PDA

View Full Version : Pusat Rawatan Islam Ustaz Syarhan(Sinar Zamdurrani)-Kenali Alam Jin & Sihir


gambate
04-10-2009, 11:36 PM
AL-FADHIL USTAZ SHARHAN SHAFIE adalah pengamal perubatan Islam yang telah lama bergiat aktif dalam mengubati pesakit-pesakit misteri gangguan jin & syaitan. Beliau berasal daripada Machang, Kelantan. Mendapat pendidikan awal di Sek. Keb. Air Merah dan Sek. Men. Arab Shamsul Maarif. Kemudian beliau menyambung pengajian tinggi di Kolej Ugama Sultan Zainal Abidin (KUSZA) Terengganu dalam jurusan Bahasa Arab. Selepas itu menyambung pelajarannya ke Mesir selama 3 tahun. Beliau mendapat belaian tarbiyyah secara langsung daripada gurunya bernama SYEIKH WAHID ABDUS SALAM BALI (tersohor di kalangan para mua'lij perubatan Islam).

Beliau pernah menuntut ilmu dengan guru-guru yang tersohor dalam perubatan Islam seperti di KAFUR-SYEIKH (Mesir), TANTA, DASUK dan MANSIYATUL ABBAS selama 6 bulan. Kini beliau mempunyai 1000 anak murid di seluruh tanah air yang mengikuti pengajiannya. Selain mengadakan kuliah dan kelas komprehensif, beliau turut membuat pembentangan kertas kerja mengenai Perubatan Islam menangkis kejahatan Ilmu Hitam di Institut Pengajian Tinggi seluruh Malaysia. Berita mengenai pengamalan perubatan beliau turut disiarkan didalam surat khabar Mesir apabila beliau berjaya mengubati seorang peguam yang diganggu jin wanita yang berusia 2000 tahun (jin yang wujud pada zaman fir'aun laknatullah). Dengan kemahiran beliau mengenai selok belok perubatan Islam, adalah diharapkan masyarakat kita dapat mengambil manfaat dari setiap seminar/bengkel yang dijalankan.


sumber: http://www.zamdurrani.dumei.com/v2/about.php

gambate
04-10-2009, 11:38 PM
http://www.youtube.com/watch?v=Fv1JKA5z2Ps&feature=player_embedded

astrowan
04-10-2009, 11:39 PM
wwaaaaaaaaaaaaa jin 2000 tahun..anak dara tu.....

gambate
04-10-2009, 11:44 PM
wwaaaaaaaaaaaaa jin 2000 tahun..anak dara tu.....

minggu lepas jumpa dia...sessi temuramah dgn al ustaz..:)..

gambate
04-10-2009, 11:53 PM
ustaz ni dah masuk espose mistik ..hari tuh kes mengubat saka:)

http://www.youtube.com/watch?v=PBOFW4DfxxA

gambate
04-10-2009, 11:55 PM
SEMINAR/BENGKEL PERUBATAN ISLAM,
ANTARA TAJUK PEMBENTANGAN KERTAS KERJA

* Rahsia Perubatan Islam/Menyingkap Rahsia Jin & Syaitan (Alam Jin).
* Menangkis kejahatan Ilmu Hitam (JENIS SIHIR)/Angkara Jin /sihir Rumahtangga Hancur.
* Penyakit gila, Barah, Lumpuh (Rihul Akhmar) & Penyembuhan.
* Santau, Racun & Rawatan.
* Pukau & Benteng diri.
* Menyingkap Rahsia Saka & Keturunan.
* Histeria, Rasuk & Rawatan.
* Susuk, jenis susuk, Tanda-Tanda & Rawatan.
* Pagar Rumah & Benteng diri.
* Ciri-ciri seorang Mua'lij (Perawat) & Kaedah rawatan.
* AL-QURAN sebagai panduan/penawar.
* Rahsia Air/Air Zam-Zam, Madu Lebah & Habattus Sauda.
* Ayat-Ayat Ruqyah/Pengijazahan.

gambate
05-10-2009, 12:18 AM
pelik betul kan manusia..bab bab amalan baik...menangkis diri dari syaitan ..tak ada sape mai tgk kan..kalau bab topik maria ozawa nak datang indonesia..hehe:D

gambate
05-10-2009, 12:22 AM
ustaz ni dah masuk espose mistik ..hari tuh kes mengubat saka:)

http://www.youtube.com/watch?v=PBOFW4DfxxA

ni..yang ni bagus..sila tgk betul betul kalau emergency..tak adalah nak lari ajer..ni tgk kayu waktu mlm pun takut :eek:

armins_eye
05-10-2009, 01:51 AM
sesiapa di sini yang dapat berkomunikasi dengan jin yang berusia lebih dari 1000 tahun atau 2000 tahun,
sepatutnya jin tersebut:

-kenal siapa Nabi Isa
-kenal Nabi Muhammad
-tahu sejarah tamadun silam Manusia yang hancur (akibat perbuatan sendiri)

Dan kalau ada sesiapa dari umat Muhammad atau ulamak2 pada hari ini,
yang dapat berkomunikasi dengan iblis,
diharapkan
dapatlah kiranya bertanya soalan2 ini pada beliau:
1) berapa ribu tahun anda menjadi pemimpin malaikat
2) berapa ribu tahun pula anda perlukan beribadat sehingga dapat menjadi pemimpin pada sekelian malaikat ?
3) berapa ribu tahun anda menikmati syurga ?
4) selain bumi, di manakah lagi planet yang seumpamanya yang dapat menampung makhluk yang berjasad ?
5) soalan cepu emas, berapa lamakah yang diperlukan untuk anda untuk dilucutkan jawatan sehingga anda terus dilaknat lalu diturunkan pangkat langsung dibuang dari syurga ?


Sekian,
Wassalam.

-sebaik2 jin adalah sejahat2 manusia-
-sekalipun jin itu agamanya Islam-
"sekadar perumpamaan"

Ahmad07
05-10-2009, 02:01 AM
sesiapa di sini yang dapat berkomunikasi dengan jin yang berusia lebih dari 1000 tahun atau 2000 tahun,
sepatutnya jin tersebut:

-kenal siapa Nabi Isa
-kenal Nabi Muhammad
-tahu sejarah tamadun silam Manusia yang hancur (akibat perbuatan sendiri)

Dan kalau ada sesiapa dari umat Muhammad atau ulamak2 pada hari ini,
yang dapat berkomunikasi dengan iblis,
diharapkan
dapatlah kiranya bertanya soalan2 ini pada beliau:
1) berapa ribu tahun anda menjadi pemimpin malaikat
2) berapa ribu tahun pula anda perlukan beribadat sehingga dapat menjadi pemimpin pada sekelian malaikat ?
3) berapa ribu tahun anda menikmati syurga ?
4) selain bumi, di manakah lagi planet yang seumpamanya yang dapat menampung makhluk yang berjasad ?
5) soalan cepu emas, berapa lamakah yang diperlukan untuk anda untuk dilucutkan jawatan sehingga anda terus dilaknat lalu diturunkan pangkat langsung dibuang dari syurga ?


Sekian,
Wassalam.

-sebaik2 jin adalah sejahat2 manusia-
-sekalipun jin itu agamanya Islam-
"sekadar perumpamaan"

tapi boleh ker percaya ape yg jin ni cakap???

p/s: yg aku hilight merah tu pernah dibincangkan panjang lebar oleh pengamal perubatan Islam yg ia bersumberkan hadith daif, bukan hadis sahih...

gambate
05-10-2009, 09:07 AM
tapi boleh ker percaya ape yg jin ni cakap???

p/s: yg aku hilight merah tu pernah dibincangkan panjang lebar oleh pengamal perubatan Islam yg ia bersumberkan hadith daif, bukan hadis sahih...

tak tau..yang penting...jom berubat :)cgrock

my.name.is.nad
05-10-2009, 09:28 AM
-sebaik2 jin adalah sejahat2 manusia- , saya masih ingat lagi ustazah saya pun cakap benda ni kat saya ...

sarialong
05-10-2009, 11:21 AM
kalau TT jumpe ustaz ni kem salam yer..member lama masa kat kusza dlu..

gambate
06-10-2009, 12:06 PM
kalau TT jumpe ustaz ni kem salam yer..member lama masa kat kusza dlu..

ya ker..insyaallah..apa nama tuan :">

effies
06-10-2009, 12:11 PM
nak minta tolong...
mana tahu tt leh tolong....
anak saya slalu menangis mlm sebelom tidur la....
ada nasihat utk sy?

sarialong
06-10-2009, 12:18 PM
ya ker..insyaallah..apa nama tuan :">
erm ckp jer haris dakwah,kusza..:D..gambate ni apa nama..:D:">

gambate
08-10-2009, 05:27 PM
nak minta tolong...
mana tahu tt leh tolong....
anak saya slalu menangis mlm sebelom tidur la....
ada nasihat utk sy?

untuk yang ada masalah untuk tido waktu tgh malam....ada beberapa perkara boleh dibuat:

1. check dulu keadaan kesihatan anak tuh..mungkin die sakit atau lapar

2. check mungkin die panas..pasang aircond

3. check kot kot die tersepit pin baju


kalau x ada msalah

1. sila azan dalam rumah

2. sila baca ayat Kursi sambil mengelilingi bayi terbabit sebanyak 7 kali( Ayat Kursi 9 waqaf)

3. perdengarkan ruqiyah ( ayat penghalau jin)

gambate
08-10-2009, 05:28 PM
erm ckp jer haris dakwah,kusza..:D..gambate ni apa nama..:D:">

panggil saya gambate ajer..ustat gambate lom layak :)

