PDA

View Full Version : asyik cerita tentang malam jumaat...


K.E.Y..kuchi
05-11-2009, 02:47 PM
Tajuk kontroversi. Sesiapa yang berfikiran konsovertif, dinasihatkan jangan baca entri ini. Kalau nak baca juga, sila buka minda terlebih dahulu. Tapi ini hakikat, selalu sangat kalau sebut hari Khamis malam Jumaat, mesti orang-orang yang dah berumahtangga fikir pasal seks. Kononnya itulah hari wajib untuk buat ibadah yang mendatangkan kenikmatan tu. Kadang-kadang ada suami kononnya sibuk sangat kat pejabat tapi sanggup balik rumah cepat pada hari Khamis. Kononnya tak nak terlepas aktiviti dengan isteri. Kelakar sungguh rasanya.

Urusan seks tidak diperincikan oleh syara’.

Tapi tak tahulah kenapa lelaki-lelaki Melayu suka sangat mengaitkan malam Jumaat dengan seks. Habis tu, hari Isnin, Selasa, Rabu, Jumaat, Sabtu, Ahad, tak bolehkah? Jadi tak keterlaluan dikatakan bahawa ia hanya mitos mengenai 'ibadah sunat' dan tak ada masuk dalam bab sunnah pun. Cuma mentaliti orang Melayu sudah diterapkan zaman berzaman mengaitkan malam Jumaat sebagai malam bulan madu.

Mungkin ada yang akan marah dengan isu yang aku bangkitkan ini. Mungkin juga ada yang akan kata, aku bakal merosakkan minda remaja dan golongan belum berkahwin. Tapi aku tak bertujuan nak menghasut minda sesiapa. Ini hanya artikel bebas, dari seseorang yang sudah berumahtangga dan pernah mengalami pasang surut kehidupan. Tidak kerana artikel aku ni maka minda pembaca akan rosak, banyak lagi perkara lain yang merosakkan minda, jadi tak perlu bias.

Aku ada seorang kawan yang beritahu, hari Sabtu dan Ahad adalah hari yang paling ditunggu-tunggu. Hari berbulan madu. Tak kira tempat pun. Tapi itulah dianya antara rencah yang buat rumahtangga bahagia. Pada aku tak kisahlah nak buat cara apapun kalau dah ada hubungan halal. Kalau dah suka sama suka, tak usahlah kita pandang serong kan?

Suami mana yang tak suka kalau isterinya 'wild wild west' kan?
Suami yang dapat isteri macam ni, mesti keluar rumah pun tak nak. Pendek kata, nak berselingkuh dengan perempuan lain pun dah tak sempat!

Al-Baqarah: 223 (Isteri-isteri kamu adalah ladang tempat kamu bercucuk tanam, maka datangilah ladang kamu itu sebagaimana yg engkau sukai...)

Sebabnya banyak pasangan Melayu yang semakin tua, semakin bosan untuk menghadapi seks. Inilah masalahnya. Dan sedar tak sedar ia jadi antara satu sebab terjadinya perselingkuhan. Puncanya? Tak keterlaluan kalau dikatakan bahawa banyak pasangan Melayu yang masih berfikiran konsovertif dalam soal 'ibadah yang mendatangkan kenikmatan' ini. Sebab kebanyakan akan kata, dah tua, perkara itu dah tak penting lagi.

Aku ni jenis terbuka dan dah banyak kali jumpa kawan-kawan yang sebaya mahupun berpangkat kakak yang mengeluh sudah tak suka berhubungan dengan suami. Vice versa. Dah jadi tak seronok. Habis, macam mana nak seronok kalau hanya hari Khamis malam Jumaat sahaja yang dapat... lepas tu mulalah 'air tendang naik ke kepala' dan cari jalan berselingkuh. Seks malam Jumaat tu cuma mitos orang Melayu! . Kalau nak ulas panjang lebar pasal ni, takut ada yang menghentam aku pulak. Iyalah, perkara-perkara begini dianggap sensitif, malah ada yang anggap lucah pun. Bagi aku bukan lucah. Ia seni rumahtangga. Percaya atau tak, ada juga perkahwinan yang runtuh hanya sebab masalah dalaman begini. Ini realiti kehidupan. Tepuk dada tanya selera.

Sepatutnya setiap hari adalah sama dan istimewa untuk suami isteri... tak payah tunggu hari Khamis malam Jumaat.

Norfazli
05-11-2009, 02:50 PM
Tajuk kontroversi. Sesiapa yang berfikiran konsovertif, dinasihatkan jangan baca entri ini. Kalau nak baca juga, sila buka minda terlebih dahulu. Tapi ini hakikat, selalu sangat kalau sebut hari Khamis malam Jumaat, mesti orang-orang yang dah berumahtangga fikir pasal seks. Kononnya itulah hari wajib untuk buat ibadah yang mendatangkan kenikmatan tu. Kadang-kadang ada suami kononnya sibuk sangat kat pejabat tapi sanggup balik rumah cepat pada hari Khamis. Kononnya tak nak terlepas aktiviti dengan isteri. Kelakar sungguh rasanya.

