 2bz4money ...info menarik..insyallah nie klu ada rezeki dapatlah...

mautau
31-05-2010, 11:48 PM
Sabtu Mei 29, 2010
BSN Tawar 21,000 Hadiah Cabutan Sijil Simpanan Premium

KUALA LUMPUR: Bank Simpanan Nasional (BSN) menawarkan 21,540 hadiah kepada para pemegang bagi setiap cabutan Sijil Simpanan Premium (SSP) sepanjang tahun ini.

Timbalan Ketua Eksekutif BSN (Perbankan Konsumer & Pembangunan Perniagaan) Yunos Abd Ghani berkata ia adalah bagi menggalakkan orang ramai menambah sijil simpanan serta menambah peluang mereka memenangi hadiah menerusi dua cabutan istimewa iaitu Cabutan Penghargaan dan Simpanan Tertinggi.

"Hadiah utama yang ditawarkan menerusi cabutan SSP ialah sebuah kereta BMW 523i Convertible serta pelbagai hadiah lain," katanya kepada pemberita pada majlis Cabutan SSP bulan Mei di sini hari ini.

Beliau berkata usaha itu juga selaras dengan misi kerajaan yang sentiasa menggalakkan amalan menabung dan menyimpan kerana ia secara tidak langsung dapat menjana pertumbuhan ekonomi negara dengan lebih berkesan.

Yunos berkata sehingga 23 Mei lepas, jumlah SSP yang dilanggan ialah lebih 132 juta unit oleh 1.6 juta orang.

Pada majlis itu seorang petugas Tenaga Nasional Berhad (TNB) dari Kota Damansara, Noor Asihin Surani, 46, diumumkan sebagai pemenang sebuah kereta Toyota Camry menerusi cabutan SSP bagi bulan April. - BERNAMA

21,540 hadiah / 132,000,000

kebarangkalian utk salah satu hadiah = 0.0001632
kebarangkalian utk hadiah utama 1 dari 132 juta..

he he ada berani..

aiman27
02-06-2010, 10:00 AM
keputusan cabutan SSP bulan MEI..

http://www.bsn.com.my/simpanan/ssp/keputusanssp.asp

ahbond
03-06-2010, 10:26 AM
keputusan cabutan SSP bulan MEI..

http://www.bsn.com.my/simpanan/ssp/keputusanssp.asp

Mekasih bro...:)cgrock

2bz4money
03-06-2010, 11:13 PM
21,540 hadiah / 132,000,000

kebarangkalian utk salah satu hadiah = 0.0001632
kebarangkalian utk hadiah utama 1 dari 132 juta..

he he ada berani..

Tak rugi apa2 pun..ntah2 rezeki dtg menggolek, siapa tau, kann..Berbanding dgn sikap tunggu dan lihat, kebarangkalian pun tarak..:D

Atas hemat ni, pagi tadi aku pegi tambah sikit lagi kebarangkalian utk menang hadiah..

mr.khairul
04-06-2010, 12:05 AM
apepe pn aku baru menang tmpt ke-11 cabutan bulan mei hehehe...br 2 bulan aku beli.target nk pau camry yg ade 2.tp klu xdapek...pakcik menang moto pn jadi la.pakcik kayo hihihi...

ahbond
04-06-2010, 03:02 AM
apepe pn aku baru menang tmpt ke-11 cabutan bulan mei hehehe...br 2 bulan aku beli.target nk pau camry yg ade 2.tp klu xdapek...pakcik menang moto pn jadi la.pakcik kayo hihihi...

Cayalah....dan tahniah..Tuah manusia siapa yang tahu...:">

aiman27
04-06-2010, 10:13 PM
apepe pn aku baru menang tmpt ke-11 cabutan bulan mei hehehe...br 2 bulan aku beli.target nk pau camry yg ade 2.tp klu xdapek...pakcik menang moto pn jadi la.pakcik kayo hihihi...

moto pn motolah...janji dapat gak..hehe

sureheboh.com
04-06-2010, 10:18 PM
Aku dah 3 kali dapat tapi cabutan no 12 je dan cabutan negeri sekali

sureheboh.com
04-06-2010, 10:21 PM
apepe pn aku baru menang tmpt ke-11 cabutan bulan mei hehehe...br 2 bulan aku beli.target nk pau camry yg ade 2.tp klu xdapek...pakcik menang moto pn jadi la.pakcik kayo hihihi...

8 UNIT HADIAH KE-7
MODENAS GT128

074544915
351691567
494221373
506703260
510640878
593104839
634492569
650168449

mana satu boss ni :eek:

tjbumi
05-06-2010, 12:18 AM
best gak dapat moto tu. Sijil SSP tu korang beli berapa RM, baru dapat moto tu... ni nasib2 je kan... bukan semua dapat...

abgmie
05-06-2010, 01:40 AM
salam,

bagi abgmie SSP bagus untuk simpanan masa tua...imbuhan hadiah tu sebagai bonus shj...terpulang kepada masing2 macam mana nak buat tabungan...

jika ada rezeki dapat first prize tu...alhamdullillah..

:D

aiman27
09-06-2010, 10:50 AM
Cabutan ‘SSP HIGH SAVERS’(Disember)

*Diadakan pada bulan Disember 2010 dan layak disertai oleh penyimpan SSP yang mempunyai simpanan minimum sebanyak RM20,000 dan ke atas sebelum atau pada 30 Jun 2010.
*Simpanan minimum tersebut hendaklah dikekalkan sehingga cabutan iaitu pada bulan Disember 2010

Hadiah yang disediakan adalah:-
*BMW120iConvertible
*Baucar Barangan kemas bernilai RM50,000 x 3
*SSP bernilai RM10,000 x 5

orang kaya bertambah kaya...orang miskin terus makin miskin...ini sedikit sebanyak akan menambahkan jurang antara 2 golongan ini

zhary
09-06-2010, 11:45 AM
Sye pun penah dapat hadiah SSP nih, tapi dpt hadiah ciput jer, consolation prize - sebuah rice cooker jenama tah tak ingat dah. Sye dpt hadiah ni lbh krg 11thn lepas..

Skrg masih simpan kat SSP lagi, tapi tak penah dapat hadiah dah... rasa cam hampeh jer menunggu nak dapat BMW or Merc...

moneymaker3000
09-06-2010, 11:48 AM
1000 hadiah setiap bulan tu sebenarnya hanya 5% keuntungan dari pihak bank

mygol
09-06-2010, 12:23 PM
senang je nak menang...masuk 200-300k..jgn beli serentak..beli la tiap2 bulan 10k ke 20k 30k..cmtu la

mcm Dr balkis di kelantan dia membeli sijil ni mcm tu la..tiap2 bulan dia beli..skrg total ada dekat 400k nilai sijil dia...boleh katakan tiap2 tahun dia menang..keta dh 2 kali menang..

ada jgk yg beli skit pun kena..nasib ler...tp klu beli banyak peluang utk dpt tu ada..

Hari tu masa kat 1utama.....ada yg dapat Mercs E200....dgn menyimpan hanya RM10 je....dah nasib nak dpt kot...

aiman27
13-06-2010, 10:05 AM
Hari tu masa kat 1utama.....ada yg dapat Mercs E200....dgn menyimpan hanya RM10 je....dah nasib nak dpt kot...



29 MEI 2010
DI 1 UTAMA SHOPPING CENTRE,BANDAR UTAMA, PETALING JAYA, SELANGOR

HADIAH PERTAMA
BMW 523i

MOHAMMAD IZZAT BIN MOHAMMAD TARMIZI
PUTRAJAYA
No. Sijil :509469149

aiman27
13-06-2010, 10:16 AM
cabutan untuk bulan jun akan diadakakan:

Tempat : Alor Setar Mall, Kedah
Tarikh : 26 Jun 2010(sabtu)
Masa : 3.00-5.00 ptg

nor_67
13-06-2010, 10:21 AM
akak masuk dah 5 tahun..mula2 beli sikit2 pastu org kate kalu sikit2 x di ambil kira utk cabutan mega so belilah seribu seribu...pun samer gak..finally dah keluarkan beli Simpanan Emas lagi berbaloi baloi

anak_jatiperak
13-06-2010, 12:59 PM
Salam.. tmn fikir mcm tu da... apa nak jadi da

DanielAriffin
13-06-2010, 03:40 PM
Salam...
betui tu... kalau ada duit betui2 lebih.. saja nak try lucky it's ok.. kalau untuk keuntungan saya rasa tidak.. untuk anak saya pon saya letak dalam investmentlink.. now pon dah collect RM9600 untuk elaun saja tahun ni.. sehari yg lepas pon selamat duit poket RM2038.. elaun masuk lagi RM2400.. sapa nak kasi..:)paid:)paid:)paid

ConverT
13-06-2010, 05:44 PM
hadiah2 yg ditawarkan mmg menarik. klu x menarik xda la sambutan. hadiah 1700 jenis, yg simpan beratus juta. duit tu bank rolling buat biz. untung gila2. serpihan je buat beli hadiah tu.

AzMiLLioNaiRe
13-06-2010, 06:08 PM
hadiah2 yg ditawarkan mmg menarik. klu x menarik xda la sambutan. hadiah 1700 jenis, yg simpan beratus juta. duit tu bank rolling buat biz. untung gila2. serpihan je buat beli hadiah tu.

betul3 :D:D:D

aiman27
14-06-2010, 12:00 PM
sepatutnya dividen pun patut dinaikkan lagi di samping memberi hadiah2 untuk cabutan... cabutan ada baiknya untuk membuatkan pemegang tertunggu2 keputusan setiap bulan...