WangEmas
08-10-2009, 05:38 PM
untuk yang ada masalah untuk tido waktu tgh malam....ada beberapa perkara boleh dibuat:

1. check dulu keadaan kesihatan anak tuh..mungkin die sakit atau lapar

2. check mungkin die panas..pasang aircond

3. check kot kot die tersepit pin baju


kalau x ada msalah

1. sila azan dalam rumah

2. sila baca ayat Kursi sambil mengelilingi bayi terbabit sebanyak 7 kali( yasin 9 waqaf)

3. perdengarkan ruqiyah ( ayat penghalau jin)

pergh, tuan mesti byk pengalaman ni.. :):)

gambate
08-10-2009, 05:39 PM
pergh, tuan mesti byk pengalaman ni.. :):)

tak pandai mana pun tuan..ada lah belajar sikit sikit sambil baca-baca dan pengalaman sikit sikit :)

gambate
08-10-2009, 05:43 PM
Bagi sesiapa yang ingin mendapatkan rawatan, sila hubungi kami Rawatan brsama Us.Sharhan dan Us. Ghani akn di jalankan pd Hari Jumaat slps Sholat Jumaat dan hari sabtu (mengikut temujanji) mula pada tahun 2009 di pjbt SINAR ZAMDURRANI Desa Tasek Kuala Lumpur- untuk maklumat lanjut Hubungi En. Helmy 017-6955909/017-6499818 En.Syariman 012-3048910

sarialong
12-10-2009, 09:49 AM
bro..bakal org umah aku kena buat org aa.,kesian dia..kurus dah skang...ada ustz nak tolong kuarkan benda tu pun masih tak dapat kuarkan lg..panass..tlg aku bro

gambate
12-10-2009, 09:51 AM
bro..bakal org umah aku kena buat org aa.,kesian dia..kurus dah skang...ada ustz nak tolong kuarkan benda tu pun masih tak dapat kuarkan lg..panass..tlg aku bro

ko duduk mana..pegi la kat ustaz sharhan..ikhtiarkan ..insyaallah ada jalannya

gambate
12-10-2009, 12:31 PM
http://img396.imageshack.us/img396/1800/kasturi1.jpg (http://img396.imageshack.us/i/kasturi1.jpg/)


Kasturi Za’ffran merupakan kombinasi bahan tumbuhan herba Zafrran dan wangian kasturi (Kasturi kijang) sesuai digunakan untuk semua peringkat umur. Zaffran (Saffron) atau nama saintifiknya Crocus Sativus adalah sejenis tumbuhan herba yang hanya boleh didapati di beberapa buah Negara sahaja iaitu diIran dan sepanyol serta sedikit ditanam di Kashmir.

Ianya merupakan rempah yang terbaik, terwangi dan termahal di dunia yang turut dikenal sebagai “King Of Spices”. Stigma bunga Za’ffran ini juga telah digunakan secara meluas di seluruh dunia terutama di Negara-negara Timur Tengah.

Selain untuk melazatkan makanan, ianya juga bahan terbaik untuk kesihatan, perubatan, minyak wangi yang kaya dengan vitamin B2, hydrochloric acid dan Riboflavin. Za’ffran adalah herba yang digunakan semenjak Zaman Rasulullah SAW lagi serta para-para sahabat dengan pelbagai tujuan terutamannya untuk mencerdaskan akal. Terdapat pelbagai kaedah penggunaanya seperti mana disebutkan dalam kitab-kitab tua serta kitab perubatan Islam mengenai khasiatnya. Ia juga dianggap sebagai herba Ajaib bagi sesetengah pengamal Perubatan Islam kerana kelebihan dan Keistimewaanya yang tinggi dan tersendiri.

Antara keistimewaan wangian Kasturi Zaffran :-

* Merawat selesema dan menghilangkan sakit kepala
* Menghindari angin ahmar
* Amalan orang-orang soleh dan sunnah Rasulullah SAW
* Wangian Harum yang menyegarkan dan bau yg menyenangkan
* Sesuai dipakai untuk majlis keramaian dan semasa bertugas
* Wangiannya untuk kecerdasan minda dan menguatkan Ingatan
* Wangian Zaffran untuk menguatkan Hafazzan (Riwayat daripada Imam Ali)
* Satu Ikhtiar bagi rawatan penyakit Gangguan (Angkara Sihir,Histeria)
* Cara Guna Mulakan dengan Al-Fatihah dan Selawat 3 kali Keatas Nabi S.A.W

sila dapatkan dari Pusat Rawatan Islam kami

gambate
12-10-2009, 12:34 PM
http://img246.imageshack.us/img246/6559/cdpengusir.gif (http://img246.imageshack.us/i/cdpengusir.gif/)




* Pengusir gangguan,Makhluk Halus(jin)
* Pembatal Sihir
* Pelindung/Pendinding
* Penambat Kasih Sayang
* Rumahtangga
* Ketenangan Jiwa
* Histeria(Kerasukan)
* Sihir Santau/Guna-Guna
* Pengasih


AMARAN: JANGAN DIPERDENGARKAN WAKTU MEMANDU

gambate
12-10-2009, 12:39 PM
http://img188.imageshack.us/img188/2761/vcdseminar09.jpg (http://img188.imageshack.us/i/vcdseminar09.jpg/)




# Berkenalan dengan Alam Jin
# Angkara Sihir RumahTangga Hancur
# Rawatan Histeria/Kerasukan (Tayangan Kerasukan)
# Menyingkap Rahsia Saka & Definasi
# Rawatan & Amalan Ayat-Ayat Al-Quran

gambate
12-10-2009, 12:42 PM
http://img527.imageshack.us/img527/7559/bukuperubatanislam.jpg (http://img527.imageshack.us/i/bukuperubatanislam.jpg/)

Oleh Al-Fadhil Ustaz Sharhan Shafie

* Menyingkap Rahsia jin & syaitan
* Menangkis Kejahatan Ilmu Hitam
* Santau, Bahaya Dan Penawarnya
* Liku-Liku Seorang Mua'lij (Perawat)
* Menyingkap Rahsia Saka & Keturunan
* Rihul Ahmar; Stroke atau Lumpuh dan Rawatan
* Penyembuhan Al-Quran.
Siri 2 akan diterbitkan, untuk pertanyaan hubungi kami

gambate
12-10-2009, 04:11 PM
http://img194.imageshack.us/img194/9310/zaitonbig.jpg (http://img194.imageshack.us/i/zaitonbig.jpg/)


(Bagi Tujuan urutan Luar, diniatkan/Ruqyah untuk tujuan Perubatan) Sabda Rasulullah S.A.W; "Makanlah buah Zaitun dan gunakanlah minyaknya kerana ia Adalah buah yang banyak barakahnya"

Bahan-Bahan Buah Minyak Zaitun, Kemuning Hitam & Habattusauda.

* Terseliuh/Kebas/Lumpuh
* Melancarkan perjalanan Darah
* Melegakan Senggugut
* Sakit Sendi-sendi/Bisa2 Badan
* Urat Saraf/Sakit Kulit,Kayap, Gatal2/Sengatan Serangga
* Gangguan Sihir/Santau (Sakit Perut,Lesu sendi badan, Sapu serta urut dibahagian Sendi tulang)-Di Ruqyah dan DiSyifa dgn Ayat-Ayat Al-Quran bagi tujuan kesihatan Rohani dan Jasmani.

gambate
12-10-2009, 06:05 PM
http://img269.imageshack.us/img269/1172/madukokka2.jpg (http://img269.imageshack.us/i/madukokka2.jpg/)


KHAZANAH AT-THOBIBI : PENAWAR MADU HERBA BUAH KAYU KOKKA

Campuran Madu Asli, Herba Buah Kokka, Habbatus-sauda, raja kayu dan Kemuning Hitam.

Di Rumus khas dari bahan asli secara tradisional bagi tujuan kesihatan Rohani dan Jasmani, Di Ruqiyah dan di Syifa dengan bacaan Ayat-Ayat Suci Al-Quran.

INSYAALLAH Mujarab bagi melancarkan perjalanan darah,penyakit angin pasang, Mandul, Penyakit Lumpuh, Menguatkan tenaga Jasmani, senggugut, Luka Dalaman, Batuk & Melegakan pernafasan, Asma (Lelah), Memudah dan melawaskan pembuangan air, bisa-bisa badan juga untuk PENYAKIT GANGGUAN akibat SIHIR/SANTAU. (sakit Perut, Sengal anggota badan dan Lesu tidak bermaya)

gambate
12-10-2009, 06:11 PM
http://img66.imageshack.us/img66/5557/bukusaka.jpg (http://img66.imageshack.us/i/bukusaka.jpg/)

gambate
13-10-2009, 03:13 PM
http://img261.imageshack.us/img261/9582/air30juzuk.jpg (http://img261.imageshack.us/i/air30juzuk.jpg/)


Di niatkan untuk Perubatan/Rawatan antaranya :

* Gangguan Sihir
* Gangguan jin (kerasukan/histeria/gangguan Saka)
* Gangguan (jin) tempat kediaman (Renjisan)
* Penerang Hati/Pelembut Hati
* Untuk ibu mengandung
* Demam Panas/Anak Kecil menangis Malam
* Untuk pelbagai hajat dalam perubatan.

gambate
13-10-2009, 03:15 PM
Untuk keterangan/mendapatkan air 30 juzuk tersebut hubungi atau SMS kepada :
En. Helmy/Ustaz Ashaari : 017-6955909/017-6499818
(Nyatakan berapa botol yang hendak dipesan)
Kami sedia menghantar di tempat kediaman/Kerja anda atau dapatkan air tersebut di pejabat kami SINAR ZAMDURRANI.
Sumbangan Ikhlas (Setiap 1 Botol) anda akan disalurkan kepada sekolah Raudhah tahfiz Al-Quran Ulu Langat Kuala Lumpur.