Urusan seks tidak diperincikan oleh syara’.

Tapi tak tahulah kenapa lelaki-lelaki Melayu suka sangat mengaitkan malam Jumaat dengan seks. Habis tu, hari Isnin, Selasa, Rabu, Jumaat, Sabtu, Ahad, tak bolehkah? Jadi tak keterlaluan dikatakan bahawa ia hanya mitos mengenai 'ibadah sunat' dan tak ada masuk dalam bab sunnah pun. Cuma mentaliti orang Melayu sudah diterapkan zaman berzaman mengaitkan malam Jumaat sebagai malam bulan madu.

Mungkin ada yang akan marah dengan isu yang aku bangkitkan ini. Mungkin juga ada yang akan kata, aku bakal merosakkan minda remaja dan golongan belum berkahwin. Tapi aku tak bertujuan nak menghasut minda sesiapa. Ini hanya artikel bebas, dari seseorang yang sudah berumahtangga dan pernah mengalami pasang surut kehidupan. Tidak kerana artikel aku ni maka minda pembaca akan rosak, banyak lagi perkara lain yang merosakkan minda, jadi tak perlu bias.

Aku ada seorang kawan yang beritahu, hari Sabtu dan Ahad adalah hari yang paling ditunggu-tunggu. Hari berbulan madu. Tak kira tempat pun. Tapi itulah dianya antara rencah yang buat rumahtangga bahagia. Pada aku tak kisahlah nak buat cara apapun kalau dah ada hubungan halal. Kalau dah suka sama suka, tak usahlah kita pandang serong kan?

Suami mana yang tak suka kalau isterinya 'wild wild west' kan?
Suami yang dapat isteri macam ni, mesti keluar rumah pun tak nak. Pendek kata, nak berselingkuh dengan perempuan lain pun dah tak sempat!

Al-Baqarah: 223 (Isteri-isteri kamu adalah ladang tempat kamu bercucuk tanam, maka datangilah ladang kamu itu sebagaimana yg engkau sukai...)

Sebabnya banyak pasangan Melayu yang semakin tua, semakin bosan untuk menghadapi seks. Inilah masalahnya. Dan sedar tak sedar ia jadi antara satu sebab terjadinya perselingkuhan. Puncanya? Tak keterlaluan kalau dikatakan bahawa banyak pasangan Melayu yang masih berfikiran konsovertif dalam soal 'ibadah yang mendatangkan kenikmatan' ini. Sebab kebanyakan akan kata, dah tua, perkara itu dah tak penting lagi.

Aku ni jenis terbuka dan dah banyak kali jumpa kawan-kawan yang sebaya mahupun berpangkat kakak yang mengeluh sudah tak suka berhubungan dengan suami. Vice versa. Dah jadi tak seronok. Habis, macam mana nak seronok kalau hanya hari Khamis malam Jumaat sahaja yang dapat... lepas tu mulalah 'air tendang naik ke kepala' dan cari jalan berselingkuh. Seks malam Jumaat tu cuma mitos orang Melayu! . Kalau nak ulas panjang lebar pasal ni, takut ada yang menghentam aku pulak. Iyalah, perkara-perkara begini dianggap sensitif, malah ada yang anggap lucah pun. Bagi aku bukan lucah. Ia seni rumahtangga. Percaya atau tak, ada juga perkahwinan yang runtuh hanya sebab masalah dalaman begini. Ini realiti kehidupan. Tepuk dada tanya selera.

Sepatutnya setiap hari adalah sama dan istimewa untuk suami isteri... tak payah tunggu hari Khamis malam Jumaat.

tiap-tiap hari?:o

K.E.Y..kuchi
05-11-2009, 02:51 PM
tiap-tiap hari?:o

jangan r tiap2 hari...
mne tahan stamina...

roBUST
05-11-2009, 02:53 PM
ni cite ko ker :D

TT
05-11-2009, 02:57 PM
la..sape yg buat mlm jumaat je dorangla yg rugi..kawan2 aku xde pun wat mlm jumaat je..bila nak buat la..kolot je sape pikir mcm tu..

HighVoltage
05-11-2009, 05:05 PM
Tah le... pada aku tiap2 malam tu malam jumaat..dah berbelas taun pun.... kecuali bulan terang.......hehehehe.....

smiler
05-11-2009, 05:08 PM
Tah le... pada aku tiap2 malam tu malam jumaat..dah berbelas taun pun.... kecuali bulan terang.......hehehehe.....

hehehe...sama gak ngan teman..tapi belum berbelas tahun lah..hehehe

ezis2u
05-11-2009, 05:10 PM
bila2 masa pun boleh, takda hal punya...asalkan freedom...

HighVoltage
05-11-2009, 05:18 PM
hehehe...sama gak ngan teman..tapi belum berbelas tahun lah..hehehe

Kalau belum berbelas taun ni mesti x miss malam......dan boleh 2-3 kali lagi ni tuk 1 malam...........(teringat masa dulu2)