NYIBLORONG
14-06-2010, 12:23 PM
macam macam SIMPANAN :p

ps: teknik GOMEN kumpul duit..dah paham dah. :">

ahbond
14-06-2010, 09:58 PM
macam macam SIMPANAN :p

ps: teknik GOMEN kumpul duit..dah paham dah. :">

Betul tu..banyak teknik teknik menyimpan...semuanya tepuk dada tanya selera...hehehe

:D :)cgrock

zamreda
14-06-2010, 10:09 PM
hadiah punyalah best....yng mutu bank nie tak pernah nak ningkat.........:))

bunuhdiri
14-06-2010, 11:15 PM
dah msk 5 thn beli sikit2( strategi la konon)

habuk pun tarak

ahbond
15-06-2010, 12:44 AM
dah msk 5 thn beli sikit2( strategi la konon)

habuk pun tarak

Samalah kita...tapi tetap nak mencuba...sesak-sesak..let go jer nanti...eheheh :D

zamreda
15-06-2010, 12:46 AM
sijil yng hilang kena caj balik buat kan?.....Rm 5..

klau 1000 keping....Rm 5 kali 1000= Rm 5000..

kalu terbakar lagilah...aduss....

KABA
15-06-2010, 07:54 AM
setiap bulan mesti beli dalam 50 ringgit..
bagusnya bila sesak leh cagar untuk buat loan ngan bsn..
sijil pun masih layak untuk cabutan setiap bulan..

ConverT
15-06-2010, 08:11 AM
setiap bulan mesti beli dalam 50 ringgit..
bagusnya bila sesak leh cagar untuk buat loan ngan bsn..
sijil pun masih layak untuk cabutan setiap bulan..


div dapat 2%, buat loan kena interest brapa plak. :-?

KABA
15-06-2010, 08:57 AM
div dapat 2%, buat loan kena interest brapa plak. :-?

interest 4%..jumlah loan boleh buat 90% dari nilai SSP..minimum loan 5K..so kena ada paling kurang 5300 ringgit sijil SSP..

loan tu tujuannya in case nak pakai duit tapi sayang nak jual SSP tuh :D

ConverT
15-06-2010, 09:23 AM
interest 4%..jumlah loan boleh buat 90% dari nilai SSP..minimum loan 5K..so kena ada paling kurang 5300 ringgit sijil SSP..

loan tu tujuannya in case nak pakai duit tapi sayang nak jual SSP tuh :D

jd makin rugi la plak....hurm:(. untung klu dapat hadiah :D.

ezis2u
15-06-2010, 09:38 AM
Cabutan ‘SSP HIGH SAVERS’(Disember)

*Diadakan pada bulan Disember 2010 dan layak disertai oleh penyimpan SSP yang mempunyai simpanan minimum sebanyak RM20,000 dan ke atas sebelum atau pada 30 Jun 2010.
*Simpanan minimum tersebut hendaklah dikekalkan sehingga cabutan iaitu pada bulan Disember 2010

Hadiah yang disediakan adalah:-
*BMW120iConvertible
*Baucar Barangan kemas bernilai RM50,000 x 3
*SSP bernilai RM10,000 x 5

orang kaya bertambah kaya...orang miskin terus makin miskin...ini sedikit sebanyak akan menambahkan jurang antara 2 golongan ini

moga2 aku boleh tersenarai dalam salah satu pemenang nih....aminnn...
:)paid:)paid:)paid

versa
15-06-2010, 09:56 AM
klau menang bsn akan call kita ke atau tiap2 bulan kena pegi bsn utk check keputusan?

aiman27
15-06-2010, 04:15 PM
klau menang bsn akan call kita ke atau tiap2 bulan kena pegi bsn utk check keputusan?

kalu nak check online boleh kat website bsn
www.bsn.com.my

sape yang pernah menang cabutan sila beri maklumat tambahan....

2bz4money
16-06-2010, 01:24 AM
moga2 aku boleh tersenarai dalam salah satu pemenang nih....aminnn...
:)paid:)paid:)paid

Tahniah, kerna menyimpan SSP >20k utg menang merc sport tu.. Sapa2 nak peluang cabutan high savers, cepat2 lah cukupkan 20k sehingga hujung bulan Jun ni..

p/s: aku harap cabutan yg biasa2 jer..:D

aiman27
17-06-2010, 03:33 PM
buat orang2 utara amya atau yang sekitar alor setar khasnya....


cabutan untuk bulan jun akan diadakakan:

Tempat : Alor Setar Mall, Kedah
Tarikh : 26 Jun 2010(sabtu)
Masa : 3.00-5.00 ptg

aiman27
20-06-2010, 10:37 AM
semalam pi shopg kat star plaza alor setar aku tgk kaunter ssp dibuka kat situ...masa tu tgk xramai pun pengunjung yg pergi ke kaunter berkenaan..

MUGENSEIKI
20-06-2010, 10:43 AM
SSP nie sebenarnya bukanlah skim untuk menyimpan. Ianya lebih kepada skim untuk menang hadiah..cabutan bertuah..dan lucky draw...ITU SAJA.Sebab tu walau masuk RM10 sahaja pun..kalau nombor nak naik...boleh menang sampai puluhan atau ratusan ribu tuuuuu. Kalau nak masuk SSP..tak boleh nak tengok dividen nya. Kalau nak dividen..masuklah ASB sahaja.

Bagi aku..aku masuk skit jer dalam SSP.. alhamdulillah.. aku simpan RM1400 dan dah pernah kena hadiah ratusan ribu..kenangan termanis sepanjang zaman..alhamdulillah..rezeki semua datang dari Allah yang maha esa.

2bz4money
20-06-2010, 08:14 PM
SSP nie sebenarnya bukanlah skim untuk menyimpan. Ianya lebih kepada skim untuk menang hadiah..cabutan bertuah..dan lucky draw...ITU SAJA.Sebab tu walau masuk RM10 sahaja pun..kalau nombor nak naik...boleh menang sampai puluhan atau ratusan ribu tuuuuu. Kalau nak masuk SSP..tak boleh nak tengok dividen nya. Kalau nak dividen..masuklah ASN sahaja.

Bagi aku..aku masuk skit jer dalam SSP.. alhamdulillah.. aku simpan RM1400 dan dah pernah kena hadiah ratusan ribu..kenangan termanis sepanjang zaman..alhamdulillah..rezeki semua datang dari Allah yang maha esa.

woww..kenangan manis pemenang SSP ratusan ribu pulak tu, rezeki terpijak tapi mesti dtg dgn usaha iaitu menyimpan sekurang-kurangnya RM10..:D Smoga kita di sini pulak akan menerima tuah tsbt ..cuba2 tambah keberangkalian kemenangan..:)paid

RIDERFx
20-06-2010, 08:36 PM
ssp= sah sisyem p menteri yg reka

MUGENSEIKI
24-06-2010, 09:25 PM
woww..kenangan manis pemenang SSP ratusan ribu pulak tu, rezeki terpijak tapi mesti dtg dgn usaha iaitu menyimpan sekurang-kurangnya RM10..:D Smoga kita di sini pulak akan menerima tuah tsbt ..cuba2 tambah keberangkalian kemenangan..:)paid

Btule bro..Allah takkan bagi duit jatuh dari langit macam tu saja..mesti ada asbab..penyebab. SSP adalah salah satu kemungkinan penyebabnya lahh...So..simpanlah sewajarnya. Tak payah masuk bebanyak sebab dividennya sikit sangat.

Walaupun dah lebih 10 tahun berlalu..saya hingga kini masih ada RM1000 dalam SSP..manalah tahu kot-kot Allah nak bagi lagi rezeki kan..hehe...so kena adalah asbabnyaa

bazsh
24-06-2010, 09:29 PM
Entah2 xder pun cabutan bertuah tu
Saje nk kasi ramai yg simpan

2bz4money
25-06-2010, 08:45 AM
Entah2 xder pun cabutan bertuah tu
Saje nk kasi ramai yg simpan

Ini lebih baik dan mengelakkan diri daripada terjebak dalam perjudian Magnum 4D yg duit pertaruhan lesap ntah ke mana. So, sapa2 suka main tikam2 ekor atau judi bola, better beli SSP dan dok senyap2 perati sangkut tak tiap2 bulan. Gomen bagi gerenti selamat simpanan dalam SSP ni.:)cgrock

ahbond
25-06-2010, 11:06 AM
Ini lebih baik dan mengelakkan diri daripada terjebak dalam perjudian Magnum 4D yg duit pertaruhan lesap ntah ke mana. So, sapa2 suka main tikam2 ekor atau judi bola, better beli SSP dan dok senyap2 perati sangkut tak tiap2 bulan. Gomen bagi gerenti selamat simpanan dalam SSP ni.:)cgrock

Setuju...:D

highway
26-06-2010, 11:55 AM
Tuah Ayam Nampak Di Kaki...Ade duit lebih tak rugi beli ssp

aiman27
27-06-2010, 01:53 PM
Ini lebih baik dan mengelakkan diri daripada terjebak dalam perjudian Magnum 4D yg duit pertaruhan lesap ntah ke mana. So, sapa2 suka main tikam2 ekor atau judi bola, better beli SSP dan dok senyap2 perati sangkut tak tiap2 bulan. Gomen bagi gerenti selamat simpanan dalam SSP ni.:)cgrock

betol ckp kau tu.. masuk ssp xdpt xrugi xmcm 4D..

aiman27
27-06-2010, 01:57 PM
Entah2 xder pun cabutan bertuah tu
Saje nk kasi ramai yg simpan

mmg ada buat cabutan tu..smlm aku berkesempatan utk g tgk majlis pengundian di kedah.. majlis tu disaksikan oleh wakil jabatan audit negara dan jabatan perbendaharaan..nak tau keputusan penuh tgk paper slsa ni atau di web bsn...