Kami mengalu-alukan tempahan barangan
(Penghantaran ke rumah/pejabat dan penghantaran Pos)
Atau datang ke pejabat kami yang beralamat di
SINAR ZAMDURRANI No. 27-2-1, Jalan 20B/146 Desa Tasik Sg. Besi, 57000 Kuala Lumpur

Atau Hubungi :-
En.Helmy 017-6955909/017-6499818
(Penghantaran Ke rumah dan Pejabat-Kawasan Lembah Klang/penghantaran Pos)
En. Mohd Khairi 017-4411070-(Klinik Rawatan di Alor Setar Kedah)
Kami juga menyediakan Air Zam-Zam khusus bagi mereka yang ingin berhajat mendapatkannya, sila hubungi kami.

heroes.sport
13-10-2009, 03:27 PM
salam bro ..
Mcm cd's dan barang² tu boleh order secara online tak?

gambate
13-10-2009, 03:28 PM
salam bro ..
Mcm cd's dan barang² tu boleh order secara online tak?

boleh bro..bro leh order online ..saya tolong pomote ajer:)

gambate
13-10-2009, 03:30 PM
Zamdurrani


PENGEDAR DIPERLUKAN, Kami mengalu-alukan bagi sesiapa yang berminat untuk mendapatkan Produk Kami dan ingin menjadi pengedar disetiap tempat anda Hubungi En. Helmy 017-6955909/017-6499818-tk

heroes.sport
13-10-2009, 03:30 PM
boleh bro..bro leh order online ..saya tolong pomote ajer:)

alright..terima kasih ats jwp bro:)

gambate
13-10-2009, 04:12 PM
alright..terima kasih ats jwp bro:)

:)cgrock:)cgrock

GrandTurismo
13-10-2009, 06:32 PM
TT...tq2..gud info

gambate
13-10-2009, 07:32 PM
TT...tq2..gud info

sama-sama..benda yang baik..kita share:)

gambate
13-10-2009, 07:35 PM
mulai malam ni..aku akan share synopsis ilmu-ilmu didalam buku Ustaz Sharhan...Konsep menadah kitab..mana leh jawab aku jawab...mana x leh..nanti aku tanya mereka yang lebih pandai...insyaallah:)


http://img339.imageshack.us/img339/7559/bukuperubatanislam.jpg (http://img339.imageshack.us/i/bukuperubatanislam.jpg/)

poor_guy
13-10-2009, 07:40 PM
aku nk berubat abg aku la...

gambate
13-10-2009, 08:06 PM
Sebagai manusia yang beriman kepada Allah SWT dan Rasulnya, kita mestilah meyakini akan kewujudan perkara ghaib yang tidak mampu di kesan oleh pancaindera kita. Makhluk halus disini adalah jin, iblis serta syaitan. Hakikatnya , kewujudan makhluk sebegini diakui mengancam kehidupan manusia seperti yang terdapat didalam catatan Al-Quran al-karim.

Kebelakangan ini kita makin menyedari bahawa telah banyak makhluk tersebut mengganggu seperti didalam kes kes rasukan, barah, penyakit ganjil , sakit yang tidak ada puncanya dan tidak dapat dikesan melalui perubatan moden yang canggih.

Makhluk-makhluk halus ada bersifat realiti yang wujud didalam alam maya ciptaan Allah SWT di alam fana ini. ia kekal menjadi satu misteri kerana sifatnya yang luar dari dunia 2 dan 3 dimensi. Kehadirannya tidak lain tidak bukan ialah bg merosakkan serta menyesatkan anak cucu Adam Alaihissalam seperti tercatat didalam Al-Quran dan As- Sunnah dan kekal sedemikian sehingga hari kiamat.

gambate
13-10-2009, 08:06 PM
aku nk berubat abg aku la...

tuan boleh contact pusat rawatan ustaz :). Insyaallah.Semoga Sembuh

gambate
13-10-2009, 08:15 PM
Kebolehan makhluk ini menguasai manusia dan kebolehan manusia mengatasi makhluk ini tersirat jelas didalam lipatan sejarah. Hakikat tersebut dijelaskan di dalam Al-Quran dan kitab-kitab tafsir muktabar. Begitu juga dengan perihal kewujudan makhluk bernama jin, iblis,syaitan,ifrit,qorin dan sebagainya. Semuanya menunjukkan betapa makhluk ini bersama sama berkongsi hidup di alam manusia.Oleh sebab itu ilmu pengetahuan manusia metakhir ini banyak tertumpu kepada material , alama madiah dan perkara zhohiriah. bahkan bukan sedikit yang terpengaruh dengan ideology bikinan Yahudi yang menolak keimanan terhadap perkara ghaib seperti pemikiran rasionalisme, saintologi dan sebagainya.

Lantaran itu pengetahuan dan pendedahan ilmu alam ghaib tidak diambil peduli dan dipandang remeh temeh. apatah lagi ilmu bagi menyelamatkan para mangsa gangguan semakin pupus seperti dinosour. sangat kurang insan yang mempunyai kelebihan didalam perkara ini bertungkus lumus menolong mereka yang menderita akibat gangguan mahluk ini.

gambate
13-10-2009, 08:23 PM
Didalam perubatan yang diamalkan didalam usrah yang diajar kepada kami, Hanya Al-Quran yang menjadi Syifa yang terhebat dan tiada tolok bandingnya dengan mana-mana instrument lain. Didalam Al-Quran itu sendiri terdapat 6 perkataan As-SYifa dan sekaligus membuktikan bahawa Al-Quran adalah sumber perubatan yang terulung

Perubatan yang menggunakan khadam atau jin sebagai pembantu ditentang keras oleh usrah. Walaupun majoriti pengubat makhluk halus mendakwa mereka adalah pengamal perubatan Islammenggunakan jin didalam perubatan mereka., Namun masih kedapatan segelintir pengubat yang anti dengan penggunaan khadam yang masih kekal tulen dara pengubatannya

gambate
13-10-2009, 08:29 PM
Mempercayai perkara ghaib adalah merupakan salah satu daripada tuntutan akidah. Oleh itu setiap muslim wajib beriman tanpa ragu-ragu sedikitpun terhadap makhluk ghaib ciptaan Allah. Tidak terlihat bukan bermakna tidak wujud. Kewujudan JIn telah diiktiraf Allah SWT didalam Al-Quran didalam surah Al-Jin (1-9). Dewasa kini ramai individu tidak percaya lagi kepada kewujudan makhluk ghaibtermasuklah jin. Bagi yang mempercayainya pula berpendapat, makhluk jin tidak berupaya menyebabkan berlakunya kesan dunia zahir iaitu kepada batang tubuh manusia itu sendiri seperti segala bentuk kejadian penyakit virus,kuman,bakteria hanya boleh diubat dengan teknologi perubatan dan sains

gambate
13-10-2009, 08:35 PM
Tidak syak lagi bahawa jin dicipta daripada api ( Surah Ar-Rahman:15)

Jenis -Jenis Jin: Jin mempunyai hirarki dan kedudukan atau kelas tersendiri. Yang kuat dan hebat dapat hirarki lebih tinggi dan sebagainya. Jin juga ada ideologi dan agama tersendiri. Ada yang ISlam, Kristian,Yahudi,dan sebagainya. Ada bekerjaya dan bekerjaya seperti kehidupan manusia.

Mengikut Riwayat Hadith dari Abu Tha'labah R.A bahawa Rasulallah SAW telah bersabda: " Jin itu mempunyai 3 jenis, satu jenis yang bersayap dan terbang diudara, satu jenis berupa ular satu lagi jenis berpindah randah

gambate
13-10-2009, 08:38 PM
1. Tempat sepi daripada manusia
2. Tempat kotor seperti tandas
3. Jin biasanya tinggal di tandas-tandas( selalunya ada 2-3 ekor
jin paling minumum dalam satu-satu tandas. Kalau Yang kotor lagi
banyak. Kalau bersih kurang sedikit.
4. Ada juga jin tinggal di tempat berlubang seperti gua yang
mempunyai kelawar
5. Ada juga jin yang tinggal di tempat kotoran dan buangan
binatang ( makanan jin kafir)

gambate
13-10-2009, 08:42 PM
Terdapat hadith-hadith sohih mengatakan jin juga makan minum seperti kita. Antara makanannya

1. Tulang - sebab tuh jangan sepahkan tulang dalam atau halaman
rumah

2. Kotoran binatang seperti Najis- sebab itu bau najis binatang
hilang dalam beberapa hari

3. Asap- seperti kemenyan. Perasap kemenyan umpama memanggil jin
dilangit

gambate
13-10-2009, 08:47 PM
Mengikut satu Hadith yang sahih, Rasullah SAW ada memerintahkan 5 perkara kepada semua umatnya apabila tiba sebelum waktu maghrib.

1. Larangan membiarkan anak-anak berkeliaran apabila tiba waktu senja( maghrib)

2. Menutup Pintu dan tingkap dengan menyebut bismillah

3. menutup simpanan air atau makanan

4. memadamkan lampu dengan menyebut nama Allah


ini kerana..waktu jin beroperasi adalah waktu maghrib..dan mula tidor apabila waktu hampir nak subuh..dan pada waktu itu waktu manusia pula beroperasi.itulah susuna jadual Allah SWT yang bijaksana

gambate
13-10-2009, 08:51 PM
terdapat sebahagian binatang boleh melihat jin seperti Keldai ( Ada riwayat Hadith). Namun ada juga pendapat tempatan ayam dapat melihat perkara ghaib. Wallahualam

gambate
13-10-2009, 08:55 PM
secara amnya adalah berikut

1. Jin jatuh cinta kepada pesakit

2. Kezaliman jin yang suka mencari pasal dengan manusia

3. sikap jin yang dengki dengan hakikat kejadian manusia yang
mempunyai kelebihan malahan ada jin bercita-cita menjadi
manusia serta merasakan diri mereka adalah manusia

Antara punca disebabkan oleh manusia:

1. kezaliman manusia pada jin seperti menyiram air panas dari tempat yg tinggi

2. sikap manusia yang takabur bermulut lancang yang mengguris hati sesetengah jin (
sebab itu mulut jangan sombong)

3. Keadaan manusia itu sendiri yang menyebabkan jin mudah masuk: terlalu marah, terlalu
takut, terlalu bernafsu syahwat tinggi, terlalu lalai

gambate
13-10-2009, 09:06 PM
Cuba anda scan diri anda.

Gejala ketia tidur:

1. susah tidur malam
2. sering terjaga tgh malam dalam keadaan cemas dan takut
3. mimpi buruk- mimpi melihat sesuatu mengancamnya latas menjerit.
biasanya jadi ketika kene tindih.

4. Mimpi seram

5. Mimpi Biatang seperti kucing, anjing, unta.ular,tikus dan
sebagainya. kalau mimpi dipatuk ular, kemungkinan sihir dah
meresap masuk kedalam badan

6. Berlaga Gigi ketika tidur

7. Mimpi jatuh tempat tinggi

8. mimpi berada ditempat kotor atau kawasan perkuburan

9. ketawa / menangis ketika tidur

10. berdiri dan berjalan ketika tidur

11. bermimpi berada ditempat sunyi

12. mempi terserempak makhluk yang aneh

13. mimpi melihat makhluk menakutkan (hantu)

14. Mimpi melihat budak kecil . Berjaga -jaga kalau bermimpi budak kecil yang menyusu dengan kita dan kita sayangkannya terutama kepada wanita.

15. Mimpi melihat salib dan gereja

16. Mimpi bertemu paderi

17. Merintih dan menangis ketika tidur

18. mimpi diancam seperti pisau,paku dan sebagainya.

Sesiapa yang bermimpi bertemu budak kecil dan jatuh tempat tinggi merangkumi 3 yg lain, disyaki mengalami gangguan jin

gambate
13-10-2009, 09:13 PM
Gejala ketika Jaga:

1. Sellau pening, Doktor tak tahu apa sebab

2. Selalu lalai dari mengingati Allah

3. Hilang ingatan/ maybe gila

4. sering lesu dan malas

5. rasa sakit di anggota badan dan dr tak ada ubat

6. sentiasa sakit di belakang terutama di tulang belakang

7. lenguh di sendi utama

8. melihat perkara pelik ketika berjaga

9. ketumbuhan yang sukar diubati. perlu diingatkan kanser adalah berpunca dari jin.

10. terasa ada sesuatu dibawah tapak kaki seperti pijak batu atau telur.

11. mudah panik dan takut

12. jiwa sentiasa lemah

13. selalu mengantuk dalam majlis ilmu

14. mudah marah/baran

15. emosional/sensitif

gambate
13-10-2009, 09:18 PM
Ok..kita akan bersambung bab sihir..memandangkan ada mood nak menulis ni..:)

gambate
13-10-2009, 09:58 PM
Syeikh Al-Azhari membuat penarifan sihir adalah amalan perbuatan yang dilakukan dengan cara mendekati diri kepada syaitan dan meminta tolong kepadanya. Dan asal pengertian sihir itu ialah memalingkan diripada hakikatnya kepada yang yang selainya. Maka orang kena sihir melihat kebatilan sebagai kebenaran dan membayangkan sesuatu tidak menurut yang sebenarnya. Menurut kamus Al-Muhit: Sihir adalah mengeluarkan sesuatu didalam bentuk penampilannya yang terbalik sehingga sesuatu itu mempersona dan mengkagumkan bg orang memandangnya- seperti ilmu kebal dan sebagainya

gambate
13-10-2009, 10:06 PM
Sesetengah tuakng sihir ada menjadikan Al-Quran sebagai alas kaki untuk masuk ke tandas. ada yang menulis AL-Quran dengan kotoran atau darah haid. ada pula yang menulis ayat Quran di tapak kaki atau menulsi Al-Fatihah secara songsang. Ada yang solat tanpa wuduk atau sentiasa didalam keadaan junub. Ada yang sembelihan untuk syaitan dan tidak menyebut nama Allah SWT pada waktu sembelih kemudian membalingkan sembelihan tersebut ke sesuatu tempat yang telah ditetapkan oleh syaitan. Berdasarkan hakikat tersebut maka jelaslah bahawa jin atau syaitan tidak akan membantu tukang sihir melainkan dgn syarat tertentu yang akan menguntungkannya. Sejauh mana kekafiran tukang sihir tersebut maka sejauh itulah juga ketaatan syaitan kepadanya dan semakin cepat melaksanakan perintahnya. sebab itulah tukang sihir siam umpamanya sihirnya lebih kuat dari yang Melayu

gambate
13-10-2009, 10:13 PM
1. meminta sesuatu yang merupakan bekas atau apa yang pernah dipakai oleh pesakit seperti kain,sapu tangan,baju etc

2. Menyuruh pesakit membawa haiwan dgn sifat tertentu untuk disemeblih tanpa menyebut nama Allah . adakalnya melumurkan ke bahagian tubuh yang sakit atau mencampakkan semebilihan ke tempat yg sunyi.

3. memberi azimat tertentu

4. membaca jampi serapah keatas azimat dgn bahasa tidak difahami

5. menyuruh pesakit tidak menyentuh air dalam tempoh tertentu. Tanda ini menunjukkan bahawa jin yang melayani tukang sihir tersebut adalah beragama kristian

6. menggunakan kain yang berbentuk segiempat didalamnya ada beberapa huruf atau nombor

7. menyuruh pesakit menghindari atau menyendiri didalam bilik yang tidak dimasuki matahari

8. menyuruh pesakit menanam sesuatu didalam tanah

9. memberi pesakit sesuatu untuk dibakar dan disuruh berasap dengannya ( mcm cerita P.Ramlee tuh)

10. membaca sesuatu tak difahami

11. memberitahu pesakit namanya, asal usul,negeri tanpa pesakit memberitahu

12. menulis huruf-huruf pada potongan kertas atau tembikar berwarna putih dan menuyuruh pesakit melarutkannya didalam air dan meminumnya

gambate
13-10-2009, 10:18 PM
1. Sihir pemisah suami isteri

2. guna-guna sihir cinta

3. silap mata/ hipnosis

4. sihir buat jadi gila

5. sihir buat orang tidak bermaya

6. sihir mendengar panggilan

7. sihir membuat penyakit

8. sihir melakukan pendarahan

9. sihir menahan pernikahan

gambate
13-10-2009, 10:29 PM
1. perubahan sikap yang mendadak menjadi benci

2. berlaku keraguan antara suami isteri

3. memperbesarkan perselisihan. tgk pasangan orang lawa..pasangan sendiri hodoh

4. benci segala perbuatan pasangannya

gambate
13-10-2009, 10:39 PM
1. Gelora cinta keterlaluan

2. hasrat melakukan hubungan seksual yang tinggi

3. sukar mengawal cinta

4. rindu bayangan berlebihan

5. patuh secara buta tuli

ibnuqadir
14-10-2009, 01:35 AM
pelik betul kan manusia..bab bab amalan baik...menangkis diri dari syaitan ..tak ada sape mai tgk kan..kalau bab topik maria ozawa nak datang indonesia..hehe:D

aku masuk pun good info

gambate
14-10-2009, 08:44 AM
ok..mlm ni kelas menadah kitab bersambung:)cgrock

adib_08
14-10-2009, 09:25 AM
http://img246.imageshack.us/img246/6559/cdpengusir.gif (http://img246.imageshack.us/i/cdpengusir.gif/)




* Pengusir gangguan,Makhluk Halus(jin)
* Pembatal Sihir
* Pelindung/Pendinding
* Penambat Kasih Sayang
* Rumahtangga
* Ketenangan Jiwa
* Histeria(Kerasukan)
* Sihir Santau/Guna-Guna
* Pengasih


AMARAN: JANGAN DIPERDENGARKAN WAKTU MEMANDU



Bro..apahal lak tak boleh diperdengarkan sewaktu kta driving...dah jadi habit aku time drive pasang cd zikir sampai anak aku pun ikut apa yg ustaz badrul amin nyanyikan 2...

gambate
14-10-2009, 10:31 PM
Bro..apahal lak tak boleh diperdengarkan sewaktu kta driving...dah jadi habit aku time drive pasang cd zikir sampai anak aku pun ikut apa yg ustaz badrul amin nyanyikan 2...