Pulpa
29-06-2010, 08:55 AM
setiap bulan saya simpan rm100 dalam SSP..alhamdulilah pernah dapat DVD player dan Sijil RM100

THX
29-06-2010, 09:46 AM
setiap bulan semak keputusan kat sini, http://www.bsn.com.my/semakssp.asp?set=1
dan harap ada lar satu ke lebih kali, akan terpapar macam kat bawah ni

http://i962.photobucket.com/albums/ae107/thx_mr/bsn-ssp-no1.png

aminnnnnn.... :D

MUGENSEIKI
29-06-2010, 12:18 PM
setiap bulan semak keputusan kat sini, http://www.bsn.com.my/semakssp.asp?set=1
dan harap ada lar satu ke lebih kali, akan terpapar macam kat bawah ni

http://i962.photobucket.com/albums/ae107/thx_mr/bsn-ssp-no1.png

aminnnnnn.... :D

Amiin..semuga nama aku naik pulak lain kali..:D

aiman27
29-06-2010, 12:37 PM
keputusan ssp bulan jun
http://www.bsn.com.my/simpanan/ssp/keputusanssp.asp

melopong lg kali nie:eek:... maklumlah kebarangkalian nak dpt 1700 nisbah 136.6 juta... jd 0.001%...

aiman27
29-06-2010, 12:39 PM
setiap bulan semak keputusan kat sini, http://www.bsn.com.my/semakssp.asp?set=1
dan harap ada lar satu ke lebih kali, akan terpapar macam kat bawah ni

http://i962.photobucket.com/albums/ae107/thx_mr/bsn-ssp-no1.png

aminnnnnn.... :D

sapa dia tu...kawan kau ker..

spidertech
29-06-2010, 12:48 PM
Aduh.. belum rezeki lagi..

THX
29-06-2010, 12:49 PM
sapa dia tu...kawan kau ker..

wallahualam, tak kenal pun :D. apapun tahniah pada para pemenang :)paid

arapaima
29-06-2010, 12:59 PM
Sijil Simpanan Premium(SSP) BSN menawarkan 1700 hadiah untuk dimenangi setiap bulan... tapi yang aku dengar ramai yang merungut tidak menang hadiah pun.. dah lah dividen dia ciput aje kalau tidak silap 2% setahun.. masa awal masuk tidak cukup setahun pun tidak dapat dividen... jadi apa kata anda dalam hal ini...

memula dulu aku pun merungut gak...siap kate tipu psl cabutan tu...bagi hadiah gempak2 la...tup2 mmbr opis aku bgtau bapak dia dpt kete PERDANA V6...aku x caya...cek dlm web BSN...btl ade nama bpk dia...so terbukti mmg x tipu...maybe rezeki aku ALLAH ltk kt tmpt lain la tu...sekian

sureheboh.com
29-06-2010, 01:03 PM
1hb July secara rasmi aku akan jual semua ssp aku.... letih dah tunggu.

ahbond
29-06-2010, 01:28 PM
masih lagi sabar menunggu....

2bz4money
29-06-2010, 07:38 PM
1hb July secara rasmi aku akan jual semua ssp aku.... letih dah tunggu.

Mungkin dah boring no.yg lama..So, jual dan beli semula..Tapi, seeloknya simpanlah sijil SSP yg lama walaupun bernilai RM10. Mungkin ada rezeki utk cabutan sijil SSP yg lebih 10 tahun ataupun ada yg berminat utk membeli sijil SSP yg antik utk sbg koleksi muzium BSN satu hari nanti..:)cgrock

p/s: Mcm kumpul setem lama pulak..

monster7717
30-06-2010, 03:59 PM
Mungkin dah boring no.yg lama..So, jual dan beli semula..Tapi, seeloknya simpanlah sijil SSP yg lama walaupun bernilai RM10. Mungkin ada rezeki utk cabutan sijil SSP yg lebih 10 tahun ataupun ada yg berminat utk membeli sijil SSP yg antik utk sbg koleksi muzium BSN satu hari nanti..:)cgrock

p/s: Mcm kumpul setem lama pulak..

hehe..menarik gak tu...tapi betul juga, lagi lama laaagi antik..value lagi tinggi..kot2 laa...:)) aku ingat dulu member aku beli siap tanya nombor siri dari sekian2 smpai sekian2 dier nak beli...rm 10 punya...tak salah aku dier beli 5k..

last2, jual semua lepas 2 tahun tak tercabut2 no siri dier tu..hehe

ahbond
10-07-2010, 01:43 AM
Rezeki belum ada...Tuah Ayam nampak di kaki...so Tuah Manusia siapa tahu...hahaha...Yang bertuah nie hanya Hang Tuah shj....

TANjb
13-07-2010, 05:28 PM
Dah simpan bertahun-tahun, habuk pon tarak .......nak jual bulan ni , lepas tu invest kat emas.

abu85
13-07-2010, 06:23 PM
bulan ni aku nak test luck aku la..

aku cabuatan vbertuah,,, mmg susah susah susah nak kena..

klw cabuatan bertuah semua daapt tu ader la..

ingat nak test SSP plak.. harap.. mmg senag senag sneang nak kena
ee

ebizz
13-07-2010, 06:33 PM
salam

ebizz ada simpan 5 nombor je.... RM50.00 sebagai tukun...mana tahu untung sabut terbakar api.. untung batu jadi tuku api....:))

2bz4money
14-07-2010, 12:54 AM
salam

ebizz ada simpan 5 nombor je.... RM50.00 sebagai tukun...mana tahu untung sabut terbakar api.. untung batu jadi tuku api....:))

Ntah ni betul atau tidak..Ada yg menganggap sbg petua!
Kalu nak mengharapkan sesuatu terjadi kenalah simpan dokumen berkaitan tu dalam bekas simpan beras..:)cgrock

p/s: Jgn pulak dimasak sijil SSP dalam periuk nasi..:D

kaylis
14-07-2010, 01:16 AM
aku masa memula keje dulu, tetiap bulan mesti aku beli ssp 1k...cukup 10 bulan aku stop, ader laa lebey kurang 10k....cukup 2 taun tak dapat ape pun aku withdraw jerr buat d/payment beli keter....

MUGENSEIKI
14-07-2010, 01:20 PM
Ntah ni betul atau tidak..Ada yg menganggap sbg petua!
Kalu nak mengharapkan sesuatu terjadi kenalah simpan dokumen berkaitan tu dalam bekas simpan beras..:)cgrock

p/s: Jgn pulak dimasak sijil SSP dalam periuk nasi..:D

Bole try nie huhu

abu85
14-07-2010, 01:29 PM
klw kita luper nak cek.. pemenang akan dihubungi ker cam mana ek..

tirani
14-07-2010, 01:30 PM
Ntah ni betul atau tidak..Ada yg menganggap sbg petua!
Kalu nak mengharapkan sesuatu terjadi kenalah simpan dokumen berkaitan tu dalam bekas simpan beras..:)cgrock

p/s: Jgn pulak dimasak sijil SSP dalam periuk nasi..:D


maka sat g kena cari balik sijil aku..ptg ni balik simpan dlm tong beras..man la tau kot dapat merc ka..BMW ka..busuk˛ pun V6 pun takpa..Alhamdulillah..

blink_182
14-07-2010, 01:41 PM
aku masa memula keje dulu, tetiap bulan mesti aku beli ssp 1k...cukup 10 bulan aku stop, ader laa lebey kurang 10k....cukup 2 taun tak dapat ape pun aku withdraw jerr buat d/payment beli keter....

yup

aku pun rasenyer kene wat mcm bro

da lame simpan 6k...kene wat beli kete gak ni

wakakaka

oxygenO2
14-07-2010, 01:45 PM
Hari tu masa kat 1utama.....ada yg dapat Mercs E200....dgn menyimpan hanya RM10 je....dah nasib nak dpt kot...

bro,mane hang tau mamat nie smpn rm10 jer?penah ade thread kt cg citer psl hal ssp nie,de cgrian bitau nk dpt 1st prize kena smpn at least 100k,derang dh set smua 2..

curios lak aku nk tau.. :-?:-?:-?:-?:-?

lonelyplanet
14-07-2010, 02:33 PM
saya melabur di SSP sejak tahun 1985, tak pernah dapat hadiah :-(

MUGENSEIKI
14-07-2010, 03:24 PM
bro,mane hang tau mamat nie smpn rm10 jer?penah ade thread kt cg citer psl hal ssp nie,de cgrian bitau nk dpt 1st prize kena smpn at least 100k,derang dh set smua 2..

curios lak aku nk tau.. :-?:-?:-?:-?:-?

Aku simpan RM1400 dpt 1st prize jugak..huhu.. Alhamdulillahh..