Kebanyakan pesakit yang diganggu akan merasa mengantuk, baran tiba-tiba dan sebagainya apabila diperdengarkan ayat-ayat Ruqiyah. Ini kerana ayat ayat ini membuatkan jin tersebut panas.so..takutlah pulak kang mengamuk tetiba waktu driving:)

gambate
14-10-2009, 10:36 PM
Seorang wanita yang solehah boleh ' menyihir suaminya' dengan cara yang dihalalkan oleh Allah seperti berhias,mempercantikkan diri didepan suaminya, memakai pakaian cantik, memakai haruman yang menggoda suami, lemah lembut,berkasih sayang dan sebagainya

gambate
14-10-2009, 10:39 PM
Sihir ini dikenali didalam Bahasa Arab sebagai sihir" Takhyul" -sihir khayalan. Tukang sihir mengucapkan jampi jampi dan menggunakan azimat azimat kekufuran lalu meminta bantuan syaitan sehingga pesakit percaya apa yang dihadapannya seperti benar belaka


Tandanya:

1. Melihat benda diam seolah bergerak

2. Melihat benda kecil menjadi besar

3. Melihat sesuatu tidak sepertinya, seperti melihat tali menjadi ular

gambate
14-10-2009, 10:43 PM
Sihir ini dikenali sebagai sihir sihir 'majnun' bermaksud sihir membuatkan seseorang gila.

Tanda:

1. Melatah, Bingung,lupa sesuatu

2. Meracau didalam perbicaraaan

3. Mata kuyu

4. Mata tidak boleh tenang disatu tempat

5. Tidak boleh melanjutkan kerja

6. Tidak mengambil berat penampilan- selekeh dan kotor

7. sampai satu tahap berjalan tanpa tujuan dan tidur tempat sunyi

gambate
14-10-2009, 10:47 PM
Didalam bahasa arab dikenali sebagai sihir "hawatif" - mendengar panggilan atau bisikan

Tandanya:

1. selalu mengalami mimpi ngeri

2. bermimpi seseorang memanggil nama

3. mendengar suara yang bercakap dengannya tetapi tidak melihat orangnya

4. selalu was-was

5. selalu ragu ragu akan teman dan pasangan ( suami / isteri)

6. mimpi jatuh dari tempat tinggi

7. mimpi haiwan mengejarnya

gambate
14-10-2009, 10:54 PM
Dikenali sebagai sihir" Maridh" iaitu sihir penyakit

Tandanya:

1. selalu sakit salah satu anggota badan

2. saraf tersumbat

3. lumpuh salah satu anggota

4. tidak berfungsi salah satu panca indera

5. lumpuh seluruh

sekiranya pesakit terkena sihir ini, jin akan menetap di otak kemudian menetap di pusat pendengaran,penglihatan dan sebagainya. pada ketika itu akan mengakibatkan

1. menegah isyarat -isyarat untuk sampai kepada seluruh tubuh sehingga badan letih dan lesu dan lumpuh

2. adakalanya menyebabkan tubuh tidak berfungsi

3. menyebabkan otak menghantar isyarat berturut -turut dan cepat hingga menyebabkan tubuh menjadi kaku dan tidak bergerak sehingga lumpuh

gambate
14-10-2009, 10:58 PM
sangat terkenal dikalangan masyarakat kita ( yang terkenal dengan sifat hasad dengkinya)

Tandanya:

1. Pening kepala berterusan- tidak berhenti sekalipun walau diberi ubat doktor

2. sesak dibhg dada terutama selepas asar hingga tgh mlm

3. melihat pelamar bermuka hodoh dan jijik

4. banyak berfikir

5. selalu gelisah pada waktu tidur

6. selalu sakit di perut

7. rasa sakit di tulang bhg bawah

gambate
14-10-2009, 11:04 PM
perkara yang harus dibuat sebelum menerima rawatan :

1. mewujudkan suasana rumah yang sesuai dengan kehendak Islam

2. bersihkan rumah dari sebarang azimat atau tangkal

3. jauhkan dari muzik atau hiburan - jin suka

4. jangan berbuat perkara dosa didalam rumah seperti lelaki memakai emas atau sutera, menghisap rokok

5. sentiasa memperbetulkan akidah- Allah merupakan tempat pergantugan yang hakiki

6. sentiasa berwuduk

7. jangan melanggar syariat

gambate
14-10-2009, 11:16 PM
maklumat berharga tentang sihir:

1. rasa sakit yang terus menerus di bawah perut- menunjukkan sihir jenis makan atau minuman

2. tidak dapat dilakukan dengan rawatan Islam melainkan:

- istiqamah di dalam rawatan( berubat dengan perubatan yang mengikut syariat Islam, bukan bomoh )

- Keyakinan pesakit atas kemujaraban berubat dengan menggunakan Al-Quran

3.Hampir semua jenis sihir mempunyai tanda ini - sejuk di dada pada waktu mlm

4. boleh dibaca -ruqyah pada habbatussauda dan di sapu di dada

5. Boleh menggunakan CD rakaman ruqyah - rakaman khusus yang diambil ijazah dari Syeikh Abdul Wahid b Abdul Salam. Keberkatan cd ini boleh menyebabkam jin yang didalam tubuh manusia terbakar dan mungkin menyebabkan perkara berikut:

- pesakit terus pengsan
- pesakit bertindak ganas
- tertidur
- pesakit merasa sejuk dikaki

Biarkan sahaja sehingga jin tersebut keluar dari badan pesakit

gambate
14-10-2009, 11:18 PM
semua khusyuk baca yer..ada soalan tuan tuan?:)

gambate
14-10-2009, 11:32 PM
kulliyah bersambung di lain hari..insyaallah

gambate
15-10-2009, 12:02 AM
http://img377.imageshack.us/img377/1561/gambar7.jpg (http://img377.imageshack.us/i/gambar7.jpg/)

http://img210.imageshack.us/img210/9532/gambar8.jpg (http://img210.imageshack.us/i/gambar8.jpg/)

http://img263.imageshack.us/img263/5158/gambar9m.jpg (http://img263.imageshack.us/i/gambar9m.jpg/)

http://img377.imageshack.us/img377/7929/gambar14.jpg (http://img377.imageshack.us/i/gambar14.jpg/)

Sinar Zamdurrani akan mengadakan Kelas/bengkel Perubatan Islam bersama Al-Fadhil Ustaz Sharhan Shafie, untuk maklumat/pendaftaran sila hubungi pihak kami (Cawangan Kuala Lumpur) dan bagi Seminar Perubatan Islam pihak kami akan mengadakan disetiap tempat hubungi kami untuk maklumat tarikh dan waktu ditempat berdekatan anda.

Sinar Zamdurrani membantu mereka yang memerlukan rawatan dan penjelasan bagi penyakit yang dialami dengan pendedahan dan pendekatan AL-QURAN.

armins_eye
18-10-2009, 12:06 AM
Akhirnya lengkap lagi kelas ini.... Alhamdulillah...

capachou
18-10-2009, 12:24 AM
Akhirnya lengkap lagi kelas ini.... Alhamdulillah...

good info:)cgrock

encikz
18-10-2009, 02:39 AM
Salam TT,

Apa pendapat TT berkenaan Perubatan Islam yang dikomersialkan. Kelihatan seperti sudah berlaku kegelinciran objektif asal Perawat Islam yang pada mulanya untuk membantu pesakit memulih diri dari gangguan Jin dan Syaitan kepada melakukan keuntungan dari hasil perkhidmatan dan jualan produk-produk kesihatan?

Kebanyakkan Perawat sudah mempunyai blog masing-masing dan meletakkan bukti-bukti kehebatan rawatan masing-masing untuk tatapan umum. Perkembangan ini dilihat tidak digemari oleh beberapa orang ulama' masakini. Dulu pesakit mencari perawat, sekarang perawat mencari pesakit.

Sy bertanya ni sbb sy konfius.

Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda:
“Bacalah Al-Qur’an dan janganlah kamu (mencari) makan dengannya dan janganlah renggang darinya (tidak membacanya) dan janganlah berlebih-lebihan padanya.” (HR. Ahmad, Shahih).

Imam Al-Bukhari dalam kitab shahih-nya memberi judul satu bab dalam kitab Fadhailul Qur’an, “Bab orang yang riya dengan membaca Al-Qur’an dan makan denganNya”, Maksud makan dengan-Nya, seperti yang dijelaskan Ibnu Hajar dalam kitab Fathul Bari. Petikan dari satu blog yang membicarakan persoalan menjual ayat-ayat Allah

gambate
19-10-2009, 08:32 AM
Salam TT,

Apa pendapat TT berkenaan Perubatan Islam yang dikomersialkan. Kelihatan seperti sudah berlaku kegelinciran objektif asal Perawat Islam yang pada mulanya untuk membantu pesakit memulih diri dari gangguan Jin dan Syaitan kepada melakukan keuntungan dari hasil perkhidmatan dan jualan produk-produk kesihatan?

Kebanyakkan Perawat sudah mempunyai blog masing-masing dan meletakkan bukti-bukti kehebatan rawatan masing-masing untuk tatapan umum. Perkembangan ini dilihat tidak digemari oleh beberapa orang ulama' masakini. Dulu pesakit mencari perawat, sekarang perawat mencari pesakit.

Sy bertanya ni sbb sy konfius.

Petikan dari satu blog yang membicarakan persoalan menjual ayat-ayat Allah

Terdapat satu kisah pada zaman Rasulallah SAW dahulu, ada beberapa orang sahabat telah musafir dan mereka telah sampai di satu kampung. Sampai disitu mereka mendirikan khemah. tiba-tiba mereka didatangi oleh beberapa orang wakil orang kampung tersebut dan mengatakan ketua mereka telah terkena gigitan kala jengking tak silap saya dan mereka telah meminta bantuan para sahabat mengubati ketua mereka. Para sahabat bersetuju dengan syarat sekiranya sembuh mereka harus diberikan 2 ekor kibasy tak salah saya. orang kampung bersetuju dan mereka pun cuba menyembuhkan ketua kampung tersebut dgn ayat -Quran Al-Fatihah. Setelah para sahabat pulang ke Madinah, mereka merujuk perkara itu kepada Rasulallah dan Rasulallah tidak menegah perbuatan tersebut.

Dari kes ini sesetengah para ulama mengatakan bahawa mengenakan kos rawatan /mengambil upah merawat adalah harus dan tidak dilarang. Walaubagaimanapun, perbuatan tersebut tidak digalakkan dikalangan para perawat Islam umpanya Darussyifa kerana mengikut Dr Harun Din perbuatan tersebut mengurangkan keikhlasan perawat ( keikhlasan adalah penting didalam merawat pesakit ). Walaubagaimanapun sesetengah pesakit itu sendiri tidak sensitif langsung tentang tentang upah. Pesakit itu sakit..ingin meminta pertolongan ..tp tidak pandai pula menilai pertolongan orang lain umpamanya perawat datang dari jauh, perawat seorang yang tidak bekerja , perawat seorang musafir. Wallahua'lam

sconsult
19-10-2009, 08:40 AM
Salam TT,

Apa pendapat TT berkenaan Perubatan Islam yang dikomersialkan. Kelihatan seperti sudah berlaku kegelinciran objektif asal Perawat Islam yang pada mulanya untuk membantu pesakit memulih diri dari gangguan Jin dan Syaitan kepada melakukan keuntungan dari hasil perkhidmatan dan jualan produk-produk kesihatan?

Kebanyakkan Perawat sudah mempunyai blog masing-masing dan meletakkan bukti-bukti kehebatan rawatan masing-masing untuk tatapan umum. Perkembangan ini dilihat tidak digemari oleh beberapa orang ulama' masakini. Dulu pesakit mencari perawat, sekarang perawat mencari pesakit.

Sy bertanya ni sbb sy konfius.

Petikan dari satu blog yang membicarakan persoalan menjual ayat-ayat Allah


Soalan yang bagus.

gambate
19-10-2009, 08:41 AM
Soalan yang bagus.

apakhabar sahabat:)

sconsult
19-10-2009, 08:42 AM
apakhabar sahabat:)

sihat...cuma ada batuk2 sikit pagi ni.

gambate
19-10-2009, 08:43 AM
sihat...cuma ada batuk2 sikit pagi ni.

mai lepak lepak minum susu kambing jom :))

sconsult
19-10-2009, 08:44 AM
mai lepak lepak minum susu kambing jom :))

susu kambing....susu F&N pun dah memadai... :D

gambate
19-10-2009, 10:01 AM
kulliyah akan bersambung mlm ni..insyaallah

gambate
20-10-2009, 12:01 AM
Santau dan racun menurut perawat tradisional tidak begitu pasti untuk membuat perbezaan.Ramai yang berpendapat kedua-duanya adalah sama. Hal ini berlaku adalah kerana bahan-bahan untuk membuat santau dan racun adalah sama.Begitu juga kaedah rawatan adalah sama.

Terdapat beberapa ciri sahaja yang boleh dibuat panduan bagi menentukan seseorang itu terkena racun atau santau. Pada kebiasaannya mangsa racun akan menderita serta merta tetapi mangsa santau mengambil masa yang panjangmenyebabkan mangsa tidak menyedari sehinggalah mangsa tersalah makan seperti limau nipis dan nenas. Ini kerana mangsa santau amat sensitif kepada limau nipis dan nenas.


Adunan membuat racun:

1. ulat gonggok
2.segala jenis miang seperti miang buluh
3. kepala ular berbisaseperti kepala ular tedung senduk
4. katak puru bertanduk

bahan-bahan diperam dengan getah ipoh isitu racun yang biasanya digunakan dalam sumpit. Kemudian bahan tersebut dijadikan serbuk . Akibat luka tertentu didalam organ maka mangsa selalunya akan muntah darah. Racu juga diletakkan didalam pakaian,kasut akibatnya badan dan kaki rosak akibat gengren.

gambate
20-10-2009, 12:04 AM
jenis-jenis santau

1. santau hakiki - adunan santau yang dibuat dan tidak melibatkan jin. santau jenis ini agak mudah diubati

2. santau angin- melibatkan pemujaan terhadap jin atau dikenali sebagai ' santau angin' Santau ini agak sukar diubati kerana ia melibatkan jin

gambate
20-10-2009, 10:13 PM
kalau sesiapa nak tahu tentang alam jin dan juga sihir..boleh juga check di thread ni :)

moneymaker3000
20-10-2009, 10:17 PM
masa mengubat tu mesti dia soal jin dan tanya berapa umur? dan jin tu pun ckp la 2000tahun, ntah ustaz tu kene kelentong ke tak :P

gambate
20-10-2009, 10:18 PM
masa mengubat tu mesti dia soal jin dan tanya berapa umur? dan jin tu pun ckp la 2000tahun, ntah ustaz tu kene kelentong ke tak :P

wallahualam :)

gambate
23-10-2009, 09:47 PM
Bagi sesiapa yang ingin mendapatkan rawatan, sila hubungi kami Rawatan brsama Us.Sharhan dan Us. Ghani akn di jalankan pd Hari Jumaat slps Sholat Jumaat dan hari sabtu (mengikut temujanji) mula pada tahun 2009 di pjbt SINAR ZAMDURRANI Desa Tasek Kuala Lumpur- untuk maklumat lanjut Hubungi En. Helmy 017-6955909/017-6499818 En.Syariman 012-3048910

nurkamar
19-03-2010, 07:20 PM
salam... saya ingin bertanya

kalu org jenih terkejut waktu mula2 tidur tu kira normal ke. maksudnya, bila tgk dia terkejut/terenjat maksudnya tu dia dah betul betul lena tidur. selagi dia tak terenjat, kira dia masih tidur2 ayam lagi

pak_tua_man
26-03-2010, 10:58 PM
sesiapa di sini yang dapat berkomunikasi dengan jin yang berusia lebih dari 1000 tahun atau 2000 tahun,
sepatutnya jin tersebut:

-kenal siapa Nabi Isa
-kenal Nabi Muhammad
-tahu sejarah tamadun silam Manusia yang hancur (akibat perbuatan sendiri)

Dan kalau ada sesiapa dari umat Muhammad atau ulamak2 pada hari ini,
yang dapat berkomunikasi dengan iblis,
diharapkan
dapatlah kiranya bertanya soalan2 ini pada beliau:
1) berapa ribu tahun anda menjadi pemimpin malaikat
2) berapa ribu tahun pula anda perlukan beribadat sehingga dapat menjadi pemimpin pada sekelian malaikat ?
3) berapa ribu tahun anda menikmati syurga ?
4) selain bumi, di manakah lagi planet yang seumpamanya yang dapat menampung makhluk yang berjasad ?
5) soalan cepu emas, berapa lamakah yang diperlukan untuk anda untuk dilucutkan jawatan sehingga anda terus dilaknat lalu diturunkan pangkat langsung dibuang dari syurga ?


Sekian,
Wassalam.

-sebaik2 jin adalah sejahat2 manusia-
-sekalipun jin itu agamanya Islam-
"sekadar perumpamaan"

apa nak ditanya pada iblis dan jin soklan camtuh, sebahagian besar jawapannya ada dalam Qur'an. Jawapan dari jalan hak ada, bakpo nak gi tanya dari jalan batil. masuk longkang la pulak nanti

huhuhu

WangEmas
27-03-2010, 12:19 AM
apa nak ditanya pada iblis dan jin soklan camtuh, sebahagian besar jawapannya ada dalam Qur'an. Jawapan dari jalan hak ada, bakpo nak gi tanya dari jalan batil. masuk longkang la pulak nanti

huhuhu

betul tu,

kalo dah dikatakan sebaik2 jin adalah sejahat2 manusia..

agak2 boleh percaya ke apa yg jin tu cakap..

laksmana
05-04-2010, 03:55 PM
kat maysia ni ada Jin shamsudin and Oi yow jin heheheeh

ikhmal_ok
05-04-2010, 03:57 PM
betul tu,

kalo dah dikatakan sebaik2 jin adalah sejahat2 manusia..

agak2 boleh percaya ke apa yg jin tu cakap..

fakta salah tu.

astrowan
05-04-2010, 04:36 PM
mintak ustaz tu check diri saya dulu bleh ker........sama da saya dah kena sihir atau tak?????

;agi satu kalau bawa gamba kawan leh ustaz tu scan tengok ker?????????

Dkgr@y
05-04-2010, 04:51 PM
wah.. baru saya tahu pasal ustaz ni.. terima kasih TT

kifli
05-04-2010, 05:11 PM
Bagi sesiapa yang ingin mendapatkan rawatan, sila hubungi kami Rawatan brsama Us.Sharhan dan Us. Ghani akn di jalankan pd Hari Jumaat slps Sholat Jumaat dan hari sabtu (mengikut temujanji) mula pada tahun 2009 di pjbt SINAR ZAMDURRANI Desa Tasek Kuala Lumpur- untuk maklumat lanjut Hubungi En. Helmy 017-6955909/017-6499818 En.Syariman 012-3048910

kene caj bapa ni bro?
klu nk ubat hati boleh tak?...

ecram_93
08-06-2010, 01:24 PM
jumaat lepas mak saya ada wat rawatan di desa tasik , then ust disana suruh pergi ke pusat rawatan pakar di damansara pada hari ini .. katanya alamat akan diberikan kemudian melalui sms .. sehingga sekarang saya masih x dpt alamatnya .. sy ada sms dan call ust tersebut tp tak berjawab .. harap gambate dapat tolong dapatkannya ..
:)cgrock:)cgrock:)cgrock:)cgrock

ciciwawa
08-06-2010, 01:46 PM
Rasanya tadi WANITA HARI INI ada interview ustaz ni kan!!