Yang kena..sijil aku yg bernilai RM200

Dkgr@y
14-07-2010, 03:36 PM
2% jer dividen.. tak berbaloi la

MUGENSEIKI
14-07-2010, 03:46 PM
Ingat SSP bukan untuk dividen..lebih kepada cuba luck..so..jgn simpan banyak..simpan sikit..dalam 100 pon ok. Manalah tahu Allah nak bagi rezeki ikut SSP,,,so asbabnya dah ada sebab ko dah beli sijil RM100 tuu..

JEMPOL
14-07-2010, 03:59 PM
klw kita luper nak cek.. pemenang akan dihubungi ker cam mana ek..

:D:D:D
Sebagai slah seorang yg bernasib baik untuk cabitan bulan JUn 2010, aku telah diberitahu secara rasmi minggu lepas melalui sepucuk surat..:):)

highway
14-07-2010, 06:11 PM
:D:D:D
Sebagai slah seorang yg bernasib baik untuk cabitan bulan JUn 2010, aku telah diberitahu secara rasmi minggu lepas melalui sepucuk surat..:):)

Dapat mercedes ke? :)paid:)paid:)paid

ahbond
14-07-2010, 06:17 PM
:D:D:D
Sebagai slah seorang yg bernasib baik untuk cabitan bulan JUn 2010, aku telah diberitahu secara rasmi minggu lepas melalui sepucuk surat..:):)

Nie namanya rezeki berganda...dividen KPF kuar gan Hadiah SSP BSN...:D

arowana
14-07-2010, 10:19 PM
Pas beli jer dah mula berangan dpt kete hehe...

MUGENSEIKI
14-07-2010, 10:26 PM
:D:D:D
Sebagai slah seorang yg bernasib baik untuk cabitan bulan JUn 2010, aku telah diberitahu secara rasmi minggu lepas melalui sepucuk surat..:):)

Tahniah bro..:)cgrock

JEMPOL
15-07-2010, 12:12 PM
Dapat mercedes ke? :)paid:)paid:)paid

Lepaslah utk beli kereta...kereta tolak buah sawit!!!:eek::eek:
Tempat ke sebelas..sijil SSP RM100...jadiklah dari tak mengena langsung..:)):))

2bz4money
15-07-2010, 01:57 PM
Lepaslah utk beli kereta...kereta tolak buah sawit!!!:eek::eek:
Tempat ke sebelas..sijil SSP RM100...jadiklah dari tak mengena langsung..:)):))

Ok sangatlah tu, dapat modal utk beli Power Root, jadi jutawan pulak..:D

aiman27
05-08-2010, 11:38 PM
keputusan ssp julai
http://www.bsn.com.my/simpanan/ssp/keputusanssp.asp

nanat
06-08-2010, 12:42 AM
sbg bekas staff BSN.. kami staff nih xdbenarkan sm sekali tok simpan dlm SSP nih.. dulu boleh tp taun biler xngat mungkin aku blom kijer lg ms tue..dah xdibenarkan coz timbul isu org dlm menang hadiah cabutan..so tetiap hujung bulan kami melopong tgk customer2 yg dok dpt adiah..even simpan RM10 pon bley dpt adiah pertama..Merce @ BMW..huhu.. ader yg beli RM50 pon dpt Exora..sijil customer tue dah ilang dah pon..tp dlm sistem kami tetap ader record customer tue..customer tue dpt dihubungi dan dier tros dtg ke bank..memang bertuah saper2 yg penah menang nih..memang dividen nyer rendah..peluang pon tipis utk menang..semua atas rezeki masing2..dan berdoalah byk2 mudah2 han Allah memberi kalian peluang tersebut..

ady80
06-08-2010, 01:12 AM
setiap bulan semak keputusan kat sini, http://www.bsn.com.my/semakssp.asp?set=1
dan harap ada lar satu ke lebih kali, akan terpapar macam kat bawah ni

http://i962.photobucket.com/albums/ae107/thx_mr/bsn-ssp-no1.png

aminnnnnn.... :D

alhamdulillah...broo..:)cgrock....bila la rezeki aku pulak...:D

egold2u
06-08-2010, 01:23 AM
tiap2 bulan aku check ni jek kuar...:(:):">

http://i299.photobucket.com/albums/mm315/jomforex_2008/ssp.jpg

CL's
06-08-2010, 01:28 AM
besok aku nak cash out Rm2k yg tak pernah lekat hadiah....
selamat jalan SSP...
http://www.smiliegenerator.de/s37/smilies-36570.png
:)):)):))

CL's
06-08-2010, 01:32 AM
saya melabur di SSP sejak tahun 1985, tak pernah dapat hadiah :-(
lagi mantap...
dah cukup 25 tahun tu...

egold2u
06-08-2010, 01:36 AM
lagi mantap...
dah cukup 25 tahun tu...


kalu simpan rm1000 kat unit trust dgn kadar pulangan 10% setahun dah terkompaun jadi rm12k dah tu dlm masa 25 tahun...:)paid

abu85
06-08-2010, 08:16 AM
huhuh aku baru test,,

nak test sampai hujung tahun ni..

bulan januari tahun tak dapat masuk ASB terus huhu,,

klw aku menang kereta hahahahaahha

darkartz
06-08-2010, 09:02 AM
Tanya sket..
Brapa pulangan yg bsn bagi salunye..
ada gak pendapat kate ssp ni haram..
aku pon xmndalami mnatang ni sbb xtlibat.. =D~

2bz4money
06-08-2010, 03:40 PM
besok aku nak cash out Rm2k yg tak pernah lekat hadiah....
selamat jalan SSP...
http://www.smiliegenerator.de/s37/smilies-36570.png
:)):)):))

Kalu :(scam sudah pasti u tak di :)paid
SSP ni jaminan gomen..kalu ada rezeki, x kemana walaupun dah simpan lebih 25 tahun..:)cgrock

ahbond
06-08-2010, 04:06 PM
Bagi den..den totap..simpan bulan2...klu ada balance lebih...kira bukan simpanan wajib...cuma klu ada balance lebihan...

abu85
06-08-2010, 05:58 PM
lagi mantap...
dah cukup 25 tahun tu...


25 tahun ader dah ader brp semua tu...:)paid:)paid:)paid

scorpio
07-08-2010, 04:09 PM
den pun dah beli SSP....hope ada luck utk cabutan...:):)

highway
02-10-2010, 03:41 PM
Ada duit 5000 dlm sijil simpanan premium
since 2002 x penah menang pon...:p:p:p

kalo masuk ASB...

8% x 5000 x 8 thn = rm 3200
:((:((:((:((

2bz4money
02-10-2010, 05:26 PM
Ada duit 5000 dlm sijil simpanan premium
since 2002 x penah menang pon...:p:p:p

kalo masuk ASB...

8% x 5000 x 8 thn = rm 3200
:((:((:((:((

Ini pilihan sdr..
Pilihan saya, SSP ni memberi peluang utk terpilih; walaupun saya sendiripun x pernah sangkut2. Fikir positif bro. Kalu x tahan, kuarkan je..:)cgrock

highway
02-10-2010, 06:32 PM
mngkin kena jual...beli nombor baru kot.... :D

firdaus90
02-10-2010, 06:35 PM
huhu...xtaw ape2 pun psl ssp.

2bz4money
02-10-2010, 10:40 PM
huhu...xtaw ape2 pun psl ssp.

Bole lawat web BSN ini for more info (http://www.bsn.com.my/simpanan/ssp/pengenalanssp.asp):)cgrock

2bz4money
02-10-2010, 10:43 PM
mngkin kena jual...beli nombor baru kot.... :D
Jgn lupa pulak pasal ni..:)paid

Dividen bagi tahun 2009 telah dibayar kepada pemegang sijil yang layak pada 18 Januari 2010 dan boleh dituntut di mana-mana cawangan BSN yang berhampiran.
#
Dividen yang tidak dituntut dalam masa setahun daripada tarikh pembayaran akan dihantar ke Pendaftar Wang Tidak Dituntut.

highway
03-10-2010, 05:42 PM
Jgn lupa pulak pasal ni..:)paid

Dividen bagi tahun 2009 telah dibayar kepada pemegang sijil yang layak pada 18 Januari 2010 dan boleh dituntut di mana-mana cawangan BSN yang berhampiran.
#
Dividen yang tidak dituntut dalam masa setahun daripada tarikh pembayaran akan dihantar ke Pendaftar Wang Tidak Dituntut.

rasanya mmg x pnh amik dividen nya tuh.... nnt try pi check

yid
03-10-2010, 05:52 PM
Teringat masa dapat supply crv kat BSN utk SSP dapat jumpa dgn pemenang yg hanya cuma setahun sahaja dah menang keta. SSP ni kira nasiblahpada yg bertuah sekurang2nya duit tak hilang kalau dibandingkan dgn rama yg melabur kat nombor ekor bertahun2 walaupun menang tapi tak setimpal dgn pelaburan yg dibuat.(JUDI)

highway
03-10-2010, 07:37 PM
Teringat masa dapat supply crv kat BSN utk SSP dapat jumpa dgn pemenang yg hanya cuma setahun sahaja dah menang keta.

mesti dia invest juta2 kan? :">:">:">

AuraSuccess_88
03-10-2010, 07:50 PM
dividen tu sikit sbb duit dia wat hadiah cabutan.. tp x pnh dpt pun..

apakah perlu dilihat dari sudut nasib?


yg dapat tu ade ker depa umumkan ker ape ker..ker yg dok dapat semua org depa jugak pe.hahaha

highway
03-10-2010, 08:38 PM
apakah perlu dilihat dari sudut nasib?


yg dapat tu ade ker depa umumkan ker ape ker..ker yg dok dapat semua org depa jugak pe.hahaha

mmg depa umum....ade kt website bsn..nak buat cabutan pon ade audit pegi tgk....bese depa but kt shopping mall

cdan
03-10-2010, 09:49 PM
tajuk tread: SSP tidak semua untung, lebih sesuai kot.... :-?