acHnuLL aDnan
14-06-2010, 04:13 PM
ustaZ tu bleh ubat secaRa jarak jauh x!??
maknanya x yah bawak pesaKit..

space2010
14-06-2010, 04:33 PM
salam...bgos thread ni..bnyk info dapat.:)cgrock

abu danial
19-06-2010, 08:54 AM
-sebaik2 jin adalah sejahat2 manusia-
-sekalipun jin itu agamanya Islam-
"sekadar perumpamaan"

salah tuu... sejahat2 manusia adalah seperti firaun,dan firaun itu tempatnya dineraka,tp jin sama juga dgn manusia taat perintah Allah ikut sunnah nabi masuk syurga, takkan sama taraf org kafir dgn jin islam... jd istilah sebaik2 jin sejahat2 manusia tu tak betul,apa kita nak hukum pada jin dizaman Nabi yg mendengar bacaan Al-quran dari Nabi??? adakah mereka ni pun setaraf dgn sejahat2 manusia?? bagaimana dgn Firman Allah s.w.t dalam surah Al-jin 11 "Dan sesungguhnya diantara kami ada orang2 yg soleh dan diantara kami ada pula yg tidak demikian.Adalah kami menempuh jalan yg berbeza".. apakah istilah soleh untuk golongan jin tak sama dgn istilah soleh dikalangan manusia?? kalau ada kemukakan dalilnya.. berhati2lah dalam apa yg kita ungkapkan. jgnlah disebabkan perangai jahat sebahagian golongan jin,kita menghukum semua sama,kerana golongan jin juga ditaklifkan hukum pada mereka "Tidak aku ciptakan Jin dan manusia kecuali untuk menyembahku" Az-zariyyat 56.

ahadiat
20-06-2010, 01:38 PM
salah tuu... sejahat2 manusia adalah seperti firaun,dan firaun itu tempatnya dineraka,tp jin sama juga dgn manusia taat perintah Allah ikut sunnah nabi masuk syurga, takkan sama taraf org kafir dgn jin islam... jd istilah sebaik2 jin sejahat2 manusia tu tak betul,apa kita nak hukum pada jin dizaman Nabi yg mendengar bacaan Al-quran dari Nabi??? adakah mereka ni pun setaraf dgn sejahat2 manusia?? bagaimana dgn Firman Allah s.w.t dalam surah Al-jin 11 "Dan sesungguhnya diantara kami ada orang2 yg soleh dan diantara kami ada pula yg tidak demikian.Adalah kami menempuh jalan yg berbeza".. apakah istilah soleh untuk golongan jin tak sama dgn istilah soleh dikalangan manusia?? kalau ada kemukakan dalilnya.. berhati2lah dalam apa yg kita ungkapkan. jgnlah disebabkan perangai jahat sebahagian golongan jin,kita menghukum semua sama,kerana golongan jin juga ditaklifkan hukum pada mereka "Tidak aku ciptakan Jin dan manusia kecuali untuk menyembahku" Az-zariyyat 56.

saudara ni jin ke? marah semacam je....:eek::eek::eek:

bukan ke kawan kita tu kata sekadar umpamaan saja. relax je. lagipun ayat yang ko qoute tu tak relevan ler

"Dan sesungguhnya diantara kami ada orang2 yg soleh dan diantara kami ada pula yg tidak demikian.Adalah kami menempuh jalan yg berbeza"..

orang tu manusia....bukan jin..lain lah kalau sebut makhluk barulah kita leh masukkan jin sekali.

memang betul ada jin Islam yang bebetul warak lebih warak dari manusia. golongan jin ini akan masuk syurga macam manusia juga.

abu danial
21-06-2010, 10:35 PM
saudara ni jin ke? marah semacam je....:eek::eek::eek:

bukan ke kawan kita tu kata sekadar umpamaan saja. relax je. lagipun ayat yang ko qoute tu tak relevan ler

"Dan sesungguhnya diantara kami ada orang2 yg soleh dan diantara kami ada pula yg tidak demikian.Adalah kami menempuh jalan yg berbeza"..

orang tu manusia....bukan jin..lain lah kalau sebut makhluk barulah kita leh masukkan jin sekali.

memang betul ada jin Islam yang bebetul warak lebih warak dari manusia. golongan jin ini akan masuk syurga macam manusia juga.

hehehe... aku manusia la,bukan jin... xmarah pun, aku rasa mcm ko ni yg marah,aku cuma nak betulkan statement yg salah,perumpamaan "sebaik-baik jin sejahat2 manusia" takleh pakai,sblum ko komen terjemahan "Dan sesungguhnya diantara kami ada orang2 yg soleh dan diantara kami ada pula yg tidak demikian.Adalah kami menempuh jalan yg berbeza".. ko buka la dulu terjemahan Al-quran semua terjemahan Alquran tulis "orang"... yg terjemahkan Al-quran tu bukan org jahil,geng2 ulamak yg terjemah,.. mana boleh terjemah makhluk,tiada perkataan makhluk dalam ayat tersebut...so tak bolehlah nak terjemah makhluk,sblm nak komen pasal ayat Al-quran sekurang2nya biarla tau "ilmu alat"(nahu sorof)..jangan nak pakai akal semata2.. kalau ko boleh bahasa arab ko baca la sendiri dalam kitab tafsir ibnu kathir apa dia tafsir kat ayat tu dalam surah jin.. apa yang pentinng adalah salah mengguna perumpamaan"sebaik-baik jin sejahat manusia"...

aku cadangkan ko baca dulu buku karangan Dr.harun din yg pakar bab-bab jin,jgn ikut nafsu

abu danial
21-06-2010, 10:46 PM
saudara ni jin ke? marah semacam je....:eek::eek::eek:

bukan ke kawan kita tu kata sekadar umpamaan saja. relax je. lagipun ayat yang ko qoute tu tak relevan ler

"Dan sesungguhnya diantara kami ada orang2 yg soleh dan diantara kami ada pula yg tidak demikian.Adalah kami menempuh jalan yg berbeza"..

orang tu manusia....bukan jin..lain lah kalau sebut makhluk barulah kita leh masukkan jin sekali.

memang betul ada jin Islam yang bebetul warak lebih warak dari manusia. golongan jin ini akan masuk syurga macam manusia juga.


Tidak ada konsep sebaik-baik Jin, sejahat-jahat manusia..
Artikel Dari: Portal Komuniti :: Ukhwah.com
http://www.ukhwah.com/



Tarikh: Ahad, 25 Januari 2004 @ 23:51:38
Topik: Tazkirah


--------------------------------------------------------------------------------


Assalamualikum...salam ikhlas penyeri ukhwah..

Bismillahirrahmanirrahim..

Sering kita mendengar kata-kata begini sama sewaktu dahulu, kini dan mungkin akan datang..

Ana pun macam tu juga dahulu, tetapi setelah ana belajar tafsiran "Surah Al-Jin" daripada ustaz-ustaz yang arif tetang tafsiran Al-Quran barulah tahu mana yang benar dan mana yang tidak..

Firman Allah swt.

"Dan bahawasanya ada beberapa orang lelaki di antara manusia meminta perlindungan, kepada laki-laki di antara jin, maka jin-jin itu menambah bagi mereka dosa dan kesalahan"..Al-Jin ayat 6..

Ayat ini menerangkan ketika dahulu orang-orang Arab apabila melintasi tempat sunyi, maka mereka meminta perlindungan kepada jin yang mereka anggap berkuasa di tempat itu...

Masyarakat kita pada hari ini pun begitu...misalnye apabila ingin memasuki hutan..bila berada di tempat yang sunyi sahaja mereka akan berkata "datuk anak cucu topang lalu"...

Kan Nabi pernah mengajar kita apabila berada dalam kesusahan bacalah "hasbunallahu ni'mal wakil"..doa ini pernah di baca oleh Rasulullah dan Nabi Ibrahim ketika di bakar...

Berbalik kepada persoalan kita di atas..benar ada Jin kafir dan ada yang beriman...

Firman Allah "Dan sesungguhnya di antara kami ada orang-orang yang soleh dan di antara kami ada pula yang tidak demikian halnya.Adalah kami menempuh jalan yang berbeza-beza"..Al-Jin ayat 11..

Bahkan keimanan mereka lebih sempurna dari kita orang-orang awam...

Rasulullah saw. pernah membaca Surah Al-Rahman di depan para sahabat, mereka semua diam..sabda Nabi..masyarakat Jin lebih baik dari kamu semua..apabila aku membacakan surah ini "fabiaiyiala irabbikuma tukazziban" kepada mereka..lalu di sambut dengan kata yang memuji kebesaran Allah..

Firman Allah.."Dan sesungguhnya kami apabila mendengar petunjuk (al-Quran),kami beriman kepadanya.Barang siapa beriman kepada Tuhannya, maka dia ia tidak takut akan pengurangan pahala dan tidak takut pula akan penambahan dosa dan kesalahan"...Al-Jin ayat 13...

Inilah petunjuk tebaik untuk diri ana dan antom sekalian..mudah-mudahan tanggapan kita yang datang dari akal yang tidak sempurna serta ilmu yang cetek sebelum ini, dapat menerima kebenaran ayat-ayat Allah...

Jin pun makhluk Allah ada yang beriman, dan ada yang tidak...tetapi tidak ada jin yang beriman,tetapi sejahat-jahat manusia..

Wallahua'lam..




--------------------------------------------------------------------------------


Artikel ini datangnya dari: Portal Komuniti :: Ukhwah.com
http://www.ukhwah.com/

URL untuk Artikel ini:
http://www.ukhwah.com/article.php?sid=854

SifuSupersonic
08-07-2010, 02:13 PM
sesiapa di sini yang dapat berkomunikasi dengan jin yang berusia lebih dari 1000 tahun atau 2000 tahun,
sepatutnya jin tersebut:

-kenal siapa Nabi Isa
-kenal Nabi Muhammad
-tahu sejarah tamadun silam Manusia yang hancur (akibat perbuatan sendiri)

Dan kalau ada sesiapa dari umat Muhammad atau ulamak2 pada hari ini,
yang dapat berkomunikasi dengan iblis,
diharapkan
dapatlah kiranya bertanya soalan2 ini pada beliau:
1) berapa ribu tahun anda menjadi pemimpin malaikat
2) berapa ribu tahun pula anda perlukan beribadat sehingga dapat menjadi pemimpin pada sekelian malaikat ?
3) berapa ribu tahun anda menikmati syurga ?
4) selain bumi, di manakah lagi planet yang seumpamanya yang dapat menampung makhluk yang berjasad ?
5) soalan cepu emas, berapa lamakah yang diperlukan untuk anda untuk dilucutkan jawatan sehingga anda terus dilaknat lalu diturunkan pangkat langsung dibuang dari syurga ?


Sekian,
Wassalam.

-sebaik2 jin adalah sejahat2 manusia-
-sekalipun jin itu agamanya Islam-
"sekadar perumpamaan"

tt soalan-soalan macam ni boleh tanye ke..:D

best juga kalo belajar ni :)paid

jijigren
08-07-2010, 03:06 PM
""3. perdengarkan ruqiyah ( ayat penghalau jin)"

Maaf kalau soalan ini agak newbie, apa itu Ayat Ruqiyah?

mathafiz
08-07-2010, 07:07 PM
sesiapa di sini yang dapat berkomunikasi dengan jin yang berusia lebih dari 1000 tahun atau 2000 tahun,
sepatutnya jin tersebut:

-kenal siapa Nabi Isa
-kenal Nabi Muhammad
-tahu sejarah tamadun silam Manusia yang hancur (akibat perbuatan sendiri)

Dan kalau ada sesiapa dari umat Muhammad atau ulamak2 pada hari ini,
yang dapat berkomunikasi dengan iblis,
diharapkan
dapatlah kiranya bertanya soalan2 ini pada beliau:
1) berapa ribu tahun anda menjadi pemimpin malaikat
2) berapa ribu tahun pula anda perlukan beribadat sehingga dapat menjadi pemimpin pada sekelian malaikat ?
3) berapa ribu tahun anda menikmati syurga ?
4) selain bumi, di manakah lagi planet yang seumpamanya yang dapat menampung makhluk yang berjasad ?
5) soalan cepu emas, berapa lamakah yang diperlukan untuk anda untuk dilucutkan jawatan sehingga anda terus dilaknat lalu diturunkan pangkat langsung dibuang dari syurga ?


Sekian,
Wassalam.

-sebaik2 jin adalah sejahat2 manusia-
-sekalipun jin itu agamanya Islam-
"sekadar perumpamaan"

yg merah highlight tu,

dapat kt mna? quran? hadis?

boleh caya ka ni? xsyirik? sbb slama ni, aku xpernah jmpa lg ayt quran or hadis mcm.

maaf la klau pasal ni dh bncang dalam thread ni

penjejak naga
09-07-2010, 12:48 AM
apa laa korang ni..benda baik tt tanah share ...tak payah la kondem...kalau nak tahu dengan lanjut call ajerlah ustaz tuh...die pun dah masuk tv banyak kali dah...( asyik cakap belakang ajer...typical malay)

ibnuqadir
10-07-2010, 12:55 PM
cane nak gi jumpe ust ni.kat ne location bape bayaran nye

WangEmas
10-07-2010, 03:53 PM
-sebaik2 jin adalah sejahat2 manusia-
-sekalipun jin itu agamanya Islam-
"sekadar perumpamaan"

yg merah highlight tu,

dapat kt mna? quran? hadis?

boleh caya ka ni? xsyirik? sbb slama ni, aku xpernah jmpa lg ayt quran or hadis mcm.

maaf la klau pasal ni dh bncang dalam thread ni



penyataan atas tu mmg tidak betul.

Sejahat2 jin pun takut bila dibacakan ayat2 Al-Quran.

Tapi kalo sejahat2 manusia, langsung tak takut kalo diperdengarkan peringatan dpd ayat2 Al-Quran.

Wallahualam

ahadiat
10-07-2010, 03:56 PM
member aku skang tengah berubat dengan ustaz syarhan. nie dah masuk kali 4 dia berulang.

sham.kl
15-07-2010, 03:16 PM
katne lokasi tempat nie??
dekat2 area stesen LRT Bandar Tasik Selatan ke?
tlg sape2 yg tau kat ne lokasinya..
sy duk serdang..

Muhammad_27
15-07-2010, 04:44 PM
member aku skang tengah berubat dengan ustaz syarhan. nie dah masuk kali 4 dia berulang.

nape tak panggil pak mail.. kan dia leh zass... tak yah ulang2... :">

cyberbot
16-07-2010, 05:56 AM
tkt ler nk pecaye org yg claim ade kemahiran mcm ni, tkt die sosat ke, ngn kite skali hanyut, bek mtk tlg dr haron din, konfiden sket, die ade kredibiliti dalam institusi islam malaysia

muhafis
30-08-2010, 09:06 PM
mak ak ade beli buku dari sutaz nie,
die tgk kat tv9, taktau ape yg best.
tapi die cakap bukunye complete

Toxic2010
30-08-2010, 09:54 PM
Nak tanya TT.
Kalau orang kena santau apa ubatnya..??
sesetengah yg saya jumpa mereka berubat dengan meminum air yg dicampurkan dengan halia dan dimuntahkan..
sesetengah yang lain pulak meminum air dari air liur anai2..
alasannya sebab dari tanah dijadikan dari tanah jua ia kembali..
Saya pun tak faham sangat maksud alasan tu..
boleh tolong jelaskan?:-?

muhafis
30-08-2010, 10:43 PM
Nak tanya TT.
Kalau orang kena santau apa ubatnya..??
sesetengah yg saya jumpa mereka berubat dengan meminum air yg dicampurkan dengan halia dan dimuntahkan..
sesetengah yang lain pulak meminum air dari air liur anai2..
alasannya sebab dari tanah dijadikan dari tanah jua ia kembali..
Saya pun tak faham sangat maksud alasan tu..
boleh tolong jelaskan?:-?

beli jek buku yg dijual,
baru rm20 tak silap, mak ak bace byk kot
info die dapat. :)cgrock:)cgrock

muhafis
19-09-2010, 09:57 AM
mulai malam ni..aku akan share synopsis ilmu-ilmu didalam buku Ustaz Sharhan...Konsep menadah kitab..mana leh jawab aku jawab...mana x leh..nanti aku tanya mereka yang lebih pandai...insyaallah:)


http://img339.imageshack.us/img339/7559/bukuperubatanislam.jpg (http://img339.imageshack.us/i/bukuperubatanislam.jpg/)

mak ku pun ade beli buku nie,
setakat nie die baca katenye lengkap.
ustaz sharhan nie pun dah femes kat tv9,
bagus ilmu disampaikan melalui buku.

biskut123
10-10-2010, 11:07 AM
http://img246.imageshack.us/img246/6559/cdpengusir.gif (http://img246.imageshack.us/i/cdpengusir.gif/)




* Pengusir gangguan,Makhluk Halus(jin)
* Pembatal Sihir
* Pelindung/Pendinding
* Penambat Kasih Sayang
* Rumahtangga
* Ketenangan Jiwa
* Histeria(Kerasukan)
* Sihir Santau/Guna-Guna
* Pengasih


AMARAN: JANGAN DIPERDENGARKAN WAKTU MEMANDU

Macam mana nk dapatkan cd ni, berapa harga?berminat la nk beli:)

matt71
10-10-2010, 11:13 AM
banyak juga rahsia alam ni yang tidak diketahui. miracle sungguh.

sejati_padu
10-10-2010, 11:30 AM
kalau budak2 kecik yang degil tak dgr cakap, mandi xnak, cebok taknak apa semua taknak tu ada permasalahan dgn jin jugak ke?

muhafis
11-10-2010, 12:43 AM
kalau budak2 kecik yang degil tak dgr cakap, mandi xnak, cebok taknak apa semua taknak tu ada permasalahan dgn jin jugak ke?

boleh kata gitu ah,
anak sedara ak suke lawan cakap
mak die, umor 9 taun
dah cakap mak die ****, ****,
pas bapak ak bwk pegi masjid, mandikan kat sane
and pi jumpe ustaz, pastu
sekarang bagus sgt2,
die yg ingatkan ak bile dh masuk waktu, ha ha :D:D

muhafis
11-10-2010, 12:46 AM
Macam mana nk dapatkan cd ni, berapa harga?berminat la nk beli:)

kalau ade fb carik nama die
khalifah intelek, sevis tip top mey, :):)

yoepitm
11-10-2010, 02:04 PM
boleh kata gitu ah,
anak sedara ak suke lawan cakap
mak die, umor 9 taun
dah cakap mak die ****, ****,
pas bapak ak bwk pegi masjid, mandikan kat sane
and pi jumpe ustaz, pastu
sekarang bagus sgt2,
die yg ingatkan ak bile dh masuk waktu, ha ha :D:D

salam..
masjid mana?..mandi niat elok je la kan?..ada bacaan teretentu ke?
huhu..
jumpa ustaz mana ek?>

paklah^sti
16-04-2011, 03:53 AM
wooo...sronok dgr..nak tanya...kalau barang dicuri/diambil org...bole x ustaz sharhan suh pencuri tu pulang balik...?