2bz4money
04-10-2010, 01:42 AM
rasanya mmg x pnh amik dividen nya tuh.... nnt try pi check

hang pi update buku bsn..div yg aku dpt bole tahan jugak..:)paid

ahbond
04-10-2010, 11:04 PM
tajuk tread: SSP tidak semua untung, lebih sesuai kot.... :-?

Saya sokong...eheheh...:D

spidertech
01-11-2010, 12:55 PM
Ade sape2 warga CG yg kena tak cabutan SSP utk bulan OKTOBER 2010?

shaman_xeon
01-11-2010, 02:39 PM
hampeh kalu nak dapat...bek simpan lam asb..ag untung.

mygol
01-11-2010, 02:40 PM
Ade sape2 warga CG yg kena tak cabutan SSP utk bulan OKTOBER 2010?

Aku x kena...tapi office mate aku dpt.....
dpt kete merc lagi......:)cgrock

mygol
01-11-2010, 02:58 PM
bro,mane hang tau mamat nie smpn rm10 jer?penah ade thread kt cg citer psl hal ssp nie,de cgrian bitau nk dpt 1st prize kena smpn at least 100k,derang dh set smua 2..

curios lak aku nk tau.. :-?:-?:-?:-?:-?

Ni org bsn tu yg ckp.....:)

terkini member office aku...baru tadi pegi kat bank...katanya kete akan sampai dlm sebulan....bank bagi hamper dulu....aku tanya kat member aku...berapa dia beli ssp?...dia beli x byk...dlm puluh ringgit je....tapi simpan dah lama...dia target nak BMW...tapi dpt merc.....dia kata dpt kete nak jual....dia nak duit....:)paid

aiman27
01-11-2010, 04:09 PM
tajuk tread: SSP tidak semua untung, lebih sesuai kot.... :-?

bagus gak sbb yang dpt cabutan bertuah aje untungnya...

aiman27
01-11-2010, 04:17 PM
Ade sape2 warga CG yg kena tak cabutan SSP utk bulan OKTOBER 2010?

ingatkan dpt luck sbb cabutan dibuat kat kelantan bulan ni....tp melepas la lg...ape dh jd... ape nak jd....

coyotito
01-11-2010, 04:22 PM
tajuk tread: SSP tidak semua untung, lebih sesuai kot.... :-?

ataupon,
SSP...hanya yang dapat Lucky Draw yg Untung:)

fmnauto
03-11-2010, 04:27 PM
aku ada simpan 100k, 5 bulan pertama tiap2 bulan dpt hadiah rm100.bulan ke 7 dan 9 dan dpt lg 100. lps tu aku jual sbb nk guna duit.
tp yg pelik bila aku beli balik(dah 4 bln)tiap2 bln dpt hadiah 100 lg.
xda harapan la nk dpt merc

abu85
03-11-2010, 05:40 PM
harap ader la rezeki perkahwinan aku nanti hehe

ahbond
05-11-2010, 12:55 PM
aku ada simpan 100k, 5 bulan pertama tiap2 bulan dpt hadiah rm100.bulan ke 7 dan 9 dan dpt lg 100. lps tu aku jual sbb nk guna duit.
tp yg pelik bila aku beli balik(dah 4 bln)tiap2 bln dpt hadiah 100 lg.
xda harapan la nk dpt merc

..Banyak tu 100K...Perhh dapat gak....itu mcm dividenlah hahaha...:D

2bz4money
05-11-2010, 06:37 PM
..Banyak tu 100K...Perhh dapat gak....itu mcm dividenlah hahaha...:D

dia parking je, tapi kebarangkalian nak dpt tu lebih tinggi. mujurlah sangkut juga walaupun rm100.

aku pun parking minima, tapi rezeki belum tiba. tunggu je lah :)cgrock

boya
10-11-2010, 02:21 AM
..Banyak tu 100K...Perhh dapat gak....itu mcm dividenlah hahaha...:D

kira lucky sgt2 dah tu, almost tiap2 bulan dpt walaupun saguhati.
Aku da 6 bulan invest dlm 85K habuk pun tarak.. =(

aiman27
23-11-2010, 11:25 AM
SSP PURCHASE
Make an SSP purchase for at least RM10 (1 unit) via any of these channels:

* BSN counters
* ATM
* CDM
* BSN:SMS (SMS Banking)
* MyBSN (Internet Banking)
* Standing Instruction
* Salary deduction

View Guide on How to Purchase SSP via ATM.

You can purchase the SSP units by:

* Cash
* Cheque

BENEFITS

* You can save and stand a chance to win attractive prizes at the same time.
* A terrific gift, bonus, insentive or token of appreciation for friends, family, employees and clients.

RANDOM FACTS ABOUT SSP

* SSP Prizes must be collected within 1 year upon the announcement of the winners.
* SSP Draw Results will be published in selected newspapers, via MyBSN and at any BSN branch Information Board.
* SSP Certificates are not transferable.
* SSP Certificate Holder is still entitled for the draw within 12 months from the date of his demise.
* Your certificate can be fully or partly redeemed after 45 days from the issuance of certificate.
* Your savings are guaranteed by the Government of Malaysia.
* All prizes are exempted from income tax.
* All units are entitled for the monthly draw, for as long as it has not been redeemed.
* Your SSP can easily be replaced, if lost.
* SSP Certificate Holders (with minimum savings of RM4,000) aged 21 and above is entitled to apply for BSN Credit Cards.


source : http://www.mybsn.com.my/pb_ssp.html

spidertech
26-11-2010, 08:44 PM
bile giliran aku nak dapat hadiah plak.. harap dapat BMW utk cabutan bulan 11 ni... Amin!

addy
26-11-2010, 09:14 PM
SSP ni BSN kumpul utk main forex

aiman27
28-11-2010, 11:46 AM
ape citer dgn cabutan ssp kat sabah smlm..

ahbond
29-11-2010, 12:02 AM
SSP nie den target nak simpan dalam 20K...ehehe..Tapi masih jauh lagi...dapat ker idak biar jer situ...mungkin rejeki den belum lagi...hahaha...

2bz4money
29-11-2010, 01:46 AM
27 November, 2010 18:04 PM

Kereta Mewah Sebagai Hadiah Utama Cabutan Sijil Simpanan Premium BSN

PETALING JAYA, 27 Nov (Bernama) -- Kereta mewah seperti Mercedes Benz C200EL, E200 CGI, BMW 523i dan BMW 320i Coupe adalah antara hadiah-hadiah cabutan Sijil Simpanan Premium Bank Simpanan Nasional (BSN) pada akhir tahun.

Hadiah-hadiah lain termasuklah sebuah Toyota Camry 2.0E, Perodua Alza MPV 1.5 serta pakej mengerjakan umrah.

Timbalan Ketua Perbankan Pengguna dan Pembangunan Perniagaan, Yunos Abd Ghani berkata pemenang hadiah-hadiah utama akan diumumkan di Melaka.

Beliau berkata berikutan sambutan menggalakkan untuk SSP, BSN telah meningkatkan harga bulanan kepada 1,700 berbanding 1,616 tahun lepas.

"Konsep simpan dan menang, telah menjadikan SSP antara produk simpanan paling popular di kalangan rakyat Malaysia.

"Setakat ini, kami mempunyai lebih daripada 1.4 juta pemegang SSP dengan nilai melebihi RM1.35 bilion. Tahun lepas, kami mencatatkan 1.2 juta pemegang," kata beliau kepada pemberita di Karnival Mega SSP BSN, pada hari Sabtu.

Yunos menjangkakan yang jumlah itu akan meningkat lagi tahun depan hasil promosi secara agresif oleh bank berkenaan.

"Kami merancang menawarkan lebih banyak hadiah dan promosi menarik untuk menarik lebih ramai pemegang sijil," tambah beliau.

Sijil SSP boleh dibeli di mana-mana mesin teler, mesin deposit tunai cawangan BSN, malah menerusi perbankan internet BSN yang baru dilancarkan dengan simpanan minimum RM10.

"Perbankan internet MyBSN ialah satu lagi inisiatif yang diambil oleh BSN untuk menyediakan pilihan kemudahan perbankan asas kepada pengguna," tambah beliau.

Setakat ini, lebih 24,000 pengguna telah menggunakan MyBSN.

Menjelang akhir 2011, 300,000 pengguna dijangka menggunakan perkhidmatan perbankan internet.

-- BERNAMA

aiman27
29-11-2010, 11:33 AM
tiap2 bulan berdebar menanti keputusan SSP.. esok jgn lupa tgk dlm utusan malaysia kot2 ANDALAH PEMENANGNYA.. arini nak beli utusan juga nak simpan pasal smart swipe 6E..

aiman27
26-12-2010, 05:01 PM
jgn membeli ssp melalui mesin ATM.. utusan rabu lepas ada memaparkan masalah pembeli selepas lebih setahun transaksi tetapi masih belum mendapat sijil berkenaan...

2bz4money
27-12-2010, 02:09 AM
jgn membeli ssp melalui mesin ATM.. utusan rabu lepas ada memaparkan masalah pembeli selepas lebih setahun transaksi tetapi masih belum mendapat sijil berkenaan...

aku x penah cuba buat online lagi. kad atm Giro pun x apply pasal x mau kena caj RM8; semata2 ada buku a/k utk masuk dividen SSP jer kalu ada.

p/s: menunggu kptsn cabutan Dis2010 yg djangka cabut pada 25/12 di Melaka. Pada 28/12, bole cuba check guna IC kat laman web mybsn..:)cgrock

Joe Kedah
27-12-2010, 08:00 AM
Aku simpan RM1400 dpt 1st prize jugak..huhu.. Alhamdulillahh..

Yang kena..sijil aku yg bernilai RM200

Jika Allah kehendaki, betapa bertuahnya kita. :)


saya melabur di SSP sejak tahun 1985, tak pernah dapat hadiah :-(

Alahai lamanya.
Aku sejak 2002 setiap bulan invest ssp rm1k, mmg xdak nasib aku bab gini. Mau xmau niat utk simpan ja lar #:-S

Jaynazrin
27-12-2010, 08:10 AM
aku dah simpan sejak tahun 1995. pernah menang RM100 dari SSP thn 1999. sekali tu jer. La ni sampai skrg tak pernah kena. Rasanya macam tak berbaloi....

2bz4money
27-12-2010, 09:11 AM
aku dah simpan sejak tahun 1995. pernah menang RM100 dari SSP thn 1999. sekali tu jer. La ni sampai skrg tak pernah kena. Rasanya macam tak berbaloi....

Fyi, ada cabutan khas utk yg menyimpan min RM500 selama 10 tahun ke atas pada bulan Julai; dan yg menyimpan min RM20k pada bulan Dis.

So, penyimpan klasik yg setia menunggu berpeluang utk menang jugak..

http://www.mybsn.com.my/images/SSP/BMW320i.jpg
http://www.mybsn.com.my/images/SSP/camry11.jpg
http://www.mybsn.com.my/images/SSP/alzabsn.jpg
http://www.mybsn.com.my/images/SSP/myviez.jpg

aiman27
28-12-2010, 04:55 PM
MELAKA 25 Dis. – Bank Simpanan Nasional (BSN) menawarkan hadiah bernilai kira-kira RM13 juta untuk dimenangi oleh penyimpan Sijil Simpanan Premium (SSP) tahun depan.

Naib Presiden Kanan dan Ketua Perbankan Cawangan BSN, Azaddin Ngah Tasir berkata, sejumlah 3,000 hadiah disediakan bagi Cabutan Bulanan SSP, termasuk kereta mewah jenis Mercedes Benz C200 CGI, BMW 320i dan Toyota Camry 2.0E.

Tahun depan, BSN akan memperkenalkan Cabutan Jaminan Masa Hadapan dengan hadiah istimewa kereta BMW 523i, Mercedes Benz E200 CGI dan Proton Inspira 1.8 CVT, katanya kepada pemberita selepas merasmikan Majlis Cabutan SSP bagi bulan Disember di sini hari ini.

Beliau berkata, dua cabutan khas iaitu Cabutan Penghargaan dan Cabutan SSP “High Savers” yang diperkenalkan tahun ini, akan diteruskan tahun depan.

Azaddin berkata, penyimpan juga digalakkan menambah jumlah simpanan kerana BSN akan membayar dividen kepada pemegang SSP yang mempunyai simpanan minimum RM2,000. – Bernama.

bilangan hadiah ssp dah bertambah tahun depan. apakah nasib utk tahun depan pula.

abu85
28-12-2010, 05:41 PM
hari ni dia cabut ker...

kena check ni

abu85
28-12-2010, 05:42 PM
asyik tak dapat jer ni adeiiiiiiiii

aiman27
28-12-2010, 07:17 PM
hari ni dia cabut ker...

kena check ni

cabutan dibuat sabtu lepas. cubatan akan dibuat pada hari sabtu hujung bulan. leh check mulai arini kat website bsn atau dalam utusan pun ade gak..

aiman27
28-12-2010, 07:26 PM
bbpa hari lepas kuar paper pemenang power root mendapat RM1j dlm bentuk sijil ssp manakala 9 yg lain mendapat RM10K juga dalam bentuk sijil ssp... tahun depan mane tau menang cabutan ssp lak..

ahbond
28-12-2010, 08:17 PM
miss lagi...hahahaa

TT
28-12-2010, 08:26 PM
check2 cpat..mane tau kena

http://www.mybsn.com.my/mybsnweb/cc_check_ssp_list.do

TT
28-12-2010, 08:27 PM
We are Sorry !
The NRIC No./SSP Cert No. you entered did not make the list. Better luck next time!

2bz4money
29-12-2010, 09:04 AM
We are Sorry !
The NRIC No./SSP Cert No. you entered did not make the list. Better luck next time!


Mari Kita Tengok Sapa yg kena..Klik gambo :)cgrock

http://www.mybsn.com.my/images/SSP/mercedesbenze200cgi.jpg (http://www.mybsn.com.my/pb_ssp_draw_result.html)

gastacopz
03-01-2011, 09:49 AM
aku da jual smua ssp aku..x pnh nk menang......

twopieces84
03-01-2011, 12:33 PM
We are Sorry !
The NRIC No./SSP Cert No. you entered did not make the list. Better luck next time!

teringat dulu2 masa main tikam...asyik2 dapat "Terima Kasih"...:D

ahbond
03-01-2011, 01:21 PM
teringat dulu2 masa main tikam...asyik2 dapat "Terima Kasih"...:D

Den pun baru ingat nie...hehehee...
Zaman tu masa nak posa gan nak ghaya jer melambak tikam-tikam nie..hahaha :D

Takleh samakan nie dgn tikam2..hahahaa:))

2bz4money
03-01-2011, 01:42 PM
aku da jual smua ssp aku..x pnh nk menang......

Tadi pagi, lps update asb, aku pi BSN nak update buku; adalah bbrpa hinggit dpt hasil simpanan SSP.:)paid Walaupun pd mulanya berhasrat nak jual SSP tapi bila ingatkan objektif menyimpan sambil brpluang menangi hadiah x jadi pulak.

Bagi yg ada buku BSN, sila pastikan x guna servis kad ATM krn ianya akan menyusutkan RM8 setahun drp simpanan. Bayangkanlah duit div SSP diterima terus kena offset dgn RM8, kan merugikan jer..:)cgrock

real_rolls
03-01-2011, 02:17 PM
aku pun dah give up dah nak 5 thn simpan 10k x dpt apa2 pun, at least dlm asb dah boleh tv lcd sebiji..

arowana
03-01-2011, 02:34 PM
kalau ada rezeki x ke mana.. asas utama menyimpan..

ayman
03-01-2011, 06:58 PM
harapan nk menang tu kecik jer.. kena faham tu je dulu.. tp kalau menang.. lalala...

pertiwi
03-01-2011, 06:59 PM
tak haram ke cabutan2 ni?

aiman27
19-01-2011, 09:47 AM
kalau ikut kebiasaan sabtu minggu dpn akan ada cabutan bertuah utk bulan januari.. ker xde cabutan bulanan seperti tahun lepas lagi?sebab yg tt jupe kat web bsn pasal ni aje..

SPECIAL SSP DRAWS

SSP Jaminan Masa Depan Draw
There will be five (5) SSP Jaminan Masa Depan draws throughout the year 2011.
The draws will be held in April, May, June, October and November 2011.
Only eligible for SSP Holders who has minimum savings of RM1,000 and above, before or on the draw date of draw months.

SSP Appreciation Draw
The draw will be held in June 2011.
Only eligible for SSP Holders who has saved for 5 years and above.
Any one of the SSP certificate must be purchased in between the year 1978 to June 2006.
The certificate must be active up to the draw date, June 2011.

SSP High Savers Draw

* The draw will be held in December 2011.
* Only eligible for SSP Holders who has minimum savings of RM20,000 and above, before or on 30th September 2011.
* The minimum savings amount must be maintained until the draw date, December 2010.

aiman27
19-01-2011, 09:50 AM
Tadi pagi, lps update asb, aku pi BSN nak update buku; adalah bbrpa hinggit dpt hasil simpanan SSP.:)paid Walaupun pd mulanya berhasrat nak jual SSP tapi bila ingatkan objektif menyimpan sambil brpluang menangi hadiah x jadi pulak.

Bagi yg ada buku BSN, sila pastikan x guna servis kad ATM krn ianya akan menyusutkan RM8 setahun drp simpanan. Bayangkanlah duit div SSP diterima terus kena offset dgn RM8, kan merugikan jer..:)cgrock

berapa div ssp tahun lepas bro?

abu85
19-01-2011, 10:06 AM
tahun ni dengar cite tambah lagi hadiah..

ahbond
19-01-2011, 10:29 AM
Den tetap pilih..walaupun belum pernah merasa...

arowana
19-01-2011, 10:45 AM
Sabar menunggu semua.. sambil menyimpan ada untungnya.

sangbogol
19-01-2011, 11:42 AM
aku simpan dah 11 tahun dalam ssp nih haram x dapat ape pun, klu simpan dalam asb dah beribu dh dividen aku dpt. Aku nak jual blk la

2bz4money
19-01-2011, 11:48 AM
berapa div ssp tahun lepas bro?

buka pulak x bawa..tapi ciput jer..:)

sangbogol
19-01-2011, 11:56 AM
dividen 1% jer setahun

2bz4money
19-01-2011, 11:57 AM
aku simpan dah 11 tahun dalam ssp nih haram x dapat ape pun, klu simpan dalam asb dah beribu dh dividen aku dpt. Aku nak jual blk la

BSN AFLAH SSP Pledging Financing-i
If you are eligible for BSN Financing-i Sandaran SSP a Shariah based scheme (Bai' Al 'Inah), you are not only eligible for the SSP Draw with attractive prizes, you will also be able to enjoy more cash in hand.

ELIGIBILITY
* Malaysian citizens.
* Aged 18 years old and above (not more than 65 years old at the end of financing period).
* BSN Sijil Simpanan Premium (SSP) Holder.

DOCUMENTS REQUIRED

* A copy of NRIC (front and back).
* Original and a copy of Sijil Simpanan Premium.
* A copy of any BSN Account (if applicable).

Financing Limit
Minimum RM5,000
Maximum 95% from the value of your Sijil Simpanan Premium

RM5,000-RM20,000 for Financing Period of 3-5 years
RM20,500 and above for Financing Period of 3-10 years.

RATES

Profit Rate (asas tetap) and Financing Period

* 4.00% for the period of 3 - 10 years

p/s: kalu byk SSP tu better laburkan semula ke ASB. Div ASB 7.3% - ProfitRate AFlah 4% = 3.3%

2bz4money
19-01-2011, 12:06 PM
tahun ni dengar cite tambah lagi hadiah..

KLIK SINI SSP PRIZES 2011 (http://www.mybsn.com.my/pb_ssp_prizes2011.html) :)cgrock

p/s: bayangkanlah hadiah2 tu bakal dimiliki oleh anda, cuma persoalannya BILA? :D

2bz4money
19-01-2011, 12:09 PM
aku pun dah give up dah nak 5 thn simpan 10k x dpt apa2 pun, at least dlm asb dah boleh tv lcd sebiji..

SSP Appreciation Draw
The draw will be held in June 2011.
Only eligible for SSP Holders who has saved for 5 years and above.
Any one of the SSP certificate must be purchased in between the year 1978 to June 2006.
The certificate must be active up to the draw date, June 2011.

nubiz4all
19-01-2011, 12:11 PM
SSP ni kira simpan untuk menang hadiah saja la kot!!:D:D

2bz4money
19-01-2011, 12:12 PM
harapan nk menang tu kecik jer.. kena faham tu je dulu.. tp kalau menang.. lalala...

SPECIAL SSP DRAWS

SSP Jaminan Masa Depan Draw
There will be five (5) SSP Jaminan Masa Depan draws throughout the year 2011.
The draws will be held in April, May, June, October and November 2011.
Only eligible for SSP Holders who has minimum savings of RM1,000 and above, before or on the draw date of draw months.

adikacu
19-01-2011, 12:13 PM
ingat nak jual la SSP. masuk dlm ASB lg bagus.

aiman27
19-01-2011, 03:49 PM
KLIK SINI SSP PRIZES 2011 (http://www.mybsn.com.my/pb_ssp_prizes2011.html) :)cgrock

p/s: bayangkanlah hadiah2 tu bakal dimiliki oleh anda, cuma persoalannya BILA? :D


cabutan kat pahang 29hb ni harap dpt package umrah...alhamdullillah. xdpt BMW @ camry pun xper...:-?:-?

2bz4money
19-01-2011, 04:09 PM
cabutan kat pahang 29hb ni harap dpt package umrah...alhamdullillah. xdpt BMW @ camry pun xper...:-?:-?

nawaitu baikkk..smoga doa termakbul..amin :D

ahbond
19-01-2011, 06:34 PM
BSN AFLAH SSP Pledging Financing-i
If you are eligible for BSN Financing-i Sandaran SSP a Shariah based scheme (Bai' Al 'Inah), you are not only eligible for the SSP Draw with attractive prizes, you will also be able to enjoy more cash in hand.

ELIGIBILITY
* Malaysian citizens.
* Aged 18 years old and above (not more than 65 years old at the end of financing period).
* BSN Sijil Simpanan Premium (SSP) Holder.

DOCUMENTS REQUIRED

* A copy of NRIC (front and back).
* Original and a copy of Sijil Simpanan Premium.
* A copy of any BSN Account (if applicable).

Financing Limit
Minimum RM5,000
Maximum 95% from the value of your Sijil Simpanan Premium

RM5,000-RM20,000 for Financing Period of 3-5 years
RM20,500 and above for Financing Period of 3-10 years.

RATES

Profit Rate (asas tetap) and Financing Period

* 4.00% for the period of 3 - 10 years

p/s: kalu byk SSP tu better laburkan semula ke ASB. Div ASB 7.3% - ProfitRate AFlah 4% = 3.3%

Okay gak nie....eheheh...:)cgrock

aiman27
22-02-2011, 01:49 PM
hujung minggu ni 26 Feb 2011 tgk kalendar cabutan akan dibuat di P.Pinang.
hadiah menanti utk bulan ni.

FEBRUARY
Placing Prizes Quantity
1st Prize TOYOTA CAMRY 2.0E 2
2nd Prize UMRAH/TRAVEL PACKAGE 6
3rd Prize MODENAS GT128 15
4th Prize DSLR CAMERA 30
5th Prize MOBILE PHONE 50
6th Prize SSP RM100 3000

DirectorAhmadNisfu
04-03-2011, 06:13 PM
untuk makluman yang masih belum tahu

http://www.mybsn.com.my/pdf/SSPNotice2011.pdf

NOTICE
Dear valued customers
Effective from 1st March 2011 Premium Savings Certificate/Sijil Simpanan Premium(SSP) of Bank Simpanan Nasional (BSN), will be transacted based on Al-Mudharabah contract.

This contract refers to an agreement between the customer as investor participating in syariah compliant financial activities undertaken by BSN as entrepreneur. Any profit will be distributed based on the profit sharing ratio agreed at the initial contract.

Please visit any of our nearest branch or contact BSN Customer Service at 03 21425258 and access www.mybsn.com.my for more information.
Thank you.
General Manager / Chief Executive Officer
BANK SIMPANAN NASIONAL

Pulpa
04-03-2011, 06:20 PM
Aku ada simpan dlm SSP, dah 2 kali menang...first tu menang DVD player, tahun lalu sijil RM100..aku pernah guna sijil ni buat pinjaman..dapat 70% kalau tak silap..

dividen memang sikit...

putihperang
04-03-2011, 06:22 PM
Aku ada simpan dlm SSP, dah 2 kali menang...first tu menang DVD player, tahun lalu sijil RM100..aku pernah guna sijil ni buat pinjaman..dapat 70% kalau tak silap..

dividen memang sikit...

bape banyak ko beli?

putihperang
04-03-2011, 06:24 PM
hujung minggu ni 26 Feb 2011 tgk kalendar cabutan akan dibuat di P.Pinang.
hadiah menanti utk bulan ni.

FEBRUARY
Placing Prizes Quantity
1st Prize TOYOTA CAMRY 2.0E 2
2nd Prize UMRAH/TRAVEL PACKAGE 6
3rd Prize MODENAS GT128 15
4th Prize DSLR CAMERA 30
5th Prize MOBILE PHONE 50
6th Prize SSP RM100 3000

melepas dah pun.haha

putihperang
04-03-2011, 06:24 PM
memang x untung!!!!!!!!!!!!:mad:

abu85
04-03-2011, 08:39 PM
aku still masuk SSP setiap bulan

aku try,,, masuk semua branch kat melaka hehe.. tak tahu la orang ckp ni tips utk nak bertuah huhuhu

ahbond
04-03-2011, 09:20 PM
Den still memilih untuk mencuba dengan SSP nie setiap tahun...dulu setiap bulan...bila target untuk dah tercapai...lahnie target setiap tahun...mesti ada simpanan SSP

AzMiLLioNaiRe
04-03-2011, 09:33 PM
haha tak pernah dapat pun adoii

putihperang
05-03-2011, 03:24 AM
haha tak pernah dapat pun adoii

sama la bro kita :(

mylaiwan8
05-03-2011, 03:51 AM
saya ada simpan sikit

putihperang
05-03-2011, 04:01 AM
saya ada simpan sikit

sikit tue bape bro? hehe:D

Pulpa
07-03-2011, 09:16 AM
bape banyak ko beli?

tak banyk bro dlm 1600 unit...aku mula simpan dari tahun 1993..simpan sikit2 ja...aku beli mana-mana cawangan BSN seluruh Malaysia

Anteyiyi
07-03-2011, 10:54 AM
Aku pernah dapat hadiah sijil SSP RM100.Pastu,dah xde dpt apa2.Lastly,aku dapat tukar duit simpanan aku tu ke bentuk emas fizikal plak.hehehe..:)):))

Pulpa
09-03-2011, 02:12 PM
skrg..if beli SSP..dah takde sijil..so sesiapa yg ada sijil tu simpan la sikit utk kenangan

siege01
09-03-2011, 02:15 PM
aku dah simpan dekat 8 taun.
pa habuk adiah tak dapat.
aku kuarkan masuk kat ASB

putihperang
09-03-2011, 02:22 PM
tak banyk bro dlm 1600 unit...aku mula simpan dari tahun 1993..simpan sikit2 ja...aku beli mana-mana cawangan BSN seluruh Malaysia

1600 unit, so kiranya Rm 16000 la... banyak gak tue bro...

PELIKAN
09-03-2011, 02:23 PM
ni cam judi jugak ni

2bz4money
09-03-2011, 02:28 PM
ni cam judi jugak ni

jgn bermain hukum Tuan. once beli SSP ni, kita tak rugi apa2, mungkin opportunity cost saja :D

abu85
09-03-2011, 04:09 PM
aku nak tanya,,, yang dapat SSP tu... kena manual check ker.. atau bg IC jer.. klw dapat sijil dia akan hubungi kita melalui surat jugak ker

monster7717
09-03-2011, 04:37 PM
aku beli ssp,sandarkan (4%), then buat bnda lain..dpt 90%.. :)

Pulpa
09-03-2011, 08:15 PM
latest sandaran 3% utk 2 tahun

Pulpa
11-03-2011, 10:20 AM
Dividen tahun 2010, 0.75%

Pulpa
25-03-2011, 09:10 AM
Baru dapat surat dari BSN untuk sandaran..3% adalah untuk 2 tahun dan 4 % utk sehingga 10 tahun

TokJayo777200
25-03-2011, 09:36 AM
dividen tu sikit sbb duit dia wat hadiah cabutan.. tp x pnh dpt pun..

Ada colleague satu kerja aku menang cabutan bertuah SSP ni BMW 3 series.
Tak lama tu dia naik pangkat jadi Boss Department.
Baru tak berapa lama pulak dia dapat anugerah pangkat Dato'.
Selang tak berapa lama alahai naik pangkat lagi ke department lain.

Aku masih di takuk lama....Ya Allah....
Apa-apa pun syukur kepadamu Ya Allah..Ya Rabbi...

2bz4money
25-03-2011, 11:48 AM
Ada colleague satu kerja aku menang cabutan bertuah SSP ni BMW 3 series.
Tak lama tu dia naik pangkat jadi Boss Department.
Baru tak berapa lama pulak dia dapat anugerah pangkat Dato'.
Selang tak berapa lama alahai naik pangkat lagi ke department lain.

Aku masih di takuk lama....Ya Allah....
Apa-apa pun syukur kepadamu Ya Allah..Ya Rabbi...

ini sebab Aura Menang SSP kot..:) kita usaha je lah, mana nak tau, rezeki pulak nnti..:)paid

adiwira
25-03-2011, 05:59 PM
5 tahun dulu penah simpan 2k, tak dapat apa pun.. 2 tahun dulu pernah simpan 40k.. tak dapat jugak.. adoii..

last2 simpan ASB.. dapat jugak berasa dividen..

SSP ni cam kira nasib gak, cuma tiada kerugian pd penyimpan.. kalu rezeki ada, dapat la..

beli kat mana2 bsn pun sama jer, sebab kan ada no. rujukan.. no rujukan tu ikut sistem data komputer, tak kira la kita beli di bsn segamat ke, kota tinggi ke kota bharu ke..

abu85
25-03-2011, 07:21 PM
http://img443.imageshack.us/img443/3977/ne101.jpg

mana tahu rezeki kita plak....

aiman27
27-03-2011, 04:31 PM
Home > Customer Care > Check SSP Result

Check Sijil Simpanan Premium Results
We are Sorry !
The NRIC No./SSP Cert No. you entered did not make the list. Better luck next time!

yg selalu kuar tiap2 bulan yg mcmtu lah

abu85
27-03-2011, 10:12 PM
Home > Customer Care > Check SSP Result

Check Sijil Simpanan Premium Results
We are Sorry !
The NRIC No./SSP Cert No. you entered did not make the list. Better luck next time!

yg selalu kuar tiap2 bulan yg mcmtu lah

sama la heheh~X(~X(

TokJayo777200
27-03-2011, 10:37 PM
Aku terfikir,pemenang-pemenang yang menang kereta mewah tu tak ada ke nak jual kereta2 tu?

adam
28-03-2011, 12:34 AM
Sama laaa.. kalau orangnya 100 hadiahnya 99, yang sorang tak dapat tu selalunya aku... huhuhu

ahbond
28-03-2011, 09:56 AM
SSP BSN sekarang nie dah tak ada lagi dalam bentuk sijil tetapi dalam bentuk slip penyata shj...

aiman27
29-03-2011, 12:55 PM
kalau nak check kat website jgn via cert. no. sbb aku try masukkan pemenang pun dia kuar benda ni juga.

Check Sijil Simpanan Premium Results
We are Sorry !
The NRIC No./SSP Cert No. you entered did not make the list. Better luck next time!

2bz4money
06-04-2011, 01:03 PM
SSP DIVIDEND PAYMENT 2010

BSN Honored Customers,

Hereby, we want to inform you starting from 14th February 2011, Bank Simpanan Nasional (BSN) has
made the SSP dividend payment to all qualified Sijil Simpanan Premium (SSP) holders. The stated
SSP dividend rate for year 2010 is 0.75%.
Qualification to receive SSP dividend Payment method
 SSP savings before 1st July 2010 and
maintained until 31st December 2010.
 Minimum collected savings of RM2,000 on
30th June 2010.
 Minimum saving amount maintained until
31st December 2010.
 Dividend payment will be directly
credited into customer’s GIRO/GIRO-i
accounts
or
 Cash payment for customers without
GIRO/GIRO-i accounts.

Note: Unclaimed dividend in one year period from
payment date will be send to the Unclaimed Money
Registrar.

Customers are advised to update any changes
on address or telephone number at any BSN
branches.

For further information, please contact the nearest BSN branch or call our Customers Service
Department at 03-21425258.

Thank you.

CHIEF EXECUTIVE/ GENERAL MANAGER
BANK SIMPANAN NASIONAL

2bz4money
06-04-2011, 01:12 PM
Dear valued customers

Effective from 1st March 2011 Premium Savings Certificate/Sijil Simpanan Premium
(SSP) of Bank Simpanan Nasional (BSN), will be transacted based on Al-Mudharabah
contract.

This contract refers to an agreement between the customer as investor participating in syariah compliant financial activities undertaken by BSN as entrepreneur. Any profit will be distributed based on the profit sharing ratio agreed at the initial contract.

Please visit any of our nearest branch or contact BSN Customer Service at 03 2142
5258 and access www.mybsn.com.my for more information.

Thank you.
General Manager / Chief Executive Officer
BANK SIMPANAN NASIONAL

ginggo
07-04-2011, 08:48 AM
mmg x umtung pun

aiman27
29-04-2011, 12:08 PM
sempena MSAM di ipoh baru2 ni aku ada buat penambahan ssp kat sana. dapatla gift dan voucher diskaun penginapan di cameron highland

2zha
29-04-2011, 12:23 PM
Home > Customer Care > Check SSP Result

Check Sijil Simpanan Premium Results
We are Sorry !
The NRIC No./SSP Cert No. you entered did not make the list. Better luck next time!

yg selalu kuar tiap2 bulan yg mcmtu lah

macam main nombor la plak...better luck next time...huhuhuhuu:)):)):))

aiman27
04-05-2011, 02:49 PM
jika ada beli utusan malaysia atau NST smlm leh la check result SSP kat situ.

kalau ada membuat tambahan lebih RM1k anda akan layak utk cabutan "SSP Jaminan Masa Depan" pula.

kalamsiber
04-05-2011, 03:05 PM
sudah 15thun memeram xde pe pon huhuhu

aiman27
29-05-2011, 11:54 AM
ape citer cabutan di sabah semalam?

biisnesman
29-05-2011, 12:02 PM
10tahun simpan tp xde pape.. asal cabutan je, result tetap org senang yg dapat.. aku yg sederhana @ kurang berduit ni bile nak dapat ntah la.. cam no. ekor pon ade gak... huhuhu

aiman27
22-06-2011, 12:41 PM
BSN dalam utusan hari ini menjemput pemegang ssp utk hadir ke karnival" jom generasiku" di centre atrium mutiara esok sehingga ahad ini.

SPECIAL SSP DRAWS
SSP Jaminan Masa Depan Draw
There will be five (5) SSP Jaminan Masa Depan draws throughout the year 2011.
The draws will be held in April, May, June, October and November 2011.
Only eligible for SSP Holders who has minimum savings of RM1,000 and above, before or on the draw date of draw months.

ahbond
22-06-2011, 08:18 PM
Den tetap ada hati lagi dengan SSP nie...biarkan jer...walaupun pulangan dividen dia amat amat amat rendah sekali...tetapi masih ada sekelumit pegangan iaitu tuah manusia siapa tahu...eheheh

2bz4money
22-06-2011, 08:22 PM
Den tetap ada hati lagi dengan SSP nie...biarkan jer...walaupun pulangan dividen dia amat amat amat rendah sekali...tetapi masih ada sekelumit pegangan iaitu tuah manusia siapa tahu...eheheh

baru2 ni saya beli SSP kat Kuching..cuba2lah diversify lokasi ckit..:)

AARCEMARA
22-06-2011, 09:51 PM
dah 20 tahun x dapat apa pon...cadang nk jual balik...hampeh.

zayed
22-06-2011, 10:04 PM
SSP ni saving cam biasa. hanya benefit mcm simpan kat bank + pelepasan cukai.